MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Cum au ajuns chinezii sa trimita in Europa mii de trenuri cu marfuri Anul acesta peste 4.000 de trenuri directe cu electronice, haine, piese si automobile vor pleca din China si vor ajunge in peste 15 tari europene, dupa un parcurs ce poate depasi 13.000 km. Cand s-a lansat primul tren de marfa China-Europa. acum sapte ani, putini credeau ca va fi o idee rentabila financiar, dar in prezent unele trenuri ajung si in 12 zile si costurile au scazut puternic. China promoveaza intens coridorul comercial One Belt One Road, un nou Drum al Matasii si o initiativa prin care tara condusa de Xi Jinping vrea sa-si consolideze influenta economica si geopolitica in cat mai multe state din Europa si Asia.
OLAF confirma investigatia de la Metrorex: Nereguli cu fonduri UE la Magistrala 5 Intr-un comunicat remis RFI, Oficiul European de Lupta Antifrauda (OLAF) confirma ca a efectuat un control la Metrorex, obiectul fiind Magistrala 5, finantata din fonduri europene. Reamintim ca HotNews.ro a scris in premiera despre investigatia OLAF. Institutia arata ca ca investigheaza in prezent acuzatii privind nereguli.
Aeroportul Henri Coanda a ramas fara servicii de curatenie dupa ce contractul cu Romprest, vechi de 17 ani, a expirat. Compania Aeroporturi Bucuresti a organizat o noua licitatie pentru asigurarea curateniei / Ministerul Transporturilor a trimis corpul de control la CNAB Contractul pentru servicii de curatenie si asalubraitate in Aeroportul Otopeni "Henri Coanda", incheiat inca din 2001, a expirat pe 31 ianuarie si nu a mai fost prelungit. Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB), care administreaza cele doua aeroporturi ale Capitalei, a organizat o noua licitatie pentru asigurarea curateniei in aeroportul Henri Coanda, a transmis compania, la solicitarea News.ro. O parte dintre angajatii companiei vor efectua servicii de curatenie pe aeroport, iar CNAB a publicat deja un anunt prin care angajeaza 91 de femei de serviciu pe o durata determinata de 30 de zile. Update: Ministerul Transporturilor a trimis corpul de control la CNAB, potrivit unor surse din minister.
Surse: Control OLAF la metroul Drumul Taberei pentru presupuse plati supraevaluate  Mai multi agenti OLAF au verificat miercuri acte la Ministerul Transporturilor in legatura cu platile facute de Metrorex catre constructorii magistralei 5 de metrou (Drumul Taberei), potrivit unor surse guvernamentale. Reprezentantii ministerului Transporturilor au confirmat pentru HotNews.ro ca agentii OLAF au verificat la Metrorex documente legate de Magistrala 5 de metrou, dar ca nu au dat detalii despre ce vizeaza descinderea.
Lucian Sova, noul Ministru al Transporturilor, despre ideea de a transfera Metroul la Primaria Capitalei: "Nu exclud nici o posibilitate" "Nu sunt prizonierul nici unei prejudecati, imi doresc ca metroul sa se aseze acolo unde poate performa mai bine", a declarat intr-un interviu la RFI noul ministru al Transporturilor, Lucian Sova, razpunzand la intrebarea daca Metrorex ar putea fi transferat la Primaria Capitalei. Sova spune ca va analiza situatia Metrorexului inainte de a lua o decizie. "Nu am nici o idee preconceputa, imi doresc ca metroul sa functioneze sub autoritatea cea mai eficienta cu putinta", a spus Sova.Participa in text la sondajul HotNews.ro: Credeti ca trecerea metroului de la minister la primarie va rezolva problemele?
Noul ministru al Transporturilor, gafa inca din prima zi: "Pe Centura Sucevei este contractata executia lucrarilor" / In realitate proiectul este abandonat la 85% de peste trei ani, fara constructor si cu finantare ZERO pe 2018 Noul Ministru al Transporturilor, Lucian Sova, a comis o gafa, luni, la audierea din Parlament, spunand ca pentru Centura Sucevei exista contract pentru executia lucrarilor, "conform informatiilor pe care le am de la cei de la Companie [de Drumuri]". In realitate, insa, Centura Sucevei - un banal drum cu cate o banda pe sens - zace fara constructor de aproape trei ani, cu 15% din lucrari ramase de executat si cu un buget de ZERO lei pe 2018. Deputatul USR, Catalin Drula, a reactiona vehement si ii cere noului ministru sa-l demita pe directorul companiei de drumuri CNAIR, Stefan Ionita, pentru ca "l-a mintit din prima zi in legatura cu Centura Suceava".
​VIDEO Autostrada A2, plina de gropi Un utilizator Facebook a postat saptamana trecuta pe contul sau un clip video care arata gropi mari pe Autostrada A2 (Bucuresti - Constanta). Imaginile arata zeci de gropi pe o distanta de circa un kilometru, mai ales pe prima banda de mers.
CNAIR demareaza lucrarile de montare a parapetului de beton pentru separarea fluxurilor de trafic, pe DN 3 Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) demareaza, luni, lucrarile de montare a parapetului de beton pentru separarea fluxurilor de trafic, pe zona mediana a Drumului National 3. Lucrarile vor dura opt - zece zile, in functie de conditiile meteorologice, potrivit news.ro.
Compania de Drumuri arunca in aer Autostrada A8 Iasi - Targu Mures: A reziliat revizuirea SF-ului pe singurul segment contractat, dupa ce l-a tinut suspendat un an. Totul se reia de la ZERO Contractul pentru revizuirea SF-ului pe tronsonul Tg. Mures - Sovata - Ditrau (96 km), primul pas practic pentru demararea realizarii autostrazii A8 de la Tg. Mures la Iasi, a fost reziliat de catre Compania de Autostrazi. Contractul, semnat in 2015, a fost suspendat de aproape un an dupa un raport al Curtii de Conturi ce a ajuns si pe masa DNA. Compania de Drumuri insa nu a fost in stare sa justifice de ce e nevoie de refacerea studiilor pentru cea mai complicata autostrada pe care Romania o va construi - noi reglementari, noi normative, un studiu geotehnic cuprinzator fata de ce a fost realizat in trecut - si a pus pur si simplu "pe hold" contractul. Acum, odata reziliat, totul va fi luat de la ZERO.
​Asociatia Pro Infrastructura: Compania de Autostrazi refuza modificarea licitatiilor majore de infrastructura "Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere isi bate joc in continuare de investitii de sute de milioane de euro, refuzand sa transfere licitatiile de pe Ordinul Ministrului Transportului OMT 600/30.05.2017 pe noul model de contract national (HG 1/10.01.2018), in ciuda criticilor vehemente ale constructorilor, proiectantilor, consultantilor, societatii civile si mai ales ale oficialilor Comisiei Europene!", avertizeaza Asociatia Pro Infrastructura.
FOTO Cum ar putea arata Podul suspendat peste Dunare de la Braila Podul suspendat peste Dunare de la Braila, al carui contract s-a semnat cu asocierea italo-japoneza Astaldi - IHI la inceputul saptamanii, ar urma sa reprezinte "cea mai complexa lucrare de infrastructura din ultimii 27 de ani", dupa cum sustine Compania de Drumuri. Contractul de proiectare si executie are o valoare de 433 de milioane de euro si un termen de finalizare de peste patru ani. In documentatia din Studiul de Fezabilitate apar si randari si schite cum ar urma sa arate podul de la Braila, lung de aproape 2 km, printre printre primele cinci poduri din Europa ca deschidere centrala (1.120 metri).
Ce hibe sustine Compania de Drumuri ca a descoperit pe Lotul 3 al Autostrazii A10 Sebes - Turda pentru care a refuzat receptia / Consultantul ce a supervizat lucrarile este chiar DRDP Cluj Compania de Drumuri si Autostrazi a refuzat, in urma cu o saptamana, sa faca receptia celor 12,5 km  de pe Lotul 3 al autostrazii A10 Sebes - Turda, desi tronsonul era gata de la finele anului trecut. Comisia CNAIR a descoperit o serie de neconformitati si a dat termen constructorului 90 de zile sa remedieze problemele identificate. Totusi, este de precizat ca pentru lucrarile executate pe acest tronson si-a dat acordul consultantul proiectului care in acest caz este chiar Directia Drumuri si Poduri Cluj, din subordinea CNAIR.
Podul peste Dunare de la Braila: Contractul e semnat, dar proiectul este subfinantat in bugetul pe 2018. Toate detaliile despre proiect Compania de Drumuri a semnat, luni, contractul de 433 de milioane de euro pentru proiectarea si executia Podului rutier peste Dunare de la Braila, "cea mai complexa lucrare de infrastructura din ultimii 27 de ani" cu asocierea italo-japoneza Astaldi - IHI . Proiectarea ar urma sa fie gata dupa 18 luni, iar constructia propriu zisa ar trebui sa dureze trei ani. Pe bugetul din 2018, insa, proiectul are alocat doar  23,8 milioane de lei, adica putin peste 1% din valoarea proiectului.
Compania de Drumuri a reziliat la final de an contractul pentru executia variantei de ocolire Targu Mures. Stadiul dupa trei ani, abia la 35% Contractul pentru executia variantei de ocolire Targu Mures a fost incheiat prin acordul partilor intre Compania de Drumuri si spaniolii de la Copisa, la finul lunii decembrie. Lucrarile au inceput de mai bine de trei ani, insa stadiul executiei a ajuns doar la 35%. "Acest acord pune punct unei alte investitii importante, CNAIR recunoscandu-si incompetenta crasa inca o data nesolicitand niciun fel de dauna constructorului", atrage atentia Asociatia Pro Infrastructura.
Consiliul de administratie al Companiei de Drumuri a prelungit mandatul directorului general Stefan Ionita - surse Consiliul de administratie al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prelungit mandatul directorului general Stefan Ionita, au precizat, pentru News.ro, surse din domeniul transporturilor. Decizia de a prelungi mandatul lui Ionita vine dupa ce premierul Tudose a trimis joi Corpul de control la Compania de Autostrazi pentru suspiciuni de frauda la constructia unor tronsoane de autostrada. UPDATE: Decizia de a-i prelungi mandatul lui Stefan Ionita a venit dupa ce niciunul dintre adjunctii acestuia de la CNAIR nu a vrut sa isi asume conducerea companiei, au declarat pentru HotNews.ro surse din Ministerul Transporturilor. Mandatul lui Ionita poate inceta in orice moment, in functie de rezultatul controlului.
Compania de Drumuri insista ca pentru Pasajul Domnesti sunt bani, insa in realitate in Bugetul pe 2018 sunt ZERO lei alocati proiectului Compania de Drumuri, prin vocea purtatorului de cuvant Alin Serbanescu, insista ca pentru Pasajul Domnesti, pentru care recent s-a dat ordinul de incepere a lucrarilor, la peste 8 luni de la semnarea contractului si aproape trei ani de la demararea licitatiei, exista finantare si este cuprins in fondurile europene mentionate in Buget. In realitate insa Pasajul Domnesti tot cu ZERO lei alocati ramane pe anul 2018, cel putin pana la o rectificare bugetara care nu poate avea loc in prima jumatate a anului. Mecanismul prin care functioneaza finantarea europeana nerambursabila - statul roman intai plateste el lucrarile si apoi deconteaza sumele la Bruxelles - presupune ca in fisa proiectului sa fie intai bugetate sume, ori in fisa proiectului de la Domnesti nu este alocat nici un leu pe credite bugetare.
Tudose: Guvernul are in plan constructia de noi tronsoane de autostrazi; proiecte in valoare de zece miliarde de euro/ Autostrada despre care nu s-a vorbit: Bucuresti - Craiova- Caras Severin- Timisoara Premierul Mihai Tudose a declarat, miercuri seara, la Antena 3 ca Guvernul are in plan construirea de noi tronsoane de autostrazi, el precizand ca este vorba de proiecte in valoare de zece miliarde de euro. Premierul a amintit si despre "o autostrada despre care nu s-a vorbit, care sa plece din Bucuresti - Craiova- Caras Severin- Timisoara".
Pro Infrastructura, despre amanarea deschiderii Lotului 3 din Autostrada Sebes - Turda: O crima la adresa soferilor si o bataie de joc fata de banul public Amanarea efectuarii receptiei si nedeschiderea traficului rutier pe Lotul 3 din Autostrada A10 Sebes - Turda este "atat o crima la adresa soferilor care se deplaseaza pe drumul national paralel si pe care au loc accidente frecvente, cat si o bataie de joc fata de banul public", sustine Asociatia Pro Infrastructura. Decizia de a nu face receptia a fost luata de Compania de Drumuri pentru ca ar fi gasit neconformitati, insa consultantul proiectului care a avizat lucrarile efectuate este tocmai Directia Drumuri si Poduri Cluj, in subordinea CNAIR.
Lotul 3 al autostrazii A10 Sebes - Turda ar putea fi deschis circulatiei abia din luna martie, desi lucrarile sunt finalizate inca de la finalul anului trecut Pe lotul 3 al Autostrazii Sebes-Turda, intre Aiud si Decea, s-ar putea circula incepand cu luna martie, potrivit declaratiilor purtatorului de cuvant al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Serbanescu dupa o vizita de receptie a CNAIR pe santier. Decizia de a nu face inca receptia si de a deschide traficul, desi lucrarile sunt finalizate inca de la final de 2017, a fost luata pentru ca oficialii CNAIR sustin ca nu sunt intrunite elementele pentru siguranta rutiera - "exces de bitum" sau "elemente de planeitate executate neconform" sunt cateva dintre neconformitatile indicate.
Asociatia Pro Infrastructura, dupa anuntul MT privind emiterea ordinului de incepere a lucrarilor la pasajul Domnesti: Ne exprimam surprinderea, in acest an s-au bugetat 0 lei pentru acest obiectiv Asociatia Pro Infrastructura se declara surprinsa de anuntul Ministerului Transporturilor privind emiterea ordinului de incepere pentru proiectarea si executia giratoriului suspendat de la Domnesti, in conditiile in care ministerul a bugetat 0 lei in 2018 pentru acest obiectiv de investitii, in valoare de 91,55 milioane de lei fara TVA. Asociatia mai spune ca, desi a fost emis ordinul de incepere, cel mai probabil nu se va face nimic pana la o eventuala rectificare bugetara pozitiva in vara, cand teoretic s-ar putea aloca bani pentru acest proiect, relateaza News.ro.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi