Bilantul real al autostrazilor dupa trei ani de guverne Ponta: ZERO km inceputi si finalizati de cabinetele Ponta / 300 de km finalizati, dar inceputi de guvernarile anterioare / Multe proiecte ramase pe hartie, tergiversate sau blocate

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Premierul Victor Ponta in vizita pe un santier de autostrada
Foto: Guvernul Romaniei
Romania are in momentul de fata circa 690 de km functionali de autostrada, aproape 300 din acestia fiind inaugurati in ultimii trei ani, in timpul guvernarilor Ponta. Cu toate acestea, toti acesti km de autostrada au fost demarati de guvernarile anterioare, iar pana in prezent - in trei ani de guvernare - cabinetele Ponta inca nu au inaugurat nici un kilometru inceput de la zero.

In lucru se afla, totusi, 228 de km de autostrada, din care 122 au fost demarate in timpul guvernelor Ponta. Alti 81 km se afla in stadiul licitatiilor, iar alte proiecte importante au ramas doar pe hartie.

In plus, cateva mari proiecte de infrastructura au fost tergiversate in acesti trei ani, unele lasate fara finantare, blocate sau cu contracte reziliate.

  • Gabriela Firea, senator PSD: "In perioada 2012-2014 au fost construiți cca 700 de Km de autostradă"

HotNews.ro va propune mai jos o trecere succinta in revista a principalelor proiecte de autostrada gestionate de guvernele Ponta in cei trei ani de mandat:



Autostrazi inaugurate in timpul guvernarilor Ponta (2012-2013-2014), dar incepute de pe vremea guvernelor anterioare - 299 km

> Autostrazi deschise in 2012 -  140,24 km:

    A1: Arad bypass: 12,25 km (inceput in 2009)
    A1: Timisoara – Lugoj, Lot 1: 9,5 km (inceput in 2011)
    A1: Deva (Soimus) - Simeria: 15 km (inceput in 2010)
    A2: Medgidia – Murfatlar: 16,3 km (inceput in 2009)
    A2: Cernavoda – Medgidia: 20,49 km (contract resemnat in 2011)
    A3: Bucuresti – Ploiesti: 55,5 km (inceput in 2007)
    A4: Constanta bypass: 11,2 km (inceput in 2008)

        TOTAL functionali: 529 km / Bilantul, in detaliu, aici. 

> Autostrazi deschise in 2013 - 108,35 km:

    A1 Simeria - Orastie - 17,5 km (inceput in 2010)
    A1 Orastie - Sebes Vest - 24,11 km (inceput in 2011)
    A1 Sebes Vest - Cunta - 19,74 (inceput in 2011)
    A1 Saliste - Sibiu - 16,6 km (inceput in 2011)
    A1 Lugoj - Deva, lot 1 - 17,4 km (Dumbrava - Balint) din 27 km* (inceput in 2011)
    A6 Centura Lugojului - 11 km (inceput in 2011)
    A4 Agigea - Port Constanta - 2 km (inceput in 2008)
    *10 km pe A1 Lugoj - Deva, lot 1, intre Balint si Sanovita au fost finalizati, dar au ramas inchisi traficului rutier pentru ca nu au posibilitatea descarcarii circulatiei si, practic, se opreste in camp.

        TOTAL functionali: 636,5 km / Bilantul, in detaliu, aici.

> Autostrazi deschise in 2014 - 50,05 km:

    A1 Sibiu - Orastie, Lot 3 - 22,2 km (inceput in 2011)
    A1 Nadlac - Arad, Lot 1 - 22,2 km (inceput initial in 2011, resemnat in 2013)
    A1 Nadlac - Arad, Lot 2 (partial) - 6,1 km (inceput initial in 2011, resemnat in 2014)

        TOTAL functionali: 687 km / Bilantul, in detaliu, aici.

Autostrazi in constructie, cu licitatii demarate din timpul guvernarilor anterioare, dar continuate de guvernarile Ponta - Total: 106,3 km

    - A1 Timisoara - Lugoj, lot 2 - 25,6 km - in constructie (licitatie demarata initial inca din 2010)

    - A1 Lugoj - Deva, loturile 2,3,4 - 72 km - in constructie (licitatie demarata initial inca din 2012)

    - A3 Gilau (Cluj vest) - Nadaselu - 8,7 km - in constructie (licitatie demarata initial inca din ianuarie 2012)

Autostrazi NOI, demarate de la zero (licitatie + constructie) in timpul guvernarii Ponta - Total: 122 km


    - A10 Sebes - Turda - 70 km - in constructie / licitatia demarata in 2013

    - A3 Campia Turzii - Targu Mures - 52 km - contracte semnate pentru 4 din cele 5 loturi / licitatia demarata in iunie-iulie 2014

Autostrazi aflate inca in stadiul de licitatie si lansate de catre guvernarile Ponta:

    - A3 Suplacu de Barcau - Bors - 64 km - realizati deja in proportie de 50% de catre Bechtel, relicitati in 2014, aproape de a fi contractati din nou

    - A3 Nadaselu - Mihaiesti - 17 km - licitatie lansata in martie 2015

Autostrazi cu proceduri initiate de guvernarile Ponta, dar ramase deocamdata doar pe hartie - Total: 222 km


    - A3 Comarnic - Brasov - 53 km - concesiune demarata in decembrie 2012

    - A0 Centura Sud Bucuresti  - 48 km - concesiune demarata in 2012

    - Autostrada Pitesti - Craiova - 121 km - concesiune demarata in martie 2013

Proiecte de infrastructura importante, tergiversate sau blocate in timpul guvernarilor Ponta:

    A1 Sibiu - Pitesti - in toamna lui 2012 guvernul Ponta anuleaza licitatia pentru revizuirea studiului de fezabilitate, documentul esential pentru lansarea constructiei. Au fost nevoie de aproape 18 luni pentru ca guvernul Ponta, cu Dan Sova la fraiele infrastructurii, sa relanseze licitatia pentru SF. In detaliu, despre toate tergiversarile proiectului A1 Sibiu - Pitesti. 

    A3 Soseaua de Centura - Bucuresti - 6 km - Din 2012 si pana in 2015 guvernul Ponta a continuat un contract dezatruos pentru statul roman, ca mai apoi - inevitabil - sa-l rezilieze la inceputul anului 2015. Detalii aici cu povestea celei mai controversate bucati de autostrada din Romania: Cum s-a ajuns ca lucrarile la "ciotul" din autostrada A3 care intra in Bucuresti sa fie blocate si neterminate la doi ani si jumatate de la deschiderea circulatiei 

    Modernizarea Soselei de Centura Sud a Capitalei - 32 km - La inceputul anului 2012, dupa patru ani de chin birocratic, autoritatile de la drumuri au reusit sa semneze mai multe contracte prin care cei 32 de kilometri sa fie modernizati si largiti la patru benzi (valoare toala de circa 94 miloane de euro cu TVA). Termenul de finalizare: doi ani.

Vestile bune s-au terminat rapid pentru ca in vara, dupa ce s-a schimbat guvernarea, finantarea proiectului a fost taiata aproape in intregime (- 81%) in urma rectificarii bugetare. Rezultatul?  Lucrarile au fost aproape inghetate. In 2014, Guvernul Ponta a reziliat contractele.

    Pasajele peste centura Arad - Doua pasaje rutiere extrem de importante de pe centura Aradului stau nefinalizate de ani de zile pentru ca finantarea a fost taiata de la guvern. Desi au fost incepute in 2011 si sunt gata in proportie de 80%, respectiv 65%, pasajele au asteptat ani la rand banii necesari pentru a fi terminate. Lucrarea inca nu este finalizata.

    Centura Suceava - Vorbim de un drum de 12 km cu cate o banda pe sens care a fost inceput de mai bine de sase ani, dar care a fost tergiversat si intarziat deja de mai multe ori. Cu chiu cu vai o portiune de 5,5 km a fost deschisa in luna martie 2015, desi la inceputul anului intreg proiectul risca sa ramana din nou fara bani alocati in Bugetul alcatuit de guvernul Ponta. Pentru restul centurii, scenariul realist vede o inaugurare totala abia in 2016.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















20556 vizualizari

  • -81 (89 voturi)    
    foarte bine (Vineri, 17 aprilie 2015, 14:26)

    xanti [utilizator]

    Asfaltul nu tine de foame,nu da pensii dimpotriva costa mult intretinerea lor.
    • +68 (70 voturi)    
      cand prostia nu doare... (Vineri, 17 aprilie 2015, 15:05)

      torna_fratre [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Bai macheta...si mancarea cum vine?
      Nu pe asfalt?
      Si postasul cu pensia cum vine?
      Pe bicicleta si bicicleta pe asfalt...
      Dupa nick ai fi zis ca stii rostul autostrazii dar cred ca inca nu ai coborat din copac.
      • +48 (52 voturi)    
        nu-l mai (Vineri, 17 aprilie 2015, 16:01)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

        baga in seama.
        e un prost care nici macar sa polemizeze in favoara tontului nu e in stare.
        dac-ar si totalaul, i-ar taia banii de postac.
        • -3 (7 voturi)    
          ce articol tendentios. (Duminică, 19 aprilie 2015, 2:13)

          ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          Deci daca ajung la guvernare o sa incep 1000 km de autostrada. Doar ii incep, ca sa imi dea HN credit mie cand ceilalti ii vor finaliza. Doar eu i-am inceput,ei n-au facut nimic, lucrarile au fost platite in avans de mine. Cata propaganda pe site-ul asta! Pute rau de tot.
      • -39 (43 voturi)    
        avem (Vineri, 17 aprilie 2015, 19:28)

        xanti [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

        DN ,pe vremea lui Ceausescu nu aveam nevoie de autostrazi.
        • +33 (35 voturi)    
          Hahaha, cararile alea is drumuri? (Sâmbătă, 18 aprilie 2015, 2:27)

          Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui xanti

          Pai in Canada...pistele de biciclete is mai OK decat DN-urile de la noi. D'ohhh, tu nu iesi din beci? Deloc?
        • +8 (8 voturi)    
          nici (Sâmbătă, 18 aprilie 2015, 11:50)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui xanti

          pe vremea decebalus per scorilo nu aveam nevoie de autostrazi ; in schimb aia de l-au pus pe decebal pe columna aveau nevoie de autostrazi pt ca erau un imperiu nu un regat la periferia europei
        • +2 (2 voturi)    
          Pitesti -Sibiu, acolo-s locurile de munca! (Duminică, 19 aprilie 2015, 19:32)

          Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui xanti

          Ce se intampla " doctore "? Maroc, ţara care uneşte destine ?
          Ponta Viorel Africanul (ma rog Marocanul ) pt. muncitorii de la Dacia ?
          Cand Viorel le cerea procurorilor să ridice sechestrul de la Lukoil, companie anchetată pentru o evaziune de 230 de milioane de euro: „Procurorul nu cred că e foarte interesat de faptul că Lukoil are 3.500 de angajaţi”.si mai promitea 1.000.000 de locuri de munca, acum se face ca ploua ???!
          "Doctorul " fake Ponta, iubeste locurile de munca dar nu-i iubeste pe palmasii romani, "pacientii" nefericiti ai " dansului "
    • +23 (25 voturi)    
      post (Vineri, 17 aprilie 2015, 15:05)

      AnderT [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      NU AI DE MITA,,, aici e buba... uite la Bechtel si Ansaldo... bani garla, munca ieftina... uite mita...
    • +32 (34 voturi)    
      heh (Vineri, 17 aprilie 2015, 16:03)

      sobolan [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      ok, deci un postac cu nume de hotrod american e anti-autostrăzi, dar pro-pensii. midlife crisis much? :)
    • +27 (29 voturi)    
      hai sa iti explic... (Vineri, 17 aprilie 2015, 17:22)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      pornim de la scopul tau: mancare si nimic altceva

      1 - ca sa ai mancare trebuie sa ai bani (si materie prima)
      2 - ca sa ai bani trebuie sa ai de munca
      3 - ca sa ai de munca trebuie sa ai economie

      ca sa ai materie prima si economie trebuie sa ai... cum sa transporti produsele...
      pentru asta iti trebuie...... (pauza lunga) AUTOSTRAZI !!! (si investitii alta manarie facuta de ceausescu jr)
      • -34 (36 voturi)    
        pe vremea (Vineri, 17 aprilie 2015, 19:26)

        xanti [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Lui ceausescu se transportau si fara autostrazi avem DN
        • +5 (7 voturi)    
          lampa, (Sâmbătă, 18 aprilie 2015, 11:53)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui xanti

          cat transportai pe vremea impuscatului si cat transporti acum? tu te-ai uitat pe sosele sa vezi ca numarul masinilor a crescut de vreo 5 ori de nu mai incap de multe ce sunt?
        • +12 (12 voturi)    
          pesedeilor (Sâmbătă, 18 aprilie 2015, 11:55)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui xanti

          ati ajuns la fundul sacului
          daca ati ajuns faceti comparatii cu epoca lui Ceausescu e clar la ce ne putem astepta de la voi.
          Dar partid unic nu vreti? dar o mica nationalizare? dar niste puscarie pentru dizidenti?
          Mi-e scarba de tot ce inseamna PSD.
      • -28 (32 voturi)    
        ceausescu (Vineri, 17 aprilie 2015, 19:29)

        xanti [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Transporta toata marfa pe DN si cale ferata si era mai bine
        • +17 (21 voturi)    
          alo, gara! (Sâmbătă, 18 aprilie 2015, 1:02)

          sobolan [utilizator] i-a raspuns lui xanti

          toa'rășu' , bolovanii de la transporturi nu-s în stare să traseze o linie de la gara de nord până-n băneasa cât să ducă un 20% la aeroport și tu te aștepți să transporte marfă pe cale ferată? toa'rășu, DN-urile și șoselele sunt vai macadamu' lor în proporție de >70% și tu te aștepți să se transporte marfă pe ele? vorbim de TIRuri și alte hardughii de genul, toa'rășu! câți 50 de bani iei pe post, toa'rășu? nu îți crapă obrazul sau creierul când postezi inepțiile astea?
        • +13 (15 voturi)    
          clar (Sâmbătă, 18 aprilie 2015, 9:00)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui xanti

          deci tot ce trebuie sa facem este sa va trimitem pe toti inapoi la CAPuri si gata, nu ne mai chinuiti cu voturi pentru PSD si alte tampenii?
        • +8 (8 voturi)    
          :( (Sâmbătă, 18 aprilie 2015, 14:14)

          owl [utilizator] i-a raspuns lui xanti

          Dupa mine ar trebui sa mergi in Coreea de Nord - acolo e locul tau.

          Dupa standardele celor de la guvernare, esti bun de ministru la transporturi.
    • +8 (8 voturi)    
      ati reusit (Sâmbătă, 18 aprilie 2015, 11:48)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      sa ma impresionati,sunteti de o ignoranta catastrofala!
      probabil nu stiti ca alimentele se transporta pe sosele,iar daca acestea sunt proaste, durata si costul transportului cresc . alimentele perisabile se pot degrada,deci se arunca,provocand pierderi producatorului si transportatorului.
      din acest motiv aceste alimente nu pot fi transportate oriunde in tara,de unde dificultati cu vinderea lor.
      iar costul transportului le ridica pretul(pt ca vad ca sunteti lipsit de minte,explic ca sa intelegi: pe o sosea de calitate,fara gropi,camionul ruleaza cu un consum optim de combustibil,deci scade costul transportului. daca drumul e prost,creste consumul de combustibil,creste costul marfii). probabil nu aveti habar ca pt a avea bani de mancare omul are nevoie de un loc de munca, care trebuie conectat de restul economiei nationale si EUROPENE prin sosele functionale de buna calitate,care sa nu puna probleme transportatorilor. nu ai sosele,nu ai investitii in proiecte care nu renteaza. Fara sosele BUNE economia NU se dezvolta.
      Concluzia: ponta este un criminal cu sange rece care sacrifica bunastarea natiunii doar k sa forteze o aparenta si de scurta durata crestere a nivelului de trai;vom plati prtul in cativa ani
  • +33 (35 voturi)    
    Mickey (Vineri, 17 aprilie 2015, 14:29)

    DaniAndi [utilizator]

    Ii sta bine la capcaun cu casca...probabil de-aia s-a si "zbatut" asa de mult sa deseneze la autostrazi pe hartie si sa aiba grija de "baetzii" lui proiectanti.
  • +47 (51 voturi)    
    De acord cu tot ce s-a aratat aici... (Vineri, 17 aprilie 2015, 14:32)

    prompt [utilizator]

    ...cu completarea ca tot ce a inaugurat ponta i-a pus pe tava d-na Boagiu. Si chiar daca imi atrag minusuri, o consider cel mai competent ministru al transporturilor pe care l-am avut. Ceilalti? Numai catastrofe gen sova.
    • -29 (37 voturi)    
      Doamna Boagiu' (Vineri, 17 aprilie 2015, 15:25)

      justin [utilizator] i-a raspuns lui prompt

      Aloo, doamnaaa, va rog eu frumos sa imi spuneti si mie care este bilantul REAL al guvernarii Boc? Adica in cei 4 ani cat a fost prim-ministru + pdl la ministerul transportului CATE licitatii + constructii au fost facute? Nu doar licitatii ci si lucrari terminate, da?

      Adica nu TM - AR care a fost data in folosinta desi nu a fost gata decat dupa inca 2 ani si nici acum nu e receptionata.

      Nu Gilau - Campia turzii care a fost inceputa prin 2004

      Nu centura Timisoarei "in regim de autostrada" cu o banda pe sens.

      Va spun eu care este bilantul real al guvernarii care a facut totul:
      - ZERO kilometri
      - POS-T blocat un an de zile din cauza contractelor frauduloase pe bani europeni (Boagiu/Udrea - Iordache) + vreo 250 mil EUR corectii
      - absorbtie fonduri UE 7% pe 4 ani

      Ca au dat drumul la niste licitatii pe care au incercat apoi sa le blocheze cand au plecat de la guvernare (vezi cine sunt avocatii Selina, cel mai mare contestatar de licitatii al Romaniei) asta nu inseamna nimic.

      Articol politic de 2 bani
      • +26 (30 voturi)    
        Boagiu a inceput majoritatea (Vineri, 17 aprilie 2015, 16:25)

        gio13 [utilizator] i-a raspuns lui justin

        Boc a fost 3 ani jumate premier, timp insuficient sa faci o autostrada de la zero cu toti pasii care inseamna: studii fezabilitate, licitatii, constructia propriu zisa. Daca luam pe autostrazi cu adevarat terminate, nici cei 300 de km carora ponta le-a taiat panglica nu sunt terminati decat foarte putini. Ce-a facut boagiu in 2 ani de mandat? pai in primul rand a inceput majoritatea celor 300 de km carora ponta le-a taiat panglica.Plus ca a reziliat mizeria bechte. lCe a facut boc in cei 3 ani jumate ca premier? timisoara- arad, centura aradului, centura timisoarei (AUTOSTRADA nu cea cu o banda "expertule"), inceput constructie finalizate, 90% din lucrari pe medgidia constanta, centura constanta, bucuresti - ploiesti, 80% din lucrari Deva - Orastie, 40% din lucrari Orastie- Sibiu, Lugoj- Deva lot 1 inceputa etc etc. Articolul nu e politic antenistule, este purul adevar, nu poti contrazice nici macar un centimetru de autostrada din articol!
        • -14 (20 voturi)    
          pai exact asta scrie in articol (Vineri, 17 aprilie 2015, 17:45)

          justin [utilizator] i-a raspuns lui gio13

          Ca Ponta nu a facut niciun kilometru de autostrada. Ca toate au fost incepute de Boc.... Ia fa un calcul si vezi care a facut mai multe dupa stadiul de finalizare care a fost in 2012 si care e acum. Poate te minunezi.

          Centura Timisoarei a fost prezentata de Boc ca fiind in regim de autostrada desi are o banda. Dar esti atat de inteligent sau pe langa subiect incat iti scapa ironiile fine.

          Mizeria de Bechtel a fost reziliata de Sova. Mai documenteaza-te. Boc si Boagiu au zis ca pentru reziliere ar fi fost nevoie de daune de 2 miliarde de EUR. Sova, fara sa-l laud, a facut-o cu 50 de milioane.
          • +11 (13 voturi)    
            Am apucat sa citesc (Sâmbătă, 18 aprilie 2015, 8:31)

            , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui justin

            ceea ce pontic si cu tine ati scris.
            In afara de rautate, gica-contra, ... nimic.
            Va dovediti a fi doar niste placi invechite, poate de vinil.
            Si ce e cel mai dureros?
            Reprezentati majoritatea amorfa, inculta, tinuta la lumina lumanarii a tarii asteia.
            Aveti calculator, dar voi stati pe marginea santului la barfa, nu va informati.
            Aveti televizor, numai pentru latrina 3 (asta ca sa nu ganditi; va sta tzuica in gat).
            Aveti supermarket, dar stati ca bosorogii cu frica in san; mie cine imi aduce de mancare?
            Treziti/va!
            In ceea ce va priveste pe voi doi... doar Dumnezeu va mai poate ajuta. Medicamentele , sfaturile, povetele sunt de prisos pentru voi si cei ca voi!
          • +10 (14 voturi)    
            la obiect.. (Sâmbătă, 18 aprilie 2015, 9:36)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui justin

            Esti la fel de subiectiv ca cel care a scris articolul. Doar ca tu tii "cu ceilalti".
            Adevarul este ca Ponta a preferat sa reduca investitiile la un minim istoric. Boc, chiar daca era intr-o perioada de recesiune, chiar daca a guvernat fara o majoritate confortabila cuma re Ponta (inclusiv 9 luni cu Ponta vicepremier!..), a reusit sa scoata Romania din recesiune cu investitii, accesand fonduri UE, cu o crestere economica sanatoasa. Ponta a irosit oportunitatea imensa pe care i-a lasat-o Boc. Daca ar fi reusit macar sa tina pasul cu guvernele Boc, ar fi trebuit sa finalizeze licitatii pentru inca 4-500 km de autostrada.

            Cat despre autostrada Transilvania (Bechtel), realitatea este ca exista un contract valabil pana in decembrie 2012 care nu a putut fi reziliat. Chiar daca s-a terminat in 2012, a mai fost nevoie de 6 luni, pana in mai 2013, ca PSD sa rezilieze contractul. Avocatul Bechtel era.. Sova.. ruda cu Sova.. care a pierdut contractul! Si nu a facut-o pe 50 de milioane ci pe aproape 100.. ca a platit 50 pe loc si 50 pana la sf anului. Asta fara sa luam in considerare platile facute in cele 12 luni de cand PSD ajunsese deja la guvernare si Bechtel nu a mai construit nimic sau cele 2.2 miliarde platite in total in 11 ani pt 50 de km.. Trezirea!!..
            • +1 (1 vot)    
              hmm (Duminică, 19 aprilie 2015, 12:44)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Ce a accesat boc? Fonduri ue? S-a ferit de ele ca dracu de tamaie, ca si pesedistii dealtfel. Astia chiar au un grad de absorbtie mai mare, dar cred ca din intamplare sau pe proiecte/domenii unde nu puteau sa ciuguleasca si nu-i mai deranja controlul strict al cheltuielilor.

              In cazul Bechtel, toti sunt de vina: psd, pdl, pnl. Toate guvernele au actionat ca angajati jumatate de norma Bechtel. Unii au incheiat un contract cu clauze proaste pentru Romania si ceilalti au avut grija sa poata aia sa le aplice si sa le dea motive in acest sens.
          • +4 (4 voturi)    
            mai lasa-ma cu sova! (Sâmbătă, 18 aprilie 2015, 11:56)

            gio13 [utilizator] i-a raspuns lui justin

            Autostrada bechtel avea vreo 417 km, sova a reziliat doar lotul bors- suplacu de 64 de km, alti 52 de km sunt construiti, deci restul de 301 de km cine i-a reziliat? In plus Sova a reziliat un sector care era construit 50%, deci alt dezastru marca sova. In plus din cauza intarzierilor record ale acestui individ, 8 luni pentru desemnarea castigatorilor pe lugoj-deva, nu vom termina pana la sfaristul anului si pierdem 800 milioane de euro bani europeni. Nu vreau sa te jignesc dar tu esti cel nedocumentat. La Timisoara exista 2 centuri. Una este centura propriu-zisa, care leaga deocamdata doar DN6 si DN69 si are 13 km si alta e autostrada A1, din care Timisoara- Lugoj Lot 1 (10 km, Giarmata- Izvin) a fost denumita generic "autostrada de centura a Timisoarei". La fel cum si o alta parte din A1 este "autostrada de centura a Aradului". Probabil Boc s-a referit la autostrada. Nu stiu ce calcul vrei sa fac, EU STIU BINE ce-a facut unul, ce-a facut celalalt. In 2012 cum a preluat puterea Ponta a taiat panglica pe Orastie- Deva lot 2, pe Bucuresti- ploiesti, mai putin cei 6,5 km de intrare in Bucuresti pe care o sa-i vedem la sfantu asteapta, adica dupa ce pleaca ponta probabil, lotul 2 din medgidia- constanta, centura constantei. Deci Ponta in 2012 a taiat panglici la cca 100 de km de autostrada in decurs de 7 luni. Construite in proportie de 90% sub guvernul Buc
      • +10 (10 voturi)    
        eu zic asa, (Sâmbătă, 18 aprilie 2015, 8:46)

        nickart [utilizator] i-a raspuns lui justin

        sa-l lase liber pe Sova sa termine marile proiecte, in materie de autostrazi
  • +19 (19 voturi)    
    Ce e aia dezvoltare? (Vineri, 17 aprilie 2015, 14:41)

    SignorRossi [utilizator]

    La ce foloseste?

    Ce e aceea gandire pe termen lung si consens national in privinta transporturilor odata si odata?

    Autostrazile astea sunt o fata morgana.
  • +37 (37 voturi)    
    Biland PSD (Vineri, 17 aprilie 2015, 14:51)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Zero km autostarada, zeci de milioane de euro furate!
  • +28 (28 voturi)    
    isi da demisia (Vineri, 17 aprilie 2015, 15:06)

    zigot [utilizator]

    daca autostrada comarnic - brasov nu e gata in 4 ani de la preluarea guvernarii?
    acest plagiator ,cunoscut drept cel mai mare mincinos prim ministru din istoria Ro, nu si-a dat demisia nici cand era sa preia presedintia tarii
    acum romanii stiu cu cine au de-a face si il vor vota mereu ca in nov 2014
  • +19 (19 voturi)    
    Firea esti cu vaca la pascut pe autostrada ? (Vineri, 17 aprilie 2015, 15:32)

    andreesanu [utilizator]

    In materie de autostrazi guvernul lui 0.00 realizari !
    Guvernarea cu pamblici,gargara,limbarita si aparitii la TV.Cel mai proasta guvernare a tuturor timpurilor !!!.
    Comunistii au fost un etalon in a construi ,bun sau prost tot au lasat ceva . Nicu Ceausescu a fost profet ,cit faceau romanii intr-un an pe vremea lui nea Nicu n-au varuit astia in 25 de ani !!!.
    • -7 (13 voturi)    
      putea fi mai rau...sa opreasca tot. (Vineri, 17 aprilie 2015, 16:54)

      IoanFlorea [anonim] i-a raspuns lui andreesanu

      ...de inceput nu stie. dar tre sa-i recunoastem meritele ca macar le-a terminat pe cele incepute. sau macar pe majoritatea cu exceptia tronson A3 CB-Buc si CB sud.
  • +22 (22 voturi)    
    Viorel a dus 700 km autostrazi in SRB/Albania ?! (Vineri, 17 aprilie 2015, 15:34)

    Plagarus [utilizator]

    A lasat pe drum cate ceva, astfel ca autostrazile in Serbia sunt putin mai ingrijite ca la noi, mai curate. Serbia are un avantaj fata de Romania, are o autostrada care traverseaza tara de la un capat la altul, iar noua ne lipseste.
    In Serbia, cei mai multi km de autostrazi au fost construiti in 2010 si 2011, 110 km, respectiv 180 km
    Sa nu uitam ca Serbia vine dupa un razboi civil( cel din Yugoslavia) pe cand Romania vine dupa un razboi intre grupurile mafiote numite partide. .
    Patru autostrazi (A1 - A4) va avea Romania, iar singura finalizata este A2 (Bucuresti– Fetesti – Cernavoda – Constanta) cu o lungime de 206 km.
    Cu ajutorul celor de la Forbes, care au prezentat în detaliu strategia economică a albanezilor, am descoperit câteva puncte care fac diferenţa.

    In Albania există o taxă unică de impozitare. De numai 10%. Şi, atentie! Aceasta taxă de numai 10 la sută este atât pe veniturile personale, cât şi pe cele din afaceri
    Albanezii plătesc un singur impozit pe salarii. Care s-a micşorat, din 2010, de la 35 la 15 la sută.
    În Romania , pentru un salariu de 1.000 de lei mai plătesti, angajatul şi angajatorul mai plătesc către stat încă 680 de lei. În Albania, “tainul” perceput de stat este, echivalent în banii noştri, de doar 150 de lei.
    Asta, evident, contribuie, pe de o parte, la creşterea consumului, pe de alta parte, la dinamizarea activităţilor economice, la lărgirea bazei de impozitare şi, nu în ultimul rând, la eliminarea muncii la negru şi la dimininuarea evaziunii fiscale.
    In Albania TVA-ul este de 10 la sută.
    In Romania TVA-ul este de 24 la sută, unul dintre cele mai mari din Europa. Mai ales dacă ţinem cont de faptul că limita maximă admisă în Uniunea Europeană este de 25 la sută.
    Asta deşi este deplin demonstrat că statele care se duc cu TVA-ul în sus pierd bani la buget, iar cele care reduc TVA-ul câştigă bani la buget. Pare un paradox, dar nu este.
    De fapt, TVA-ul redus, ca şi impozitele reduse pentru firme şi salarii lărgeSC lărgesc baza de impozita
  • +21 (21 voturi)    
    citat (Vineri, 17 aprilie 2015, 16:06)

    nahir [utilizator]

    fi_rea : "In perioada 2012-2014 au fost construiți cca 700 de Km de autostradă" (am folosit tehnica primului ministru - copy-paste)
    cred ca aberatia i se trage de la sarcina pe care o are la varsta la care alte femei se gandesc la menopauza. ea si cu ilieasca aia de a nascut la peste 60 ani.
    peste ani ce-o sa mai spuna? ca in cartier la barbat - su-n voluntari e capitala Romaniei?
  • +12 (12 voturi)    
    nu se fac autostrăzi (Vineri, 17 aprilie 2015, 21:55)

    ploiesteanu [utilizator]

    până când sfânta treime, adică o parte mie, una ție, și o parte costul adevărat al lucrării, nu este sigură. Astea cu exproprierile și contestațiile sunt povești. Realitatea e dură. Zero kilometri de autostradă începuți în mandatul tău. Ai știut Ponto să ai deficit mic și să nu faci nimic. Te doare undeva de dezvoltarea țării, singurul lucru care te interesează, pomeni pentru câștigarea încă unui mandat.
  • +9 (9 voturi)    
    ceea ce i se arata (Sâmbătă, 18 aprilie 2015, 5:18)

    Kepler [utilizator]

    este o autostrada sau un avion supersonic ?
  • +9 (9 voturi)    
    PITECANTROPUL PONTA (Sâmbătă, 18 aprilie 2015, 7:48)

    schroedinger [utilizator]

    Trebuie sa plece! IMEDIAT!!!
  • +9 (9 voturi)    
    Gabriela Firea, senator PSD: "... cca 700 de Km" (Sâmbătă, 18 aprilie 2015, 8:03)

    ofCAER [utilizator]

    Mie-mi place Firea asta, ca mereu i-o ia gura pe dinainte...
  • -7 (11 voturi)    
    Cu orice pret? (Sâmbătă, 18 aprilie 2015, 8:18)

    Boa [utilizator]

    Cadeti in ridicol din dorinta de a critica cu orice pret guvernul/puterea dusmanilor politici.
    Daca e sa judecam dupa ceea ce ne sugereaza acest articol ar insemna ca orice guvernare noua ar trebui sa lase neterminate lucrarile pornite de cei dinainte si sa se apuce de altele 100% originale...eventual sa fie si reproiectate pe trasee alternative. Numai asa ar puncta masiv in logica acestui articol care utilizeaza majuscule si inderline ca sa bage cititorului pe gat mesajul dorit.
    Iar autostrazile nu sunt lucrari usoare si in mod specific in Romania intarzierile sunt considerabile la licitatii unde invariabil perdantii contesta in justitie si totul de amana chiar si ani pana la obtinerea verdictului. E de notorietate.
    In contrapartida laudati autostrazile guvernarii anterioare, prietene Dvs, care a inaugurat mai putini km de autostrada si toti porniti de ailalti ce au fost inaintea lor. Ca sa nu mai spun de cati bani pare sa fi fost sifonati de la buget sub guvernarea 'de dreapta' sub pretextul construirii de autostrazi la greu.

    Poate Scanteia anilor '50 sa mai fi dezinformat si manipulat cu atata nerusinare.

    E pacat, aveati un standard destul de ridicat in presa romaneasca de azi. Iar guvernarea are destule pacate reale de care va puteti lega.
  • +5 (5 voturi)    
    doamna Firea Pristanda? (Sâmbătă, 18 aprilie 2015, 13:53)

    Melkedisiec [utilizator]

    Pristanda în varianta feminină 2015!
    • +2 (2 voturi)    
      nu chiar (Duminică, 19 aprilie 2015, 12:46)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Melkedisiec

      Mai degraba feminista :D
  • -4 (10 voturi)    
    banii investiti in autostrazi,bani irositi (Sâmbătă, 18 aprilie 2015, 14:07)

    mihaitzateo [utilizator]

    Nu inteleg care ar fi motivul sa se investeasca asa mult in autostrazi.
    Majoritatea tarilor din EU au facut intai o infrastructura feroviara,foarte dezvoltata si abia apoi,daca a mai fost nevoie,au facut autostrazi.
    Banii investiti in autostrazi sunt bani irositi,noi nu ne comparam cu SUA sau Norvegia care au mult petrol si pot sa se bazeze pe faptul ca o sa aibe benzina si motorina ieftina,pentru transportul rutier.
    Ce se intampla daca o sa creasca iar barilul de petrol la 100$ pe pietele mondiale?
    Creste automat pretul la benzina si motorina in Romania,creste pretul transportului cresc si celalte preturi.
    Pe cand daca ne facem cai ferate electrizate de viteza macar decenta (macar 80km/h-90km/h pentru trenurile de marfa) plus facilitati de generare a energiei electrice,adica hidroelectrice,eoliene,atomo-electrice si asa mai departe,nu mai suntem dependenti la pretul transportului de pretul petrolului pe piata internationala.
  • +7 (7 voturi)    
    Autostrăzi văzute de la Voluntari (Sâmbătă, 18 aprilie 2015, 14:27)

    verid [utilizator]

    Firea se refera la autostrăzile construite in Polonia.
  • +4 (4 voturi)    
    bilant real (Sâmbătă, 18 aprilie 2015, 16:58)

    VladBerliba1 [anonim]

    E bine venit articolul. Astept cu mare interes bilantul real pe educatie si sanatate.
  • +2 (2 voturi)    
    Fara moaste, fara aghiazma, fara popi ?! (Duminică, 19 aprilie 2015, 8:46)

    deval [utilizator]

    Asta e motivul pentru care nu merge Fa! Daca nu tine, faceti o troita, o catedrala ceva ! Da sa fie monumentala, cat prostia noastra si obligatoriu invers proportionala cu dimensiunea interesului pentru subiect !
  • 0 (0 voturi)    
    Minciunile D-nei Firea (Miercuri, 20 aprilie 2016, 11:24)

    Radu ConstantinCioboata [anonim]

    Citind cu atentie realizarea reala a kilometrilor de autostrada din Romania va puteti da seama cum se poate cataloga ca fiind o miciuna sustinerea ca Ponta a realizat 700 km de autostrada.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version