MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Bugetul Transporturilor, aprobat în comisiile de specialitate din Parlament. Toate amendamentele depuse au fost respinse în bloc Bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a fost aprobat, joi, în cadrul comisiilor de specialitate din Parlament. Tot în cadrul ședinței s-a votat respingerea în bloc a tuturor celor 91 de amendamente depuse, majoritatea lor depuse de către grupul parlamentar PSD. Parlamentarii AUR care au participat la ședință au acuzat respingerea în bloc a amendamentelor și că ședința a fost de fapt „un simulacru de dezbatere”.
VIDEO „Ciotul” din Autostrada Transilvania care ar trebui să fie gata la finalul anului. Cum arată acum Lucrările pentru tronsonul A3 de la Târgu Mureș la Ungheni (Aeroport) avansează, iar constructorul ar urma să finalizeze proiectul la finalul acestui an, după cum a tot anunțat Transporturile. Deși vorbim de doar un „ciot” cu o lungime de puțin peste 9 km - 4,5 km de autostradă și 4,7 km de drum de legătură cu patru benzi - acesta este unul care vine în continuare a 33 de kilometri de autostradă deja dați în trafic de la Ungheni și până la Chețani și ar permite șoferilor să intre pe autostradă mult mai aproape de Târgu Mureș.
Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: UMB, desemnat din nou câștigător la licitația pentru Lotul 4 „Tocmai a fost anunțat câștigătorul pentru construcția lotului 4 (între Colonești și Pitești), cu o lungime de 31,8 km. Este vorba de aceeași firmă românească care construiește loturile 2 și 3.”, a anunțat miercuri seara ministrul Transporturilor Cătălin Drulă. Constructorul este asocierea de firme UMB - Tehnostrade și mai fusese declarat câștigător în 2020, dar o instanță de judecată a întors decizia și a obligat CNAIR să reevalueze ofertele depuse.
VIDEO Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Cum arată acum tronsonul unde lucrează românii de la UMB și care ar putea fi gata în acest an Lucrările la Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești avansează în ritm susținut, în special pe Tronsonul 2 de circa 40 de km pe care lucrează asocierea românească de companii condusă de UMB. Tocmai pentru că lucrările sunt avansate, autoritățile de la Transporturi speră să deschidă traficul pe acest tronson care ocolește atât Slatina, cât și Balșul, bazându-se pe promisiunea constructorului UMB care are deja un „istoric” de a finaliza proiecte înainte de termen.
Autostrada Transilvania: Bătălie mare pentru un tronson de 800 de mil. euro ce conține și tunelul Meseș de 3 km: 12 oferte depuse de firme și asocieri din China, Turcia și Europa Nu mai puțin de 11 oferte de la firme și asocieri de constructori din Europa, China și Turcia au fost depuse la licitația pentru circa 41 de km din autostrada Transilvania, între Poarta Sălajului și Nușfalău, anunță CNAIR. Valoarea licitației este de circa 800 de milioane de euro, însă discutăm de un tronson de autostradă destul de dificil, cu 65 de lucrări de artă - poduri, pasaje și viaducte - în lungime de 13 km, precum și tunelul de aproape 3 kilometri lungime pe sub dealul Meseș.
VIDEO Pasaj rutier de 20 de milioane de euro la Drajna peste DN31A și calea ferată București-Constanța Un pasaj rutier și o secțiune de drum nou vor fi construite pe DN21 la Drajna, peste DN31A Lehliu-Fetești și calea ferată București-Constanța. Compania de Drumuri a semnat contractul de proiectare și execuție de circa 98 de milioane de lei cu firma gălățeană Arcada Company. „Astfel, vom scăpa de cozile la trecerea la nivel cu calea ferată și timpii mari de așteptare pe relația Slobozia - autostrada A2 - Călărași”, anunță ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
Autostrada A1 Sibiu - Pitești: Concurență mare pentru un tronson montan de 1 miliard de euro: 11 oferte depuse de firme și asocieri din China, Turcia și Europa. Cine sunt constructorii Nu mai puțin de 11 oferte de la firme și asocieri de constructori din Europa, China și Turcia au fost depuse la licitația de circa 1 miliard de euro pentru Secțiunea 2 Boița - Cornetu, parte din autostrada A1 Sibiu - Pitești, de 31,33 km lungime. Tronsonul presupune execuția a 7 tuneluri cu o lungime de circa 4,9 km în total, 27 de viaducte, 22 de poduri, un ecoduct și câteva sute de lucrări de consolidare și susținere versanți. Cinci asocieri din Turcia, o asociere Chinezo-Turcă, o asociere Chinezo-Română, dar și mai multe firme din Italia, Spania sau Grecia se numără printre ofertanți.
Autostrada de Centură A0 Sud: A fost emis ordinul de începere a lucrărilor pe încă 17 km Ordinul de începere a lucrărilor pentru lotul 1 din autostrada A0, în lungime de 16,93 km, a fost emis luni de către autoritățile de la drumuri. Lucrările sunt executate de către Alsim Alarko Sanayi Tesisleri veTicaret A.Ş. în baza unui contract de peste 830 de milioane de lei semnat încă din 2019. Aceeași firmă din Turcia lucrează și pe lotul 2, adiacent, lung de aproape 16 km. Cele două loturi care ar trebui să fie gata în 2023 ajung de la intersecția cu autostrada A2 până în zona Dn6/Clinceni.
A fost semnat contractul pentru proiectarea autostrăzii A3 de pe Valea Prahovei, de la Ploiești și până la Brașov Circa 10 milioane de euro va plăti Compania de Autostrăzi proiectantului Consitrans pentru a revizui Studiul de Fezabilitate și pentru a realiza Proiectul tehnic pentru autostrada A3 de la Brașov la Comarnic și Râșnov (Brașov), potrivit contractului semnat vineri. Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă anunța că în cadrul contractului de proiectare vor fi realizate studii geotehnice și vor fi proiectate tuneluri la Sinaia și Bușteni, „soluții tehnice moderne, demne de anul 2021”.
Podul de la Cernavodă intră în reparații. Drulă: „În sezonul estival nu vor fi impuse restricții de circulație” Compania de Autostrăzi a semnat vineri contractul pentru reabilitarea Podului de la Cernavodă de pe Autostrada A2. Contractul de circa 67 de milioane de lei a fost semnat cu firma Maristar Com și are ca termen de execuție 24 de luni. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, spune că a cerut antreprenorului ca în perioada sezonului estival „să facă doar lucrări la partea de infrastructură, astfel încât să evităm impunerea de restricții de circulație și îngreunarea traficului”.
Bugetul Transporturilor pe 2021: 10% în plus față de cât s-a cheltuit în 2020 / Alocare dublă pe proiectele europene față de execuția din 2019 / Scade subvenția la metrou / Cum se explică creșterea cheltuielilor pentru salarii Alocarea bugetară pentru Ministerul Transporturilor pentru 2021 este cu aproape 10% mai mare față de execuția bugetară pe 2020 și o alocare de circa 8 miliarde de lei, o creștere de peste 31% pe alocările pe proiectele din fonduri europene, o sumă dublă chiar față de cât s-a reușit să se cheltuiască în 2019. Tot la capitolul creșteri, pe feroviar sunt alocate mai multe fonduri, iar ministrul Drulă spune că pe partea de întreținere sumele sunt cu 14% mai mari. Creșteri sunt și la capitolul cheltuieli salariale, circa 30%, dar ministrul Drulă a explicat pentru HotNews.ro că situația este una temporară, până când va fi aprobat noul program operațional Asistență Tehnică ce va prelua cheltuielile cu salariile din direcția specializată.
Salariile din Metrorex: Peste 80% din cei aproape 6.000 de angajați iau în mână peste 5.000 de lei / Un sfert dintre angajați au net pe lună peste 1.500 de euro. Toți angajații primesc „spor de tunel” Directorii mari din Metrorex și unii șefi de serviciu câștigă în fiecare lună între 10.000 și 12.000 de lei net, iar cel mai mare salariu în mână din companie este de aproape 15.000 de lei, potrivit unui document cu toate cele aproape 6.000 de salarii din Metrorex obținut de HotNews.ro. Cele mai mici salarii în mână din Metrorex sunt în jur de 3-4.000 de lei. Ministrul Transporturilor anunța recent că sindicaliștii și-au negociat creșteri salariale în 2020, în condițiile în care compania nu-și acoperă bugetul decât 30% din venituri proprii.
Autostrada A3 Ploiești-Comarnic-Brașov: A fost finalizată licitația pentru proiectare / Drulă: „Vrem soluții tehnice moderne, demne de anul 2021” Licitația pentru proiectarea autostrăzii A3 Ploiești-Comarnic-Brașov s-a finalizat miercuri, anunță ministrul Transporturilor Cătălin Drulă. Potrivit acestuia, în cadrul contractului de proiectare vor fi realizate studii geotehnice și vor fi proiectate tuneluri la Sinaia și Bușteni, „soluții tehnice moderne, demne de anul 2021”.
HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada „Unirii” A8: Cum arată traseul stabilit de la Târgu Mureș la Târgu Neamț și pe unde trec tronsoanele care ar putea fi scoase la licitație în 2021 Studiul de Fezabilitate pe Autostrada „Unirii” A8, pe sectorul Tg. Mureș - Tg. Neamț ar trebui să fie gata în acest an, iar ministrul Drulă a declarat recent că își dorește scoaterea la licitație în 2021 a capetelor autostrăzii și includerea lor la finanțare prin planul european de reziliență (PNRR). Revizuirea SF-ului pe Tg. Mureș - Tg. Neamț a presupus și aprobarea unui nou traseu, cu unele modificări față de cel conturat acum mai bine de 12 ani. HotNews.ro a obținut de la CNAIR noul traseu al A8 pe zona montană și l-a transpus în detaliu într-o hartă interactivă, inclusiv pozițiile viitoarelor noduri rutiere.
Câți bani a făcut firma deținută de sindicatul de la Metrorex condus de Ion Rădoi din închirierea spațiilor de la metrou. Drulă: „Fostul deputat PSD își simte amenințate interesele subterane” „Unii dintre bogații tranziției au acaparat și subjugat pentru ei și interesele lor companiile statului, cum este cazul și liderilor de sindicat (cartel) de la Metrorex”, a declarat luni seara ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, făcând referire la disputa pe care o are cu Unitatea Sindicatul Liber Metrou (USLM), condus de fostul parlamentar PSD, Ion Rădoi. Drulă detaliază că firma Sindomet Servcom SRL, deținută de USLM, a avut două contracte cu Metrorex prin care încasa majoritatea banilor din închirierea spațiilor comerciale și de publicitate de la metrou. „Sindomet Servcom SRL a avut, în 2019, o cifră de afaceri de 7.981.344 lei și un profit de 6.197.855 lei”, spune Drulă.
VIDEO Autostrada Transilvania - Românii de la UMB au început în forță construcția pe dealurile de lângă Cluj Napoca: „Incredibil. Acum o săptămână nu era nimeni aici” Asocierea de firme românești Spedition UMB - Tehnostrade a început în forță construcția tronsonului din Autostrada Transilvania de 30 de km de la Nădășelu la Zimbor, parte din cei 42 de km pe care îi are contractați de la Nădășelu la Poarta Sălajului. Zeci de utilaje au intrat în teren și au început decopertarea și excavarea dealurilor de la nord-vest de Cluj-Napoca, după cum se poate observa dintr-o înregistrare video realizată cu drona.
Magistrala de metrou M6 până la Aeroport: De ce renunțarea la tronsonul Băneasa - Otopeni ar fi, de fapt, decizia corectă Renunțarea la tronsonul Băneasa - Otopeni, parte din magistrala M6 de metrou, și concentrarea efortului financiar și administrativ către alte magistrale de metrou în Capitală este soluția corectă, susțin la unison atât asociațiile pe infrastructură din societatea civilă, cât și primarii de sector din București consultați de HotNews.ro. Nici Comisia Europeană nu ar fi acceptat să finanțeze tronsonul pentru că, printre altele, se va conecta cu actualul terminal de la Otopeni, deși aproape toate operațiunile se vor muta în viitorul nou terminal de la est, susțin autoritățile. Renunțarea la tronsonul de 8 km cu 5 stații vine însă la pachet cu posibila pierdere a unui împrumut de 330 mil. de euro acordat de Japonia.
Drulă, despre interzicerea companiilor din China să participe la licitațiile de autostrăzi și căi ferate: „E momentul să facem o alegere strategică” „În foarte multe state membre ale Uniunii Europene piața de achiziții publice este deschisă doar pentru firmele din Europa”, a spus marți ministrul Transporturilor Cătălin Drulă, făcând referire la memorandumul discutat în Guvern care limitează participarea la licitații a unor firme care sunt din afara UE sau cu care România nu are acorduri comerciale. „E momentul să facem o alegere strategică. Alegerea strategică a României în ultimul an a fost destul de clară, dacă ne uităm la [construirea reactoarelor de la] Cernavodă, dacă ne uităm la discuțiile despre 5G”, a spus Drulă.
Drulă trimite Corpul de Control la Metrorex: „Compania nu-și acoperă bugetul decât 30% din venituri proprii, dar în schimb cheltuielile salariale au crescut enorm” „Situația Metrorex este foarte dificilă. Dacă acum 5 ani, compania acoperea circa 58% din cheltuieli din veniturile proprii, astăzi acest procent a scăzut la mai puțin de 30%”, spune ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Acesta spune că pentru 2021 subvenția cerută de Metrorex este de peste 1 miliard de lei, „ar însemna aproximativ 17% din bugetul Transporturilor”. „Ce s-a întâmplat de s-a ajuns aici? Au crescut enorm cheltuielile salariale”, spune Drulă, care notează că din 2016 și până în 2021 cheltuielile cu personalul aproape că s-au triplat.
Drum de legătură de 10 km între Timișoara și autostrada A1: Contract semnat pentru circa 39 milioane de euro / FOTO: Pe unde va trece drumul Un drum de 10 km cu câte două benzi pe sens și separator de trafic va fi realizat la nord de Timișoara pentru a lega mai bine orașul bănățean de autostrada A1 care trece destul de departe de zona municipiului. Contractul a fost semnat vineri de către Compania de Drumuri cu Todini Construzioni Generali pentru circa 190 de milioane de lei (cca 39 mil euro). Proiectarea va dura șase luni și execuția 18 luni.
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by