FOTO Cum a fost regandit si redesenat sensul giratoriu de la Piata Presei dupa finalizarea pasajului subteran. Cateva probleme

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Rondul de la Piata Presei - cateva probleme
Foto: Facebook
Pasajul subteran rutier de la Piata Presei Libere a fost inaugurat in urma cu doua zile, permitand soferilor care vin dinspre directia Baneasa sa ocoleasca pe dedesubt sensul giratoriu ce intrecut cu greu facea fata traficului in zona. Odata cu finalizarea proiectului, sensul giratoriu de la suprafata a fost reasfaltat si a fost marcat proaspat pentru noua configuratie. Cu toate acestea, vazut de sus, apar unele probleme, iar noile marcaje realizate ridica niste semne de intrebare.

Noua sistematizare rutieră de la Piața Presei Libere, din sensul giratoriu, ridica unele semne de intrebare. Catalin Drula, vicepresedinte al Asociatiei Pro Infrastructura, detaliaza pe contul sau personal de facebook cateva dintre problemele care apar atunci cand sistematizarea rutiera din rond este privita de sus.

"Cîteva enervări despre noua sistematizare rutieră de la Piața Presei Libere (cu adnotări pe imagine) [...]

1) Ce e cu zonele hașurate? Le-au ieșit în plus? Nu putea urma bordura, spațiul verde acel contur? La ce servesc acele zone hașurate? Parcare ad-hoc de taxiuri?

2) De ce bordura nu urmează linia marcajului, spațiul ăla mort la ce servește?

3) Ce-i asta? O bandă 1 foarte generoasă de 6 metri?! Cîte mașini au voie pe banda asta?

4) Benzi de ghidare pentru ieșirea din giratoriu? Nu facem? Se descurcă cumva mașinile ca în India așa în devălmășie?

5) Ce-i aici, spațiu mort? bandă de circulație?

6) Conflictul de trafic indicat prin săgeți albastre este perfect posibil conform marcajelor (banda 1, 2, 3 au toate direcția înainte) adică e la fel de prost ca înainte".

UPDATE Dincolo de problemele de marcaj, multi bucuresteni s-au plans in ultimele doua zile ca noul pasaj nu a facut decat sa mute coada de masini de la Piata Presei o intersectie mai departe, la Arcul de Triumf. Joi, 23 iulie, un cititor HotNews.ro ne-a scris ca la ora 9:30 coada de masini dinspre Baneasa spre Arcul de Triumf ajungea pana in pasajul subteran.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















27245 vizualizari

  • +35 (43 voturi)    
    Inca o problema (Miercuri, 22 iulie 2015, 13:40)

    raresh [utilizator]

    Se pare ca asta cu "Inainte era mai bine" mai e si adevarata cate-o data :)

    - "Inainte" biciclistii care mergeau din Piata Presei catre Parcul Herastrau (nu sunt putini, mai ales dimineata si in week-end) asteptau frumos la culoarea verde de la trecerea de pietoni din dreptul intrarii in Herastrau (parcare H), zona statiilor de tramvai 41.

    - "Acum", trecerea de pietoni e desfiintata si fiecare biciclist, isi ia frumos bicicleta in spate si coboara scarile noului pasaj pietonal. Apoi urca scarile la iesirea spre parcarea H, tot cu bicicleta in spate, transmitand printre dinti urari de bine primarului.
    • +30 (42 voturi)    
      N-ai înțeles... (Miercuri, 22 iulie 2015, 13:53)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui raresh

      Pasajul ăsta s-a făcut pentru:
      - gloria lui Oprescu
      - confortul câtorva mașini, în special noaptea la 3 când nu e trafic
      - niște prieteni cu firme cărora le merge greu

      Unde ai auzit tu că trebuie să le fie bine bicicliștilor ?!!!
      • +12 (18 voturi)    
        Pasaj + pasaj pietonal (Miercuri, 22 iulie 2015, 14:46)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

        1. cum trec prin pasajul pietonal biciclistii, cei cu carucioare cu copii, cei cu valize cu rotile care merg la aeroport?
        cu liftul ? chiar dacă va fi gata în 3 luni, nu face față la atâția care au nevoie de rampe

        2. Pasajul era mai de folos pe ieșire, pt că scoate mai repede mașinile din oraș, pe intrare mașinile rămân blocate la primul semafor, plus că duce greșit mașinile spre centru, în loc de centură ( centura e prioritate, nu pasajele spre centru)
        • +2 (4 voturi)    
          pct 2. (Miercuri, 22 iulie 2015, 21:54)

          lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui nick24

          De fapt cred ca are rolul sa duca spre inelul median si sa-l uneasca cu centura, fiindca centura e la mama naibii si nu e autostrada, deci pe dimensiunea ei ajungi poimarti undeva pe ea. Problema e ca la noi inelul median e impracticabil ca inel, nefiind o sosea. Si cat timp nu e ca o sosea neintrerupta si nici centura nu e autostrada, lumea o s-o ia prin centru ca si inainte, nici mai mult nici mai putin.

          Pasajul e de folos si la iesire si la intrare (a se vedea mai ales traficul de la intrare cand vin oamenii de la munte).
          Faptul ca raman blocate masinile la primul semafor se intampla si inainte, doar ca trec mai repede de Piata Presei Libere.
          • +1 (1 vot)    
            De acord (Joi, 23 iulie 2015, 11:09)

            nick24 [utilizator] i-a raspuns lui lolosaurus

            Dar per total se face același timp ca înainte de existența pasajului, până la piața Victoriei sau până la televiziune. Nu se mai stă la Piața Presei, dar se stă dublu sau triplu la Arcul de Triumf, mai ales că sunt numai 3 benzi din direcția pasajului, celelalte 2 de pe mijloc, nu au legătură cu pasajul, deci a fost gândită prost rezolvarea traficului.
            Pe ieșire, da, s-ar câștiga timp, în orice situație.
            • +1 (1 vot)    
              nu chiar (Joi, 23 iulie 2015, 11:27)

              Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

              Ideea este că nu toate mașinile ce trec prin intersecție merg spre Arcul de Triumf. Și, din punctul acesta de vedere, timpul și aglomerația vor fi mai mici. Până acum stăteau la coadă la Piața Presei și cei care mergeau spre Arcul de Triumf, și cei care mergeau spre Expoziției sau spre Mărăști. Acum unii dintrei ei vor trece direct prin pasaj.
            • +1 (1 vot)    
              lol (Joi, 23 iulie 2015, 20:28)

              lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui nick24

              Daca tii mortis ai 2 locuri unde sa schimbi benzile daca nu-ti ajung alea 3. Nu vad cum sa stai dublu sau triplu cand sunt aceleasi masini.
              Pe iesire castigi timp doar daca prinzi rosu la semaforul ala (si ar trebui in curand sa-i seteze timpii in functie de noul pasaj), altfel mergi aproape drept/usor dreapta, nu dai prioritate, nu se ingramadeste lumea in acelasi timp, deci nu se justifica la fel de mult un pasaj.
        • 0 (0 voturi)    
          iti admir optimismul! (Vineri, 24 iulie 2015, 16:12)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui nick24

          "liftul nu face fata" - da, probabil ca in doua, trei sau mai multe luni vor fi montate si lifturile.
          Dar cine se ocupa de intretinere alor? Daca a doua zi dupa deschiderea festiva, cel putin unul din lifturi nu mai functioneaza, ce face lumea?
          Biciclistii se presupune ca sunt personae sportive,d eci POT sa ia bicla in spate si sa coboarea sau urce treptele, dar ce fac persoanele cu carucior de copii, sau cei imobilizati in scaun pe rotile?!
    • +12 (18 voturi)    
      mda (Miercuri, 22 iulie 2015, 14:12)

      v.o. [utilizator] i-a raspuns lui raresh

      pasajul in sine e normal, dar lipsa unor rampe sau scari rulante sau lifturi nu e... adica bicicletele ca bicicletele dar pesoanele cu disabilitati?!? ele ce isi iau in spate ... caruciorul?

      sincer e doar o varuliala pe bani multi
    • -9 (19 voturi)    
      Marcajul hasurat are un rol bun, nu este o prostie (Miercuri, 22 iulie 2015, 14:33)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui raresh

      Ma voi rezuma doar la marcajul hasurat 1, cel mare din prim plan pe fotografie. El are rolul de a limita ultima banda din exteriorul sensului giratoriu la aceeasi latime ca cele interioare. Daca n-ar exista, s-ar ajunge la situatia cu 2-3 masini in paralel pe banda periferica, deasupra sa, ceea ce este interzis, doua vehicule neavand voie unul langa altul pe aceeasi banda. Adica s-ar genera o punga de automobile unele care o taie pe scurtatura venind de pe bulevardul din stanga ariei cu dungi si dorind sa ajunga pe drumul din dreapta sau sa mearga inainte, altele sosind din giratie si bagandu-se repede pe suprafata acum liniata pentru a accede pe strada din dreapta. Regula de baza este ca orice masina ce vine in inel sa se inscrie bine pe una din benzile sale inainte de a iesi. Inexistenta acelui hasur ar genera o situatie haotica in perioadele aglomerate.

      Citat:
      "Noua sistematizare rutieră de la Piața Presei Libere, din sensul giratoriu, ridica unele semne de intrebare. Catalin Drula, vicepresedinte al Asociatiei Pro Infrastructura, detaliaza pe contul sau personal de facebook cateva dintre problemele care apar atunci cand sistematizarea rutiera din rond este privita de sus.

      "Cîteva enervări despre noua sistematizare rutieră de la Piața Presei Libere (cu adnotări pe imagine) [...]

      1) Ce e cu zonele hașurate? Le-au ieșit în plus? Nu putea urma bordura, spațiul verde acel contur? La ce servesc acele zone hașurate? Parcare ad-hoc de taxiuri?"
      • +7 (9 voturi)    
        la cate marcaje hasurate.. (Miercuri, 22 iulie 2015, 14:45)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        ..sunt in Bucuresti si dac as-ar strange cate 1 leu pentur fiecare masina care incalca marcajul hasurat, se opreste pe el etc. s-r mai face 3-4 pasaje subterane...
        Faza cu pasajul asta e ca nu era necesar si a vrut Oprescu sa arate cine e si ce-i poate pielea..
      • +8 (10 voturi)    
        Bai dumitrica (Miercuri, 22 iulie 2015, 16:57)

        raudegura [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        cum dracu se face ca toti astia cu pedigri rusesc va pricepeti la toate ?
        Va da putin vitamine de intelighentzia sau vi se trage de la seringa cu Votka?
      • +9 (11 voturi)    
        Macar ramanea trotuar sau spatiu verde! (Miercuri, 22 iulie 2015, 17:09)

        EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Adica ai o zona lipita de trotuar si in loc sa fie facuta trotuar, o hasurezi si faci din ea o zona moarta! Nu e pentru pietoni, nu e spatiu verde, nu se poate circulape ea, nu se poate parca pe ea.... pentru ce e?
  • +15 (17 voturi)    
    Să nu îndrăzniți să criticați! (Miercuri, 22 iulie 2015, 13:42)

    vali47 [utilizator]

    Oprescu a spus că este bine,așa că este bine!Eu spun că va fi bine când nu va mai fi Oprescu primar și va veni un primar cu bun simț,care să discute cu oamenii și să nu se laude cu munca altora.Chiar mă întreb de ce la inaugurare nu a vorbit un specialist în circulație și ne-a îmbrobodit Oprescu cu mormăielile lui.Poate ar fi bine să instituim în România funcția tăietorului de panglică,Ponta șef și Oprescu adjunctul lui.Și pot vorbi orice(cum și fac),tot nu are legătură cu realitatea.
    • 0 (0 voturi)    
      aparent ai dreptate (Vineri, 24 iulie 2015, 16:16)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui vali47

      Primar de bun-simt?
      Dar pe Dr. Oetker cine ni la- IMPUS?
      Nu cumva noi l-am votat, de buna-voie si nesiliti de nimeni?!
      Si nu doar o data (errare humanum est!) ci de doua ori, l-am si reales.
      Asta place la bobor, cel mai lung carnat din lume si cea mai mare fantana cantatoare din Europa!
  • +5 (7 voturi)    
    O poză si cu intersecția cu pasajul (Miercuri, 22 iulie 2015, 13:45)

    nick24 [utilizator]

    Cum e rezolvat conflictul între 2 benzi, care ies din pasaj cu cele 2 care vin pe deasupra ( erau 3, dar au hașurat o bandă, pct1)
  • +10 (10 voturi)    
    Pe ieșirea din București! (Miercuri, 22 iulie 2015, 13:50)

    nick24 [utilizator]

    Ar trebui bandă unică pt transportul în comun, măcar pe 200 m, cu galben intermitent pt a intra în stație, fără a sta la semafor.
    E important și ar rezolva mărirea vitezei mijloacelor de transport.
    Pe 5, cred că intră în stație microbuzele și 780.
    • +2 (4 voturi)    
      la iesirea din pasaj pe Kisselleff.. (Miercuri, 22 iulie 2015, 14:55)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      ..mai erau niste statii de autobuz..mai ieseau autobuzele liniei 330..
    • -3 (5 voturi)    
      autobuzele.. (Miercuri, 22 iulie 2015, 15:10)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      ..care fac statie la piata presei vin pe sos Kisseleff din dreapta in capatul benzii (5) din poza... (5) e posibil sa fie asignat benzii pentru biciclisti.. (mi-e greu sa cred ca are loc vreun autobus pe-acolo)

      sus in stanga sos Bucuresti-Ploiesti..
      sus in dreapta imaginii este sos Kisselleff.. (apropos observ ca s-au renovat si intrarile la pasajul subteran pietonal din zona...)
      jos in stanga e Poligrafiei..
      jos in dreapta e Marasti-ul... si una din iesirile pasajului subteran..
  • +4 (4 voturi)    
    pasaj (Miercuri, 22 iulie 2015, 17:45)

    1cetatean [utilizator]

    trecand dimineata in jurul orei 7.30 am remarcat coada la semaforul de la Arc spre Kisseleff pe artera cu 3 benzi. Banda centrala libera sau cateva masini. Ma intreb; dupa 15 sept luam coada la stop din rampa pasajului? Sau va fi mai bine ca timp sa venim pe deasupra...?
  • 0 (8 voturi)    
    Ho-ho-ho (Miercuri, 22 iulie 2015, 18:06)

    rad_prostii [utilizator]

    Doar 4 mi se pare rezonabila, restul doar chichitze.
    • +6 (8 voturi)    
      6 nu e (Joi, 23 iulie 2015, 3:43)

      Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui rad_prostii

      Tu ai fost pe acolo sau doar iti dai cu parerea? Stii cum e sa iti sucesti gatul ca o bufnita sa fii sigur ca ala din stanga sau din dreapta nu vrea sa iti taie calea la iesirea spre arcul de triumf? De fapt...dupa comentariu imi dau seama ca:
      a. Na-i nici o treaba cu zona
      b. Esti "cal cu ochelari" cand e vorba de condus pe acolo = pericol public
      • +1 (1 vot)    
        ei hai (Joi, 23 iulie 2015, 11:30)

        Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

        E normal să arate așa benzile dintr-un sens giratoriu și e normal ca dacă cineva nu știe să circule și vrea să treacă peste mai multe benzi ca să iasă din sens să încurce circulația. Dar asta e valabil pentru orice sens giratoriu și orice ieșire a ăstuia de care se vorbește aici. Ține doar de inconștiență și necunoașterea regulilor de circulația. Așa că 6 e scrisă clar de cineva care oricum nu prea știe să circule.
  • +10 (10 voturi)    
    PIETONUL SI BICICLISTUL ESTE TRATAT CA O MATERIE (Joi, 23 iulie 2015, 0:56)

    MihaiPavel [anonim]

    http://www.afisurban.com/blog/pasajul-de-la-piata-presei
    Răul a fost făcut și va fi un exemplu de "Așa NU"
    SOLUȚIA INGINEREASCA NU ARE NICIO TREABA CU URBANISMUL SAU CU STUDIILE DE TRAFIC:
    Soluția inginearească a dictat soluția finală care nu a ținut cont de analiza urbanistică.
    Nu a ținut cont de analize de trafic corecte.
    Acest proiect a intrat "ca Gâsca prin apa" prin Comisia de Urbanism, totul a fost facut in mare viteză in corelare cu soluția (la fel de aberantă de aducere a metroului in acea zona care are 90 la suta Parc, putea fi adus metroul mai bine de la Straulesti-Mogosoaia - Odaii- Otopeni).

    La presiunea investitorilor și interesului de cheltuire a banului public rapid, fără cap, plus capital politic și populism marca Oprescu, șantierul a fost demarat in mare viteză fară o cunsultare reala a publicului și nici a specialiștilor (o parte stateau invidioși ca nu le-a picat și lor un os) o altă parte stau indiferenți pe margine (așa cum ne-am obișnuit) față de acest proiect sau orice proiect in general in orașul din care "se pleacă in w-end".

    PIETONUL SI BICICLISTUL ESTE TRATAT CA O MATERIE NEGLIJABILA:
    Persoanele cu dizabilitați și batrânii sunt la mila liftului sau a prafuitei platforme culisante.
    SUTELE de Bicicliștii care ajung in zona Parcului Herastrau trebuie sa facă cuminți coadă la liftul lui Oprescu.
    Mijloacele de transport nu au nicio prioritate, ieșirea din girație spre arcul de triumf va fi blocată de automobilele care ies sau staționeaza in cârnatul din pasaj.
    Pietonii sunt niște tratați ca niște gândaci care nu prea au ce căuta pe trecerile de pietoni spre a nu murdări roțile ființei hibride autoturism-șofer.
    Nu a ținut cont de circulația pietonală rapidă moderna contemporană cu trepte și rampe pietonale de flux mare de subtraversare spre parc pentru pietoni și bicicliști.
    NU Lifturilor lente și rar funcționale/ operaționale, acționate de paznici și inchise seara cu cheia.
  • +1 (3 voturi)    
    Toate se trag de la faptul ca e situat in exterior (Joi, 23 iulie 2015, 13:36)

    Ionut_Jon [utilizator]

    Problema e ca desteptii care au gandit pasajul, nu stiu de ce, dar l-au facut spre exterior. Avand in vedere configuratia intersectiei un pasaj exterior era cea mai proasta solutie, din mai multe cauze:

    1. Masinile care vin cu viteza mare de pe DN1 trebuie sa treaca de pe banda 3 pe benzile 1 si 2 la intrarea in pasaj.
    2. Tot la intrare RATB-urile trebuie sa se incadreze de pe banda 1 pe banda 3, pentru ca la iesirea pasajului sa se incadreze din nou pe prima banda. :))) penibil
    3. masinile care ies din pasaj nu pot utiliza breteaua centrala care este delimitata de spatiu verde
  • +2 (2 voturi)    
    haha (Joi, 23 iulie 2015, 14:58)

    toxx [utilizator]

    de cand am plecat in Dubai la munca, si citesc stirile astea din tara, imi vine sa rad, cand vad ce joaca de copii fac astia cu infrastructura si ce vor ei sa mai faca prin Bucuresti, si in tara, autostrada care se surpa, etc. de 2 saptamani ma minunez ca vitelul la poarta noua, ca un drum ocolitor de-a lungul orasului are 8 benzi pe un sens, cu, noduri rutiere de intrare/iesire la FIECARE strada. Care e concluzia ? Tehnologie exista, minti destepte exista, bani exista ? Ce au astia din orient si noi n-avem ? Ei n-au avut idei, i-au angajat pe altii si i-au platit. In Romania de ce nu se poate asta ?
    • +1 (1 vot)    
      Minuneaza-te in continuare (Joi, 23 iulie 2015, 16:10)

      Stefan85 [utilizator] i-a raspuns lui toxx

      Raspunsul pe scurt ar fi ca au sclavi plati un pic mai bine decat in tara de origine.

      Raspunsul pe lung e ca au pamant virgin unde este incomparabil mai usor de construit ceva decat cum este in Buc unde trebuie luate in considerare o groaza de restrictii incepand de la blocarea traficului actual, magistrale de apa, curent, viitorul metrou catre OTP, cladirile deja existente, asociatiile care mai baga o pagina pe fbk pt a salva un copac de la taierie, you name it.

      Asa ca in principiu noua infrastructura care de face in Buc este mai mult sau mai putin de compromis. Ca pasajul trebuia sa fie si pe stanga si pe dreapta, ca ce vine pe sus sau de pe Poligrafiei trebuia mutat pe centru unde in loc de alea benzile alea 2 se puteau face lejer 3, 2 catre Arc si una catre Baneasa asta e alta discutie.
      • 0 (0 voturi)    
        eram sigur (Miercuri, 29 iulie 2015, 8:00)

        toxx [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

        ca o sa ma trolezi, ca un roman adevarat ce esti. Ai gasit tu repede nod in papura, ca Bucurestiul are nu stiu ce infrastructura invechita si e greu de modificat. Da' de autostrada care trece prin Aciliu de ce nu ne spui nimic ? ca doar a fost facuta de la zero. De ce dupa 26 de ani, nu exista metrou pana la OTP, cand asta era primul lucrul care trebuia facut. Vrem turisti, dar in metroul bucurestean scrie doar in Romana. Iar daca tu crezi ca super inginerii aia care au construit burj khalifa, aeroportul DXB sau alte minunatii de pe aici au fost "sclavi platiti un pic mai bine", iti recomand cateva documentare semnate NatGeo , BBC, si Discovery, sa vezi despre cum au inventat tehnologii noi de constructii aici, la ce vroiau astia si la ce fel de sol au. Bineinteles, dupa mentalitatea ta, in Romania autostrazile se fac cu absolventi de facultate, nu cu mana necalificata...


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by