Oficial: Lucrarile la Sectorul din Autostrada Transilvania realizat deja pe jumatate de catre Bechtel vor fi reluate. Compania de Autostrazi a semnat contractul pentru A3 Suplacu de Barcau - Bors

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Tronsonul Bors - Suplacu de Barcau (tronsonul Bechtel)
Foto: Hotnews
Contractul de circa 157 de milioane de euro pentru finalizarea tronsonului de autostrada de 60 de km dintre Bors si Suplacu de Barcau a fost semnat luni la Oradea cu grupul de firme Isolux Corsan – Corsan Corvian din Spania, la peste noua luni de cand ofertele la licitatie au fost deschise de catre Compania de Autostrazi. Tronsonul A3 dintre Bors si Suplacu de Barcau a fost construit deja in proportie de 50% de catre Bechtel, pana cand in mai 2013 a fost reziliat contractul, americanii cerand la acel moment inca 250 de milioane de euro pentru a finaliza lucrarea.

Contractul dintre CNADNR si Asocierea Corsan SA - Corviam Construccion SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Slution SRL & SC Via Design SRL pentru "Proiectarea și Execuția Finalizarii Autostrăzii Brașov – Târgu-Mureș - Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș (km 4+200 – km 64+450)" a fost semnat luni, la prefectura Bihor, de catre directorul CNADNR si repreznetantii constructorilor.

Oferta castigatoare a fost de 701 milioane lei fara TVA, adica circa 157 milioane de euro. Durata estimata a Contractului de proiectare si executie lucrari este de 24 luni, la care se adauga 30 luni perioada de garantie, potrivit CNADNR.

Finantarea autostrazii se va face integral de la buget, desi autoritatile spera pe viitor, conform ultimei versiuni din Master Plan, sa includa proiectul pe un mix de finantare buget - fonduri europene - imprumuturi publice.

La semnarea contractului, seful CNADNR Narcis Neaga a amintit ca prin semnarea noului contract s-a realizat o economie fata de vechea intelegere cu americanii de la Bechtel.

"Preţul pe kilometru de autostradă, pe ceea ce mai avea de executat, ceea ce urmează să execute consorţiul care a câştigat această licitaţie, preţul era de 4,33 milioane euro, fără TVA, şi nu includea spaţii de servicii şi servicii IT&C, elemente esenţiale de autostradă. În urma licitației s-a ajuns la un preţ mediu de aprox 2.59-2.60 milioane euro, şi include spaţii de servicii şi servicii IT&C”, a explicat seful CNADNR, Narcis Neaga, citat de voceatransilvaniei.ro

Seful CNADNR: Ne gandim sa unim centura Oradea cu nodul de la Biharia

Potrivit directorului CNADNR, zona Metropolitană a Oradei va fi legată la autostrată, şi asta pentru că au în plan construirea unui nod şi pentru a face legătura cu Oradea.

”Există trei noduri. Unul la Marca-judeţul Sălaj, provizoriu încă, cu DN19, unul la Chiribiş în legătura cu Marghita, şi unul deocamdată prevăzut la Biharia care să asigure legătura cu Oradea. Însă, aici, în urma discuţiilor purtate cu autorităţile publice locale, ne gândim să unim centura Oradea cu viitorul nod, pentru a nu crea  două drumuri paralele şi pentru a fluidiza şi uşura traficul”,  a mai precizat directorul CNADNR.

Suplacu de Barcau Bors: Inceput de Bechtel, continuat cu o licitatie taraganata de autoritati

Viaductul de la Suplacu de Barcau
Foto: AutostradaTransilvania.ro
Tronsonul in cauza a fost realizat deja in proportie de 50% de catre compania americana Bechtel pana cand in mai 2013 contractul a fost reziliat. La acel moment, potrivit declaratiilor autoritatilor romane, americanii ar mai fi cerut inca 250 de milioane de euro pentru a termina lucrarile deja incepute.

Licitatia pentru un nou contructor a fost demarata in 27 mai 2014, iar ofertele depuse - in numar de trei - au fost deschise pe 24 iulie 2014.

De atunci si pana in prezent au trecut mai bine de noua luni, timp in care CNADNR a stat si a evaluat cele trei oferte depuse, anuntand castigatorul abia in luna aprilie.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















18964 vizualizari

  • +14 (14 voturi)    
    au așteptat 9 luni (Luni, 11 mai 2015, 17:55)

    ploiesteanu [utilizator]

    ca să le dea timp firmelor constructoare să se hotărască cine dă parandărătul mai mare.
  • +4 (8 voturi)    
    Ei... (Luni, 11 mai 2015, 18:15)

    mircea_cjn [utilizator]

    ...poate ca le-a mai intrat DNA-ul in oase si se mai linistesc un pic.
  • +4 (12 voturi)    
    cea mai mare ţeapă din istoria României moderne (Luni, 11 mai 2015, 20:00)

    zizin [utilizator]

    Adevărul, 30 mai 2013:

    ”Bechtel - o ţeapă colosală a unui asasin economic”

    În opt ani, 11 luni şi 20 de zile, statul român a virat în conturile americanilor de la Bechtel 2 miliarde de euro, contractul cu firma americană devenind astfel cea mai mare ţeapă din istoria României moderne.

    Citeste mai mult: adev.ro/mnkzee
  • +1 (15 voturi)    
    Ar fi o prostie din partea lui Ponta sa mai... (Luni, 11 mai 2015, 21:36)

    EU-74-RON [utilizator]

    ...termine autostrazi incepute de altii...Ar putea fi criticat de Base, Predoiu, jurnalisti deontologi, altii. Eu propun o autostrada, noua, Dorohoi - Caracal, cu care sa se poata lauda doar Ponta, sau in cazul in care o termina altul, sa se poata lauda ca e proiectul lui...
  • +9 (11 voturi)    
    La CNADNR sunt doar incompetenti? (Luni, 11 mai 2015, 23:25)

    dragos61 [utilizator]

    Ati observat pe Gilau-Turda ca nu axista un nod Cluj Est sau Cluj Sud sau Cluj Centura sau cum or vrea ei?
    Si nu-i doar o scapare pentru ca pe segmentul Suplac-Bors avem noduri la capat la Suplac, la Chiribis-Marghita si la Biharia-Oradea Vest.
    Bai fratilor voi, asazisi drumari, n-ati vazut in viata voastra o autostrada intreaga, adevarata, civilizata?
    Sau ne tineti pe toti de tampiti?
  • +8 (8 voturi)    
    Astept renasterea Imperiului Roman,sa pot circula (Marţi, 12 mai 2015, 3:56)

    Plagarus [utilizator]

    Astazi Romania si Bulgaria – codasele Europei si la capitolul autostrazi
    Ungaria are de patru ori mai multe autostrăzi decât noi, la o țară de 2,5 ori mai mică.
    De la 267 de kilometri de autostradă în 1990,ungurii au ajuns la 1.273 de kilometri în 2009, conform datelor Eurostat.

    Dupa cucerirea romana, dar nu numai, Dacia era legata de restul Imperiului Roman printr-o retea de drumuri cu mult mai buna decat este astazi Romania legata de UE. Dacii si romanii au construit drumuri demne de numele de autostrazi, ceea ce multe din drumurile noastre de astazi nu sunt.
    Pentru sosele, romanii puneau peste cele doua straturi placi de piatra foarte bine cimentate intre ele, astfel incât drumurile rezultate erau extraordinar de durabile. Drumurile romane cele mai importante erau numite imperiale si se ramificau in drumuri mai mici, colaterale, de mai mica importanta.

    Cu imperatorul Viorel, ''doctorul " Comarnic pe stil nou, nu prea am sperante ca voi vedea o autostrada terminata in "exercitiul " sau lamentabil !
    Tov. Rus ne-a instiintat ca in perioada 20-22 mai va avea discutiile finale, la Bruxelles, pentru aprobarea Master Planului pentru Transporturi de Comisia Europeana si a estimat ca, pana la finalul lunii mai, documentul va fi aprobat, inclusiv cu programul de implementare.
    Totusi .... a existat o intarziere in a raspunde observatiilor Comisiei Europene la faptul ca Guvernul a alocat suplimentar 7 miliarde de euro pentru proiecte de infrastructura de transport, intarziere cauzata de demisia fostului ministru al Finantelor Valcov, dar nea Rus a precizat ca raspunsurile la toate observatiile Comisiei au fost trimise in cele din urma in timp util ???!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by