Lucrarile la autostrada ce leaga Timisoara de Lugoj au avansat destul de mult, ajungand la un stadiu fizic de aproape 65% si, daca vor continua in acelasi ritm, pana la sfarsitul anului se va putea circula pe acest tronson, desi termenul contractual de finalizare este iulie 2016, se arata intr-un articol/fotoreportaj publicat de publicatia OpiniaTimisoarei.ro. Din cei 25 de km ai autostrazii, 11 km au fost adusi deja la stadiul de binder, primul strat de beton asfaltic.

Autostrada A1 Timisoara - Lugoj, Lot 2Foto: OpiniaTimisoarei.ro

Autostrada Timisoara-Lugoj Lot 2 va avea 25,6 kilometri si este bucata lipsa intre alte doua loturi de autostrada deja in functiune: Timisoara - Lugoj Lot 1 si Lugoj - Deva Lot 1, acolo unde din cei 27 de km ai tronsonului, 10 km au fost finalizati inca din decembrie 2013, dar zac nefolositi tocmai pentru ca nu au continuarea care abia acum se construieste.

Despre zbuciumatul traseul al autostrazii A1 Timisoara - Lugoj, Lot 2 de la plan la santier, HotNews.ro a scris in detaliu aici, in articolul referinta din sectiunea "Monitorizari. Proiecte de Infrastructura": Autostrada A1 Timisoara - Lugoj, Lot 2 - Bucata lipsa

Lucrarea este executata de consortiul Tirrena Scavi – Societa Italiana per Condotte D’Acqua si are 15 pasaje si 10 poduri si podete si are o valoare de circa 97 de milioane de euro (fara TVA).

Reporterii de la OpiniaTimisoarei.ro au facut un tur al santierului, au documentat in fotografii avansul din teren, au stat de vorba cu unii reprezentanti ai constructorilor si au aflat care sunt sansele ca lotul in executie sa fie finalizat inca de anul acesta:

"Italienii care construiesc autostrada sunt destul de optimisti si sper sa dea in folosinta intreg lotul pana la sfarsitul anului, chiar daca, potrivit contractului, ar avea timp sa o faca pana in iulie 2016.

Ultimele date arata ca progresul fizic al santierului a ajuns la 65%, insa cele mai grele lucrari au trecut, astfel incat singurele obstacole majore care mai pot aparea pe parcursul acestui an sunt legate de mutarea utilitatilor, care se produce extrem de greoi. Deja 11 km din 25 au fost adusi la stadiu de binder (primul strat de beton asfaltic).

In ceea ce priveste mult vehiculata deschidere anticipata a tronsonului de la Topolovat la Sanovita, care ar putea face legatura cu autostrada Lugoj – Deva si ar pune in valoare segmentul de 10 km care sta nefolosit, sursele noastre spun ca este putin probabila: „Este o portiune problematica, unde inca nu s-au mutat utilitatile de catre companii, exista si un sit arheologic care a fost descoperit pe locul unde se construieste nodul Topolovat si, in plus, mai existau exproprieri nerealizate. Chiar daca s-ar accelera, depinde de mutarea utilitatilor, care poate sa dureze pana la vara. Nu s-ar castiga cine stie ce timp. Constructorul ar prefera sa dea drumul la tot lotul deodata”.

Mai multe detalii si toate cele 66 de fotografii pe OpiniaTimisoarei.ro