MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Drum de mare viteză București - Alexandria: 6 oferte depuse pentru studiul de fezabilitate / „Fie că va fi autostradă, fie că va fi drum expres, va elimina aglomerația și accidentele de pe DN6” Șase asocieri de firme au depus oferte la licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru drumul de mare viteză București - Alexandria, anunță Compania de Drumuri. Ministrul Transporturilor spune că licitația este bazată pe un nou model și că rezultatul studiului va fi similar în detaliu cu un proiect, iar datele de trafic vor arăta dacă acesta va fi realizat la nivel autostradă sau drum expres.
VIDEO Magistrala 2 de metrou va avea o nouă stație - Stația Tudor Arghezi pe Șoseaua Berceni va fi gata în 2022 / Cum arată acum Magistrala 2 de metrou Pipera-Berceni va fi extinsă cu încă o stație și circa 1,6 km de cale de rulare pentru metrou. Viitoarea stație supraterană Tudor Arghezi este în prezent în construcție, cu lucrări aflate deja într-un stadiu avansat. Vezi în articol cum arată acum lucrările și cum va arăta la finalizare noua stație de pe M2.
Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: A fost semnat contractul pe ultimul tronson cu românii de la UMB, același constructor care anul acesta ar urma sa finalizeze circa 40 de km din proiect Contractul pentru proiectarea și execuția Tronsonului 4 (31,88km) al Drumului expres DX12 Craiova - Pitești a fost semnat marți cu Asocierea de firme românești SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade pentru circa 617 milioane de lei. UMB este constructorul și pe Lotul 2 (40 km) pe care îl va finaliza în acest an, dar și pe Tronsonul 3 (31,75 km).
VIDEO Autostrada care va fi gata după 7 ani. Cum arată acum tronsonul ce va fi inaugurat la finalul anului, după promisiunile ratate din anii trecuți Circa 24 de kilometri de autostradă la care se lucrează încă din 2014 și care ar fi trebuit să fi fost gata în circa doi ani - un tronson care va fi în sfârșit finalizat în acest an, după ce și în anii trecuți au existat promisiuni de la foștii miniștri ai Transporturilor cum că va fi inaugurat. Lotul 2 al autostrăzii A10 Sebeș - Turda, construit de grecii de la Aktor a ajuns la circa 90% stadiu fizic, iar ultimele imagini filmate cu drona arată un tronson cu șanse reale de a fi deschis în acest an.
FOTO/VIDEO Unul dintre cele mai impresionante proiecte în construcție din România. Imagini cu viaductul de la Tălmăcel, parte a primului lot din Autostrada Piteşti-Sibiu Stadiul lucrărilor pe lotul 1 al A1 Pitești-Sibiu este de 46%, iar acestea vor fi încheiate în avans, în 2022, conform termenelor asumate de constructor, a anunțat marți ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. El a publicat imagini cu lucrările la viaductul de la Tălmăcel, "unul dintre cele mai impresionante proiecte în construcție din România".
VIDEO Noi imagini cu cel mai spectaculos proiect de infrastructură din România. Ministrul Transporturilor: Stadiul fizic al lucrărilor la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila se apropie de 50% Stadiul fizic al lucrărilor la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, care includ podul și drumurile de legătură, se apropie de 50%, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, care prezintă noi imagini cu lucrările la blocurile de ancoraj, turnuri și drumurile de legătură.
Autostrada Brașov-Făgăraș: A fost desemnat proiectantul tronsonului „ținut la sertar 10 ani” Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat vineri că a fost desemnată firma care se va ocupa de revizuirea studiului de fezabilitate și proiectarea tronsonului din autostrada Transilvania de la Brașov la Făgăraș, proiect despre care Drulă spune că a fost „ținut la sertar 10 ani” până când CNAIR a scos la licitație proiectarea în luna martie.
Reconfigurarea circulației pe DN2. Ministrul Transporturilor „Am cerut CNAIR să urgenteze implementarea regimului 2+1 alternativ, dar trebuie făcut ca la carte și cu cap. În paralel construim autostrada A7” Deși autostrada A7 care va străbate Moldova de la Nord la Sud este în diferite etape de implementare, primul sector de la Ploiești la Buzău fiind chiar scos la licitație, ministrul Transporturilor Cătălin Drulă spune că vrea reconfigurarea sistemului de circulație pe „actualul drum sinucigaș DN2”. „Am cerut companiei de drumuri CNAIR să urgenteze implementarea soluției de regim de circulație 2+1 care, dacă este făcută cum trebuie, reprezintă o mare îmbunătățire a siguranței drumului”, a spus Drulă care a precizat că modificările nu se pot face peste noapte și că trebuie făcute „cu cap” și „atenție la detalii” și că implementarea pe sectoare mai extinse ar putea să se facă din 2022.
Un alt apel pentru marcarea DN2 în sistem 2+1 alternativ: „Nu e nevoie de nimic altceva decât de vopsea pentru schimbarea actualului marcaj ambiguu. Pentru zonele cu valori de trafic deosebit de mari cerem lărgirea carosabilului” Un nou apel pentru transformarea marcajului ambiguu de pe DN2, cel mai periculos drum din țară, într-un format de tipul 2+1 alternativ a fost făcut miercuri de către Asociația Construim România. „Ne alăturam Asociaţiei Pro Infrastructura (API) care a cerut astăzi public printr-un comunicat măsuri urgente de ameliorare a circulaţiei pe DN2. In special măsura foarte simplă de marcare a carosabilului în sistem 2+1 alternativ în locul actualului marcaj ambiguu şi care duce la situaţii la limită pe zonele cu lăţimea drumului de 13m. Pentru această retrasare nu este nevoie de nimic altceva, decât de vopsea pentru a reface marcajul existent”, transmite ASCORO.
Soluția simplă și ieftină pentru drumurile naționale, pentru a evita tragediile pe șosele. Asociația Pro Infrastructură cere explicații Companiei de Drumuri Opt din cele 24 de victime ale accidentelor rutiere din acest weekend și-au pierdut viața în ciocnirea frontală de pe DN2, în județul Bacău, la Răcăciuni. Asociaţia Pro Infrastructură spune că există o soluţie simplă şi ieftină de a separa sensurile şi a evita astfel de carnagii, respectiv separatoarele de sens. ”De ce nu este generalizată soluţia? Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (şi a celor cu girofar)”, afirmă reprezentanții Pro Infrastructură.
Lărgirea Centurii București între A1 și DN5: opt constructori din Turcia, România și Italia au depus oferte pentru contractele de 160 de milioane de euro Mai multe companii și asocieri de constructori din Turcia, România sau Italia au depus oferte pentru proiectarea și execuția lărgirii Șoselei de Centură București, cei circa 15,5 km dintre A1 și DN5 (Giurgiu). Contractele pe cele două loturi vizate au o valoare estimată de circa 800 de milioane de lei și un termen de 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție.
HARTĂ Conexiunile rutiere România - Republica Moldova: Ministrul Transporturilor anunță o campanie de reabilitare a podurilor peste Prut „Reabilităm podurile peste Prut și construim unul nou. Îmbunătățim prin infrastructură legăturile dintre România și Republica Moldova!”, a anunțat luni ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Compania de Drumuri are în derulare cinci proiecte importante, finanțate prin fonduri europene nerambursabile, pentru reabilitarea podurilor de peste Prut și pentru construirea unui nou pod peste acest râu, la Ungheni, potrivit ministrului.
VIDEO Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Cum arată acum tronsonul de 40 de kilometri care va fi gata anul acesta / Care e diferența între un Drum Expres și o Autostradă Circa 40 de kilometri din Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești, un tronson lung care ar urma să ocolească Balșul și Slatina, sunt în cărți pentru a fi finalizați și dați în trafic în acest an, conform așteptărilor de la Transporturi. Aici lucrează asocierea de firme românești UMB - Tehnostrade - SA&PE Construct. Noi imagini video ilustrează lucrările spectaculoase la câteva poduri de pe traseu, lucrări cheie pentru finalizarea până la sfârșitul anului.
VIDEO Cum arată acum lucrările la cel mai avansat tronson al Autostrăzii de Centură A0 care va ocoli Capitala Autostrada de Centură a Capitalei (A0), o nouă șosea de mare viteză diferită de actuala centură, începe să prindă contur din ce în ce mai mult. Din circa 101 km de inel de autostradă (A0) în jurul Bucureștiului, 52 de km vor reprezenta A0 Sud, unde cele trei loturi deja au fost contractate și au intrat în lucru. Dintre acestea, cel mai avansat este Lotul 2 - circa 16 km între DN6 și Berceni, construit de o companie din Turcia.
Licitația de 1 miliard de euro pentru unul dintre cele mai grele sectoare montane de pe autostrada A1 Sibiu - Pitești: 6 constructori s-au calificat să depună ofertele Șase asocieri de constructori din Turcia, Grecia, Italia, Spania și Austria s-au precalificat pentru evaluarea finală la licitația de 1 miliard de euro pentru Secțiunea 2 Boița - Cornetu, parte din autostrada A1 Sibiu - Pitești, de 31,33 km lungime. Tronsonul presupune execuția a 7 tuneluri cu o lungime de circa 4,9 km în total, 27 de viaducte, 22 de poduri, un ecoduct și câteva sute de lucrări de consolidare și susținere versanți.
Câți bani vrea să ceară Ministerul Transporturilor la rectificarea bugetară: Execuție bugetară aproape de 100% pe primul semestru / Investițiile din fonduri europene, +285% față de 2018 Ministerul Transporturilor susține că are o execuție bugetară pe fondurile de la bugetul de stat de 93% pe primul semestru al acestui an, și „creșteri spectaculoase” pe investițiile din fonduri europene comparativ cu anii anteriori. Astfel, Transporturile vor cere la prima rectificare bugetară sume în plus de circa 2,9 miliarde de lei (aproximativ 580 milioane euro), potrivit informațiilor transmise la solicitarea HotNews.ro. Pe ce domenii se vor duce banii pe care Transporturile îi cer în plus la rectificare, vezi în articol.
HARTĂ Drum expres care leagă Oradea de Autostrada A3: A fost semnat contractul de execuție de 110 milioane de euro Constructorul austriac Strabag va proiecta și executa drumul de legătură de circa 19 km de la Centura Oradea către Autostrada A3 pentru circa 545 de milioane de lei (circa 114 mil euro). Contractul a fost semnat miercuri, iar termenul este de 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție. „Drumul de 19 km va fi construit la profil de drum expres pe 13 km, iar, pe 6 km, la profil de drum național cu 4 benzi”, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
VIDEO Pasajul de la Domnești: A început montarea grinzilor principale ale giratoriului suspendat / Urmează devierea traficului de pe centură De marți s-a început montarea grinzilor principale aferente inelului central al giratoriului suspendat de la Domnești, pe porțiunea dintre Domnești și centură, spre Bragadiru, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Potrivit acestuia, urmează ca de miercuri să fie deviat traficul pe centură.
Autostrada A3 Chețani - Câmpia Turzii: Licitație lansată pentru finalizarea lucrărilor. Cum s-a rezolvat blocajul după rezilierea eșuată din primăvară În martie contractul pentru realizarea celor 15,7 km de autostradă A3 dintre Chețani și Câmpia Turzii a fost reziliat de către Compania de Drumuri. Contractul fusese semnat în 2015 cu firma românească Straco și ajunsese în 2021 abia la stadiul de sub 40%. Numai că Tribunalul București a decis să suspende rezilierea contractului la puțin timp după. Acum, ministrul Transorturilor a anunțat că CNAIR scoate la licitație finalizarea lucrărilor și a explicat cum s-a rezolvat blocajul.
VIDEO Autostrada A10 Sebeș - Turda: S-a deschis circulația pe cele doua bretele pe direcția Turda-Deva de la nodul rutier Sebeș Circulația rutieră a fost deschisă joi pe două dintre bretelele care leagă autostrada A10 Sebeș - Turda de Autostrada A1, cele două bretele pe direcție spre și dinspre Deva. „Următorul pas este deschiderea celor două bretele spre/dinspre Sibiu, programată pe 31 iulie, conform promisiunii constructorului”, a anunțat ministrul Drulă. Reamintim că Lotul 1 A10 Sebeș - Turda a fost deschis în decembrie 2020, dar doar prin bretelele secundare care leagă A10 de DN1 și implict A1, nu și pe bretelele directe dintre autostrăzi.
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by