Fisura din asfaltul autostrazii Orastie-Sibiu Lot 3, autostrada inaugurata in urma cu trei luni, a fost remediata, anunta Compania de Autostrazi / Proiectantul despre viaductul de la Aciliu: "Microfisurile nu influenteaza rezistenta  structurii"

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Fisura reparata in asfaltul autostrazii Orastie - Sibiu lot 3
Foto: CNADNR
Fisura de aproape 100 de metri din asfaltul autostrazii A3 Sibiu-Orastie Lot 3, ce a dus la inchiderea circulatiei in zona in urma cu o zi, a fost reparata si tronsonul a fost redeschis complet circulatiei rutiere, informeaza Compania de Autostrazi. In plus, ca urmare a unor informatii aparute in presa cum ca Viaductul de la Aciliu, cel mai inalt viaduct rutier din tara, din cadrul aceluiasi lot ar fi crapat si are probleme de rezistenta, proiectantul lucrarii sustine ca microfisurile create nu influenteaza rezistenta structurii. Autostrada A3 Orastie-Sibiu, Lot 3 a fost deschisa traficului in 15 noiembrie 2014.

“În cazul fisurilor apărute pe A1, Autostrada Orăştie - Sibiu, Lot III la km 275+600 - km 275+700, CNADNR SA a intervenit efectuând reparaţii provizorii. Menţionăm că traficul pe acest sector de drum a fost redeschis circulaţiei rutiere, astăzi 22.01.2015, ora 07:00, la mai puţin de 24 de ore de la impunerea restricţiei de circulaţie pe Banda I”, anunta Compania intr-un comunicat remis redactiei.

In urma cu o zi CNADNR transmitea ca a inchis traficul pe prima banda in portiunea afectata de o fisura in asfalt, dupa ce mai multe publicatii locale si centrale au prezentat imagini.

Aici puteti vedea un clip video realizat de publicatia Turnul Sfatului cu crapatura din asfalt care se intinde pe aproape 100 de metri si are o latime incat poate intra piciorul unui om.

Fisura in asfaltul autostrazii Orastie - Sibiu lot 3
Foto: CNADNR
Surse apropiate situatiei au confirmat pentru HotNews.ro ca reparatia facuta este una temporara si ca in primavara, sau in perioada urmatoare daca vremea si temperaturile pozitive vor permite, constrctorul va icnerca remedierea permanenta a problemei.

Trebuie precizat ca reparatiile sunt realizate de catre firma, pe banii ei, intru-cat lucrarile la lotul 3 nu sunt finalizate, iar lucrarea nu este receptata de catre stat.

Romania Libera: Viaductul de la Aciliu prezintă fisuri ale pilonilor în zona de sprijin a căii de rulare / Proiectantul lucrarii: "Microfisurile nu au nicio influenţă asupra caracteristicilor de rezistenţă ale structurii"


Totodata, ziarul Romania Libera a publicat un articol in care reclama o serie de probleme si crapaturi in cazul viaductului de la Aciliu, de pe acelasi lot de autostrada. Ziarul citeaza o corespondenta intre constructor si un subcontractor si publica si o serie de poze cu un picior al viaductului care prezinta crapaturi si tencuiala cazuta. Detalii aici.

In replica, oficialii de la drumuri sustin ca viaductul a fost testat ferm inainte de deschidere, iar proiectantul lucrarii sustine ca fisurile nu afecteaza structura de rezistenta.

“Viaductul de la Aciliu de pe  A1, Autostrada Orăştie - Sibiu, Lot III, a fost deschis traficului rutier după efectuarea încercărilor statice şi dinamice sub încărcare cu convoaie de camioane, în conformitate cu Normativele în vigoare. Conform punctului de vedere emis de Proiectantul lucrării (Asocierea TECNIC Consulting Engineering Romania SRL - S.I.N.A Societa Iniziative Nazionali Autostradali S.p.A.): <<Natura fisurilor nu influenţează siguranţa traficului. Microfisurile sunt create de efecte locale termice şi nu au nicio influenţă asupra caracteristicilor de rezistenţă ale structurii.>>”

Autostrada neterminata, dar deschisa traficului chiar inaintea alegerilor prezidentiale


Tronsonul de autostrada Orastie - Sibiu lot 3 a fostdeschis traficului pe 15 noiembrie, chiar inainte de turul doi al alegerilo prezidentiale. Deschiderea traficului a venit cu aproape 18 luni intarziere fata de termenul initial, insa lucrarea in sine nu este inca finalizata. Practic, desi circulatia a fost deschisa, lucrarea inca nu a fost receptata, iar constructorul inca lucreaza la elemente adiacente.

In plus, constructorul a ramas sa lucreze si la stabilizarea zonelor care au fost si, aparent, sunt in continuare afectate de alunecari de teren.

Mari probleme cu alunecarile de teren

De altfel, atat presa, cat si specialistii in domeniu au avertizat ca deschiderea circulatiei pe un astfel de tronson ar putea duce la probleme mai serioase. O analiza despre riscul deschiderii Orastie - Sibiu Lot 3 puteti citi pe larg aici.  

De altfel, la nici doua saptamani de la deschiderea circulatiei, traficul rutier a fost restrictionat pe o banda pe o anumita zona pentru ca in asfalt au aparut mai multe fisuri. Autoritatile au asigurat insa ca acestea sunt doar fisuri superficiale.

18 luni intarziere. Un deal intreg, despicat in doua


Intarzierile acumulate pe acest lot, de circa 18 luni, a venit pe fondul problemelor generate de alunecari de teren pe cateva tronsoane in zona Apoldu - Aciliu, dar si din cauza reactiei lente a autoritatilor in acest caz.

Viaductul si imensul debleu de la Aciliu (iunie 2014)
Foto: Captura YouTube
Problemele au inceput sa apara la finele lui 2012 si, desi constructorul a anuntat ca a notificat CNADNR de situatie, o decizie a autoritatilor a venit abia la finele lui 2013.

Initial CNADNR a acceptat propunerea constructorului de a realiza un tunel dublu in lungime de 250 de metri in zona dealului cu probleme, in continuarea dinspre est a viaductului de la Aciliu. Cu toate acestea, lucrarile la tunel nu au inceput niciodata si, din cauza problemei costului urias, CNADNR a decis sa renunte la ideea tunelui si sa ceara constructorului sa sape mai puternic in deal si sa stabilizeze pantele rezultate. Practic, intreg dealul de la Aciliu a fost excavat si impartit in doua de autostrada in constructie.


Citeste mai multe despre   
















7350 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    mai vorbim (Joi, 22 ianuarie 2015, 18:35)

    andimi [utilizator]

    Mai bine nu se grabeau cu laudele. Peste o saptamina, doua, vom afla de noi si noi fisuri pina cind vor fi nevoiti sa inchida acest tronson pentru noi lucrari. Aveti putintica rabdare!
    • +1 (1 vot)    
      te asteptai la altceva (Joi, 22 ianuarie 2015, 22:17)

      ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      Regii asfaltului vor bani, nu sa munceasca. La fel au facut treaba si pe vremea lui Boc, la fel si pe vremea lui Ponta. Sacalii astia sunt stapani pe strazi si o sa le faca cum vor ei.
    • 0 (0 voturi)    
      hahaha (Joi, 22 ianuarie 2015, 22:23)

      decebal [anonim] i-a raspuns lui andimi

      foarte foarte tare exprimarea "microfisuri", cred ca incape si o roata de camion in ele.
  • +4 (4 voturi)    
    ! (Joi, 22 ianuarie 2015, 19:05)

    tudorr [utilizator]

    Si cine face puscarie pentru tradare nationala?
  • +3 (3 voturi)    
    Daca nu influenteaza ... (Joi, 22 ianuarie 2015, 19:46)

    dnicu [utilizator]

    Are curaj proiectantul sa dea garantia impotriva "microfisurilor" de genu asta vreo 10 ani?

    Daca da ... atunci il credem. Daca nu ... sper ca mai exista justitie in Romania ... si corpuri de control serioase.
  • +2 (2 voturi)    
    autostrada este construita (Joi, 22 ianuarie 2015, 19:54)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    la fel ca si un drum de tara ? daca avea stratul suport din beton armat nu avea voie sa apara asemenea fisuri !
  • 0 (0 voturi)    
    risc (Sâmbătă, 24 ianuarie 2015, 3:00)

    chris [anonim]

    eu stau in zona si nu m-am "riscat" inca cu masina pe acel viaduct... nu am incredere... mai bine ocolesc "microfisurile". Cred ca in alta tara europeana era inchis direct trosonul dar in RO nu se poate, ca inca avem premier si min. transport de la PSD.. inca o tragedie programata ;(
  • 0 (0 voturi)    
    da (Joi, 5 februarie 2015, 11:45)

    alex [anonim]

    or sa moara oameni cand se va prabusi viaductul ala, si poate atunci idiotii de la cnadnr vor fi iar dati in judecata si vor pierde, asa cum au pierdut 1 milion anul trecut datorita fetei cu bratul amputat
  • 0 (0 voturi)    
    muzica_folk@yahoo.com (Miercuri, 24 iunie 2015, 0:17)

    Stroia Maria [anonim]

    Stimati domni!
    Acele fisuri in asfalt nu au aparut intamplator pe acea portiune.... Ar fi bine sa stie toata lumea cum a fost luat acel pamant de la tarani si de ce nici in zi de azi, dupa atatia ani peste 200 de persoane au ramas asteptand ca statul sa plateasca acel leu pe mp care fusese stabilit de cine ? ... nu se stie!

    Pamantul pe care se afla autostrada nu este platit, este furat sau mai bine zis luat abuziv de stat de la tarani.
    Este un pamant blestemat de cei care au ramas fara nici un ban si sunt convinsa ca se va crapa mai mult si nimeni nu va sti cauza!

    Nu sunt singura care am detinut peste 3000 mp exact acolo unde sunt fisuri acum si nu am primit nici un leu... Sa le fie rusine celor care au nedreptatit atatea suflete care sperau ca acel pamant le asigura un trai decent....!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version