MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Cu ce viteză medie vor rula trenurile când se vor termina lucrările de un miliard de euro dintre Sighișoara și Simeria și de ce porțiunile cu 160 km/h vor fi scurte Acum trenurile fac peste opt ore și jumătate între Brașov și Arad, însă peste cinci ani timpul ar trebui să fie cu trei ore mai scurt dacă se vor termina lucrările de câteva miliarde de euro. Câteva șantiere se apropie de final și primele rezultate se vor vedea între Sighiloara și Simeria unde trenurile ar trebui să ajungă să facă și o oră și jumătate, față de peste patru ore în prezent. Despre care vor fi vitezele medii și de ce viteza maximă de 160 km/h va fi pe scurte porțiuni puteți citi în articol.
VIDEO Autostrada spre Moldova: A8 Tg. Mureș - Iași sau A13 Brașov - Bacău? Cu ce bani poate fi realizată și care ar trebui să fie strategia autorităților? Deputatul USR Cătălin Drulă a fost în studioul HotNews.ro Ordinea priorităților din Master Planul de Transport ar putea fi schimbată, iar autostrada A13 Brașov - Bacău ar putea deveni ruta preferată pentru a lega Moldova de Ardeal, în locul A8 de la Tg. Mureș peste munți. Motivul principal? A8 pe partea montană ar costa prea mult, chiar și dacă ar fi realizată pe bani europeni. Intenția este criticată de societatea civilă, dar și de membrii opoziției. În Parlament există în curs de aprobare un proiect de lege care stabilește ca prioritate autostrada A8, iar printre amendamentele depuse de deputatul USR Cătălin Drulă se numără și obligația folosirii fondurilor europene. Cătălin Drulă, deputat USR și fost consilier guvernamental pe probleme de infrastructură, a fost în studioul HotNews.ro luni de la ora 15:00 și a răspuns și întrebărilor adresate de cititori.
​FOTOGALERIE Cum arată șantierele feroviare de două miliarde de euro din vestul țării Lucrările de reabilitare a căii ferate dintre Simeria și Ghioroc (lângă Arad) au început în primăvară și probabil se vor termina în 2023, iar trenurile vor putea atinge 160 km/h pe o mare parte din traseu. Asociația Pro Infrastructura a făcut fotografii pe șantierele unde stadiul fizic al lucrărilor este de 8-10%. În acest moment cele mai rapide trenuri fac peste trei ore pe cei 158 km dintre Arad și Simeria din cauza restricțiilor de viteză, iar întârzierile apar des.
FOTOGALERIE Imagini cu alunecarea de teren de pe Lotul 4 al Autostrăzii A1 Lugoj - Deva aflată în construcție Lotul 4 al autostrăzii A1 Lugoj - Deva se află în construcție, iar Compania de Autostrăzi susține că va fi gata până la finalul anului conform graficelor înaintate de constructor. Cu toate acestea, în zona dealului Șoimuș, o porțiune de teren s-a surpat exact în zona zidului de sprijin de lângă viitorul corp al autostrăzii, iar incidentul ar putea prelungi momentul când tronsonul va fi deschis traficului.
Grevă pe Aeroportul Otopeni? Sindicaliștii au declanșat conflictul de muncă după ce au apărut probleme la negocierea contractului colectiv de muncă Salariații Aeroportului „Henri Coandă” Otopeni au declanșat conflictul de muncă după ce negocierile pentru noul contract colectiv de muncă (CCM) au întâmpinat dificultăți și ar putea intra în grevă la mijlocul lunii noiembrie, a declarat pentru HotNews.ro liderul Sindicatului Aeroportuar Henri Coandă. Negocierile pentru noul CCM au fost finalizate, dar directorul Companiei de Aeroporturi București a demisionat înainte să semneze noul contract.
Schimbare de strategie pentru autostrada care va lega Moldova de Vest? Pică A8 de la Târgu Mureș, răsare A13 Brașov - Bacău Autostrada A8 de la Târgu Mureș spre Moldova, tronsonul peste munți care ar trebui să lege regiunea de Transilvania și de Vest, ar putea fi anulată sau amânată pe termen lung. În locul său ar urma să fie prioritizat un proiect pe valea Oituzului - autostrada A13 Brașov - Bacău, potrivit unei analize a autorităților. Schimbarea, dacă va fi concretizată, ar fi prima modificare majoră a Master Planului de Transport, documentul strategic adoptat în urmă cu doi ani și care era menit să asigure stabilitatea în planificarea proiectelor de infrastructură. Motivul schimbării? A8 pe partea montană costă prea mult, chiar și dacă ar fi realizată pe bani europeni, dar atât opoziția, cât și societatea civilă dezaprobă intenția și acuză că mutarea ar fi făcută doar pentru a atrage trafic pe viitoarea autostradă Brașov - Comarnic - Ploiești, un proiect pe care statul insistă - pentru a patra oară - să-l facă prin parteneriat public-privat.
VIDEO Surprinzătoarele trenuri de mare viteză din Uzbekistan - Povestea super-trenurilor low-cost de pe vechiul Drum al Mătăsii Uzbekistan, țară cunoscută pentru superbele orașe de pe Drumul Mătăsii, dar și pentru fostul dictator Karimov, se numără printre puținele țări din lume care au trenuri de mare viteză. Țara are peste 800 km pe care circulă și trenuri spaniole Talgo ce ating 250 km, astfel că cei 600 km de la Tașkent la Buhara sunt parcurși în sub patru ore. Prezența Uzbekistanului în lista selectă a țărilor care au trenuri de mare viteză este o mare surpriză, iar în articol puteți citi despre strategia uzbecilor de a construi cu buget mic trenuri super-rapide.
Încă o filă din lunga poveste a trenului către aeroport - CFR a publicat licitația pentru dublarea liniei de cale ferată dintre Mogoșoaia și Balotești Va fi gata linia de tren Gara de Nord - Aeroport până la meciurile pe care le vom găzdui în iunie 2020? Ministrul Transporturilor a spus în mai multe rânduri că va fi gata, dar mulți sunt sceptici. Un pas s-a mai făcut însă, fiindcă pe SEAP s-a publicat anunțul de participare pentru dublarea a 8 km de cale ferată între stațiile Mogoșoaia și Balotești, contractul fiind estimat la 51 milioane lei. Proiectul este parte a viitoarei conexiuni feroviare Gară - Aeroport.
UPDATE Austriecii vor introduce trenuri directe între Cluj și Viena Compania feroviară națională austriacă OBB va introduce din decembrie un tren care va face legătura între Cluj și Viena, via Oradea și Budapesta. OBB este una dintre cele mai respectate companii feroviare europene, anul acesta urmând să transporte în total un număr record de 250 milioane călători, de peste patru ori mai mult decât CFR. Trenul se va numi Transilvania și va circula începând cu 9 decembrie când intră în vigoare noul Mers al Trenurilor. În articol puteți vedea orarul complet al trenurilor. UPDATE CFR a spus că trenul va avea pe teritoriul României vagoane de la CFR și MAV Start, iar tracțiunea va fi fi asigurată de locomotive românești.
Contractul pentru construcția pasajului de la Mogoșoaia de pe centura Capitalei, semnat la peste trei luni de la atribuirea prin licitație Strabag va proiecta și construi un pasaj de circa 800 de metri pe Centura Captialei, peste DN1A spre Mogoșoaia, conform contractului semnat marți, anunță Compania de Drumuri, la peste trei luni de când compania fusese anunțată căștigătoare la licitație și la peste un an și trei luni de la demararea licitației. Costul proiectului este de circa 32 de milioane de lei, iar termenul de realizare este de 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție.
Contractul pentru varianta de ocolire Bârlad a fost semnat: 28 de milioane de euro pentru noua șosea de 11 km Contractul de proiectare și execuție a Variantei de Ocolire a municipiului Bârlad a fost semnat cu Asocierea Tehnic Asist SRL - Tass Infra Logistic SRL pentru circa 28 de milioane de euro, anunță Compania de Drumuri. Proiectul are termen de opt luni pentru proiectare și 22 de luni pentru execuția celor 11,28 km, iar asocierea câștigătoare a ofertat o perioadă de garanție de șapte ani.
VIDEO Imagini din dronă cu „ciotul” de autostradă care se construiește lângă București și care va intra în Capitală în zona Pipera-Petricani Lucrările la cei 3 km de autostradă dinspre Pipera-Petricani spre strada Popasului (și mai departe spre Centură) se apropie de final, iar constructorul a așternut asfalt pe aproape întreg tronsonul. Noi imagini din dronă realizate de Asociația Construim România surprind stadiul lucrărilor, viitoare intersecție cu șoseaua Petricani, rondul de la Gherghiței și pasajul de autostradă peste calea ferată București-Constanța.
Autostrada A1 Sibiu - Pitești: Compania de Drumuri va scoate la licitații studii geotehnice suplimentare pentru cele mai grele două secțiuni Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va scoate la licitație până în luna decembrie studii geotehnice suplimentare pentru Secțiunile 2 și 3 ale Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, cele mai dificile tronsoane care se întind pe circa 70 de km prin munți între Boița și Tigveni, potrivit unui răspuns oficial primit de Asociația Pro Infrastructura. Intenția autorităților de a realiza autostrada în baza unor studii vechi și incomplete, conform specialiștilor Comisiei Europene, a fost puternic criticată. „Sperăm că, în sfârșit, CNAIR a început să asculte de vocile independente ale experților care doresc bunul mers al proiectului”, apreciază Pro Infrastructura.
VIDEO Se închide circulația rutieră pe Transalpina între Rânca și Obârșia Lotrului Circulația rutiera pe Transalpina, DN 67C, între Rânca și Obârșia Lotrului,  km 34+800 –  km 59+800, va fi închisă începând de luni 22 octombrie ora 18:00, din cauza căderilor abundente de zăpadă înregistrate în ultimele 3 nopți,  anunță Compania de Drumuri.
​VIDEO Se deschide cel mai lung pod maritim din lume, proiect de 20 de miliarde de dolari ce a stârnit multe controverse Pe 24 octombrie președintele chinez Xi Jinping va inaugura unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din China, un pod lung de 55 km care va lega orașul chinez Zhuhai de Hong Kong și Macao. Timpii de călătorie vor scădea de la peste trei ore, la sub 40 de minute și China spune că regiunea se va dezvolta și mai mult. În Hong Kong însă criticii spun că nu era nevoie de un pod atât de scump și că autonomia teritoriului va fi știrbită și mai mult, la doar câteva săptămâni după ce în Hong Kong au ajuns și primele trenuri de mare viteză.
VIDEO Imagini din dronă cu lotul 3 al autostrăzii A1 Lugoj-Deva. „Deși am fi putut circula pe acest sector încă din 2017, autostrada ar putea fi inaugurată abia în primăvara lui 2019” Lucrările la lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva și la nodurile rutiere de la Ilia și Holdea sunt în derulare, după cum arată o nouă filmare aeriană realizată de Asociația Pro Infrastructură. „Deși am fi putut circula pe acest sector de 21 km încă de la finalul anului 2017, autostrada ar putea fi inaugurată abia în primăvara lui 2019, într-un scenariu realist-optimist! Fuga de responsabilitate, bâlbele și incompetența autorităților din ultimii doi ani, dar și problemele tehnice întâmpinate de constructor vor genera o întârziere de mai bine de un an și jumătate”, transmite asociația.
Parteneriatul Public-Privat pentru construirea Autostrăzii Ploiești - Brașov, scos la licitație. Care sunt criteriile de evaluare a companiilor interesate Circa 1,36 de miliarde de euro estimează Comisia Națională de Prognoză că va costa proiectarea și execuția celor circa 100 de km de autostradă dintre Ploiești și Brașov, conform procedurii lansate vineri în portalul de achiziții publice pentru încheierea unui contract de parteneriat public-privat. Studiul de fundamentare detaliază că PPP-ul se va întinde pe o perioadă de 44 de ani, dar în două etape. Prima etapă va fi de 24 de ani: 4 ani pentru proiectare+execuție și 20 de ani pentru operare. Șoferii vor plăti o taxă calculat[ la 6,3 euro fără TVA pentru fiecare 100 de km parcurși de un autoturism, iar pe parcursul PPP-ului statul va plăti partenerului privat o sumă anuală pentru amortizarea investiției, dar și o plată de disponibilitate pentru perioada de operare a autostrăzii. Studiul ia în calcul și taxarea încă din 2019 a actualei autostrăzi dintre București și Ploiești.
Curtea de Apel București obligă firma Salini Impregilo, constructorul autostrăzii surpate de pe A1 Sibiu - Oraștie, să restituie peste 83 de milioane de lei Companiei de Autostrăzi Constructorul Lotului 3 al autostrăzii A1 Sibiu - Oraștie, tronson închis circulației după ce o bucată de autostradă s-a surpat la scurt timp după inaugurare și care, ulterior, a fost reconstruită de la zero, ar urma să restituie Companiei de Autostrăzi peste 83 de milioane de lei, o sumă căștigată ca despăgubiri la Curtea de Arbitraj de la Paris în 2017.
​VIDEO Imagini din avion cu centura Satu Mare, „cel mai important proiect de drum național nou aflat în execuție”. PLUS: Filmare aeriană cu varianta ocolitoare Carei Lucrările la șoseaua de centură a municipiului Satu Mare au fost contractate în 2015, dar abia în iunie 2018 a fost obținută autorizația de construire. Asociația Pro Infrastructură a realizat o filmare din avion a celor aproape 20 de km de centură, despre care spune că reprezintă „cel mai important proiect de drum național nou aflat în execuție”. În plus, asociația a realizat de curând și o filmare cu un alt proiect rutier din zonă: Centura Carei.
CFR Marfă riscă falimentul dacă investigația Comisiei Europene indică un ajutor de stat ilegal, spune un oficial al Consiliului Concurenței CFR Marfă va pierde o cotă importantă de piaţă şi ar putea intra chiar în faliment, în cazul în care Comisia Europeană constată, în urma investigaţiei pe care o derulează, că operatorul feroviar a primit ajutor de stat ilegal, a declarat, miercuri, Vasile Şeclăman, director al Direcţiei de Supraveghere Feroviară din cadrul Consiliului Concurenţei, citat de Agerpres.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version