VIDEO La nici o saptamana de la deschidere, prima problema pe autostrada Nadlac - Arad: O eroare de semnalizare ii determina pe soferi sa faca manevre riscante

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Eroare de semnalizare pe autostrada Nadlac - Arad
Foto: Opinia Timisoarei
O eroare pe un panou de semnalizare pune in real pericol soferii care circula pe recent-inaugurata autostrada Nadlac-Arad. Din cauza ca panourile de la intersectia A1 cu A11 (centura Aradului) nu indica in mod corespunzator directiile catre Sibiu si Deva, mai multi soferi care vin dinspre Nadlac franeaza brusc sau chiar opresc, schimba din scurt benzile si calca marcajul continuu. Imaginile surprinse de unii soferi vorbesc de la sine, iar fata de problema semnalata a luat pozitie si Asociatia Pro Infrastructura care cere Companiei de Autostrazi sa ia masuri cat mai rapid.

Soferii care vin dinspre Nadlac pe autostrada, cand se apropie de Arad, nu vad decat panouri care indica doua posibilitati de a continua tot pe autostrada: la stanga, spre Oradea sau la dreapta spre Lugoj, Bucuresti sau Deva. Vechiul drum national indica directiile principale Deva si Sibiu, absente pe indicatoarele de pe autostrada, relateaza publicatia OpiniaTimisoarei.ro

"Ajunsi la bifurcatie, oamenii au impresia ca au gresit drumul si, fie incetinesc sau opresc pentru a se decide pe unde sa mearga, fie hotarasc in ultimul moment, cu pretul unor manevre extrem de riscante. In imagini se vede cum unii soferi taie linia continua sau schimba benzile in ultima secunda", arata publicatia citata.



Initial, cand autostrada Pecica-Arad era construita de catre firma Alpine, indicatoarele montate in zona erau corecte, insa noul constructor (asocierea Astaldi-Max Boegl) le-a inlocuit si a omis sa mentioneze destinatiile necesare si tipul de drum. Vezi mai jos foto:



Fata de situatia creata a luat pozitie si Asociatia Pro Infrastructura care cere Companiei de Autostrazi sa ia masuri cat mai rapid.

In plus, API mai sesizeaza aspectul ca la sensul giratoriu de la intersectia DN7-A11 (centura Aradului) lipseste un indicator catre Nadlac pe noua autostrada A1, localitatea de granita regasindu-se doar pe indicatorul de drum national astfel incat multi soferi rateaza aceasta intrare pe autostrada.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















22692 vizualizari

  • +7 (11 voturi)    
    PARCA AR FI SINGURA! (Joi, 16 iulie 2015, 17:46)

    schroedinger [utilizator]

    Cred ca suntem singurii tampiti care dau loturile de autostrada la firme de constructii pentru proiectare!
    Conditia din licitatii: proiectare + executare + cea mai mare eroare!!
    • +4 (4 voturi)    
      O camera montata pt. o statistica rezolva problema (Vineri, 17 iulie 2015, 12:15)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Se montează o camera în intersecția aceea de la Arad (A1 cu A11 cum vii dinspre Nădlac) și dacă se constata ca în următoarele zile sute de șoferi schimba direcția în ultimul moment călcând peste marcajul de separație deși nu ar trebui atunci se schimba indicatoarele cu unele mai sugestive.
  • -1 (11 voturi)    
    mda (Joi, 16 iulie 2015, 17:54)

    adrian_rolland [utilizator]

    RRomania
  • +14 (18 voturi)    
    si la constanta spre "mamaia" e o nesimtire (Joi, 16 iulie 2015, 18:02)

    mihnea2012 [utilizator]

    Cand ajungi la Constanta si vrei sa te duci la Mamaia zici ca mai bine sa o iei pe autostrada daca tot este iesire si acolo. Asa zic indicatoarele! Dupa ce treci de iesirea catre Constanta (Murfatlar) indicatoarele catre Mamaia sunt barate cu negru. incepi sa banuiesti ca ceva nu e in regula. Te convingi cand ajungi acolo unde ar trebui sa fie iesirea care nu exista si mergi la naiba la Ovidiu Lumina, ca nu mai poti face nimic.
    Si anul trecut era la fel. DOBITOCII astia de la CNADNR isi bat joc de noi. Efectiv in doare in cur de romani. O simpla barare a indicatorului cand inca poti iesi de pe autostrada, nu te-ar mai trimite sa te duci aiurea.
  • +6 (12 voturi)    
    A1 si A11? (Joi, 16 iulie 2015, 18:16)

    bikely [utilizator]

    Cum poti sa numerotezi asa prost 2 autostrazi care se interesecteaza? "A1" si "A11" sunt ff usor de incurcat, mai ales noaptea. Nu mai e nici un neuron pe la CNADNR sau Politia Romana?

    Eu as face si o petitie pentru schimbarea lui A11 in A(ltceva).
    • +1 (1 vot)    
      e gresit indicatorul (Vineri, 17 iulie 2015, 11:41)

      Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui bikely

      omule, tu ni pricepi? e GRESIT !
      nu e nici un A11 acolo, iesirea semnalizata e centura Aradului, drum cu o singura banda pe sens.
      de pe acea centura se poate iesi spre Oradea (marcat) sau spre Deva (nemarcat).
      acum e limpede?
      • 0 (0 voturi)    
        A11 exista, sunt cei 2 km spre N din centura Arad (Vineri, 17 iulie 2015, 14:00)

        bikely [utilizator] i-a raspuns lui Gobelin

        A11 exista, sunt cei 2 km spre N din centura Arad. Mai verifica o data.

        Indicatorul nu greseste la numerotare, altundeva sunt greselile. A11 si A1 exista si se intersecteaza in Arad, asa cum apare pe indicator. Problema ridicata de mine ramane.
    • +1 (1 vot)    
      mai sunt si altele (Vineri, 17 iulie 2015, 11:46)

      mbasa [utilizator] i-a raspuns lui bikely

      Se pare ca un singur capcaun are ca sarcina de serviciu tocmai inducerea unor astfel de confuzii.
      La Tg-Mures va fi A3 si A8.
      La Sebes A1 si A10.
      Bine ca boteaza un ciot ca A4 (bypass Constanta) ca mega-autostrada! Asta ar trebui sa fie numerootata in ceva de genul Axx (A99?). Nici macar nu are relevanta regionala majora! Mai bine ar da A4 la autostrada de la est la vest!
      A5 se pare ca nu e alocata. La fel A7, A9...
      Aveti perfecta dreptate cu jonctiunea A11 si A1.
      Iei un "1" si-l dai la dreapta. Ce faci cu celalalt "1"? :)
  • +12 (16 voturi)    
    Meteahnă românească 100%. (Joi, 16 iulie 2015, 18:39)

    patrick_higher [utilizator]

    În ce localitate din țara asta avem semnalizări limpezi, făcute din vreme, clare, impecabile?
    • +1 (7 voturi)    
      exceptia care confirma regula (Vineri, 17 iulie 2015, 6:32)

      thebblack [utilizator] i-a raspuns lui patrick_higher

      prin harghita si covasna te-ai plimbat?
      • +3 (3 voturi)    
        :)) (Vineri, 17 iulie 2015, 12:15)

        thebblack [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

        astia cu minusurile.... ori nu ati trecut niciodata pe acolo, ori fiind vorba de maghiari va tremura degetelele.

        eu m-am plimbat anul trecut pe acolo in concediu, si intre chichis si praid, trecand prin ciuc si odorhei am vazut mai multe indicatoare (mari, frumoase, clare, curate) decat intre bucuresti si targu mures.

        dar na.... autonomie, autonomie... ------------------
  • +5 (7 voturi)    
    Puțin și prost. (Joi, 16 iulie 2015, 20:07)

    vali47 [utilizator]

    Așa a făcut Ponta autostrăzi.
  • +4 (8 voturi)    
    Aberant! (Joi, 16 iulie 2015, 21:07)

    gabrield [utilizator]

    E singura autostradă din lume, cred - eu n-am văzut până acum așa ceva - de pe care se face STÂNGA pentru a ieși/părăsi autostrada. Și asta dintr-un motiv foarte simplu: banda din stânga e bandă de viteză, provoci accidente monstruoase cu o astfel de dirijare a traficului.
    • +3 (3 voturi)    
      limita viteza (Vineri, 17 iulie 2015, 7:28)

      gechi [utilizator] i-a raspuns lui gabrield

      1. in prima fotografie se vede ca viteza e limitata la 80km/h
      2. nu se face stanga pentru a parasi autostrada, din ce se vede in poze drumul se desparte in doua. Sunt nenumarate cazuri in Occident unde cele doua benzi ale autostrazii o iau in directie diferite.
      • +2 (2 voturi)    
        Greșit! (Vineri, 17 iulie 2015, 9:38)

        gabrield [utilizator] i-a raspuns lui gechi

        Nu se desparte nicăieri o autostradă pe o singură bandă la stânga. Mai mergi, mai verifică! Întotdeauna, pentru direcția stânga (înainte, de fapt) rămân OBLIGATORIU cel puțin două benzi. Iar în cazul nostru nici măcar nu e autostradă la stânga, e un drum național pe o bandă, se vede limpede și în film, și este precizat și în text.
        • 0 (0 voturi)    
          huh!? (Vineri, 17 iulie 2015, 10:24)

          gechi [utilizator] i-a raspuns lui gabrield

          daca tii cont de semne, la stanga e autostrada A11. Ca nu e construita inca, e alta treaba, dar acolo la un moment dat va fi intrarea pe o alta autostrada.
          Si uite un exemplu in germania unde cele 2 benzi se despart la capatul autostrazii:
          https://www.google.com/maps/@51.462953,7.408497,3a,75y,83.64h,65.43t/data=!3m6!1e1!3m4!1sEEESVumfZ41fo1HWUjMN_w!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1
          • +2 (2 voturi)    
            habar n-ai, da' scrii (Vineri, 17 iulie 2015, 12:04)

            Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui gechi

            nu se termina autostrada acolo, Autostrada A1 continua pana dincolo de Timisoara.
            tu nu stii sa citesti un indicator rutier?
            bifurcatia asta e prima iesire spre Arad cum vii dinspre Nadlac.
            mai sunt o gramada, DUPA asta din articol, si toate sunt ok, pe dreapta.
            chestia marcata cu A11 nu e si nu va fi nici o autostrada, e centura Aradului, cu o banda pe sens.
  • +4 (4 voturi)    
    Iar a mintit (Joi, 16 iulie 2015, 21:31)

    ic.ram1945 [utilizator]

    Monta, ar fi bine, sa taca, ca majoritatea din lucruri prevazute de el s-au adeverit invers: guvernul cel mai cinstit,...,..., am terminat mai repede partea noastra , ca ungurii etc,
  • +1 (1 vot)    
    Cine e raspunzator? (Joi, 16 iulie 2015, 22:17)

    sigi [utilizator]

    Trebuie 100% ca cineva sa fie gasit vinovat si sa plateasca ,ca pe viitor sa le fie teama sa mai faca ce vor ,astia cu creierii cat nuca.
  • +5 (5 voturi)    
    va rog uitati-va la intersectia (Vineri, 17 iulie 2015, 0:27)

    rov [utilizator]

    13 septembrie cu Blvd Libertatii din Bucuresti.
    De fiecare data cand se inchide circulatia in zona Pietei Constitutiei se creeaza un haos in zona, ce ar fi usor eliminat prin oprirea semafoarelor si montarea a 2-3 semne de circulatie provizorii.
    Dar nu, de fiecare data stau 2 masini de politie care dirizeaza 10 minute, iau pauza 3 ore si tot asa, in timp ce mii de masini fac cercuri si probe de marsarier.
    Daca responsabilul din politie cu traficul ar vedea cum se desfasora circulatia in zona, si-ar da demisia oricat de nesimtit ar fi...
  • -2 (8 voturi)    
    Articol fara noima (Vineri, 17 iulie 2015, 7:31)

    offside [utilizator]

    Regula semnalizarii e simpla, poate o explica careva si desteptului de reporter care a facut din nimc un articol de "senzatie". Pe indicator pui localitatatea urmatoare de atins pe acea directie, urmatorul nod rutier major si localitatea de capat al traseului - de acolo vin Timisoara si Lugoj (pe care le atingi primele continuand pe acea directie) si la final Bucuresti. Daca ai vrea sa pui toate orasele de pe acel traseu, ai avea o lista de 8-10 localitati pe care - pentru a le citi - ai frana in mijlocul autostrazii. Si pentru a mai tempera patriotismele locale - daca e sa pui alt oras dupa Timisoara si Lugoj (nod cu viitoarea A6 spre Calafat, din care s-au facut doar 9 km), nodul de autostrada in lista e Sebes, nu Deva. Sunt multe probleme in proiectele de autostrazi, in cazul in speta e o falsa problema.

    Si da, exista bretele de iesire spre stanga si in alte tari, oriunde se intalnesc doua autostrazi. Pentru cei umblati prin Banat, cautati intersectia dintre centura Constanta cu A2 - aceeasi solutie, fara accidente.

    Multi chemati, putini luminati.
    • +2 (6 voturi)    
      Autostrăzi sau DN? (Vineri, 17 iulie 2015, 9:43)

      gabrield [utilizator] i-a raspuns lui offside

      1. În articol e vorba despre o semnalizare care arată că mergi pe autostradă pe un drum care nu e autostradă, în realitate.
      2. NIciodată, dar niciodată!, nu se face stânga de pe autostradă. Doar se despart autostrăzile în două, cu câte DOUĂ BENZI pe fiecare ramură, cu semnalizarea potrivită. Când se întâlnesc două autostrăzi, schimbările de direcție se fac ÎNTOTDEAUNA spre dreapta, pe bretele cu o bandă sau, mai des, cu două.
      3. Centura Constanța cu A2 se bifurcă regulamentar, cu câte două benzi pe sens, nu se compară cu ce este aici, în cazul de față.
    • 0 (2 voturi)    
      ... (Vineri, 17 iulie 2015, 11:12)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui offside

      Evident ca nu se pun toate localitatile de pe traseu, dar localitatile importante trebuie sa fie. Si daca nici Sibiul nu e o destinatie importanta, atunci...
  • -5 (7 voturi)    
    carcotasii (Vineri, 17 iulie 2015, 7:49)

    gechi [utilizator]

    topul idiotilor:

    Locu 3: SUV-ul inchis la culoare care merge cu viteza in spatele camionului, face stanga si apoi aproape se opreste.
    Locul 2: inconstientul care opreste pe autostrada si apoi da cu spatele ca sa primeasca indicatii incotro s-o ia.
    Locul 1: desteptul care a decis sa-si petreaca ziua filmand o bifurcatie de pe banda de urgenta a unie autostrazi.

    Un premiu special merita si articolul in sine, care mie mi se pare putin exagerat. Inainte de plecarea la drum e necesara o mimina documentare. Nu se pot trece toate localitatil pe langa care trece autostrada pe panouri.

    Conclusie: romanii au primit autostrazi dar inca n-au citit manualul de utilizare.
    • +2 (2 voturi)    
      iar tu iei lejer premiul juriului (Vineri, 17 iulie 2015, 11:35)

      Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui gechi

      las la o parte aberatia cu parasirea autostrazii prin partea stanga...
      omule, in acel punct (bifurcatie) exista o singura autostrada (Nadlac-Arad-Timisoara).
      iesirea spre stanga da de fapt in DN Nadlac-Arad.
      odata iesit in DN, mergi putin pe el spre Arad si apoi vine la stanga intersectia cu soseaua de centura a Aradului, gresit denumita A11, ca n-are decat o banda pe sens.
      mergand pe centura, te intersectezi cu DN Arad-Oradea, deci directia marcata corect pe indicator.
      continuand pe cantura, ajungi in DN Arad-Deva-Sibiu, directie care nu mai apare pe indicatorul de la iesirea de pe Autostrada.
      deci articolul e corect, un sofer sa zic polonez care vine in tara pe la Nadlac II, pe autostrada, si vrea sa ajunga la Deva, de unde stie la acea intersectie pe unde trebuie sa o ia? ha?
      • 0 (0 voturi)    
        ha? (Vineri, 17 iulie 2015, 14:12)

        gechi [utilizator] i-a raspuns lui Gobelin

        si daca soferul ala polonez nu vrea sa meagra la Deva, ci la Orastie, sau Sebes, sau Faget sau Apoldu de Jos ce face? Ha? Si noi ce facem, trecem toate localitatile din tara pe indicatoare?
        Tu cand vrei sa mergi undeva ce faci, iesi din casa si incepi sa te uiti dupa indicatoare?
  • +1 (1 vot)    
    Greseala Tehnica (Vineri, 17 iulie 2015, 10:27)

    mirceapop [utilizator]

    Este o eroare tehnica
    Systemul este utilizabil, dar s-a creat o confuzie destul de mare.
    In America exista si iesiri pe stanga, dar asta din cauza ca americanii sunt niste idioti in modul in care construiesc autostrazi. Cred ca si nodul de ausotrada de la arad a fost proiectat de un idiot, sau ... e posibil ca bugetul sa-i fi impins sa faca un mic cost saving. Un nod de autostrazi bine executat este la A2 cu A4, numai ca aici au fost facute 3 poduri. La A1 cu A11(care e gresit, ca A11 este sebes, turda), au redus costul, facand o solutie cu un singur pod, si din cauza asta sistemul e eronat. Probabil vor rezolva aceasta problema tehnica in viitor(alti bani/ alta mancare de peste)
    • +1 (3 voturi)    
      A11? (Vineri, 17 iulie 2015, 11:48)

      finutza [utilizator] i-a raspuns lui mirceapop

      Eu stiam ca Sebes - Turda este A10...


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version