​Contractul de 310 milioane de euro castigat de spaniolii de la CAF pentru trenuri noi de metrou: Metrorex ar fi cerut suspendarea solutionarii contestatiilor dupa ce DNA ar fi descins la Ministerul Transporturilor

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Noul metrou CAF care ruleaza in Bucuresti pe M2
Foto: CAF
Solutionarea a contestatii fata de decizia Metrorex de a acorda firmei spaniole Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) contractul pentru 51 de noi trenuri de metrou la o oferta de 310 milioane de euro ar putea fi suspendata, dupa ce Metrorex a cerut acest lucru Consiliului National pentru Solutionarea Contestatiilor (CNSC) ca urmare a unor descinderi DNA la Ministerul Transporrturilor, cand ar fi fost confiscate mai multe documente. Reprezentantii CNSC au explicat pentru HotNews.ro ca, momentan, pana la un act de la DNA care sa confirme demararea unei anchete penale, procedura de solutionare a contestatiilor nu poate fi suspendata, dar ca aceasta va fi suspendata de la sine daca procurorii antirocuptie confirma existenta unui dosar penal in cauza.

"Au fost doua contestatii depuse la Consiliu ca urmare a licitatiei Metrorex pentru trenuri. Noi am cerut de la autoritatea contractanta dosarul de achizitie pentru a putea incepe judecarea contestatiilor pe fond. Cei de la Metrorex au trimis o hartie prin care solicita suspendarea solutionarii contestatiilor pentru ca DNA a avut o descindere la minister si s-au confiscat documente", a explicat pentru HotNews.ro Ovidiu Zara, purtatorul de cuvant al Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC).

"Consiliul a raspuns Metrorex precizand ca e nevoie de o comunicare oficiala de la DNA ca s-a inceput urmarirea penala, altfel noi suntem obligati prin lege sa continuam sa judecam pe fond contestatiile din dosar", a mai spus oficialul CNSC.

"Intre timp a venit dosarul de achizitie de la DNA si asteptam pana la finalul saptamanii daca Metrorex trimite un act de la DNA. Daca nu, vom incepe solutionarea contestatiilor si avem termen 20 de zile sa rezolvam cazul de la momentul in care dosarul e complet, adica dupa ce toate partile implicate studiaza dosarul si depun si ele observatiile si pozitiile lor. Dar, daca se intampla ca DNA sa ne trimita un act prin care se arata ca s-a inceput o miscare penala in acest caz, atunci procedura de solutionare se suspenda", potrivit reprezentantului CNSC.

Despre posibila suspendare a solutionarii contestatiilor in cazul achizitiilor de trenuri de metrou a mai scris, marti, economica.net.

Metrorex a atribuit la inceputul lunii martie catre firma spaniola Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) un contract pentru achizitia a minim 43 si maxim 51 de trenuri noi pentru Magistrala 5 Drumul Taberei - Eroilor a metroului bucurestean.

CAF a castigat licitatia lansata inca din 2014 cu o oferta de 6,06 milioane de euro pe tren, adica un maxim de 309 milioane de euro pentru setul maxim de 51 de trenuri. Contractul a fost atribuit, dar nu si semnat pentru ca Metrorex si CAF inca se aflau in etapa de 10 zile in care mai pot fi depuse contestatii.

Ulterior, fata de rezultat, au fost depuse doua contestatii de catre Astra Arad si Alstom, firme si ele participante la procedura de licitatie publica.

Contractul este unul cadru cu durata de 7 ani, se va imparti in contracte subsecvente si presupune achizitia a minim 43 de trenuri de metrou (258 de vagoane) sau a maxim 51 de trenuri (306 vagoane).

Trenurile sunt achizitionate pentru a fi folosite pe Magistrala 5 de metrou ce se afla in prezent in constructie in cartierul Drumul Taberei.

Licitatia a fost lansata in iunie 2014 (anunt de participare 151772 / 26.06.2014), iar ofertele au fost deschise pe 16 octombrie, 4 din cele cinci oferte venind de la firme straine:

> ASTRA Vagoane Calatori - 5,1 mil euro euro/tren de metrou (260 milioane de euro)
> CSR (China)- 5,22 mil euro/tren de metrou (272 milioane de euro)
> CAF - 6,06 mil euro/tren de metrou (310 milioane euro)
> Alstom - 6,31 mil euro/tren de metrou (322 de milioane euro)
> Pesa - 6,5 mil euro/tren de metrou (341 de milioane de euro)

Compania spaniola CAF a mai castigat in ultimii ani un contract cu Metrorex care presupune achizitia de 16 trenuri de metrou pentru circa 100 de milioane de euro. Deja o parte din aceste trenuri au inceput sa circule pe Magistrala 2 din Bucuresti.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6445 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    deci si prin urmare (Marţi, 31 martie 2015, 18:11)

    torna_fratre [utilizator]

    astra arad nu-i buna ca are oferta cea mai mica ca pret,ca trenurile vor fi produse in tara si ca romanii vor avea de munca iar astra arad va plati taxe la stat deci toata Romania castiga...nuuuuu.
    noi trebuie sa dam contractul la spanioli...lasa sa lucreze spaniolul si parandaratul sa vina la "managerii privati"numiti de PSD care bani se vor duce in campania din 2016.Uite asa le strica DNA smenul.
    Eu as da lege ca tot ce se liciteaza sa se caute, intai de toate, furnizor intern care sa le produca intern nu sa le importe.Curat offset.
  • 0 (0 voturi)    
    De ce a fost descalificata Astra Arad? (Marţi, 31 martie 2015, 20:07)

    Rational1 [utilizator]

    Deci Astra Arad avea cea mai ieftina oferta. In plus oferea locuri de munca in Romania, tinea in viata si chiar facea sa progreseze un domeniu candva de traditie in Romania, iar o parte din bani se intorceau la buget prin impozite (pe salarii, pr profit, TVA, CAS, CASs). Totusi, Metrorex a ales o oferta cu 1 milion de Euro mai mare / metrou, adica minim 43 milioane de Euro in plus. Care a fost motivul invocat?
  • +1 (1 vot)    
    bani, bani, fiesta (Miercuri, 1 aprilie 2015, 13:55)

    Kellogg [utilizator]

    cunosc sistemul spaniolilor CAF, erau siguri de adjudecarea licitatiei inca de la depunerea ofertei. Ei merg acolo unde e loc de . . . intrucat vand produse nivel tari emergente. Comparativ cu Astra sunt mult sub nivelul Ro la fiabilitate. Problemele tehnice semnalate in presa cu trenurile (cad suruburi) se datora specialistilor basci din Spain, au mainile mai scurte...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by