Pana la o autostrada pe Valea Prahovei, Compania de Autostrazi vrea sa faca centuri ocolitoare la Busteni si Comarnic si a contractat deja Studiile de Fezabilitate

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Centuri ocolitoare la Busteni si Comarnic
Foto: Hotnews
Studiile de Fezabilitate pentru centurile ocolitoare pe Dn1 la Busteni si Comarnic vor fi realizate in urmatoarele 4 luni dupa ce Compania de Autostrazi a semnat joi doua contracte in valoare totala de 58.000 de euro cu firma EGIS Romania. In paralel, de mai bine de o luna, este asteptata o decizie finala a Guvernului in ceea ce priveste concesiunea autostrazii A3 Comarnic - Brasov - daca proiectul merge inainte sau nu. Concesiunea, asa cum a fost negociata cu asocierea Vinci - Aktor - Strabag, presupune un cost de 325 de milioane pe an, timp de 26 de ani, adica un total de circa 8,5 miliarde de euro pentru cosntructia, operarea si intretinerea a 53 de km de autostrada pe Valea Prahovei.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania S.A. a semnat, in data de 28.05.2015, contractul de servicii avand ca obiect "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Varianta de Ocolire Busteni" si contractul de servicii avand ca obiect "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Varianta de Ocolire Comarnic", potrivit unui comunicat de presa remis HotNews.ro

"Sectorul Comarnic-Busteni DN 1 (E60) este un drum national european care face legatura intre judetele Prahova si Brasov, traseul urmand cursul Vaii Prahova, traversand de la sud la nord Carpatii Meridionali. DN 1 se incadreaza in categoria drumurilor nationale principale ce leaga Bucurestiul de orasul Brasov. Avand in vedere faptul ca acest drum este deschis traficului international, iar intensitatea traficului pe DN 1 este in continua crestere si datorita faptului ca drumul face legatura intre doua mari orase, Bucuresti, respectiv Brasov, s-a impus realizarea unor Studii de Fezabilitate ce vor avea ca scop principal studierea realizarii variantelor de ocolire a Oraselor Busteni si Comarnic, necesare pentru cresterea capacitatii de trafic pe tronsonul aflat pe Valea Prahovei", se arata in comunicatul CNADNR.

Contractele  au o valoare de 128.900 lei  fara TVA fiecare, iar finantarea este asigurata de la  bugetul de stat.

Contractele au fost atribuite operatorului economic  EGIS ROMANIA S.A. si au o durata de implementare de 4 luni, potrivit CNADNR.

Pe 18 mai, CNADNR a demarat si procedura de contractare pentru un Studiu de Fezabilitate in cazul unei variante de ocolire si la Campina. Data depunerii ofertelor este 5 iunie.

Decizia finala in cazul concesiunii controversate a autostrazii Comarnic - Brasov, asteptata de mai bine de o luna

In tot acest timp, o decizie finala pentru toata telenovela autostrazii A3 pe Valea Prahovei construita in regim de concesiune se lasa asteptata de mai bine de o luna.

Soarta concesiunii autostrazii Comarnic - Brasov trebuia decisa in luna aprilie, Ministerul Transporturilor stabilind in februarie ca in luna aprilie va lua o decizie cu privire la concesiunea cu asocierea Vinci-Aktor-Strabag, proiect ce presupune niste costuri foarte mari pentru statul roman: plati anuale de 325 de milioane de euro timp de 26 de ani, adica 8,5 miliarde de euro pana la finalul concesiunii.

Daca aceasta concesiune va trece in forma actuala, acest lucru ar insemna "compromiterea Master Planului de Transport", au declarat surse guvernamentale pentru HotNews.ro. In Master Plan, asa cum a fost el gandit in varianta finala agreata cu Comisia Europeana, toate proiectele, inclusiv Comarnic - Brasov, sunt propuse a fi realizate printr-un mix de fonduri europene - buget - imprumuturi externe, iar autostrada de pe Valea Prahovei are un alt cost estimat in MPGT, unul mult mai mic - circa 1 miliard de euro, fata de cele 1,8 miliarde de euro pentru proiectare si constructie in intelegerea cu asocierea Vinci-Aktor-Strabag.

Detalii aici.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















8285 vizualizari

  • +12 (14 voturi)    
    centurile pentru busteni si comarnic (Vineri, 29 mai 2015, 13:47)

    snowflake [utilizator]

    in sfarsit solutia adecvata bugetului
    • +10 (12 voturi)    
      de fapt (Vineri, 29 mai 2015, 14:19)

      manu144x [utilizator] i-a raspuns lui snowflake

      De fapt cea mai bună soluţie.

      Dacă atât măcar s-ar face în toată ţara, centuri ocolitoare pentru sate şi oraşe, ar decongestiona imens.

      E incredibil că în 2015 de formează cozi cu tiruri care stau pe DN1 la trecerea de pietoni din centrul oraşului. (Aleşd, Huedin de ex).

      Cu centuri ocolitoare cât timp s-ar economisi?
  • +11 (13 voturi)    
    In sfarsit ... (Vineri, 29 mai 2015, 14:16)

    A_Radu [utilizator]

    Vin cu o solutie reala pentru problema traficului pe DN1 ... Le-au trebuit 20 ani si planuri pentru o autostrada de miliarde de euro :)
    • +6 (8 voturi)    
      Nu pot fi suspectati de inteligenta (Vineri, 29 mai 2015, 15:30)

      sln [utilizator] i-a raspuns lui A_Radu

      Nici macar atat credit nu le poti da. Nici macar nu cred ca le-a dat prin minte chestia asta inainte de suita de articole ale lui Mihai Craciun de pe Contributors / Hotnews, in care a demonstrat in detaliu (si cu siguranta pro bono) ca autostrada e o stupiditate electorala, iar solutia corecta pentru acest moment consta in centurile ocolitoare.

      Macar bine ca, pe salariul pe care ii primesc acesti domni si doamne, sunt in stare sa culeaga de undeva (intr-un tarziu) solutia corecta. Aferim!
  • +6 (10 voturi)    
    CAAAT?!! (Vineri, 29 mai 2015, 15:17)

    .vasile [utilizator]

    8.5 mld E pentru 53 km?
    astia chiar ne cred prosti
  • +3 (9 voturi)    
    daca se face autostrada (Vineri, 29 mai 2015, 15:35)

    zyk [utilizator]

    se va distruge o zona frumoasa a Romaniei. Autostrada aia urca pana la 1000 de metri altitudine, peste 6 luni pe an vremea va fi nefavorabila (ceata, drum umed, zapada), iar costul va fi mare pentru transportatori ca sa urce atat, cat si pentru drumari ca sa dezapezeasca autostrada. Nu mai vorbesc ca acea zona va vui non stop din cauza traficului iar turistii se vor indrepta spre alte zone mai linistite.
    De ce nu Valea Oltului varianta mai scurta spre granita de veste sau Valea Jiului, ultima fiind o legatura dintre viitoare autostrada Craiova-Tirgu Jiu-Petrosani iar legatura spre vest in Deva si o dezvoltare a acelei zone sarace.
    Nu, astia vor autostrada spre casele de vacanta, numai ca cei ce dau bani si anume UE, nu prea ii intereseaza timpul lor liber.
  • +7 (7 voturi)    
    Autostrazi la pastele cailor,SF in loc de povesti (Vineri, 29 mai 2015, 15:43)

    andreesanu [utilizator]

    Prezentatoarea de stiri debuteaza si ea cu ceva pentru clientela PSDsta,arunca niste bani tot pe povesti.
    Cat priveste tunul de 8,5 miliarde pe ciotul de 58km Comarnic- Brasov revine ca si un vis de propasire din spaga a tot neamul din conducerea PSDsta.
    Chiar nu le da nimeni niste suturi in cur astora de vor sa arunce atita banet pentru a se capatui ei pentru vecie ???
    Curtea ce Conturi doarme ???,DNA nu se autosesizeaza ???,chiar a ramas tara la mana mafiei politice ???
  • +4 (4 voturi)    
    in sfarsit (Vineri, 29 mai 2015, 16:41)

    AliKimiku [utilizator]

    le-a venit mintea la cap
    Desi nu se pot abtine sa nu faca o ciupeala si aici.
    Vad ca pe 18 mai s-a demarat si un studiu de fezabilitate pentru ocolirea Campinei si nu inteleg care-i problema la Campina, cine sa ocoleasca ce?
  • +2 (2 voturi)    
    Autostrada cocalarilor (Vineri, 29 mai 2015, 17:52)

    verid [utilizator]

    Trebuie sa fie complect nebun cel care hotareste sa arunce 8 miliarde de euro pentru o autostrada in folosul catorva cocalari care vor sa-si etaleze bolizii furati,si asta cu pretul distrugerii mediului,distrugerii Vaii Prahovei.Cu banii astia,daca i-am folosi in sanatate si invatamant am putea sa ne apropiem un pic de lumea civilizata.
  • +1 (1 vot)    
    Pe când și Câmpina-Predeluș-Săcele? (Vineri, 29 mai 2015, 22:30)

    nick24 [utilizator]

    Au uitat că au promis și asfaltarea pasului Predeluș și în continuare până la Săcele?
  • +2 (2 voturi)    
    Sa ia Sorin chestiunea ...! (Sâmbătă, 30 mai 2015, 7:17)

    hotnewsfil [utilizator]

    Pe cand autoatrada suspendata Constanta-Arad?
    Ehe, daca era Sorin Oprescu ministrul Transportului, o aveam de mult!
  • +2 (2 voturi)    
    De fapt se mai fac niște SF. (Sâmbătă, 30 mai 2015, 19:19)

    vali47 [utilizator]

    La SF-uri se pricep cei de la PSD.Tragi niște linii pe o coală de hârtie și încasezi milioane.Eu nu cred-că vor realiza nici aceste centuri ocolitoare.Cred-că au găsit o metodă de a mai cheltui inutil niște bani.Dacă ar avea simț politic( și minte) PSD și-ar asuma răspunderea de a stabili o prioritate pentru centuri ocolitoare în toată România.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version