HARTA INTERACTIVA / FOTO Prima legatura pe autostrada intre Romania si alt stat european, gata de inaugurare. Imagini cu autostrada Arad - Nadlac si noul Punct de Trecere a Frontierei cu Ungaria

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Autostrada A1 Nadlac - Arad la frontiera
Foto: Opinia Timisoarei
Romania se pregateste sa inaugureze prima conexiune pe autostrada cu un alt stat european. Lotul 2 al autostrazii A1 Nadlac - Arad, punctul de trecere al frontierei cu Ungaria si autostrada maghiara M43 de la Nadlac pana la Mako sunt finalizate si gata de inaugurarea oficiala ce va avea loc sambata pe 11 iulie. La inaugurarea Punctului de frontiera ce are cate zece benzi pe sens sunt asteptati sa vina premierul Victor Ponta si primul-ministru al Ungariei Viktor Orban, insa prezenta celor doi nu a fost confirmata oficial.

Lotul 2 din Autostrada A1 Nadlac-Arad are o lungime de 16 kilometri, insa circa sase kilometri au fost deschisi circulatiei in luna decembrie 2014, odata cu primul lot de 22 km, pentru a exista o legatura intre DN 7 si autostrada.
Pe 11 iulie, cum lucrarile pe Lotul 2 au fost finalizate, Compania de Autostrazi va deschide traficului pe cei zece kilometri ramasi, cuprinsi intre DN 7 langa localitatea Pecica si Arad.

Pe langa cei 10 km de autostrada, tot pe 11 iulie va fi taiata panglica si pe noul punct de trecere a frontierei intre Romania si Ungaria, marcand practic un moment istoric: prima conexiune pe autostrada intre Romania si alt stat european.

La marea inaugurare sunt asteptati sa isi faca prezenta premierii celor doua tari, Victor Ponta si Viktor Orban, desi in urma controverselor iscate de plecarea si recuperarea premierului Ponta intr-un spital din Turcia, autoritatile de la Transporturi nu pot spune cu siguranta daca acesta va face deplasarea pana la Nadlac.

Punctul de Control Trecere Frontiera km 0+500 cuprinde urmatoarele facilitati (pe o parte a autostrazii):

- numar benzi de circulatie – 10 buc din care:
- 4 benzi de circulatie destinate autoturisme
- 2 benzi de circulatie destinate autobuz/autocar/microbuz
- 4 benzi de circulatie destinate mijloacelor de transport marfuri
- numar posturi de lucru (cabine) – 10 buc (egal cu numarul benzilor de circulatie) si deservesc atat politistul de frontiera roman cat si politistul maghiar
- zona pentru controlul amanuntit al autoturismelor si autobuz/autocar/microbuz – 1 buc
- zona pentru controlul amanuntit al mijloacelor de transport marfuri – 2 buc
- spatiu de trecere aferent intoarcerilor autovehiculelor neautorizate – 1 buc
- numar bariere pe fiecare banda de circulatie – 2 buc

39 de km de autostrada intre Arad si Nadlac - Soferii pot circula pe autostrada din Ungaria si pana dupa Timisoara

Autostrada de la Nadlac la Arad are o lungime de circa 39 de km si constructia la ea a inceput inca din 2011, insa contractele initiale pentru cele doua loturi au fost reziliate pe rand.

Lotul 2 a fost lovit de scandalul Romstrade, in care patronul Nelu Iordache a fost acuzat de fapte de coruptie, iar contractul a fost reziliat, in timp ce pe Lotul 1 constructorul a intrat in faliment. Cu ambele loturi construite partial, CNADNR sub guvernarea Ponta a reluat licitatiile cu greu, iar pentru Lotul 2 s-a reusit performanta negativa de a se relicita dupa mai bine de un an.

Cele doua loturi au fost pana la urma recontractate cu asocierea Astaldi - Max Boegl, iar cei 22 de km de autostrada din Lotul 1 si inca 6 km din Lotul 2 au fost deschisi circulatiei inca din luna decembrie 2014, desi lucrarile nu era finalizate complet.

Odata deschis traficul pe toata lungimea autostrazii, soferii pot conduce practic din Ungaria si pana dupa Timisoara (Izvin) numai pe autostrada (circa 90 de km). Mai departe, intre Timisoara (Izvin) si localitatea Sanovita autostrada este in constructie, cu sanse mari de inagurare tot in acest an, Lotul 2 al autostrazii Timisoara - Lugoj Lot 2.

Pe langa deschiderea circulatiei pe toata lungimea autostrazii de la Nadlac la Arad, la pachet cu Punctul de Trecere a Frontierei, Compania de Autostrazi va mai taia pe 11 iulie si panglica la o parcare de scurta durata, imediat dupa vama.

Parcare de scurta durata
km 0+930 de tip S3 pe ambele parti ale autostrazii cu o usoara decalare intre ele. Mobilarea parcarii de scurta durata cuprinde urmatoarele:

> Partea  stanga a autostrazii (partea de Nord)

-WC public – 1 buc
-numar locuri de parcare autoturisme – 51 buc
-numar locuri de parcare autobuz/autocar/microbuz/autoturism cu remorca – 17 buc
-numar locuri de parcare pentru persoane cu dizabilitati – 4 buc

>Partea  dreapta a autostrazii (partea de Sud)

-WC public – 1 buc
-numar locuri de parcare autoturisme – 37 buc
-numar locuri de parcare autobuz/autocar/microbuz/autoturism cu remorca – 25 buc
-numar locuri de parcare pentru persoane cu dizabilitati – 4 buc


Vizualizare hartă mai mare

FOTOGALERIE:














---

Fotografiile de mai jos au fost preluate de pe OpiniaTimisoarei.ro :









Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















47910 vizualizari

  • +16 (22 voturi)    
    vinerea in post si Ponta la taiat pamblici ! (Miercuri, 8 iulie 2015, 16:02)

    andreesanu [utilizator]

    Si-n limba venea Ponta sa taie pamblici nu numai in carja !!!.
    Cum sa piarda Ponta bairamurile ,chermezele si pamblicile ?,asta-i esenta politicii de trei parale si de capatuiala.
  • +2 (10 voturi)    
    Frumoasa harta (Miercuri, 8 iulie 2015, 16:08)

    newlook [utilizator]

    Frumoasa harta. Se vede cum se incearca finalizarea unui tronson care sa traverseze tara, ceea ce nu-i rau. Totusi, ma intrebam cine a construit bucata aia de autostrada care duce nicaieri (intre Cluj si Tg Mures). Nu cred ca au fost folositi bani publici acolo ca s-ar fi sesizat DNA-ul pana cum, nu-i asa?
    • +12 (12 voturi)    
      mi se pare aberant (Miercuri, 8 iulie 2015, 16:34)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      sa vin un prim ministru si sa se faca tam-tam pt 14km de autostrada....e de rasul curcilor
    • -1 (5 voturi)    
      glumesti (Miercuri, 8 iulie 2015, 16:44)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      aia e singura bucata terminata din brasov si nu mai stiu care era capatul spre maghiari lanaga oradea ... era autostrada nord ... au luat banii cu toptanul si au facut 36 de km
    • +9 (9 voturi)    
      n-am vrut (Miercuri, 8 iulie 2015, 16:49)

      coor [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      sa-ti dau minus in speranta ca nu esti prea iesit pe drumuri ! bucata aceea e facuta de americani , si are un rol major pentru traficul de pe ruta Bors spre Tg.Mures ! Si , da , e din bani publici , iar cat a costat si de ce , probabil stie numai Adelu' si desigur Dumnezeu !
      • +1 (3 voturi)    
        Nu zau? (Miercuri, 8 iulie 2015, 17:51)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui coor

        Ce rol "major" poate avea o bucatica de cativa km? Mi s-ar parea normal sa faci o autostrada pornind dintr-un capat si mergand bucata dupa bucata (daca tot nu sunt in stare sa faca una intreaga!) pana in capatul celalalt. Sau plecand din ambele capete, sa se intalneasca la mijloc. Dar in nici un caz bucatele aruncate ici si colo, care nu de multe ori sfarsesc in camp. Oare cat le-ar fi luat americanilor sau nemtilor sa-si faca autostrazile in modul in care se fac in Romania???
        • +1 (1 vot)    
          Rol (Miercuri, 8 iulie 2015, 22:47)

          mirceax [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          E o problema mare in Cluj cu traficul ce vine dinspre Oradea, faptul ca masinile ce vor sa circule spre Tg Mures au varianta autostrazii e un lucru bun. La fel faptul ca eviti iesirea din Calea Turzii, un sector extrem de periculos.
          Ai dreptate si tu cu ce zici, dar stii cum e, decat nimic... :)
          • 0 (0 voturi)    
            Sa zicem ca asa e (Joi, 9 iulie 2015, 14:31)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui mirceax

            Si chiar ca sunt de acord cu constructia de bucatele ici si colo pentru inceput. Atunci cum se explica cele de cativa km care incep si se termina in camp?
          • 0 (0 voturi)    
            Ai avea dreptate daca ar fi pana la Tg. Mures (Joi, 9 iulie 2015, 14:36)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui mirceax

            Dar e numai pana la Turda. E chiar asa de mare traficul la Turda?
        • 0 (0 voturi)    
          Vezi cum au fost construite în Germania și Anglia (Joi, 9 iulie 2015, 12:54)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          Nu prea are sens să o construiești cap-coadă, nici măcar în Ungaria, unde Budapesta are o locație centrală. Prima bucată din Germania a fost Koln-Bonn, că acolo era mare nevoie, iar în Anglia a fost pe la Preston, la nord de Liverpool.

          Segmentul Brașov - Tg.Mureș din A3 n-o să fie prioritar nici peste 10 ani, în timp ce tranzitul prin Cluj era crimă și pedeapsă încă de prin 2000. La Turda se adună traficul spre / dinspre Tg.Mureș cu cel spre / dinspre Sebeș și Alba-Iulia, de asta era cel mai aglomerat sector și trebuia construit primul.
      • +1 (1 vot)    
        Mai mult (Miercuri, 8 iulie 2015, 22:29)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui coor

        Fiind asa de scurta, nici nu o pot cosidera autostrada, ci o artera de legatura intre doua puncte. Poate ca da, se justifica printr-un trafic intens, dar nu e autostrada. Daca ar fi fost autostrada, ar fi contribuit la imbunatatirea circulatiei nu doar intre 2 puncte apropiate. Iar daca intr-adeva NUMAI intre acele puncte traficul e mult mai intens, nu-i oprea nimeni sa faca mai multe benzi doar pe acea distanta. Vezi de ex. Katy Freeway care e intr-adevar autostrada, si are pe alocuri si 23 benzi pe sens!
    • +1 (1 vot)    
      Cluj - Tg. Mures (Miercuri, 8 iulie 2015, 22:18)

      Tomis [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      In 100 de ani, cand autostrada/drumul expres Iasi - Tg. Mures va fi finalizata, ciotul de autostrada dintre Cluj si Tg. Mures va fi folositor pentru a conecta un pol european al saraciei la Occident. Eu zic ca este ok, nu strica sa fie acolo.
  • +3 (3 voturi)    
    E super (Joi, 9 iulie 2015, 0:38)

    RichardB [utilizator]

    De fiecare data cand intram in tara prin Mako - Nadlac toti din masina ziceau - Uite hal de intrare intr-o tara europeana. Macar acum ca avem intrare, sa ne bucuram :))
  • +3 (3 voturi)    
    Mda (Joi, 9 iulie 2015, 11:12)

    solar [utilizator]

    Din Arad ,de la mine din curte pana la Timisoara, pe autostrada A1, fac exact 17 minute cu masina personala . E ceva ! E ca intr-o zona metropolitana. mai ales ca in 45 de minute( cu controlul vamal ,50 de minute) ajung si la Seghedin ,in Ungaria.
  • +2 (2 voturi)    
    Si acuma (Joi, 9 iulie 2015, 11:22)

    antrax [utilizator]

    Sa se uite Ponta si Rus (sau care se mai preface ca-i Ministru la Transporturi) sa vada cum ar trebui sa arate zona de taxare de la Fetesti. Macar 6 cabine pe sens! Dar deh, e greu de facut asa ceva.
    • 0 (0 voturi)    
      Suntem de rasul curcilor (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 12:21)

      JohnnyDoeson1 [anonim] i-a raspuns lui antrax

      Am ajuns sa dam exemple de lucruri prost facute (Fetesti) in comparatie cu lucruri decent facute, tot la noi.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version