​EXCLUSIV Chinurile facerii Centurii de Nord a Bucurestiului: Unul din cele doua contracte de modernizare a fost reziliat, la peste doi ani de la atribuire. Ce se intampla cu toate punctele "problema" de pe tronsonul modernizat si inaugurat deja de patru ani

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Centura inainte de Chitila - un calvar pentru soferi
Foto: Hotnews / Constantin Barbu
De mai bine de trei ani s-au contractat primele lucrari de modernizare a Soselei de Centura Nord a Municipiului Bucuresti, iar de peste un an si patru luni se lucreaza la cele doua capete DN2-A2 si DN7-A1. Acum insa, unul dintre contracte a fost reziliat, potrivit informatiilor obtinute de HotNews.ro, iar al doilea contract abia a ajuns la 30%. In tot acest timp, pe sectorul de 20 de km modernizat la patru benzi si deschis in 2010 raman numeroase zone problema, dar autoritatile promit masuri: sens giratoriu la intersectia cu drumul spre Tunari, finalizarea bretelei de coborare a pasajului de la Chitila inaugurat tot in 2010 si pasarele pietonale peste tot unde trecerile de pietoni au fost facute pe carosabil.

---




Contractele actuale pentru cele doua capate - Un contract reziliat, altul e abia la o treime dupa un un an si patru luni de lucru

Lucrarile de modernizare a ultimilor 20 de km de pe Soseaua de Centura Nord, pe tronsoanele dinspre capete, de la DN7 la A1 Bucuresti - Pitesti si de la DN2 la A2 Bucuresti - Constanta, au fost contractate inca din 2011, respectiv 2012, dar santierul efectiv a demarat abia in octombrie 2013. De atunci si pana acum lucrarile au decurs anevoios, iar recent lucrurile s-au impotmolit si mai rau.

Contractul cu Tehnologica Radion pentru cei 11 km intre DN2 si A2 a fost reziliat ca urmare a intrarii in insolventa a companiei, iar intreg tronsonul trebuie acum sa fie scos din nou la licitatie. Mai mult, stadiul lucrarilor abia a ajuns la 7%, iar platile deja efectuate catre constructor insumeaza 15 milioane de lei (cu TVA), a precizat Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) la solicitarea HotNews.ro.

In ceea ce priveste celalalt tronson in executie, intre A1 si DN7, stadiul fizic este de 31%, iar pana in prezent CNADNR a platit constructorului peste 31,6 milioane de lei cu TVA.

Astfel, situatiile celor doua loturi in modernizare din Centura Nord arata in felul urmator:

    Intre DN2 (km 12+300) - A2 (km 23+750):

    Contractul a fost reziliat. Proiectul va fi scos la licitatie in 2015

    Constructorul: Asocierea Sc Tehnologica Radion SRL & SC Consitrans SRL & SC Pro Cons XXI SRL

    Stadiul fizic al lucrarilor (februarie 2015): 7%

    Valoare contract: 234.345.229,27 lei (cu TVA)

    Suma platita catre constructor pana in februarie 2015: 15.075.001 lei cu TVA

    Intre A1 (km 55+465) - DN 7 (km 64+160):

    Contract in derulare

    Constructor Asocierea SC Delta ACM 93 SR: & Azvirt LLC & SC Maxdesign SRL

    Contractul a fost semnat pe 15.11.2011

    Inceperea lucrarilor: octombrie 2013

    Valoare totala: 197.791,73 lei (cu TVA)

    Stadiul fizic al lucrarilor (februarie 2015): 31%

    Suma urma platita antreprenorului pana in februarie 2015: 31.600.024 lei cu TVA.

---

Sectorul modernizat are in continuare mari probleme. Care vor fi rezolvarile

In timp ce capetele centurii de nord spre A1 si A2 asteapta de ani buni sa fie modernizate, ceilalti 20 de km de centura dintre ele - intre Chitila si Voluntari - au fost modernizati, largiti la 4 benzi si deschisi circulatiei inca din decembrie 2010.

Cu toate acestea, sectorul modernizat a fost lasat in continuare cu mai multe puncte nevralgice la care fie inca nu s-au terminat lucrarile, fie au fost "rezolvate" cu intersectii periculoase in care multe persoane si-au pierdut deja viata.

Despre aceste puncte critice si HotNews.ro si alte publicatii din presa au scris de mai multe ori si au atras atentia asupra problemelor, insa nici la peste patru ani de la deschiderea circulatiei zonele fierbinti nu au fost rezolvate.

Astfel, desi cei 20 de kilometri au fost modernizati si, pe o buna bucata, au fost adusi "la standard de autostrada", asa cum se intreceau oficialii sa spuna prin 2010, doua intersectii importante au ramas la nivel si au devenit adevarate capcane mortale.

Aceste intersectii "mortale" sunt in dreptul localitatilor Tunari si Stefanesti, acolo unde centura largita la cate patru benzi si cu separatoare de sens din beton se intersecteaza cu drumurile de acces catre localitatile amintite.

In dreptul acestor intersectii s-a optat pentru realizarea pe un sens al centurii a unor benzi de facut stanga spre Tunari sau Stefanesti. Practic cei care vin dinspre zona Otopeni pe centura si vor sa o ia spre Tunari sau Stefanesti, nu au alta optiune decat sa "taie" traficul de pe celalalt sens al centurii. Totul pe un sector de drum unde vitezele practicate sunt destul de mari.

Dupa mai multe accidente grave in aceste zone, autoritatile au decis sa ia masuri si, intr-o prima instanta, in 2014, intersectia de la Stefanesti a fost reconfigurata cu un nou sens giratoriu pe Soseaua de Centura.

"Realizarea intersectiei DN Centura Bucuresti cu drumul judetean DJ 200 spre Stefanesti a fost realizata pe baza unui proiect avizat de CNADNR SA si Politia Rutiera. Valoarea estimata a lucrarilor este de 1.351.640 lei", a transmis CNADNR la solicitarea HotNews.ro.

Intersectia mortala de la Tunari, rezolvata cu un sens giratoriu in 2015


Intersectia de la Tunari
Foto: Hotnews
Dupa ce aceasta intersectie a fost "rezolvata" in 2014, autoritatile isi indreapta acum atentia sprea cealalta intersectie dinspre Tunari.

"Lucrarile la intersectia DN Centura Bucuresti cu drumul judetean DJ 200B (n.r. Spre Tunari)  se vor realiza in cursul anului 2015. Pentru achizitia acestor lucrari se va organiza o procedura de achizitie publica", mai arata CNADNR.
Un alt punct critic pe sectorul de 20 de km modernizat si inaugurat in 2010 a fost constructia pasajului de la Chitila, peste DN7, pasaj care initial a fost lasat fara o bretea de coborare esentiala: cea care permite soferilor care vin dinspre Otopeni sa coboare direct din Centura pe DN7.

Breteaua lipsa din pasajul Chitila - DNCB peste DN7 - va fi construita anul acesta, desi pasajul a fost inaugurat tocmai in 2010


Astfel, desi traficul pe acolo s-a deschis in 2010, autoritatile au tot amanat finalizarea bretelei de coborare atat de necesara. Potrivit CNADNR, lucrarea nu a fost finalizata din cauza lipsei  "asigurarii sumelor necesare declansarii procedurilor de exproprieri. Procedura de expropriere a fost finalizata prin emiterea deciziei de expropriere in luna ianuarie 2015". CNADNR anunta totusi acum ca breteaua va fi gata pana la jumatatea anului in curs.

Rampa lipsa de la Pasajul Chitila
Foto: Hotnews
"Dupa obtinerea Autorizatiei de Construire pentru executia lucrarilor la breteaua de descarcare a traficului de pe Centura Bucuresti spre drumul national DN 7 (estimata la sfarsitul lunii martie 2015) se va emite Ordin de Incepere, executia propriu-zisa fiind de 2 luni. Valoarea estimata a tuturor lucrarilor necesare a se executa in aceasta zona este 7.120 mii lei", a precizat CNADNR la solicitarea HotNews.ro.

Problema trecerilor de pietoni pe carosabil intre Otopeni si Chitila: Autoritatile iau in considerare amplasarea de pasarele pietonale


Un alt element problematic pe sectorul modernizat il regasim in continuarea soselei din zona podului Otopeni (DN1) si pana la Chitila (capatul zonei modernizate), acolo unde sunt o serie de treceri de pietoni direct pe carosabil, desi in zona se practica viteze destul de mari mari, in ciuda limitarilor repetate la 30 km/h.

Trecere de Pietoni - Centura Nord modernizata
Foto: Google Earth
In acest sens, la peste patru ani de la inaugurare, CNADNR a decis sa ia in considerare ¬amplasarea a 5 pasarele pietonale pe sectorul cuprins intre drumul national DN 1 si drumul national DN 1A¬, potrivit raspunsului oferit HotNews.ro

Cu toate acestea, proiectul este departe de a fi batut in cuie sau cu un orizont de timp bine stabilit.

"In prezent este in curs de elaborare documentatia tehnica pentru realizarea acestor pasarele, care va stabili valoarea estimata in ceea ce priveste realizarea acestora. In functie de fondurile alocate, se va proceda la demararea executiei lucrarilor", mai precizeaza CNADNR.


Citeste mai multe despre   

















12852 vizualizari

  • +5 (11 voturi)    
    Despre calitatea drumurilor, nimic? (Luni, 23 februarie 2015, 19:15)

    bigbrother [utilizator]

    Deja pe unele portiuni sunt adevarate transee, santuri in asfalt de la traficul greu din zona. Nu sunt de specialitate, dar cred ca solutia ar trebui sa fie folosirea de placi de beton pentru ca drumul sa nu se mai lase de la atatea tiruri care trec pe acolo.

    Sper ca intr-un final apoteotic sa putem folosi aceasta centura, ar putea prelua o mare parte din traficul orasului si desigur, ar reduce poluarea care se produce din pricina numarului mare de masini ce tranziteaza orasul, in loc sa foloseasca rute ocolitoare pe care sa poata circula cu viteza.
    • -1 (7 voturi)    
      pentru ca ... (Luni, 23 februarie 2015, 20:54)

      mache [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      ... nu esti 'de specialitate' nu ar trebui sa vii cu propuneri de acest gen. Folosirea betonului pe drum NU este o solutie pentru trafic aproape nicaieri (vezi exemplul cel mai elocvent pe A2). Solutia pentru ca traficul greu sa nu mai lase urme in asfalt este .... fluidizarea. Cum se realizeaza fluidizarea? Noduri cu pod si ronduri la absolut toate intersectiile centurii cu DN-uri si autostrazi care chiar sa faca fata (ex: cel de la A1 si centura exista insa este mult subdimensionat)
    • +5 (5 voturi)    
      E ca la fundatii (Marţi, 24 februarie 2015, 1:53)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Rambleul peste care se toarna asfaltul...trebuie sa fie facut cum trebuie, adica daca ai trafic greu...si slava domnului, Romania e plina de tiruri....bagi la baza bolovani mari, pietris de rau high grade si gradual scazi pana ajungi la nisip...asfalt. O tasare pe masura si voila.....dar nu se vrea.
      Cum crezi ca in America circula camioane de 50-60t si autostrazile is ca terenurile de tenis?
      • +1 (1 vot)    
        Precizare (Marţi, 24 februarie 2015, 14:27)

        impartial [anonim] i-a raspuns lui Dalinar

        Nu este ca la fundatii domnule. Este ca la prosti. Bucuresti este singura capitala din Europa fara centura ocolitoare. Suntem ca in filmele cu tampitii. Bucati de autostrada si centuri , fara cap si fara coada , incep in camp si se termina in camp. Urci pe autostrada la Ploiesti si ajungi.....nicaieri. Vai de capul nostru !
    • +1 (1 vot)    
      2 ani BOC vs 3 ani PSD - se vad diferentele ! (Marţi, 24 februarie 2015, 11:41)

      Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Mult-hulitul Boc a reusit in 2 ANI DE CRIZA (!) 2010 -2011 sa construiasca vreo 20 de km din centura Bucurestiului - de la Buftea pana la iesirea spre Buzau ...

      Nocivele aliante USL / USD au facut fix zero in 3 ani (probabil doar au reusit sa "sifoneze" banii de lucrari)

      Insa bineinteles, Base e de vina - nu i-a lasat sa lucreze !
  • -5 (9 voturi)    
    Otopeni - obligatoriu trecere pietoni (Luni, 23 februarie 2015, 19:41)

    Adrian [anonim]

    Pentru Otopeni trebuie gandita o solutia care sa permita persoanelor cu dizabilitati traversarea drumului. Otopeni este oras, nu inteleg de ce nu se permite, macar in centru, o trecere de pietoni semaforizata. Chiar trebuie sa se circule cu 120km/h prin oras?
    • +3 (3 voturi)    
      E vorba de centura (Luni, 23 februarie 2015, 23:40)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      E vorba de soseaua de centura care trece pe sub podul din Otopeni, nu prin centrul orasului, ala e DN1.
  • +5 (5 voturi)    
    giratoriul stefanesti (Luni, 23 februarie 2015, 19:59)

    thebblack [utilizator]

    este in stare avansata de degradare si necesita reparatii majore dupa mai putin de 2 luni. bani bine cheltuiti.
  • +7 (7 voturi)    
    calvar ? (Luni, 23 februarie 2015, 20:48)

    ToXRM [anonim]

    daca asta e calvar, ar trebui sa faceti un reportaj despre starea centurii de la A1 la A2 dar pe partea de sud. cel putin de la A1 spre Bragadiru efectiv iti rupi masina, si drumul infect continua pana dupa Jilava. e ceva mai bun (in sensul ca poti merge macar cu 60-70 kmh nu mai mult) dupa intersectia cu Berceni spre Glina. in partea cealalta la fel, dinspre Stefanesti catre Pantelimon, lucrarile au fost abandonate si se congestioneaza mereu in zona Colentina. Dupa 25 de ani de "democratie", nu au fost in stare sa faca un drum esential si foarte important atat pentru locuitorii din Bucuresti si imprejurimi, cat si pentru transportatorii care tranziteaza din orasele legate prin A1 A2 si A3 sau chiar DN5 (din bulgaria, turcia) cat si celelalte intrari si iesiri din oras. unde sunt milioanele de euro de la rovinieta ? unde sunt fondurile europene pentru transporturi ? de ce habar n-aveti sa faceti o nenorocita de autostrada cu placa de beton sub asfalt ca la nemti? am si raspunsul: ca sa dati contracte babane rudelor cu firme care "intretin" soselele. O sosea fie ea si drum expres , cu placa de beton pe terasament + mai puntin de 7 cm de asfalt de calitate tine 50 de ani, tampitilor, poate cand va duceti in alte tari folositi avionul, dar ar trebui sa mergeti pe autostrada de la Praga spre Dresda, sa vedeti ca e Autobahn fara limita de viteza si e construita in anii 2001 , seamana aproape cu circuitul de la Nurburgring, nu s-au facut gauri in ea ca pe A2 dupa o iarna cu 2 ninsori !
    • +2 (2 voturi)    
      calvar? (Marţi, 24 februarie 2015, 9:08)

      Gloria [anonim] i-a raspuns lui ToXRM

      Subscriu la cele spuse mai sus. Intaresc prin faptul ca am pus o intrebare la o discutie pe alt site de stiri, in care era invitat ministrul Rus, legat tot de aceasta portiune. Raspunsul? Nici nu a fost pusa aceasta intebare. Oare de ce? Cred ca nu intereseaza pe nimeni de parca toata aceasta zona ar fi ciumata. E un calvar sa mergi pe aceasta portiune. Denivelari, gauri, ambuteiaje de ore in sir! Si apropo, Oare cine raspunde ade aceasta centura? Primarul Oprescu sau ministrul Rus?
  • +4 (4 voturi)    
    Bururestiul, pe mana tembelului! (Marţi, 24 februarie 2015, 5:29)

    hotnewsfil [utilizator]

    Nu-i nimic rau ca incapabilul, iresponsabilul, grandomanul caraghios, smecherul Sorin nu termina centura Bucurestiului.
    Deschide, in schimb, alte si alte santiere. Sa vada alegatorii PSD ca partidul lucreaza, ca fierbe viata in santierele aflate la usa fiecaruia.
    Sorin este in intrecere socialista cu Rus : care dintre ei promite mai multe fantasmagorii aducatoare de voturi la alegerile care bat la usa. Numai maine nu-i poimaine!
    • +2 (4 voturi)    
      Carcotasi 24h (Marţi, 24 februarie 2015, 8:46)

      mulhausen [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Orice proiect, ca e sau nu al PMB, ca-i bun sau nu, va fi oricum atacat de catre destui carcotasi si, evident, primarul e un tembel orice ar face. Proiectul de fata, desi are legatura cu Bucurestiul, nu este al lui Oprescu ci al CNADNR!
      Ceea ce e insa surprinzator, nimeni nu tipa pentru cel mai mare defect al acestui proiect, faptul ca drumul modernizat la 4 benzi in zona DN1-Stefanesti ARE INCLINATIE INVERSA , adica spre axul central! CNADNR a gasit acest mod jalnic si criminal sa protejeze linia ferata de centura. Apa de ploaie sau rezultata din lapovita/ninsoare, in loc sa se scurga spre margine, se aduna in centru si face balti! Daca tirurile merg cu 80 la ora si tu intri pe banda de viteza cu 90 poti sa pleci usor in Valhalla pentru ca vei face acvaplanare prin baltile uriase de pe centrul acestui drum "minunat modernizat" si vei intra fie in betonul separator de sens, fie direct sub rotile tirurilor.
      In ceea ce priveste tema Oprescu cel vesnic tembel, va dau exemplu pasajul de la Baneasa si care a fluidizat traficul pana la televiziune la capatul Caii Dorobanti. Si cand s-a facut acest proiect, s-a tipat pe o mie de voci ca e un proiect inutil, propus/facut de un primar tembel si fara viziune.
      Parerea mea e ca daca tragi intr-un om din toate pozitiile si fara discernamant ajungi sa te discreditezi pe tine si nu pe el.
    • +2 (2 voturi)    
      Probleme noi si vechi (Marţi, 24 februarie 2015, 8:58)

      Andreea [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Centura Bucuresti, cum se repeta de mai multe ori in articol, apartine de Ministerul Transporturilor.
      Dar e drept, in teorie, atat Ministerul, cat si Primaria, ar trebui sa lucreze in interesul cetatenilor, iar Primarul sa faca presiuni la Minister sa se finalzeze centura, iar el sa se ocupe de accesele dinspre aceasta in Bucuresti, nu sa se apuce sa faca diverse pasaje grandomane!
      Altfel, pasajul de la Chitila, inaugurat acum cativa ani si executat de Aktor arata absolut deplorabil, si nu de ieri, de azi, ci de ceva vreme buna, la scurt timp de la darea in folosinta.
      E si firesc sa existe probleme cu limitarile de viteza pe tronsonul de la A2 la Chitila, odata ce se pretinde ca centura are profil de autostrada, sau, cel putin, variant de ocolire! Unde, in lume, sau chiar si in tara asta, s-a pomenit sa se mearga pe centuri cu 30 km/h!
  • +1 (1 vot)    
    Alta problema (Marţi, 24 februarie 2015, 10:56)

    Shadow [anonim]

    Stiu ca o alta problema legata de sectorul intre Otopeni si Mogosoaia era ca nu are separatorul intre cele doua sensuri de mers montat. Asta pare sa-i fi scapat autorului articolului.
  • 0 (0 voturi)    
    Hotnews cinta ca lautarii dupa ureche !!! (Marţi, 24 februarie 2015, 14:45)

    andreesanu [utilizator]

    Ce monitorizare ?,care monitorizare ?astai muzica lautareasca -dupa ureche !!!
    Care chinuri ???,daca s-ar chinui careva iar durea pe ici pe colo si iar pune capat !.
    Cind banii sunt pe mana prostilor si hotilor treaba nu se termina niciodata !,ceea ce se termina sunt banii aruncati pe prostii.
  • 0 (0 voturi)    
    pasaj/pod (Joi, 26 februarie 2015, 14:20)

    eu [anonim]

    nimic despre podul care trebuia construit la intersectia CB cu iesirea din Chitila spre Mogosoaia; unde si acum se face la anumite ore un mare blocaj ;


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version