MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Ordinul de incepere pentru Pasajul de la Domnesti, emis de Compania de Drumuri la opt luni de la semnarea contractului. In Bugetul pe 2018 proiectul nu are bani alocati Ordinul de Incepere pentru realizarea obiectivului "Proiectare si executie Pasaj suprateran pe DJ 602 Centura Bucuresti-Domnesti" a fost emis vineri de catre Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. (CNAIR), la aproape opt luni de cand contractul cu asocierea Straco-Comnord-Specialist Consulting. Contractul in valoare de 91,5 milioane de lei are ca durata 3 luni pentru proiectare si 24 de luni pentru executia pasajului sub forma unui giratoriu suprateran peste calea ferata si Centura Capitalei. In Bugetul pe 2018, insa, proiectul are ZERO lei alocati.
Ministrul Transporturilor: Comisia Europeana a acceptat cererea de finantare pentru proiectul magistralei de metrou M6 Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD) va finanta cu 300 de milioane euro realizarea liniei de metrou M6, care va lega Bucurestiul de aeroportul Henri Coanda, proiectul de 1,391 miliarde euro avand acum finantarea asigurata dupa ce Comisia Europeana a acceptat cererea de finantare, a declarat joi ministrul Transporturilor, Felix Stroe, in cadrul sedintei de Guvern, potrivit news.ro. In momentul de fata Magistrala M6 este in faza de proiectare, iar acordul demediu a fost emis in octombrie 2017.
​ANALIZA Bilantul autostrazilor la final de 2017: ZERO km noi de autostrada deschisi circulatiei, 9 km "muzeu", alti 12 km finalizati, dar nedeschisi si licitatii cu amanari peste amanari. Ce s-ar putea deschide in 2018 Anul 2017 a fost un an semi-ratat din punct de vedere al marilor proiecte de infrastructura rutiera: Nici un km nou de autostrada deschis circulatiei, 15 km deschisi, desi erau gata din 2016, 21 de km finalizati, dar nefolositi din cauza slabei administrari din partea autoritatilor si o multitudine de licitatii taraganate si cu zeci de termene amanate unul dupa altul. Cu putin noroc in 2018 ar putea fi deschisi circulatiei aproape 80 de kilometri de autostrada, insa alocarile bugetare infime, taierile de finantare, in unele cazuri la zero, si balbele autoritatilor pun sub semnul intrebarii multe dintre proiectele cheie, inclusiv autostrada Sibiu - Pitesti, proiectele destinate Moldovei sau podul peste Dunare de la Braila.
Metrou de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni: Ministerul Transporturilor a trimis la Comisia Europeana cererea de finantare pentru proiectul de 1,4 mld euro Ministerul Transporturilor a aprobat si transmis la Comisia Europeana, in data de 24 decembrie 2017, Cererea de Finantare pentru proiectul major "Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni)", anunta institutia intr-un comunicat de presa. Valoarea totala a proiectului este de circa 1,4 miliarde de euro.
Asociatiile Metrou Usor si Pro Infrastructura reactioneaza fata de declaratiile ministrului Transporturilor cum ca metroul spre aeroportul Otopeni va fi gata pana in 2020: Sunt complet iresponsabile si lipsite de realitate / O minciuna gogonata, o promisiune fantezista Felix Stroe, ministrul Transporturilor, a declarat in sedinta de Guvern de miercuri cum ca magistrala M6 de metrou pana la aeroportul Otopeni va fi gata pana in 2020, "până la începerea Campionatului European de Fotbal". "Consideram ca aceste declaratii sunt complet iresponsabile si lipsite de realitate", transmite Asociatia Metrou Usor, o parte a societatii civile puternic angrenata in urmarirea proiectelor de metrou. Separat, Asociatia Pro Infrastructura avertizeaza ca declaratia ministrului Stroe este "total iresponsabilă, o minciună gogonată și o promisiune fantezistă fără niciun fel de bază prin care se dezinformează grav".
​​ANALIZA Bugetul pe 2018, dezastruos pentru infrastructura rutiera: Alocari insuficiente pentru autostrazile in lucru, infime pentru noile proiecte scoase la licitatie si ZERO pentru unele lucrari deja contractate Bugetul pentru anul 2018 in domeniul infrastructurii rutiere adoptat de Parlament contine alocari insuficiente pentru autostrazile aflate in lucru, la jumatate sau chiar un sfert fata de cat ar fi nevoie, desi unele proiecte ar trebui finalizate chiar anul urmator. In plus, mai multe proiecte care au contractele semnate sau sunt deja finalizate in mare proportie au ZERO lei alocati pe anul urmator. Mai grav, majoritatea proiectelor lansate in licitatie in 2017 au alocari infime pentru 2018: Autostrada Sibiu - Pitesti, drumul expres Pitesti - Craiova, primii kilometri de autostrada din Moldova, autostrada de centura Sud a Capitalei sau Podul peste Dunare de la Braila.
Comisar european da cifra dezastrului din transporturi in Romania: "Din alocarile 2007-2013, 800 de milioane de euro sunt pierduti total, iar 2,8 miliarde au fost reprogramate pentru perioada 2014-2020 pentru a continua lucrarile care nu s-au terminat la timp" Comisarul European pentru Politica Regionala, Corina Cretu, a declarat ca Romania a pierdut circa 800 de milioane de euro destinate infrastructurii de transport din alocarile perioadei 2007-2013, iar alte 2,8 miliarde de euro au fost reprogramate pentru actualul ciclu financiar pana in 2020 pentru a termina lucrarile incepute in trecut si pe care autoritatile din Romania nu au putut sa le termine la timp. Banii reprogramati "mananca" practic un sfert din totalul fondurilor europene pentru infrastructura de transport, fonduri ce puteau fi folosite la proiecte noi.
Primii kilometri de autostrada in Moldova. Compania de Drumuri relanseaza licitatia pentru Centura Bacaului Proiectarea si executia Variantei de Ocolire Bacau, un drum nou de circa 31 de km din care 16 km vor fi la profil de autostrada, suprapunandu-se cu planificata Autostrada A7, care ar urma sa strabata de la Nord la Sud zona Moldovei, a fost scos din nou la licitatie, anunta Compania de Drumuri. Contractul fusese in trecut semnat cu o firma turca, dar a fost reziliat in luna aprilie.
Performantele Companiei de Autostrazi:  0 km de autostrazi, 0 km de variante de ocolire, 0 km de drum national finalizati in 2017 - Asociatia Pro Infrastructura Bilantul de final de an al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere arata un dezastru pe toate planurile, sustine Asociatia Pro Infrastructura care cere demisia directorului CNAIR. ONG-ul care urmareste derularea proiectelor de infrastructura acuza conducerea Companiei de Drumuri ca nu gaseste solutii sa deschida circulatiei "segmente de drum noi, perfect circulabile, precum Autostrada A10 Sebes-Turda loturile 3 si 4, sau Varianta de Ocolire Caracal".
ZERO lei pentru Pasajul de la Domnesti in 2018, desi are contractul semnat de peste sapte luni, iar licitatia a durat peste doi ani Pasajul rutier suprateran de la Domnesti peste Centura Capitalei, unul dintre proiectele critice pentru fluidizarea traficului intr-o zona sufocata de trafic de tranzit si local, nu a primit nici un leu in proiectul de buget pe 2018 aprobat de Guvern si trimis Parlamentului spre aprobare. Taierea finantarii vine in contextul in care contractul este semnat de mai bine de sapte luni, dupa ce si asa licitatia a durat peste doi ani, o intarziere incredibila pentru un proiect esential din zona Capitalei. Amendamentele depuse de opozitie in Parlament pentru alocarea de fonduri nu au fost discutate, iar proiectul bugetului a fost avizat pozitiv de comisiile reunite de Transporturi in forma trimisa de Guvern.
USR cere demisia ministrului Transporturilor Felix Stroe pentru planificarea bugetului din 2018: Subfinanteaza grav santierele de autostrazi in curs de derulare Deputatii USR Catalin Drula si Ionut Mosteanu cer demisia ministrului Transporturilor Felix Stroe care nu s-a prezentat, marti, la dezbaterile din comisiile de specialitate din Parlament pe Legea bugetului pentru anul 2018. Parlamentarii USR atrag atentia ca Bugetul Ministerului Transporturilor pentru 2018 subfinanteaza grav santierele de autostrazi in curs de derulare, dar si ca in comisiile de specialitate din Parlament amendamentele depuse nu au fost discutate.
Secretar de stat, in lipsa ministrului Transporturilor la dezbaterea pe buget, recunoaste ca banii pentru autostrada A3 care intra in Bucuresti ajung doar pentru trei luni In proiectul de buget pe 2018 trimis spre aprobare in Parlament, Ministerul Transporturilor a alocat sume insuficiente pentru mai multe proiecte importante de autostrazi. Un astfel de exemplu este "ciotul" de 3 km de la intrarea A3 in Bucuresti in zona Petricani, unde pentru 2018, cand ar trebui finalizata lucrarea, au fost alocate doar 20 de milioane de lei fata de necesarul de 80 de milioane. La dezbaterea din Parlament ministrul Transporturilor a lipsit, insa secretarul de stat Maria Magdalena Grigore a recunoscut ca suma alocata ajunge doar pentru trei luni.
Presedintele CJ Bistrita, exasperat de distrugerea semnelor rutiere de pe drumurile modernizate: "Sa fac o politie a drumurilor, sa umble toata ziua? Absolut totul se distruge, totul se fura, totul se zdrobeste" Numarul mare de semne de circulatie distruse pe drumurile modernizate il contrariaza pe seful Consiliului Judetean Bistrita-Nasaud, social democratul Radu Moldovan, acesta atragand atentia ca este vorba de bunuri comune si ca lipsa lor pune in pericol siguranta participantilor la trafic. "Din putinii neuroni pe care ii mai am, jumatate mi s-au dus dupa ce m-am dus pe Mintiu - Nimigea si in proportie de peste 80% toti stalpisorii de ghidaj, care noaptea ajuta foarte mult la drum, au fost distrusi", a spus Moldovan.
"Autostrazile cu termen de deschidere in 2018 au fost lasate fara finantarea necesara" - ​Asociatia Pro Infrastructura, despre proiectul de buget la Transporturi Asociatia Pro Infrastructura avertizeaza ca bugetul la Transporturi pentru anul 2018 contine alocari insuficiente in special pentru marile proiecte de autostrazi aflate in constructie si care au termen de finalizare, culmea, chiar anul viitor: A3 care intra in Bucuresti, Autostrada A1 Lugoj - Deva, Autostrada A10 Sebes - Turda. "Am dorit sa publicam doar o mostra din DEZASTRUL preconizat pentru anul 2018. Public, decidentii politici declara falos ca va curge lapte si miere in 2018, dar in realitate blocheaza cu buna stiinta aceste proiecte", scrie API.
Bugetul pe 2018 este dezastruos pentru investitii. S-au taiat bani de la autostrazi si cai ferate si alocarea pentru intretinerea drumurilor e la jumatate - Deputat USR Proiectul de bugetul pe anul 2018 aprobat de Guvern si trimis in Parlament "este dezastruos pentru investitii" in domeniul infrastructurii de transport, avertizeaza deputatul USR Catalin Drula. "S-au taiat bani de la autostrazi si cai ferate. Pentru prima data de multi ani alocarile sunt mult sub necesar. Asta va insemna incetinirea sau chiar blocarea santierelor de autostrazi si cai ferate, amanarea finalizarii proiectelor, despagubiri de plata si pierderi economice pentru statul roman".
Directorul pe Infrastructura al Bancii Europene pentru Dezvoltare: "Infrastructura de transport, una dintre cele mai slabe zone ale mediului de afaceri din tara, dar este esentiala pentru dezvoltarea Romaniei" Intr-o intalnire la Londra cu Ministrul Transporturilor din Romania, Felix Stroe, directorul executiv al Bancii Europene pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) a subliniat rolul esential al dezvoltarii infrastructurii de transport pentru tara noastra. Cei doi oficiali au discutat despre finantarea autostrazii Iasi - Targu Mures, despre Magistrala 6 de metrou spre Aeroportul Otopeni, precum si alte proiecte d emodernizare a sectorului feroviar.
Soseaua de Centura a Sucevei, cu ZERO lei alocati pe 2018. Drumul inceput in urma cu noua ani e la 85%, dar e ignorat in continuare de autoritati Soseaua de Centura a municipiului Suceava nu a primit nici un leu in proiectul de buget pe 2018 al Ministerului Transporturilor. Varianta de Ocolire Suceava, un simplu drum de 12 km cu cate o banda pe sens, nu e finalizata complet nici acum, desi primele lucrari au inceput tocmai in urma cu noua ani. Mai sunt de terminat circa 7 km ce sunt la un stadiu de 85%, insa Compania de Drumuri ignora proiectul care zace nefinalizat. In proiectul de buget termenul pentru punerea in functiune a proiectului apare amanat tocmai pana in 2021!
Contractul pentru 2 km de centura ocolitoare la Comarnic, acordat unei companii din Italia si unei firme de apartament pentru 17 milioane de lei Compania de Drumuri a anuntat ca a atribuit contractul pentru proiectarea si executia centurii ocolitoare a orasului Comarnic. In fapt, asa-zisa centura ocolitoare va fi un drum de doar 2 km si cu cate o banda pe sens pentru viteze maxime de 50 km/h, iar licitatia a fost lansata in urma cu doi ani. Asocierea Next Level Europe SRL - Eurostrade Srl - Groma Societa di Ingegneria a castigat contractul cu o oferta de 17 milioane de lei. Durata proiectului va fi de 3 luni pentru proiectare si 4 luni pentru executie.
​Ministerul Transporturilor a semnat cererea de finantare europeana pentru Faza II a proiectului autostrazii Sebes - Turda Ministerul Transporturilor a semnat cererea de finantare din fonduri europene nerambursabile alocate in cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 pentru faza II a proiectului de realizare a autostrazii Sebes - Turda. Este vorba de circa 430 de milioane de euro din actualul ciclu financiar european pentru ca proiectul nu a putut fi finalizat si finantat exclusiv in exercitul financiar european anterior 2007 -2013.
​FOTO Ministerul Transporturilor si-a pus drept coperta pe contul de Facebook o poza cu o autostrada cu trei benzi din... Polonia Ministerul Transporturilor si-a schimbat miercuri seara fotografia-coperta de pe pagina oficiala de Facebook cu o noua imagine ce infatiseaza un tronson de autostrada cu cate trei benzi pe sens. Utilizatorii au remarcat rapid ca autostrada din fotografie nu e din Romania, ci de pe autostrada A4 din Polonia.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi