Fost ministru al Transporturilor: "Lotul 3 din Autostrada Orastie - Sibiu trebuie inchis partial sau total pentru remedierea problemelor generate de alunecarile de teren. Trebuie introdusa discutia pe ordinea de zi a sedintei de Guvern"

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Indicatorul viaductului Aciliu
Foto: Facebook
¬Premierul Victor Ponta trebuie sa introduca problema autostrazii Sibiu - Orastie Lotul 3, acolo unde alunecarile de teren au afectat mai multe zone din autostrada, pe ordinea de zi a sedintei de guvern de marti, a declarat pentru HotNews.ro Alexandru Nazare, deputat liberal si fost ministru al Transporturilor. Nazare sustine ca sunt patru locuri unde corpul autostrazii s-ar fi miscat si unde ar exista fisuri de peste 10 cm si crede ca solutia este inchiderea partiala sau chiar totala a autostrazii pana la remedierea problemelor.

"Victor Ponta trebuie sa introduca pe ordinea de zi a sedintei de guvern de maine situatia Lotului 3 din autostrada Orastie-Sibiu unde corpul autostrazii s-a miscat. Trebuie sa spuna cine plateste remediile si cine este responsabil pentru situatie", a declarat pentru HotNews.ro, deputatul liberal Alexandru Nazare, fost ministru al Transporturilor.

Aflat in vizita pe lotul de autostrada in cauza, Nazare sustine ca sunt patru locuri unde corpul autostrazii s-ar fi miscat si unde ar exista fisuri de peste 10 cm. "Nu se asigura rigorile normale de circulatie. Oricand poate avea loc un accident, oricand se pot pierde vieti", sustine Nazare.

Potrivit acestuia, autostrada Orastie - Sibiu Lot 3 ar trebui inchisa ori partial, ori total pana cand se asigura o solutie durabila.

"Exista un risc iminent de pierderi de vieti daca nu se intervine de urgenta si nu se gaseste o solutie durabila. Autostrada a fost deschisa fara a fi stabilizata. Ea trebuie decopertata, restabilizata dupa care reasfaltata din nou. Acum, pana si indicatorul de viaduct Aciliu era stramb. Toate indicatoarele de pe lot sunt strambe. Sunt 40 de milioane de euro cheltuiti in plus fata de proiect", a mai spus Nazare.

UPDATE 18:15

"Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania informeza ca pana la aceasta data, CNADNR SA a platit in cadrul contractului "Proiectare si executie autostrada Orastie - Sibiu, lot 3: km 43+855 - km 65+965, suma de 567,633,087.42 lei, fara TVA si fara actualizarea de pret, din valoarea de contract acceptata de 604.791.600,00 lei fara TVA.
 
Astfel, afirmatia dlui Alexandru Nazare conform careia "Sunt 40 de milioane de euro cheltuiti in plus fata de proiect", aparuta pe Hotnews astazi, 27.07.2015, este total eronata.
 
De asemenea, mentionam ca nu au fost incheiate acte aditionale care sa modifice valoarea de contract acceptata"

 
Lotul 3 al autostrazii A1 Orastie - Sibiu este poate cel mai problematic santier de autostrada de pana acum, macinat de proleme de constructie, alunecari de teren, intarzieri, litigii.

Tronsonul de 22 de km care a costat peste 600 de milioane de lei a fost inaugurat, intamplator sau nu, pe 14 noiembrie 2014, chiar cu doua zile inaintea primului tur al alegerilor prezidentiale in care premierul Ponta candida din pole-position.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















7826 vizualizari

  • -14 (18 voturi)    
    Hai mai nu mai mancati bors politic (Luni, 27 iulie 2015, 16:13)

    Je__ [utilizator]

    Criminal e sa pui circulatia pe DN, ca acolo mor oamenii.

    Pe autostrada nu aveti decat sa o reparati sub trafic. Inchideti o banda si reparati.
    • +9 (13 voturi)    
      ?!? (Luni, 27 iulie 2015, 17:08)

      maxi rodrigues [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      Tu ai citit și articolele referitoare la pericolul acestei autostrăzi? Dacă până și fostul ministru al transporturilor zice că autostrada trebuie închisă (total sau partial), acesta fiind PSDist, vine un mentally challenged ca tine și susține că nu e vorba decât de un joc politic.
      Mai bine du-te de te caută.
    • +7 (9 voturi)    
      nu merge (Luni, 27 iulie 2015, 17:25)

      Carpe diem [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      toata zona se deplaseaza, este vorba de o zona care cuprinde si autostrada.
      reparatia sub trafic ar insemna bani aruncati, pentru ca nu ai ce repara acolo.
      autostrada e intr-un loc gresit,intr-o pozitie gresita si facuta prost.

      in mod normal ar trebui luati la intrebari:
      - cel care a facut studiul de fezabilitate
      -cel care a facut studiul geotehnic
      -cel care a aprobat executia pe baza studiului
      -proiectantul si verificatorul de proiect
      -dirigintele,inginerul,consultantul
      -executantul
      -cel care a semnat contractele celor de mai sus
      -cel care a receptionat lucrarile
      - cel care efectueaza lucrarile de intretinere
      -administratorul drumului
      -cel care i-a platit pe toti cei de mai sus
      -beneficiarul final
      -si altii ...mergand spre capul satului

      Toti raspund in solidar intr-o mai mare sau mica masura pentru orice viciu ascuns , in baza legii calitatii in constructii, a contractului,etc.
      Ramine sa stabileasca avocatii pe ce directie apuca:
      - delictual ( poate s-au intamplat cu buna stiinta si unii s-au lasat vicleniti)
      -contractual ( poate altii nu au aplicat contractul cum trebuie)
      Cine sa stie? Poate DNA-ul ar trebui sa stie?
      • +2 (4 voturi)    
        Aplicarea legii e benevola in Romania?!! (Luni, 27 iulie 2015, 18:34)

        PERIFERIGERI [utilizator] i-a raspuns lui Carpe diem

        In Malaezia pentru traficarea unui kilogram de cocaina esti condamnat la moarte prin spanzurare!!!!!
        Pe astia din transporturi nu-i sperie nimic. Din cate inteleg de prin presa, autostrada asta e plina de probleme. Auzi - deschidere a circulatiei fara semnarea receptiei?!!!? Cica ar avea doar 4 ani garantie???!!!! Noaptea mintii!!!!
        La proaspata rectificare bugetara s-au mai taiat 900 de milioane de la transporturi ca tot nu aveau ce face cu ei???!!!
        Cum e cu subminarea economiei nationale???
        Oare noi , cetatenii platitori de taxe, nu putem da in judecata Ministerul Transporturilor, constructorul, proiectantul, autorul studiului de fezabilitate pentru proasta gestionare de bani publici ???!!!!
    • +4 (4 voturi)    
      Tu ai vazut ce-i acolo? (Luni, 27 iulie 2015, 17:59)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      Crezi ca merge cu o peticeala clasica romaneasca??? Totul a fost gresit de la proie3ctare...pana la executie. E ca si cum ai turna asfalt direct intr-o mlastina.
    • -2 (2 voturi)    
      Mda..vad naivi care pun botul (Marţi, 28 iulie 2015, 9:54)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      la articole scrise si concluzii trase din 2-3 poze.

      Baieti, calmati-va ca nu e chiar asa.
      Nimeni nu a zis ca lotul nu s-a executat prost, dar de aici si pana la inchiderea lotului, doar pe baza pareriologilor si forumistilor mai e mult.

      Eu sper ca CNADNR sa ia decizia corecta, si nu influientata politic sau sub presiunea publicului ne-informat.
  • +5 (7 voturi)    
    Intrebare, dupa ce planuri s-a executat autostrada (Luni, 27 iulie 2015, 16:13)

    Dalinar [utilizator]

    ???
    Ca daca s-a executat dupa planurile romanilor e clara treaba.
    • 0 (0 voturi)    
      uite asa (Marţi, 28 iulie 2015, 0:26)

      evoque [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

      Contractul "Proiectare și execuție Autostrada Orăștie – Sibiu, Lot 3: km 43+855 – km 65+965" a fost atribuit prin licitație publică firmei Salini Impregilo SpA.

      În data de 20.05.2011 a fost semnat Acordul Contractual. Data de începere a lucrărilor a fost 20.06.2011.

      Data de finalizare a execuției lucrărilor conform Contractului a fost 17.04.2013.

      Prin semnarea Contractului, Antreprenorul Salini Impregilo SpA a acceptat responsabilitatea totală pentru care și-a prevazut toate dificultațile și costurile pentru finalizarea cu succes a Lucrărilor.

      Obligațiile Antreprenorului conform Condițiilor Contractului și prevederilor legislației în vigoare Legea nr. 10/1995, cu privire la Proiectarea Lucrărilor:

      "Antreprenorul va proiecta, executa si termina Lucrarile in conformitate cu prevederile Contractului si va remedia orice defecte ale Lucrarilor. Lucrarile vor include orice lucrare care este necesara pentru a satisface Cerintele Beneficiarului, Propunerea Antreprenorului si Listele, sau impuse de prevederile Contractului, precum si toate lucrarile care (desi nu sunt mentionate in Contract) sunt necesare pentru asigurarea rezistentei, stabilitatii si sigurantei in exploatare a Lucrarilor"

      "Antreprenorul are obligatia asigurarii unui standard ridicat pentru toate aspectele necesare proiectarii Lucrarilor, standard ce poate fi verificat de catre Inginer.
  • +5 (5 voturi)    
    Acelasi minister (Luni, 27 iulie 2015, 16:43)

    connors [utilizator]

    Aceleasi probleme nerezolvate de zeci de ani si la calea ferata din aceasta zona.
  • +12 (12 voturi)    
    Intrebare (Luni, 27 iulie 2015, 16:55)

    Martinezu [utilizator]

    Dupa ce o reparati, o mai inaugurati o data cu primul ministru ?
  • +9 (9 voturi)    
    Ponta, demisia? (Luni, 27 iulie 2015, 17:04)

    maxi rodrigues [utilizator]

    "Tronsonul de 22 de km care a costat peste 600 de milioane de lei a fost inaugurat, intamplator sau nu, pe 14 noiembrie 2014, chiar cu doua zile inaintea primului tur al alegerilor prezidentiale in care premierul Ponta candida din pole-position."

    http://www.mediafax.ro/economic/lotul-3-al-autostrazii-sibiu-orastie-de-22-de-kilometri-a-fost-inaugurat-de-ioan-rus-13556978

    Ponta a venit cu un autocar, dar a plecat rapid de acolo. Presupun că Rus îl informase că autostrada nu e sigură. Ce rost avea să își riște viața când mai avea atât de puțin până câștiga prezidențialele?

    "Întrebat unde este premierul Victor Ponta, Rus a spus că acesta "avea un alt program", dar că a constatat că se poate circula în siguranţă."

    "Întrebat, de asemenea, ce a spus premierul despre autostradă, Ioan Rus a răspuns: "Mi-a spus să fiu sănătos"."

    În contextul celor aflate despre autostradă, mai ales că problemele erau evidente încă de atunci, urarea de sănătate pare un pic cinică, dar la Ponta nu te mai poate mira nimic.

    Mai e nevoie de alte comentarii?
  • -2 (4 voturi)    
    acum (Luni, 27 iulie 2015, 17:45)

    evoque [utilizator]

    nazare, rebranduit vine cu solutii si constatari.
    Astia sunt constructorii alesi, contractul a fost semnat sub boc, cand important era sa taiem panglicute si sa raportam autostrazi.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version