Bilant dezastruos al drumurilor nationale reabilitate pe bani europeni: 19 din 28 de proiecte nu au sanse sa fie gata anul acesta, cand se termina finantarea europeana

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Reabilitarea Drumurilor Nationale
Foto: CNADNR
 documente
Din 28 de proiecte de reabilitare a drumurilor nationale pe fonduri europene, nu mai putin de 19 sunt cu stadiul sub 50% (majoritatea sub 30%) si, practic, au sanse zero sa fie gata pana la finalul lui 2015 cand se inchide exercitiul financiar european actual, potrivit Asociatiei Pro Infrastructura, care a obtinut raportarile oficiale de la Ministerul Fondurilor Europene. In total, valoarea proiectelor care sunt gestionate de catre Compania de Drumuri si Autostrazi (CNADNR) ajunge la circa 600 de milioane de euro, din care pana la 85% sunt bani europeni, bani europeni care se pierd daca proiectele nu vor fi gata la timp pana pe 31 decembrie, asta desi multe din proiectele din lista au acumulat deja intarzieri peste intarzieri si extinderi de termene.

28 de proiecte de reabilitare de drum national sau de constructie a centurilor ocolitoare sunt in prezent in lucru pe fonduri europene. Fiecare acest proiect este monitorizat de catre Autoritatea de Management POS-T din subordinea Ministerului Fondurilor Europene, iar Asociatia Pro Infrastructura a obtinut ultimele raportari pentru fiecare proiect in parte. 

Rapoartele pot fi descarcate sau consultate aici (.PDF, ~5,9 MB)


In total, cele 28 de proiecte gestionate de CNADNR au o valoare de 597 milioane de euro (fara TVA), iar din acestea doar patru au fost finalizate sau sunt pe ultima suta de metri in ceea ce priveste progresul fizic. Alte patru sunt la un stadiu avansat (de peste 60%), iar alte patru au un stadiu de realizare de peste 40%. Opt proiecte sunt in continuare la un stadiu de sub 10%.

Calculand valorile fiecarui contract, cele 19 proiecte care au stadiul de realizare sub 50% si au sanse minime sa fie gata la timp cumuleaza circa 418 milioane de euro.

Reamintim ca anul 2015 este ultimul an in care tara noastra mai poate absorbi din banii europeni pentru exercitiul financiar 2007 - 2013, iar proiectele pe fonduri europene ar trebui sa fie terminate inainte de 31 decembrie 2015 pentru a nu se pierde din finantare.

Proiectele ordonate dupa stadiul fizic de realizare:


1. Centura ocolitoare Targu Jiu

Valoare: 151,2 mil lei
Durata: 48 de luni

Stadiu fizic / financiar: 0% / 15%


2. Podul Rutier peste Oituz, Poiana Sarata pe DN 11 km 90,45

Valoare: 3 mil. lei
Durata: 12 luni pentru proiectare si executie (contractul a fost semnat in oct 2014)

Stadiu fizic / financiar: 0% / 15%


3. Consultanta pentru Podul Rutier peste Oituz

Valoare: 36.816 lei
Durata: 12 luni

Stadiu fizic / financiar: 0% / 0%

Contractul, desi scos in licitatie publica, nu a putut fi semnat pana la semnarea contractului de proiectare si executie din octombrie 2014, astfel incat DRDP Iasi a desemnat personalul care sa indeplineasca obligatia de consultanta pana la semnarea contractului.


4. Proiectare si executie a Podului de la Gurgiu peste Dunare - DN5 inclusiv drumul de acces

Valoare: 46 mil lei
Durata: 16 luni (contract semnat pe 17 octombrie 2014)

Stadiu fizic / financiar: 0% / 15%

Ca o nota, raportul MFE precizeaza ca Autorizatia de Contruire a fost emisa in 21 mai 2015.


5. Supervizarea Reabilitarii Podului peste Dunare de la Giurgiu

Valoare: 0,42 mil lei
Durata: 48 luni

Stadiu fizic / financiar: 0% / 0%

Contractul a fost reziliat de catre CNADNR in 4 mai 2015, iar sarcinile au fost preluate de DRDP Bucuresti pana la semnarea unui nou contract.


6. Modernizare Centura Bucuresti A2 - DN 2

Valoare: 189 mil lei

Stadiu fizic / financiar: 7% / 0%

In cazul acestui tronson, contractul cu Tehnologica Radion pentru cei 11 km intre DN2 si A2 a fost reziliat ca urmare a intrarii in insolventa a companiei. Contractul inca nu a fost relicitat de catre CNADNR.


7. DN 76 Deva - Oradea - Contract 5r14 Beius - Oradea km 133,6 - 184,3

Valoare: 161 mil lei
Durata: 3 ani

Stadiu fizic / financiar: 7,37% / 22,65%

Contractul pentru acest tronson a fost reziliat.


8. DN 73 Pitesti - Campulung - Brasov: km 13,8 - km 42,8; km 54,8 - km 128,2

Valoare: 276 mil lei
Durata: 2 ani si 10 luni proiectarea si executia

Stadiu fizic / financiar: 9,5% / 15,7%

In cazul acestui proiect, potrivit raportarii de la Ministerul Fondurilor Europene, e nevoie de avize, aprobari si de refacere a documentatiei tehnico-economica din partea CNADNR, iar pe partea de executie e nevoie de reglarea unor cantitati si incheierea unui act aditional, dar si de demararea procedurilor pentru lucrarile care inca nu au fost contractate.


9. DN 76 Deva - Oradea - Contract 5R11 - Ionesti - Varfurile: km 55,4 - km 69

Valoare: 43 mil. lei
Durata: 15 luni

Stadiu fizic / financiar: 12,4% / 13,4%

Raportul MFE mentioneaza ca mai multe situatii de lucrari si ordine de variantie sunt blocate, astepandu-se o decizie din partea CNADNR.


10. Centura ocolitoare Brasov Lot II DN 13 - DN 11

Valoare: 64,4 mil lei
Durata: 12 luni executia si 3 luni proiectarea

Stadiu fizic / financiar: 17% / 18,31%

Potrivit raportului MFE e nevoie de finalizarea exproprierilor suplimentare si de obtinerea autorizatiei de contruire pentru sectiunile aprobate din proiectul tehnic, decizii in curtea CNADNR.


11. Centura Ocolitoare Brasov Lot 1 DN 1 - DN 11

Valoare: 59,6 mil lei
Durata: 12 luni pt executie

Stadiu fizic
/ financiar: 19,78% / 18,39%

Ptrovit raportului MFE, este nevoie de asigurarea consultantei pe noul contract de lucrari.


12. Centura ocolitoare Caracal - relicitare

Valoare: 42 mil. lei
Durata: 12 luni pentru executie

Stadiu fizic / financiar: 21,17% / 15%


13. DN 76 Deva - Oradea - Contract 5R10 km 0 - km 30,4

Valoare: 105 mil lei
Durata: 19 luni

Stadiu fizic / financiar: 27% / 30,1%



14. DN 76 Deva - Oradea - Contract 5R13 Stei - Beius: km 102,6 - km 133,6

Valoare: 99,6 mil lei
Durata: 24 luni

Stadiu fizic / financiar: 28,33% / 28,12%


15. Modernizare Centura Bucuresti A1 - DN 7

Valoare: 106,6 milioane lei

Stadiul fizic / financiar: 30% / 28%


16. DN 56 Craiova Calafat - Lotul 2 Contract 5R16 Galicea Mare - Calafat km 47 - km 84

Valoare: 82 mil lei
Durata: 2 ani pentru executie

Stadiu fizic / financiar: 31,15% / 36,46%


17. DN 76 Deva - Oradea - Contract 5R10b Brad - Ionesti: km 35,4 - km 55,4

Valoare: 65 mil. lei
Durata: 15 luni

Stadiu fizic / financiar: 35% / 34 %



18. DN 66 Bumbesti-Jiu - Petrosani: km 93,5 - km 126

Valoare: 150 mil. lei
Durata: 24 luni + 6 luni

Stadiu fizic
/ financiar: 45% / 50,19%



19. DN 76 Deva - Oradea - Contract 5R12 Varfurile - Stei: km 69 - km 102

Valoare: 49 mil. EURO
Termen:  3 octombrie 2014

Stadiu fizic / financiar: 45,19% / 33,08%


20. Centura ocolitoare Carei

Valoare: 38,4 mil lei
Termen: 30 octombrie 2015

Stadiu fizic / financiar: 53,68% / 33,95%


21. Centura ocolitoare Sacuieni

Valoare: 32 mil. lei
Durata: 2 ani + inca 246 de zile extindere

Stadiu fizic / financiar: 53,90% / 55,12%


22. DN 56 Craiova Calafat - Lotul 1 Contract 5R15 Craiova - Galicea Mare km 0 - km 47

Valoare; 152 mil. lei
Durata: 2 ani + 1 an extindere pentru executie

Stadiu fizic / financiar: 60,57% / 54,87%


23. DN 66 Filiasi - Petrosani - Sectorul km 48,9 - km 93,5 Rovinari - Bumbesti-Jiu

Valoare: 118 mil lei
Durata: 1 an si 6 luni + extensie de timp

Stadiu fizic / financiar: 66% / 50,21%

Potrivit raportului MFE, in cazul acestui proiect CNADNR nu a aprobat o sertie de ordine de variatie , iar in cazul celor aprobate inca nu a platit sumele convenite.


24. Centura ocolitoare Craiova Sud

Valoare: 35,9 mil lei
Termen: extins pana la 22 oct. 2015 (in total 41 de luni)

Stadiu fizic / financiar: 78% / 74,25%



25. Centura ocolitoare Brasov - Lot 3 DN 13 - DN 1

Valoare: 97,6 mil lei
Durata: 12 luni executie

Stadiu fizic / financiar: 99% / 88,37%


26. DN 14 Sibiu - Medias - Sghisoara: km 3 - km 51,1 si km 57,5 - km 89,4

Valoare: 163 mil lei valoare de contract acceptata ( 206 mil lei pretul contractului)
Durata: 3 ani si 4 luni pentru executie

Stadiu fizic / financiar: 99,5% / 87%


27. DN 29 Suceava - Botosani 39 km

Valoare: 72 mil lei
Durata: 24 luni

Stadiu fizic / financiar : 100% / 95%


28. DN 1H Zalau - Alesd, Lot 1 km 0 - km 26,5

Valoare: 89,1 mil lei
Durata proiectului 2 ani + prelungire de 1 an si 10 luni

Stadiul fizic / financiar: 100% / 80%


Citeste mai multe despre   
















4914 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    Curtea de Conturi? DNA? DIICOT? (Luni, 15 iunie 2015, 18:06)

    JG [utilizator]

    Curtea de Conturi? DNA? DIICOT?
    Vreau sa vad vinovati putrezind in parnaie, plus confiscarea totala a averilor.
  • +8 (8 voturi)    
    Ca sa fie clar (Luni, 15 iunie 2015, 18:32)

    Remulus si Rromus [utilizator]

    Nu am reusit sa folosim banii altora pe drumurile noastre!
  • +7 (7 voturi)    
    Păi dacă stau numai pe la TV (Luni, 15 iunie 2015, 19:33)

    nick24 [utilizator]

    În loc să fie zilnic pe șantiere
  • +6 (6 voturi)    
    Drum inutil! (Luni, 15 iunie 2015, 19:33)

    Stef_and [utilizator]

    Guvernantii nostri, mai noi si mai vechi, habar nu au de ce au nevoie oamenii. Drumul de la Zalau la Alesd finslizat 100%, de asta mi-a sarit in ochi, PERFECT facut, nu este util si nici nu va fi, traverseaza zone slab populate si dealuri pline de serpentine.
    Drumul gandit de d-ul Liberalumfici Tariceanu, este folosit doar 10% din capacitate, parcari uriase cu toalete unde nu opreste niciodata nimeni. Drumul care ii apasa pe salajeni si bihoreni, Simleu-Nusfalu-Marghita cu deviatii Oradea, Sacuieni, Vales lui Mihai sta in aceeasi stare de pe vremea raposatului si priveste cu jale la lasata in paragina opera a maestrului Nastase, Autostrada Transilvania...
    E greu sa continui gandindu-ma la dobi...guvernele care au distrus si distrug aceste frumoase meleaguri!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Orice s-ar spune Ponta-i de vină. (Marţi, 16 iunie 2015, 9:52)

    vali47 [utilizator]

    De la venirea la guvernare,Ponta a dezorganizat Ministerul Transporturilor și CNADNR,mutându-le ba într-un minister,ba în altul,fragmentând decizia de executare investiții.Ponta își asuma răspunderea în executarea autostrăzii Comarnic-Brașov și acum nu-și mai amintește de promisiuni.Adevărul este că nu lipsa banilor a dus la nerealizarea lucrărilor,ci brambureala din capul lui Ponta care a cheltuit mult ca să nu facă nimic-a cheltuit pentru //studii de fezabilitate// care de multe ori au fost abandonate înainte de a fi finalizate.Ponta nu-i în stare să-și asume politic executarea unui sistem modern de transport rutier și nu numai rutier.Nici auto,nici CFR,nici aerian,sau naval nu au o coerență în România și din aceasta cauză și slaba dezvoltare economică a multor regiuni.Sper ca românii să se trezească și să nu mai voteze asemenea escroci politici.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version