Directorul Metrorex, Aurel Radu, si-a dat demisia

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Aurel Radu
Foto: Agerpres
Directorul general al Metrorex si-a dat demisia, in urma discutiilor recente avute cu ministrul Ioan Rus, a anuntat marti Ministerul Transporturilor. Membrii Adunarii Generale a Actionarilor a Metrorex au luat act de renuntarea la functia de director general si au aprobat preluarea atributiilor de director general pe o perioada interimara de catre Catalin Homor, director Investitii si Achizitii Publice in cadrul Metrorex.

Demisia sefului Metrorex vine pe fondul unor controverse iscate de decizia companiei de a majora tarifele la sfarsitul acestei luni si de a elimina abonamentul de 62 calatorii, pastrand abonamentul lunar nelimitat, mai scump, in timp ce pentru anul 2015 a bugetat cheltuieli mai mari cu bonusurile angajatilor si contractul de mandat al directorilor.

Mai multe zeci de persoane au protestat, sambata, cerand explicatii pentru elimina cartelei cu 62 de calatorii si cresterea tarifelor, in conditiile in care abonamentul cu 62 calatori costa in prezent 50 lei, iar singurul abonament lunar care va mai fi disponibil este cel lunar, al carui pret va creste la 70 lei.

Ultima scumpire a calatoriilor cu metroul dateaza din august 2012, cea mai mare crestere fiind operata la cartelele de 10 calatorii, care s-au scumpit cu 50%, de la 10 lei la 15 lei.

Ultima scumpire a calatoriilor cu metroul dateaza din august 2012, cea mai mare crestere fiind operata la cartelele de 10 calatorii, care s-au scumpit cu 50%, de la 10 lei la 15 lei.

O alta controversa iscata in ultima perioada vizeaza un contract de circa 310 milioane de euro pentru 51 de trenuri noi de metrou, atribuit de catre Metrorex in urma unei licitatii deschise catre firma spaniola CAF, desi in cadrul procedurii compania romaneasca Astra Vagoane a depus o oferta mai mica (260 milioane euro), insa a fost descalificata din cauza lipsei de experienta relevanta in domeniu in ultimii ani.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4870 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    stiu ca o sa fiu injurat dar... (Marţi, 24 martie 2015, 13:24)

    liviu_ [utilizator]

    daca vrei sa ai transport in comun decent... trebuie sa ai si preturi pe masura.
    psd nu face decat sa faca masuri populiste, chiar daca aceste masuri fac rau romaniei pe termen lung!
    in austria sau franta preturile la transportu in comun sunt mult mai mari, daca vrem conditiile de acolo (exceptand mirosul din metrourile franceze) trebuie sa intelegem ca va trebui sa fie si preturile de acolo
    • +2 (2 voturi)    
      Abonament scump (Marţi, 24 martie 2015, 15:07)

      tza [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Abonamentul in Vienna, Austria ajunge la 1 euro/zi daca il cumperi pe un an. Acest lucru include toate metrourile (de oricate ori, nu de doua ori pe zi), toate autobuzele, toate tramvaiele si toate trenurile care tranziteaza orasul (pe suprafata orasului). Si conditiile sunt foarte bune.
      • 0 (0 voturi)    
        mda... (Marţi, 24 martie 2015, 15:52)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui tza

        eu asta zic... fara preturi mai mari nu se poate ajunge acolo din pacate...
        bine s-ar putea face mai multe si fara sa bagi multi bani, dar aparent oprescu a uitat cam toate promisiunile
    • 0 (2 voturi)    
      @Liviu_ (Marţi, 24 martie 2015, 15:30)

      adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Pai hai ca te injur eu... cu o intrebare. Cit este salariul mediu in Austria sau Franta? Dupa aia faci prin regula de trei simpla pretul biletului / cartelei de metrou din Bucuresti corelat cu salariul mediu de aici..

      Pe urma poti comenta de preturile muult mai mari din vest.

      O zi frumoasa!
      • 0 (0 voturi)    
        Asta nu ar fi un argument valabil, dar (Marţi, 24 martie 2015, 18:33)

        Simona_Srb [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

        Avand in vedere ca ei nu sunt o companie privata si ca iau bani de la buget, sau gandindu-ne cat sunt salariile angajatilor Metrorex fata de salariatii companiilor din alte capitale europene, sta si asta in picioare.
  • +2 (2 voturi)    
    Eu nu te injur dar... (Marţi, 24 martie 2015, 14:56)

    Simona_Srb [utilizator]

    Cati Km de metrou exista in Paris si cati la noi? Cate magistrale? Cate garnituri? Cat personal? Ce salarii au angajatii?

    Daca faci toate aceste comparatii, ai sa observi ca metroul nostru este deja mult prea scump, iar de aratat decent, dupa mine al nostru arata mai bine decat al lor pe majoritatea magistralelor, asa ca nu se justifica sa faca tot faca scumpiri de 50%.
    • 0 (0 voturi)    
      posibil... (Marţi, 24 martie 2015, 15:52)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Simona_Srb

      dar daca ar fi sa avem si noi in 5-10 ani un metroi decent eu as plati dublu...
      bine acum daca un pret mai mare va duce la servicii mai bune e discutabil din pacate
    • +2 (2 voturi)    
      E ceva mai complicat (Marţi, 24 martie 2015, 15:52)

      Bibanski [utilizator] i-a raspuns lui Simona_Srb

      Diferenta este ca in occident metroul nu este subventionat ci functioneaza precum orice companie de sine statatoare, in timp ce la noi este partial subventionat. Cu alte cuvinte, cei care nu se deplaseaza cu metroul dau bani Metrorex-ului oricum cand (si daca) isi platesc taxele; mai mult, cred ca metroul bucurestean isi trage bani inclusiv de la platitorii de taxe din provincie. In schimb parizienii sau vienezii platesc metroul integral doar daca il folosesc - asa cum este si normal.

      Daca iei in considerare aceste aspecte, iti vei da seama ca pretul calatoriei de metrou la noi nu este mare. Ca tot vorbeam de Vienna, intr-adevar daca iti faci abonament anual platesti EUR 1/zi... pe de alta parte calatoria individuala costa EUR 2.3 (adica 2 calatorii = 21 lei), un abonament de 8 zile costa EUR 38.4 (adica 173 de lei), iar abonamentul lunar costa EUR 48.2 (adica 217 lei). Dupa cum vezi, e vorba de diminishing returns - din nou, ceva perfect normal.

      Revenind pe meleagurile natale, problema este alta: chiar daca ar scumpi calatoria, sunt ferm convins ca Metrorex-ul ar continua sa fie partial subventionat, ceea ce de la un punct incolo nu mai este ok... insa asa e la noi - o data ce ai apucat sa iei banu', cine ti-l mai ia?
      • 0 (0 voturi)    
        Este mare tocmai pentru motivele insirate de tine (Marţi, 24 martie 2015, 18:28)

        Simona_Srb [utilizator] i-a raspuns lui Bibanski

        Uitasem sa zic de subventiile de la buget, tocmai asta face ca pretul sa fie prea mare, pentru ca practic il platim de 2 ori.

        Pe langa asta, daca in Paris sau Viena sau oriunde mai vrei tu, poti sa strabati tot orasul numai cu metroul, la noi nu se poate, ca nu ai peste tot.

        In plus de asta, noile magistrale se fac cu bani de la buget, nu din castigurile Metrorex, asa ca lasati gogosile cu metroul care va deveni mai decent pentru ca platim noi abonemente mai mari, intai sa-l faca mai decent, cu acoperire mai mare, sa aiba toate cheltuielile pe care le implica lucrul asta si pe urma platim si un abonament mai mare, pentru ca putem sa si beneficiem mai mult de metrou.
  • 0 (0 voturi)    
    Demisia e una !pagubele se discuta la DNA (Miercuri, 25 martie 2015, 13:05)

    andreesanu [utilizator]

    Individul asta pleaca ca din gara de nord !!!,pe cand il ia si DNA la intrebari de jaful de la metrou ???


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by