Autostrada A3 Comarnic - Brasov, a carei concesiune controversata a picat in urma cu o luna, a fost scoasa la licitatie publica de data aceasta, incepand cu primele loturi dinspre cele doua capete. Este vorba de 4 km dinspre Comarnic si circa 6 km dinspre Rasnov spre Cristian (Brasov), pentru care Compania de Autostrazi estimeaza un cost de circa 71 de milioane de euro. Primul lot, cel care ocoleste Comarnicul, ar trebui sa fie conexat cu DN1 la capete conform documentatiei, insa proiectele ilustrative nu indica vreun nod rutier in zona de nord, acolo unde orice conexiune ar presupune un pod rutier suplimentar care sa traverseze raul Prahova, linia de Cale Ferata si, eventual, DN1.

Capetele autostrazii Comarnic - BrasovFoto: Hotnews

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a anuntat joi ca a fost initiata procedura de licitatie deschisa pentru atribuirea contractului: "Proiectare si executie Autostrada Bucuresti - Brasov, Tronson Comarnic-Brasov, Lot 1: sector Comarnic - Predeal, km 111+300 - km 115+300; Lot 2: sector Predeal - Cristian, km 162+300 - km 168+600 si Drum de Legatura".

In vederea atribuirii acestui contract, CNADNR SA organizeaza o licitatie impartita pe 2 loturi, respectiv:

> Lot 1: Sector Comarnic - Predeal, km 111+300 - km 115+300, lungime 4.00 km, valoarea estimata a contractului fiind de 166.855.909 lei fara TVA;

> Lot 2: Sector Predeal - Cristian, km 162+300 - km 168+600 si Drum de Legatura, lungime 6,3 km, valoarea estimata a contractului fiind de 149.837.204 lei fara TVA.

"Durata contractului aferenta celor doua loturi este de 72 luni din care 24 luni perioada de proiectare si executie si 48 luni perioada de garantie a lucrarilor, finantarea proiectului urmand a fi realizata din fonduri de la Bugetul de Stat si/sau alte surse legal constituite", anunta CNADNR.

Termenul de depunere al ofertelor este 2 septembrie 2015, urmand ca acestea sa fie deschise chiar in aceeasi zi.

Cum va fi conectat la DN1 lotul de autostrada care ocoleste Comarnicul ?

Cele doua loturi pe care CNADNr le scoate acum la licitatie ar urma sa functioneze drept ocolitoare la localitatile din zone, Lotul 2 impreuna cu drumul de legatura ocolind Rasnovul si localitatea brasoveana Cristian.

Km 115+300 din primul lot al autostrazii Comarnic - Brasov

Km 115+300 din primul lot al autostrazii Comarnic - Brasov

Foto: Hotnews

Lotul 1 porneste chiar dinaintea intrarii in Comarnic si ocoleste localitatea pe partea de est pana la km 115 si 300 de metri. Caietul de sarcini prevede ca acest lot sa fie conexat cu DN1 la ambele capete, dar nu detaliaza exact cum va fi aceasta conexiune la capatul de nord.

Avand in vedere ca la km 115+300 in planurile vechi nu regasim vreun nod rutier sau vreun alt tip de conexiune cu infrastructura existenta, in mod normal ar trebui gandit si proiectat un nou nod rutier. Din actuala documentatia depusa in SEAP, nu este clar daca acest nod rutier va fi inclus in acest contract sau va fi licitat separat.

In zona unde lotul se termina, autostrada va fi pe partea de est a raului Prahova. Orice conexiune cu DN1 in acel punt ar presupune un pod rutier peste rau, dar si peste Calea Ferata care este aproape de DN1.

In urma cu o luna, CNADNR anunta ca realizarea autostrazii A3 Comarnic - Brasov prin concesiune a picat. Practic, statul a denuntat intelegerea semnata cu asocierea Vinci - Strabag - Aktor de concesiune a celor 53 de km de autostrada dintre Comarnic si Brasov, afacere ce presupunea un cost de 8,5 miliarde de euro pentru constructia, intretinerea si operarea autostrazii pe 26 de ani.

Cum va fi finantata autostrada? CNADNR spune ca "din buget si alte surse", dar Master Planul de Transport prevede mixul de fonduri europene - buget - imprumuturi

CNADNR sustine ca finantarea celor doua loturi se va face de la bugetul de stat "si/sau alte surse legal constituite", insa nu detaliza prea mult. Cu toate acestea,in Master Planul General de Transport, documentul de capatai pentru strategia autostrazilor pe urmatorii 15 ani, trimis la Comisia Europeana, autostrada Comarnic - Brasov este prevazuta a fi realizata printr-un mix de fonduri. Este vorba de fonduri de la buget, din imprumuturi precum cele de la BEI/BERD/BIRD, precum si din fonduri europene nerambursabile.