O veste asteptata de peste opt luni: Sectorul din Autostrada Transilvania realizat deja pe jumatate de catre Bechtel are un nou constructor: 157 milioane de euro pentru a termina cei 64 de km

de Red. Economic     HotNews.ro


Tronsonul Bors - Suplacu de Barcau (tronsonul Bechtel)
Foto: Hotnews
O asociere de cinci firme a fost desemnata castigatoare in licitatia pentru finalizarea tronsonului de autostrada de 64 de km dintre Bors si Suplacu de Barcau, la peste opt luni de cand Compania Nationala de Autostrazi (CNADNR) a deschis ofertele. Oferta declarata castigatoare dupa atata timp valoreaza 701 milioane de lei (cca. 157 milioane euro). Tronsonul A3 dintre Bors si Suplacu de Barcau a fost construit deja in proportie de 50% de catre Bechtel, pana cand in mai 2013 a fost reziliat contractul. Americanii mai cereau inca 250 de milioane de euro pentru a finaliza tronsonul.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a desemnat pe 31 martie castigatorul licitatiei pentru contractul de proiectare si executie pentru Sectiunea 3C - Suplacu de Barcau - Bors (km 4+200 - km 64+450) al autostrazii Autostrazii care leaga Brasov de Oradea (via Targu-Mures - Cluj).

Castigator al licitatiei este Asocierea Corsan SA - Corviam Construccion SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Slution SRL & SC Via Design SRL.

Valoarea ofertei castigatoare este de 701 milioane lei fara TVA, iar castigatorul a fost desemnat pe 31 martie, potrivit unui comunicat al CNADNR. Finantarea este in totalitate de la bugetul de stat.

Durata estimata a Contractului de proiectare si executie lucrari este de 24 luni, la care se adauga 30 luni perioada de garantie.

Pana la semnarea contractului, insa, mai trebuie sa treaca si perioada contestatiilor. Daca rezultatul anuntat de catre CNADNR va fi contestat, semnarea contractului se poate amana cu mai multe luni.

Suplacu de Barcau Bors: Inceput de Bechtel, continuat cu o licitatie taraganata de autoritati

Viaductul de la Suplacu de Barcau
Foto: AutostradaTransilvania.ro
Tronsonul in cauza a fost realizat deja in proportie de 50% de catre compania americana Bechtel pana cand in mai 2013 contractul a fost reziliat. La acel moment, potrivit declaratiilor autoritatilor romane, americanii ar mai fi cerut inca 250 de milioane de euro pentru a termina lucrarile deja incepute.

Licitatia pentru un nou contructor a fost demarata in 27 mai 2014, iar ofertele depuse - in numar de trei - au fost deschise pe 24 iulie 2014.

De atunci si pana in prezent au trecut mai bine de opt luni, timp in care CNADNR a stat si a evaluat cele trei oferte depuse.


















24331 vizualizari

  • -6 (16 voturi)    
    incepe si se termina nicaieri ! (Luni, 6 aprilie 2015, 10:20)

    immm [anonim]

    Cu cine se leaga bucata asta?
    Cum se ajunge la ea de la Cluj?
  • -7 (15 voturi)    
    mda (Luni, 6 aprilie 2015, 11:01)

    mda [anonim]

    intrebarea este UNDE se leaga in ungaria... daca te uiti pe google maps se vede clar conturul autostrazii... pe unde s-a lucrat

    se termina in camp in ungaria, si nu exista drum din ungaria spre vreo autostrada.. nici macar vreun drum national... ar trebui sa se apuce si ungurii de treaba si sa faca o legatura cu autostrazile lor, dar nu cred ca se va intampla asa ceva

    deci iar facem o autostrada, pe care o inchidem pt ca nu exista legatura cu vestul
    • +16 (16 voturi)    
      La banii astia merita (Luni, 6 aprilie 2015, 11:12)

      Picsius [utilizator] i-a raspuns lui mda

      Mi se pare mai rau sa lasi infrastructura terminata pana acum sa se degradeze.

      O sa vina si momentul in care bucata asta o sa-si gaseasca o utilitate mai mare decat ce se vede azi.
    • +3 (7 voturi)    
      Asta este... (Luni, 6 aprilie 2015, 13:00)

      RoFa [utilizator] i-a raspuns lui mda

      "specialitatea" romaneasca: construirea de autostrazi care se termina in... neant! Nimic mai costisitor pentru bugetul tarii si mai nefolositor pentru populatie. Ceea ce nu intelege romanul este faptul ca in primul rand infrastructura (autostrada in acest caz) este necesara dezvoltarii economice (fie ea industriala, turistica sau agrara) si apoi deplasarii lui nea Ion din comuna X in comuna Y.
      Pe de alta parte daca "interesele o cere" atunci se procedeaza in consecinta. Cheia succesului sta in gandirea economica corecta nu in satisfacerea intereselor personale ale unora sau altora. Urez succes romanilor insa in felul asta va dura foarte mult pana se va ajunge la el. Au trecut deja 25 de ani insa foarte probabil vor mai fi necesari inca 25!
  • +7 (15 voturi)    
    comentati aiurea (Luni, 6 aprilie 2015, 11:12)

    adi [anonim]

    ma asteptam la cititori ma inteligenti pe HN. proiecutl A3, vechi de multi ani are corespondent in ungaria. evident ungurii nu au mai contruist de la Debreten spre Bors daca noi am reziliat cu Bechtel dar planul exista.
    • +2 (2 voturi)    
      Nu e cea de la Debrecen (Luni, 6 aprilie 2015, 18:05)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui adi

      Autostrada de la Debrecen e M35, o ramură din M3. Autostrada Transilvania va fi continuată în Ungaria cu M4 prin Szolnok, din care acum nu e construit decât un tronson foarte scurt, lângă Ferihegy (aeroportul Liszt Ferenc, cum e numit acum). Tronsonul de M4 deja construit ocolește Vecses și Ullo.

      Probabi M35 va continua în cele din urmă până la racordarea cu M4, undeva pe lângă Berettyóújfalu, însă el este doar o autostradă de legătură între M3 și M4, ultima fiind cea care continuă spre România.
  • +9 (11 voturi)    
    Sa incerc sa va lamuresc... (Luni, 6 aprilie 2015, 11:35)

    prompt [utilizator]

    Autostrada Bechtel(Transilvania sau A3 de azi) se va continua in Ungaria pe la nord de Bors cu M35 de la Debrecen. Pentru ca nu beneficiaza de fonduri europene, tronsoanele de la Cluj la Bors (sectorul 3 al autostrazii Brasov-Bors, sau ,,Bechtel" din 2004), vor fi finantate de la buget. Sunt in lucru tronsonul 3A1 Gilau-Nadasel si se licteaza tronsonul 3A2 . Tronsonul 3B este in curs de intocmire a documentatiei de licitatie, deci urmeaza licitatia, probabil pe la anul. Ultimul pana la granita, tronsonul 3C este cel prezentat aici in articol. A fost construit de Bechtel cca 50% si acum, cu voia lui Dumnezeu, dar mai ales a guvernantilor se va continua. Cand se va putea circula de la Tg. Mures la Cluj spre Budapesta sau spre Polonia pe noile autostrazi e greu de spus. Fiind pe fonduri de la buget, totul depinde de Romania. Parerea mea ca nu mai devreme de 2020.
    • 0 (2 voturi)    
      ai incurcat cifrele (Luni, 6 aprilie 2015, 14:44)

      dan [anonim] i-a raspuns lui prompt

      nu mai devreme de 2200...
      cand deja teleportarea va fi ceva in comun si fiecare dintre noi vom avea avion personal
    • +2 (2 voturi)    
      Nu va continua cu M35, planurile ungurilor (Luni, 6 aprilie 2015, 18:07)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui prompt

      sunt publice pe site-ul companiei lor de autostrăzi. Mai documentează-te.
  • -3 (7 voturi)    
    Asociere de firme sau de mafioti ? (Luni, 6 aprilie 2015, 11:57)

    andreesanu [utilizator]

    La stadiul de 50% lucrari facute sa mai arunci alti 2,5 milioane /km miroase !
    Ca nu se mai ofera nimeni sa faca autostrazi in Romania deja este problema majora !!!.
    Sa contractezi tronsoane de autostrada cu SRL uri este iresponsabilitate ,alea se desfiinteaza dupa ce-ti iau banii si ramaii fara garantii de calitate .
  • +5 (7 voturi)    
    Autostrada (Luni, 6 aprilie 2015, 12:00)

    Aron Deleanu [anonim]

    Speram sa se faca autostrada.
  • +1 (5 voturi)    
    Finantare... (Luni, 6 aprilie 2015, 12:16)

    mircea_cjn [utilizator]

    @prompt
    Nu e chiar asa cu finantarea, dupa cu spui.
    Autostrada Transilvania va fi inclusa in noul Master Plan , care va contine si traseul Bors-Tg-Mures-Iasi.
    Deci va fi finantare din fonduri europene.

    A, da, exista o autostrada care nu va fi acceptata in Master Plan , dar se insista a se executa, evident din buget. Aceea este Comarnic-Brasov.

    Inca o chestie. Intarzierea Masterplanului este tocmai pentru ca se insista aberant cu Comarnicul. Numai ca Ioan Rus are o tehnica: zice ca miticii, dar face ca ardeleanul ! :)
    • +3 (3 voturi)    
      eroare de interpretare? (Luni, 6 aprilie 2015, 13:09)

      Europiu [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      Nu cred ca este adevarat ca ABSOLUT tot ce este in Master Plan este cofinantat UE. Sau, in fine, nu in aceeasi proportie, depinzand daca este pe reteaua core, core comprehensive etc.

      Mi-e teama ca @prompt are dreptate, tot ce tine de A3 se finanteaza de la buget. Nota: cu siguranta micul ciot Gilau-Nadasel este asa.
  • +1 (3 voturi)    
    Pariu (Luni, 6 aprilie 2015, 13:20)

    Tati [anonim]

    Facem pariu ca nu se face nimic ?
    Nu stiu de ce ne obliga altii sa facem sosele, diguri, tunele, poduri, viaducte, cand noi nu le avem cu astea ?
    Astyea au termene lungi, si nu se poate si fura, mai ales ca UE s-a prins !
  • 0 (2 voturi)    
    Autostrazi din ro (Luni, 6 aprilie 2015, 13:42)

    GEORGE B [anonim]

    Numai in Romania corupta se intampla asa ceva.
    In Franta costa un milon de € pe km.si salariile sant de 2 mii euro pe luna.
    Pana veti termina voi autostrazile vor aparea naves spatiale si nu vom mai avea nevoie de ele
    • 0 (0 voturi)    
      În Franța sunt pe bani privați, asta e diferența (Luni, 6 aprilie 2015, 18:29)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui GEORGE B

      În România, interesul este de a cheltui cât mai mulți bani publici, așa se ajunge la costurile astea astronomice. Și în Anglia e la fel.

      În Franța, concesionarul asigură el finanțarea, așa că nu se ajunge la sume uriașe. Viaductul de la Millau nu a costat statul francez nici măcar un singur euro, în schimb constructorul (Eiffage) are la dispoziție până la 75 de ani să-și recupereze investițiile. Numai stația de taxare a mai costat încă 20 mil.euro, dar tot pe banii constructorului, nu ai statului francez.

      Eiffage e firmă serioasă, are vreo 70.000 de angajați și construiește cu finanțare proprie, de-aia nu vine să facă autostrăzi în RO.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version