MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
VIDEO Imagini din dronă cu primul tronson în lucru de pe autostrada A1 Sibiu - Pitești. Avans considerabil în mai puțin de jumătate de an Primii kilometri ai autostrăzii A1 Sibiu - Pitești sunt în lucru, iar progresul de pe șantierul început în martie 2020 este unul substanțial. Noi imagini surprinse din dronă arată avansul lucrărilor pe mare parte din întreg lotul de 13,7 km de la Sibiu la Boița. În doar șase luni s-a ajuns la circa 20%, termenul contractul fiind de 3 ani pentru execuție.
Metroul din Drumul Taberei ar putea fi inaugurat în acest weekend. Miercuri se face recepția lucrărilor - surse Magistrala de metrou M5 din Drumul Taberei, de la Râul Doamnei la Eroilor 2, ar putea fi inaugurată weekendul următor, miercuri urmând a avea loc recepția la terminarea lucrărilor, potrivit unor surse apropiate proiectului. Lucrările la Magistrala 5 din Drumul Taberei au început în 2011.
Drum expres de la Pașcani la Suceava și până la Siret: A fost semnat contractul de proiectare. Ar putea fi transformat proiectul în autostradă de la început? Contractele de realizare a Studiilor de Fezabilitate și a Proiectelor Tehnice pentru circa 102 km de drum expres de la Pașcani la Suceava și de la Suceava la Siret au fost semnate luni. Noua șosea de mare viteză ar urma să vină în continuarea autostrăzii A7 pe coridorul 9 București-Ploiești-Buzău-Bacău-Pașcani, iar atât autoritățile locale, cât și cele de la Compania de Drumuri vorbesc de drumul expres Pașcani-Suceava-Siret ca de autostrada A7. În caietul de sarcini proiectantul are ca sarcină să studieze și posibilitatea realizării proiectului direct ca autostradă.
Bode: Niciun tronson din cele 10 rămase de executat din Autostrada Transilvania nu mai este blocat Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat, sâmbătă, că în prezent niciunul din cele 10 tronsoane ale Autostrăzii Transilvania care mai sunt de executat nu mai este blocat, fiind finalizate, în proiectare sau în execuţie, transmite Agerpres.
Autostrada Transilvania: Românii de la UMB vor construi alți 30 de km de autostradă de la Nădășelu la Zimbor Compania românească Spedition UMB ca lider de asociere a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția a 30 de kilometri din autostrada Transilvania, de la Nădășelu la Zimbor. UMB a căștigat cu o ofertă de 1,4 miliarde de lei, luând fața chinezilor de la China Communications Construction Company Limited. Un aspect de notat este că și următorul tronson, 12,2 km de la Zimbor la Poarta Sălajului, a fost recent contractat chiar cu UMB, astfel încât constructorul român ar putea ajunge să lucreze neîntrerupt pe circa 42 de km din Autostrada Transilvania.
VIDEO Prima autostradă finalizată în 2020: Traficul rutier a fost deschis vineri pe tronsonul care se leagă direct de rețeaua de autostrăzi a Ungariei Primul tronson de autostradă terminat și inaugurat în 2020 este în zona de vest a României, iar traficul va fi deschis vineri. Tronsonul Biharia-Borș se unește direct la autostrada M4 și mai departe cu M35 din Ungaria și, odată cu inaugurarea, va fi deschis și un nou punct de trecere a frontierei - Borș 2. Constructorul segmentului de autostradă este o firmă românească, iar finalizarea s-a făcut înainte de termenul contractual.
875 de milioane de euro de la UE pentru autostrada Sibiu-Pitești ​Comisia Europeană a anunţat joi că a aprobat o investiţie în valoare de 875,5 milioane euro de la Fondul de Coeziune pentru construirea primei faze a autostrăzii Sibiu-Piteşti, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar.
​​VIDEO Prima inaugurare de drum nou în 2020: O bucată din Centura Bacăului a fost deschisă traficului Circa 7,4 km din Centura Bacăului, segmentul vestic între DN11 și DN2, un drum nou cu câte o bandă pe sens, a fost deschisă circulației joi dimineața. Momentul marchează prima inaugurare de drum nou, construit de la zero, din acest an. Restul centurii Bacău, drum cu o lungime totală de 32 de km, din care 16 km sunt la profil de autostradă parte din viitoarea A7, e încă în execuția constructorului român UMB și e la un stadiu de circa 73%.
Chinurile facerii pentru Centurile Capitalei. Unde se lucrează, unde sunt blocaje, când vor fi gata giratoriile suspendate de pe centură și când se vor termina primele loturi din autostrada A0 Pe actuala șosea de centură a Capitalei se lucrează în prezent pe cinci pasaje, din care patru vor fi giratorii suspendate, dar și la lărgirea la câte două benzi pe sens pe circa 18 km, însă lucrurile nu merg perfect peste tot și unele lucrări stagnează mai mult ca altele. În paralel, s-a deschis primul șantier al autostrăzii de centură A0, însă doar pe 1,7 km din 16 cât are întreg lotul. Cu toate întârzierile, autoritățile de la drumuri promit însă autorizații de construire și șantiere deschise pe toate loturile în lunile ce urmează.
Ioniţă (CNAIR): În 2022 se va circula pe toată centura Capitalei; eu sper că în 2022 în vară Vara anului 2022 ar trebui să fie momentul de la care se va putea circula pe toată centura Capitalei, iar toate pasajele şi secţiunile la care se lucrează acum să fie puse în trafic, a declarat, miercuri, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Mariana Ioniţă, potrivit Agerpres.
Transporturile acuză Primăria Capitalei și STB că sabotează finalizarea lucrărilor la Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei Asocierea Astaldi - FCC care realizează magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei s-a lovit de refuzul Societății de Transport București (STB) de a întrerupe circulația tramvaiului 41, pentru 10 zile, la intersecția strada Brașov cu b-dul Drumul Taberei, astfel încât să se înceapă lucrul la pasajul pietonal subteran din zonă. Ministerul Transporturilor acuză că „inconsecvența administrației publice locale îi costă pe bucureșteni” și că ședințele organizate la Primăria Generală s-au lovit de „lipsa de înțelegere și de reaua-voință a reprezentanților Primăriei Generale”.
Un nou pas pentru „Autostrada Unirii” A8 în Moldova: Licitație pentru proiectarea tronsonului Tg. Neamț - Iași - Ungheni / Termen: 38 de luni Puțin peste 100 de km din „Autostrada Unirii” A8 de la Tg Neamț la Iași și mai departe până la Ungheni vor fi analizați pentru revizuirea și completarea Studiului de Fezabilitate și realizarea Proiectului Tehnic de execuție. Licitația a fost lansată de CNAIR pentru minim 62 de milioane de lei cu un termen de execuție de 38 de luni. Odată finalizată această etapă, practic, proiectul va putea fi scos direct la execuție cu toate detaliile puse la punct. De remarcat că în varianta originală a SF-ului pe acest tronson erau gândite nu mai puțin de 6 tuneluri forate cu o lungime totală de circa 10 km.
Autostrada de pe Valea Prahovei, de la Ploiești la Brașov: Licitație lansată pentru SF și Proiectul Tehnic. Termen: 3 ani și jumătate De la Ploiești la Brașov, pentru viitoarea autostradă A3 ce va traversa Valea Prahovei, Studiul de Fezabilitate realizat în 2006 va fi revizuit, iar la pachet va fi realizat acum și Proiectul Tehnic, ca mai apoi să se poată trece direct la execuția lucrărilor. CNAIR a lansat licitația pentru SF+PT cu o valoare estimată la minim 10 milioane de euro și un termen de finalizare a documentațiilor de 42 de luni (3 ani și jumătate).
VIDEO Cum arată tronsonul din autostrada Transilvania care va fi deschis în următoarele săptămâni / Se lucrează intens la eliminarea unui blocaj ce ar transforma lotul într-unul „muzeu” Circa 18 km dintre Iernut și Chețani, parte a autostrăzii Transilvania între Târgu Mureș și Câmpia Turzii vor fi gata în următoarele săptămâni, însă pentru ca lotul să nu rămână „muzeu” și traficul să fie deschis e nevoie să fie terminat și nodul rutier de la Chețani, nod aferent tronsonului următor și care a zăcut mult timp abandonat de constructor. Noi imagini din dronă arată stadiul foarte avansat al tronsonului care ar urma sa se deschidă, dar și efortul din șantier pe nodul rutier de la Chețani.
Câteva observații după lansarea licitației pentru autostrada care va ocoli Comarnicul: „Dacă licitația e pe baze proaste, ne bucurăm degeaba” Scoaterea la licitație a 5,2 km de autostradă care să ocolească orașul Comarnic pe Valea Prahovei este „o grabă electorală (ultima dată a făcut-o Ponta) care poate afecta toată dezvoltarea proiectului mare A3 Ploiești-Brașov”, spune liderul deputaților USR, Cătălin Drulă. Parlamentarul membru în comisia de Transporturi face o serie de observație după publicarea licitației și atrage atenția asupra unor aspecte care putea nu doar îngreuna actuala procedură, dar bloca sau îngreuna realizarea întregului proiect de autostradă de pe Valea Prahovei.
FOTO Prima bucată de autostradă pe Valea Prahovei: Detaliile licitației pentru autostrada de centură Comarnic. De ce lipsește un nod rutier pentru descărcarea traficului Prima bucată de autostradă de pe Valea Prahovei a fost scoasă la licitație pentru proiectare și execuție - 36 de luni pentru circa 5,2 km de autostradă care practic vor reprezenta varianta de ocolire a Comarnicului. Viteza de proiectare ar urma să fie de 80 km/h, dar CNAIR vrea să puncteze în plus la licitație constructorii care pot garanta viteze mai mari, până la 140km/h. Din proiectul scos la licitație pentru execuție însă lipsește un nod rutier important la nord de Comarnic, nod rutier fără de care nu ar putea fi deschis practic traficul și care își are soarta legată de altă procedură de achiziție publică.
Drum Expres de 76 de km de la Găești (A1) la Ploiești (A3): A fost semnat contractul pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic De la Găești la intersecția cu A1 București - Pitești și până la Ploiești în zona autostrăzii A3 va fi construit un drum expres de legătură de circa 76 de kilometri. Contractul pentru Studiul de Fezabilitate și pentru proiectul tehnic a fost semnat marți de către Compania de Drumuri pe circa 15,8 milioane de lei și are un termen de 20 de luni de implementare.
VIDEO Primii kilometri de autostradă din Moldova: Cum arată acum bucata din autostrada A7 în construcție lângă Bacău Prima bucată de autostradă din Moldova se află în construcție în prezent lângă Bacău - 16 km din viitoarea A7 care va brăzda Moldova de la Nord la Sud și care fac parte din proiectul Centurii Bacăului în lungime totală de 32 de km. Într-o înregistrare video din dronă se observă progresul șantierului pe întreg tronsonul centurii Bacău, inclusiv pe sectorul vestic care este aproape finalizat. Pe sectorul de autostradă, deși lucrările au avansat puternic, iar pe unele zone este deja așternut asfaltul, finalizarea în acest an pare puțin probabilă.
CNAIR: Noul punct de trecere a frontierei cu bacul dintre România și Ucraina a devenit operațional Noul punct de trecere a frontierei cu bacul dintre România și Ucraina a devenit operațional, anunță miercuri Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada de Centură a Capitalei (A0): O firmă din Turcia și românii de la UMB vor construi fiecare câte un lot de pe tronsonul de Nord Compania turcă Nurol Insaat Ve Ticaret A.S. va proiecta și construi lotul 3 (8,6 km) de pe A0 Nord, autostrada de Centură a Capitalei. În același timp, românii de la UMB vor proiecta și construi cei circa 4,5 km aferenți Lotului 4 de pe A0 Nord, a anunțat marți Compania de Drumuri. Turcii de la Nurol au mai câștigat și contractul pentru Lotul 1 (17,5 km), iar în momentul de față mai există în curs licitația pentru Lotul 2 (19 km), în timp ce pe A0 Sud sunt în execuție contractele pe toate cele trei loturi.
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by