---
- Despre toate autostrazile in acest articol, in detaliu, puteti citi in sectiunea speciala "Monitorizari. Proiecte ed Infrastructura"
Ce autostrazi sunt planificate sa fie deschise traficului rutier in 2015:
- A1 Nădlac - Arad și Drum de Legătura, lot 1, km 0+000 - km 22+218 - Sectorul I de la km 0+000 pana la km 1+800, inclusiv Punctul de Control la Trecerea Frontierei*
- A1 Nădlac – Arad şi Drum de Legătura, Lot 2, pentru remedierea lucrărilor existente şi finalizarea lucrărilor rămase de executat - km 28+740 - km 38+882
- A1 Autostrada Timişoara – Lugoj, Lot 2, km 54+000 - km 79+625
In total, daca lucrurile merg conform estimarilor autoritatilor, pana la finalul lui 2015 vor fi deschisi circulatiei 37,5 km de autotrada, mai putin si decat ce s-a reusit in 2014 cand doar 50 de km de autostrada au fost deschisi traficului rutier.
Practic, cu cei 37,5 km planificati deschiderii, anul 2015 va fi cel mai slab din ultima jumatate de deceniu in ceea ce priveste numarul de kilometri de autostrada finalizati.
---
Stadiul autostrazilor aflate in executie:
- A1 Nădlac - Arad și Drum de Legătură, lot 1: 96.90%*
*Lotul 1 (Nadlac - Pecica) a fost deschis circulatiei in decembrie 2014 (fara Punctul de Trecere al Frontierei, 1,8 km), impreuna cu inca 6 km din lotul 2, desi lucrarile nu au fot finalizate in totalitate, iar receptia lucrarilor inca nu a fost facuta
Lungime: 22,2 km
Constructor: asocierea Astaldi - Max Boegl
Termen contractual de finalizare: iunie 2015
- A1 Nadlac – Arad şi Drum de Legătura, Lot 2 - pentru remedierea lucrarilor existente şi finalizarea lucrarilor rămase de executat: 93.71%;
Lungime: 16,6 km
Constructor: asocierea Astaldi - Max Boegl
Termen contractual de finalizare: iunie 2015
- A1 Timişoara – Lugoj Lot 2: 70.93%;
Lungime: 25,6km
Cost: cca. 96.4 mil. Euro fără TVA.
Constructor Tirrena Scavi
Termen contractual de finalizare: iulie 2016
INFO PLUS: FOTO Cum arata in prezent autostrada Timisoara - Lugoj Lot 2, planificata sa fie deschisa pana la finalul anului
- A1 Lugoj - Deva Lot 2: 8.68%;
Lungime: 28,75 Km
Constructor: JV Salini Construttori SpA (Impregilo SpA) / Secol SpA
Valoare contract: 562.73 milioane lei
Termenul de finalizare: mai 2016
- A1 Lugoj - Deva Lot 3: 14.32%;
Lungime: 21,14 Km
Constructor: JV Teloxim Con SRL / Comsa SA / Aldesa Construcciones SA / Arcadis
Valoare contract: 579.92 milioane lei
Termenul de finalizare: mai 2016
- A1 Lugoj - Deva lot 4: 28,15%;
Lungime: 22,14 Km
Constructor: UMB - TEHNOSTRADE SRL
Valoare contract: 419.4 milioane lei
Termenul de finalizare: mai 2016
- Autostrada A1 Orăștie - Sibiu Lot 3: 96% (fără zonele cu alunecări).
Constructor: Impregilo
Traficul deschis in noiembrie 2014, dar santierul a ramas cu mari probleme de stabilitate pe anumite portiuni. detalii despre proiectul controversat, aici.
- A3 Gilau (Cluj Vest) - Nadaselu: 30%
Lugime: 8,7 km
Cost: 59 milioane euro (de la bugetul de stat)
Constructor: UMB-Tehnostrade
Termen contractual de finalizare: aprilie 2016
- Autostrada A10 Sebeș - Turda Lot 1: 5,86%;
Lungime: 17 km
Valoare: 541.739.137 lei
Constructor: Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA - Pomponio Construcţii SRL
Contract: Semnat pe 14 noiembrie 2014
Termen de finalizare (contractual): Octombrie 2016
- Autostrada A10 Sebeș - Turda Lot 2: 4,40%;
Lungime: 24,25 Km
Valoare: 549.332.493 lei
Constructor: Asocierea Aktor SA - Euroconstruct Trading '98 SRL
Contract: Semnat pe 14 noiembrie 2014
Termen de finalizare (contractual): Octombrie 2016
- Autostrada A10 Sebeș - Turda Lot 3: 16%;
Lungime: 12,45 Km
Valoare: 420.511.921 lei
Constructor: Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d'Acqua S.p.A
Contract: Semnat pe 16 aprilie 2014
Termen de finalizare (contractual): Martie 2016
- Autostrada A10 Sebeș - Turda Lot 4: 33,35%;
Lungime: 16,3 km
Valoare: 470.004.894 lei
Constructor: SC PORR Construct SRL/PORR Bau GmbH
Contract: Semnat pe 16 aprilie 2014
Termen de finalizare (contractual): Martie 2016
INFO PLUS: VIDEO Filmare din avion cu toate loturile in constructie ale autostrazii A10 Sebes - Turda - 14 mai
repede ca de treaba nu-v-ati apucat si o trecuta 3 ani de cand tot hauliti !!!,cu deschis de santiere nici gand !,iar cu deschideri de trafic la anul si la multi ani !.
Desi si aia platesc taxe tot "guvernantilor" de la Bucuresti.
Tu esti normal la cap?!?
Eu zic ca vinovata este mentalitatea de asistat social. Stiu ca doare sa recunosti, nici mie nu mi-a placut sa constientizez ca rudele si vecinii mei prefera birtul, galetile din campanie si ajutorul social in detrimentul muncii cinstite si efortului mintal.
Si Moldova nu-i doar Vasluiul si Botosanii.
Sunt si judete care cotizeaza binisor la PIB-ul Romaniei, de la sud la nord: Galati, Bacau, Iasi, Neam si Suceava.
Cu toate astea Moldova nu are nici un kilometru de autostrada.
N-are bre nici o importanta cu cine voteaza, vezi musiu ca si aici sunt niste diferente intre diferitele parti ale Moldovei...
Imi permit sa consider ca, totusi, cauza lipsei de autostrazi este nu la "bukale", dar la Iasi, Bacau, Galati sau Barlad.
Unde se fac planurile cincinale, la Bucuresti sau la Iasi?
Si, sa ma ierti, dar zero absolut este zero absolut.
Iar daca asta merita astia din toata Moldova + nordul Ardealului (am scris mai jos de Bistrita, Maramures si Satu Mare) apai ceva nu-i in regula.
Nu stiu exact situatia, dar cred ca e aceeasi si in Mures, Harghita si Covasna...
In 2008 am plecat de la Galati la Bucuresti, Sector 4 primar Piedone. Si Galatiul, si Bucurestiul arata(u) ca New-York inainte de aplicarea "teoriei geamurilor sparte".
Acum in sectorul 4 se vad schimbari, iar Galatiul arata mai jalnic ca pe timpul primarilor PSD.
S-or face masterplanurile la Bucuresti (hello pathfinder), dar alegerile locale se fac LOCAL. Pana nu vad protest masiv impotriva incompetentei si coruptiei administratiei locale, imi rezerv dreptul de a-mi considera moldovenii (valabil pentru toata tara, nu suntem mai cu mot) complici si nu victime.
Da' ce treaba au autoritatile locale cu master-planul facut de aia de la Bucuresti?!?
Dar am vazut tot felul de sefi de corporatii (Renault) sau de primari/prefecti facand valuri pe subiectul "master plan" autostrazi.
Vrei sa-ti zic un mare secret? Nici unul nu era din Moldova. La ai nostri le convine planul.
"Liderul Organizaţiei Judeţene Suceava a PNL, senatorul Gheorghe Flutur, a declarat în Parlament că Suceava a fost exclusă în totalitate din noul Master Plan General de Transport, iar întreaga zonă a Moldovei a fost uitată şi izolată de actualul Guvern PSD. Flutur a arătat că după mai multe amânări succesive a termenului de prezentare a Master Planului către Comisia Europeană, Guvernul PSD a reușit în luna martie a.c. „să încropească”, din birouri, o ”variantă” a acestui document, fără a organiza o dezbatere reală și fără a ține cont de propunerile transmise de specialiști în domeniu, parlamentari, comunități locale și regionale. “Guvernul s-a limitat la a desena autostrăzi pe hârtie. În consecință, Comisia Europeană a respins Master Planul General de Transport și a făcut Guvernului mai multe recomandări. Comisia Europeană apreciază că Master Planul de transport al României are în continuare probleme nerezolvate, fiind necesare eforturi suplimentare din partea autorităților de la București pentru îmbunătățirea acestui document. În ceea ce priveşte strategia de implementare a proiectelor de infrastructură, reprezentanţii Comisiei au solicitat Guvernului să dea asigurări că împrumutul de 7 miliarde de Euro se încadrează în ţinta de deficit bugetar pe care ţara noastră trebuie să o respecte ca stat membru al Uniunii Europene”, a explicat Flutur. El a adăugat că după observațiile făcute de Comisia Europeană, Guvernul a făcut mai multe modificări, în același mod, total netransparent, iar judeţul Suceava a fost exclus total din ultima formă a Master Planului."
https://svnews.ro/flutur-suceava-a-fost-exclusa-in-totalitate-din-master-planul-general-de-transport/54007/
Sa nu te astepti de la Adomnitei, Nechifor sau orice PSD-ist sa protesteze ca n-ai sa vezi...
Uite aici inca una:
"Flutur: Avem o oportunitate pentru finanţarea autostrăzii nord-sud. Şova să o includă în masterplan"
Uite-l aici:
http://www.mediafax.ro/social/flutur-avem-o-oportunitate-pentru-finantarea-autostrazii-nord-sud-sova-sa-o-includa-in-masterplan-12409625
Citeste cu atentie si ai sa vezi ca banii chiar ar fi.
Problema e ca nu e vointa politica la Bucuresti...
ailalti,daca vad ca nu se face nimic,o pun de o rascoala,asa ca trebuie aburiti cumva...
Evident ca pentru oamenii de acolo ar avea efecte pozitive, dar lucrurile nu functioneaza asa. Ca cineva sa iti dea bani, sa iti faca drum, trebuie sa vada o oportunitate. Nu se fac investitii "de mila".
A facut PSD-ul cu ani in urma o sosea expres care era mai buna decat orice altceva in tara ... Dar pomana nu merge la nesfarsit. Deocamdata sa mai faci si o autostrada prin zona aia ar insemna sa privezi alte zone mai dezvoltate unde se mai misca ceva de un viitor pe care il merita. Ma refer la Pitesti de exemplu unde au nevoie disperata de o conexiune de calitate cu Occidentul. Ardealul, unde s-au mai facut investitii si se vor mai face, la fel.
Imi pare rau pentru Moldova, nu e vorba numai de ce au votat, dar si de oportunitatile pe care le ofera si care sunt deocamdata nule. Oameni needucati care traiesc intr-o logica medieval-comunistoida. Vor bani de la Vest dar se uita mai mult spre Est. Stiu, este un cerc vicios, fara investitii nu se poate eradica saracia, dar ei trebuie sa il sparga si sa atraga investitorii. Cum? Nu stiu. Deocamdata nu dau semne ca ar putea, din pacate. Poate prin educatie sa mai schimbe ceva ?
Ce-ar fi daca europenii ar gindi la fel despre romania? Daca ar zice: "ce le trebuie alora autostrazi, de ce sa bagam bani in ei, hai mai bine sa face o autobanda noua in Germania, ca acolo sunt marfuri, turisti, etc".
Si in plus, Moldova nu inseamna doar Vaslui si Botosani, Moldova inseamna si Iasi, care e peste media nationala ca dezvoltare, inseamna si Bacau, Neamt, Suceava, zone sensibil mai dezvoltate decit, de exemplu, baraganul.
Numa' de bine!
europenii ne dau bani dupa ce si-au construit ei autostrazile la ei acasa, si au si economie cat de cat functionala. hai sa nu punem carul inaintea boilor.
nu zice nimeni sa lasi asa o zona subdezvoltata, dar pentru a o ajuta, iti trebuie bani pe care ii iei de la cei mai dezvoltati. intai trebuie sa ii ajuti pe cei care produc si apoi pe cei saraci.
chiar si nenea Marx a spus ca intai trebuie sa rezolvi problema productiei industriale si apoi poti sa te joci de-a comunismul, dar bolsevicii nu l-au crezut si iata ce a iesit.
Si da, normal ca intii facu o autostrada de la Tg Mures la granita cu ungaria si abia dupa aia de la Iasi la Tg Mures, dar nu e OK nici sa faci 10 autostrazi in ardeal si nici una in Moldova, sau sa dai nshpe miliarde pe comarnic-brasov, ca ai aibe "decit tot bucuresteanul" drum larg pina-n valea prahovei. Iar dezvoltarea echilibrata presupune sa dezvolti toate zonele uniform, nu sa dai bani mai multi alora care o duc bine.
Si asha face si Europa. Crezi ca n-ar gasi ce sa faca cu fondurile europene la ei acolo? ce daca au autostrazi, cezi ca nu se gaseste ce face cu banii?
Ideea asta a ta cum ca doar "ai tai" trebuie ajutati vine din imposibilitatea de a intelege pe altii, din dorinta de a fi tu cel mai cel. Si cam atit.
ideea nu e ce imi convine mie si "alor mei" cum vrei sa spui tu.
incerc sa gandesc pragmatic, un culoar est-vest este vital in acest moment pentru economie.
apoi, trebuie intai sa oferi ceva si apoi sa ceri.
ardealul a primit investitii nu pentru ca sunt neaparat mai aproape de vest, ci pentru ca oamenii sunt seriosi, isi vad de treaba iar edilii locali au incurajat investirorii si merita o autostrada, desi cum spuneam, prioritatea ar fi Timisoara-Constanta.
in moldova au venit investitori, dar cand au dat de indivizi gen nechita, oprisan, pinalti, au plecat invartidu-se.
Ete de exemplu, in Iasi: Delphi Diesel Systems, pompe de injecţie şi injectoare, cifră de afaceri de 500 mil. euro (25% din Dacia), 2000 de angajati. Sau Continental, cu peste 1000 de angajati.
Si ca sa te conving definitiv ca moldovenii nus- cum crezi tu. In domeniul IT, unde infrastructura rutiera nu e relevanta Iasi-ul are aproximativ aceeasi pondere ca si Clujul sau Timisoara. Si asta pentru ca programele software nu se transporta cu tirul prin munti, ci direct pe internet. Asha ca mai slabeste-ma cu ideile tale preconecepute despre cit de tari sunt ardelenii si cit de lenesi moldovenii.
si in general,peste tot s-a mers pe aceeasi linie: simulacru de democratie populara + conducere criminala
nici un regim politic nu poate functiona asa,comunist sau feudal.
prea putin conteaza ce fel de industrializare au facut ei.
Daca pui de-a valma orase si sate, ajungi la concluzia ca Moldova ca si oltenia si Muntenia voteaza PSD, iar ardealul voteaza dreapta.
Daca sudiezi nitel mai atent, vei vedea ca orasele (in special cele mari) voteaza dreapta, iar satele voteaza stinga.
Spre exemplu, la ultimele prezidentiale, orasul Iasi a votat Johannis 60%, mult peste Bucuresti.
Abia după ce va începe implementarea noului masterplan (frumos pe hârtie, dar complicat în realitate), va apărea și o oarecare proactivitate în construcția de autostrăzi. Observați că drumul expres Ploiești-Bacău este prioritatea imediată după Pitești-Sibiu în perioada următoare. Deci Moldova nu e uitată. Mai degrabă poți spune că uitată este Oltenia, ale cărei proiecte sunt de prioritate joasă.
Daca se deschide....e la mila firmelor care lucreaza.
Nu are nimeni interes să țină Brașovul izolat, dar există destule alte priorități. Până când o fi gata Pitești - Sibiu, ai să mergi pe drumuri naționale de la Brașov spre orice altă direcție. Asta nu înseamnă ”izolat”.
De aeroportul international Brasov ce se mai aude? Ah, tot nimic?!
In loc sa avem o autostrada continua Vest-Est, au fost luati bani si aruncati pe sectorul Sibiu-Cluj.
Clujul si-a batut joc de intreaga tara prin acest moft.
Economia intregii tari depinde de o artera Constanta-Nadlac dar mocanii clujeni au dorit sa arate cat de importanti sunt.
De fiecare data cand pierdem timpul pe Valea Oltului trebuie sa ne gandim ca ei sunt cei vinovati.
Demisia plagiatorului este de bun simt. Oare are bun simt? Cred ca ii cerem prea mult...
Sa auzim numai de bine.
e vina noastra ca-i suportam,nu a lor ca sunt escroci.
cu siguranta in romania va curge sange,cu sau fara baza legala.nu se poate merge asa la nesfarsit.
Din ce vad io e vorba doar despre Ardeal si Tara Romaneasca.
Absolut zero, da' zero barat bre, in Moldova.
Asta inseamna ca avem o mare problema.
Unii sunt lasati in paragina, in mod constant, in propria lor tara.
Oare n-ar trebui sa iasa afara din rahatul asta si sa-si hotarasca singuri destinul?!?
Ca astia de la "decat" Bukale nu par a-i baga in seama...
Nu a reusit sa foloseasca acel drum la nimic, economic vorbind, nu a atras investitii, nimic.
Ma tem ca traiesti intr-o logica stramba si nu vezi realitatile. Moldova e in Evul Mediu si nu da semne ca vrea sa iasa, se uita peste gard la vecini si nu intelege de ce nu are si ea la fel... Poate ar fi mai bine sa se uite in propria ograda si sa inteleaga unde greseste.
Sa privezi Ardealul sau Bucurestiul sau Constanta de o conexiune cu Europa si sa faci tot in Moldova drumuri pentru a lega niste inapoiati cu nicaieriul, in conditiile in care, repet, au deja un drum expres ce pare suficient, ar fi o nedreptate de nedescris. Oricum acum se iau bani de la zonele unde se munceste ( Bucuresti, Ardeal ) pentru a plati ajutoare sociale betivilor din Moldova si asta e o nedreptate destul de mare. Ai vrea acum sa li se faca autostrazi ca sa mearga mai bine cu carutele, in conditiile in care PSD le-a facut drum expres ?
In zonele pe unde se fac autostrazi, exista o bruma de economie funcionala si autostrazile se justifica, ba chiar este nevoie foarte mare de ele, in schimb in Moldova cred ca ar trebui investit in educatie.
De ce am face o autostrada prin Moldova inaintea altor zone ? Evident este nice to have, dar ma tem ca va mai trebui asteptat...
Iar aia dim Moldova sunt, te citez: din evul mediu, inapoiati, betivi, etc.
Da' in ograda aia din sudul si sud-estul Romaniei te-ai uitat musiu? Acolo unde s-a rasturnat caruta sau, mai nou, au inviat mortii la referendum...
Si nu e vorba doar de Moldova, bre.
Ati "uitat" si alte zone: Bistrita, Maramuresul , Satu Mare...
Toate zonele astea uitate ar trebui sa nu mai plateasca nici o centima la bugetul Romaniei gestionat de habarnistii de la Bucuresti.
trebuie sa gandim pragmatic si sa lasam la o parte orgoliile si partizanatele regionale.
unii au noroc sa fie pe coridorul est-vest chiar daca nu au nici un merit. dar asta nu inseamna ca acel coridor nu trebuie facut sau ca trebuie sa facem coridor nord-sud de dragul moldovenilor.
Insa nici in master-planu' lu peste nu prea apar autostrazi in Moldavia.
In afara de struto-camila aia peste Carpati.
Carevasazica, lasand orgoliile deoparte, cand ai parte de zero si e planificat sa ai parte tot de zero, pot sa intreb si io ca omu':
Bre, da' voi ce dracu' aveti cu Moldova?!?
Ca de nu o vreti, lasati-o de tot in plata' Domnului si faceti voi acolosa republica "decat" Bucuresti si republica "no" de Cluj...
dar coridorul est-vest mi se pare esential desi nu sunt eu beneficiarul direct, la fel cum si traversarea Carpatilor care nu se va incheia prea curand si va costa probabil cat o autostrada pana la Iasi, prin campie...
Problema e ca dl Rus (ministrul) se misca atat de incet de crezi ca e anti-autostrazi.
nu va mai mirati, batjocura fata de cei care vor bunastare este politca usl
Pentru fluidizarea circulatiei rutiere:
-evitarea localitatilor prin construirea centurilor rutiere;
-suprataversarea sau sub traversarea intersectiilor cu caile ferate, cu drumurile judetene, comunale sau marile ulite satesti;
-strategic pentru investitorii care au pondere la export, Ford Craiova si Dacia Pitesti autostrada catre Constanta Port si Frontiere Bulgaria, Ungaria, si Serbia.
Ce mare filozofie?
Ceea ce s-a intimplat in ultimii 25 de ani a fost o crima impotriva acestei natii distrugind ceea ce s-a facut tot prin munca si cheltuielile acestei natii.
Concentrarea unor resurse intr-un loc i-a lasat pe altii in sapa de lemn .Cand unii spun sau chiar cred ca Moldova e piatra de moara eu le spun ca se insala ca sunt neinstruiti ,uitati-va in jurul vostr si o sa-i vedeti pe moldoveni ;harnici,plini de viata ,prietenosi,nu-s lacomi,nu-s dusmanosi , Moldova priviti-o ca un element de stabilitate si echilibru.
Mergeti in Moldova hulita de voi si o sa ramineti surprinsi.
Tema autostrazilor este sa asigure legaturi intre toate zonele tarii si conexiuni la retelele europene nu mofturi si interese politice.