MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Chiar în ziua protestului #șîeu, PSD anunță că „Autostrada Moldovei începe azi!”. În realitate, pe Centura Bacăului lucrările au început de o săptămână după ani de amânări Partidul Social Democrat postează pe Facebook, chiar în ziua protestului de 15 minute „#Șîeu - România Vrea Autostrăzi” un mesaj în care anunță triumfal ”Autostrada Moldovei începe azi!”. Mesajul face referire la vizita ministrului Transporturilor pe șantierul Variantei Ocolitoare Bacău. În realitate, lucrările pe centura Bacăului - care conține și 16 km din Autostrada A7 - au început de o săptămână. Proiectul este unul pe care autoritățile se chinuie să-l pornească încă din 2007!
Magistrala 6 de metrou, scoasă în sfârșit la licitație. Circa 1,3 miliarde de lei pentru prima bucată cu șapte stații până la stația Tokyo (complexul Băneasa) Primul tronson al Magistralei 6 de metrou 1 Mai - Otopeni a fost scos la licitație de către Metrorex. Este vorba de un tronson de șase kilometri cu primele șapte stații, de la 1 Mai și până la stația Tokyo (zona complex comercial Băneasa), pentru care Comisia Europeană va acorda finanțare nerambursabilă. Contractul are o valoare estimată de 1,3 miliarde de lei și termenlul de realizare va fi de patru ani (48 de luni).
​#șîeu România vrea autostrăzi - Cine susține sfertul de oră de protest de pe 15 martie - De la companii și primării, până la cofetării și mercerii Campania "România vrea autostrăzi", care îndeamnă la 15 minute de grevă generală pe 15 martie a crescut de la zi la zi și acum cuprinde companii, primari, oameni de afaceri, școli, asociații, sindicate, magazine și ONG-uri. Reamintim că ideea îi aparține antreprenorului Ștefan Mandachi, suceveanul care a construit în mod simbolic primul (și singurul) metru de autostradă în Moldova. Foarte mulți vor opri lucrul timp de 15 minute, în alte cazuri oamenii vor purta banderole, iar unele companii explică în mesaje cum lipsa de autostrăzi le afectează business-ul.
Proiectul de lege pentru „Autostrada Estului”, adoptat tacit de Senat Senatul a adoptat tacit propunerea legislativă privind construcția obiectivului de investiții "Autostrada Estului", termenul de dezbatere și adoptare fiind împlinit pe data de 6 martie.
UPDATE Astra Transcarpatic anulează trenurile dintre Timișoara și Baia Mare. Informația dă apă la moară celor care spun că automotoarele daneze au probleme serioase. Astra: În niciun caz nu se are în vedere retragerea acestora din circulație, ci vor fi relocate Astra TransCarpatic a realizat în toamna trecută cursa inaugurală de prezentare pe relația Arad- Baia Mare - Arad cu automotoarele aduse din Danemarca și fabricate de Ansaldo Breda între anii 2005-2013, iar acum compania anunță că trenurile sunt anulate din data de 12 martie. Astra este un caz cu totul special: mulți îi laudă trenurile pentru confort, însă nicio altă companie nu le anulează atât des des. În plus, deși este companie privată, în afară de scurte mesaje pe Facebook, nu comunică deloc. Despre automotoarele daneze s-a scris că ar avea probleme, iar lipsa de reacție a companiei nu face decât să alimenteze zvonurile în acest sens. Surse din domeniu au spus pentru HotNews.ro că se ia în calcul și retragerea trenurilor din exploatare, din rațiuni de siguranță, însă deocamdată pare puțin probabil.
Primul contract pentru Autostrada de Centură (A0) a Capitalei s-a semnat sămbătă cu o companie din Turcia / 17 km, 160 mil. euro, 18 luni de licitație Compania turcă Alsim Alarko va proiecta și construi pentru circa 160 de milioane de euro Lotul 2 (16,3 km) al Autostrăzii de Centură Sud (A0) - o nouă șosea de mare viteză, diferită de actuala centură - practic prima bucată adevărată de autostradă care ar urma să ocolească Bucureștiul. Licitația a fost demarată în iulie 2017, la pachet cu încă alte două loturi care încă nu au soarta tranșată. Compania turcă va avea termen nu mai puțin de doi ani și jumătate pentru finalizarea proiectului.
FOTO ​​O noua intersecție cu sens giratoriu suspendat pe Centura Capitalei. S-a semnat contractul de 30 de mil. euro pentru pasajul Berceni după aproape doi ani de la lansarea licitației Asocierea Trameco SA - Vahostav SK AS - Construcții Erbașu SA - Grafic Tends SRL va realiza proiectarea și execuția nodului rutier CB - DJ401 (Berceni) de pe Centura Sud a Capitalei pentru circa 30,5 milioane de euro. Contractul a fost semnat miercuri, anunță CNAIR, și presupune amenajarea unui sens giratoriu suspendat și lărgirea actualei centuri pe o mică porțiune. Proiectul este similar cu cel de la Oltenița pentru care s-a anunțat de curând câștigătorul licitației. Ambele licitații au fost pornite încă din mai 2017.
A fost desemnat un constructor pe tronsonul Sibiu-Boiţa (13 km) al autostrăzii A1 Sibiu-Piteşti, anunță Ministrul Transporturilor / Licitația, lansată încă din august 2017 Compania Porr Construct a fost desemnată câştigătoarea licitaţiei pentru tronsonul Sibiu-Boiţa - secțiunea 1 cu o lungime de 13 kilometri a Autostrăzii Sibiu-Piteşti, iar dacă nu vor fi contestaţii, contractul va fi semnat în această lună, a anunțat miercuri ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, la Câmpia Turzii. Licitația pentru această secțiune a fost lansată încă din august 2017. Ministrul Cuc a mai anunțat că tot miercuri a fost transmis la Agenția de Achiziții Publice și secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti, după ce pe 1 februarie Compania de Autostrăzi anunța același lucru...
Licitația pentru tronsonul 3 al drumului expres Craiova Pitești, anulată. Pro Infrastructura: „Aceeași soartă va avea și lotul 4. Prostia și fuga de răspundere a CNAIR se traduc în 17 luni de întârziere” Licitația pentru proiectarea și execuția tronsonului 3 (32 km) al Drumului Expres Craiova Pitești a fost anulată de către Compania de Drumuri, la peste un an și jumătate de când a fost lansată. „ Aceeași soartă o va avea și lotul 4. În total avem 63,5 km în plop. Deși am spus de nenumărate ori că se va ajunge aici, am fost ignorați. Prostia și fuga de răspundere a iresponsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere se traduc în minim 17 luni de întârziere a proiectului”, atrage atenția Asociația Pro Infrastructura.
VIDEO Un om de afaceri din Suceava a construit primul și singurul metru de autostradă din Moldova și îndeamnă la un protest de solidaritate de 15 minute pe data de 15 martie Afaceristul sucevean Ştefan Mandachi, deținătorul unui lanț de magazine de tip fast-food, a construit primul și singurul metru de autostradă din Moldova. Într-un clip video de cinci minute în care este prezentat momentul construcției, afaceristul sucevean se prezintă și îndeamnă la un protest de solidaritate de 15 minute pe data de 15 martie la ora 15. Acesta susține că va suspenda timp de un sfert de oră activitatea tuturor restaurantelor și hotelurilor sale.
Cum arată infrastructura feroviară românească - Tabloul unei rețele aflată în gravă suferință Auzim tot mai des despre deraieri și despre lungi întreruperi ale circulației pe magistralele feroviare, iar lucrurile se leagă fiindcă infrastructura românească este un dezastru. Unele poduri feroviare cedează, altele sunt în stare critică, iar pe la Grădiștea, între București și Giurgiu, trenurile nu mai trec din 2005. În articol puteți citi despre câteva dintre cifrele care arată de ce stăm atât de rău și cât de subfinanțată este o rețea care va putea fi modernizată doar cu multe miliarde de euro și mai ales cu un plan de care guvernanții să se țină.
Uniunea Europeană va finanța parțial modernizarea legăturii feroviare dintre Istanbul și granița bulgară Uniunea Europană va finanța printr-un grant de 275 milioane euro modernizarea liniei de cale ferată dintre Istanbul și Kapikule, la granița bulgară. Proiectul este parte a unui coridor feroviar ce leagă orașul Nis (Serbia) de Istanbul. În ultimii ani, atât Turcia, cât și Bulgaria au investit pentru modernizarea liniilor de cale ferată, dar vecinii de la sud de Dunăre au ca și noi probleme cu aglomerația din trenurile către stațiunile de la Marea Neagră. Între București și Istanbul circulă un tren pe săptămână între iunie și septembrie, dar călătoria durează 18 ore.
Realizarea pasajului rutier pe șoseaua Olteniței peste Centura Capitalei, în sfârșit atribuită unui constructor pentru circa 35 de milioane de euro / FOTO Cum va arăta viitorul sens giratoriu suspendat Proiectarea și execuția nodului rutier sub formă de giratoriu suspendat la intersecția Centura de Sud a Capitalei cu Șoseaua Olteniței (DN4) a fost în sfârșit atribuită unui constructor. Compania ITINERA SPA a fost desemnată câștigătoarea licitației pentru circa 35,5 milioane de euro. Licitația a fost începută în mai 2017.
Metrorex își va lansa propria aplicație mobilă: publică un anunț pentru consultarea pieței Metroul bucureștean ar urma să aibă propria aplicație mobilă oficială. Metrorex a lansat un anunț pentru consultarea pieței pentru dezvoltarea unei aplicații mobile care are ca scop îmbunătățirea experienței de călătorie cu metroul. Rolul principal al aplicației este facilitarea accesului elevilor și studenților la serviciile metroului, după cum informează Compania.
Pista de nord a Aeroportului Otopeni va fi refăcută din temelii pentru circa 23 de milioane de euro Pista 2 (08L-26R) a Aeroportului Internațional Henri Coandă din Otopeni va fi refăcută din temelii iar pentru modernizarea sa Compania Aeroporturi a lansat o licitație de peste 23 de milioane de euro. Pista va fi modernizată în etape și va rămâne în mare parte parțial-funcțională - viitorul constructor având 14 luni la dispoziție pentru proiectare și execuție. „Modernizarea trebuie să continue cu reparații capitale la pista 1 (08R/26L) și construirea noului terminal T2, T1 fiind sufocat de traficul anual de aproape 14 milioane de pasageri”, atrage atenția Asociația Pro Infrastructură.
​VIDEO FOTO Cazul Talgo Bosnia - Povestea trenurilor rapide și luxoase cumpărate de una dintre cele mai sărace țări europene Statul Bosnia și Herțegovina are sub 600 km de cale ferată și sunt foarte rare porțiunile unde trenurile pot depăși 70 km/h. Țara afectată grav de războiul de acum două decenii a decis să cumpere trenuri luxoase Talgo ce pot rula cu 220 km/h, iar decizia a uimit multă lume. Trenurile au stat șase ani în depou și din 2016 sunt în circulație. În articol puteți citi despre una dintre cele mai mari anomalii feroviare din regiune, dar și despre trenurile speciale ale fostei Iugoslavii.
Comisia Europeană nu a primit nicio cerere de finanțare pentru autostrada A8 Tg Mureș - Tg Neamț, spune deputatul Iulian Bulai care a publicat un răspuns de la Corina Crețu PSD a alocat prea puțini bani pentru completarea studiului de fezabilitate pentru Autostrada A8 Târgu Mureș - Târgu Neamț (210 km) și guvernul nu a cerut nici banii și nici asistența tehnică necesară care puteau fi oferite de UE, scrie deputatul USR Iulian Bulai. El a trimis întrebări comisarului Corina Crețu pe subiect și publică răspunsul primit. ”Ministerul Transporturilor ne-a informat că a primit o cerere pentru revizuirea studiului de fezabilitate a legăturii rutiere dintre Târgu Mureș și Târgu Neamț. Potrivit ministerului, licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate va fi lansată la începutul anului 2019. La nivelul Comisiei până în prezent, nu s-a primit nicio cerere de finanțare din fonduri UE a acestui proiect”, se precizează în răspunsul comisarului european.
La CFR Călători vagoanele sunt modernizate într-un ritm mult sub necesități/Anul trecut biletele emise pentru studenți au reprezentat o cincime din total CFR Călători are nevoie de peste 300 de vagoane, dar reparațiile capitale se fac într-un ritm mult sub nevoia de pe piață, anul trecut fiind modernizate 24 de vagoane. Numărul de călători a crescut și anul trecut datorită gratuității pentru studenți, o cincime dintre biletele emise fiind pentru aceștia. Criza de vagoane de la CFR Călători a atins maximul în vara lui 2018 când la trenurile către munte sau mare nu se găseau bilete nici cu trei săptămâni înainte. Nici spre Moldova, Banat sau Ardeal nu era mult mai bine.
​FOTO Noi informații despre viitorul Terminal 2 al Aeroportului Otopeni: Cum ar putea arăta și cum se va ajunge la el Aeroportul Internațional „Henri Coandă” se va extinde cu un nou terminal de pasageri și o zonă cargo - un proiect de peste 1 miliard de euro. Autoritățile de la Transporturi au transmis la solicitarea HotNews.ro informații despre stadiul proiectului, simulări foto cu viitorul terminal, dar și detalii despre cum va fi legat viitorul T2 de București. Compania Aeroporturi susține că T2 va fi legat pe rutier de autostrada A3, dar va exista și o conexiune pe pe calea ferată. Între cele două terminale va exista o conexiune cu autobuze (tip shuttle), iar pentru metrou se păstrează liberă o zonă specială pentru o eventuală extindere. De cealaltă parte, CFR și Metrorex au precizat pentru HotNews.ro că proiectele concrete pe care le au în aplicare în prezent nu ajung până la viitorul T2, ci se opresc doar la actualul terminal.
Lucrările la Magistrala 5 de metrou vor fi gata până în octombrie, dar linia din Drumul Taberei riscă să rămână muzeu din cauza unui proces pe rol: „Cerem să se judece în regim de urgență!” Lucrările la Magistrala 5 de metrou vor fi finalizate în totalitate până în septembrie-octombrie, însă noua linie din Drumul Taberei riscă să rămână muzeu și să nu fie deschisă nici în 2019 dacă instanța de judecată nu va lua o decizie în cazul contestațiilor depuse la licitația privind sistemul de automatizare a metroului. Oficialii Metrorex spun că au cerut ca dosarul să se judece în regim de urgență și că termenul de finalizare al sistemului de automatizare - obiectul contestaţiilor - de 9 luni, ar putea fi scurtat la 6 luni, dacă se lucrează în trei schimburi.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version