Drumul National 7C Transfagarasan va fi reabilitat si modernizat pentru ca circulatia rutiera sa fie deschisa tot timpul anului si pe sectiunea de drum cuprinsa intre km 10+000 (Piscul Negru) si km 130+800 (Cabana Balea Cascada). Compania de Drumuri a lansat vineri licitatia pentru realizarea expertizei tehnice si a Studiului de fezabilitate pentru proiect, contractul avand o valoare estimata la circa 3 milioane de lei.

TransfagarasanulFoto: Agerpres

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, in calitate de autoritate contractanta, comunica initierea procedurii de licitatie deschisa pentru atribuirea contractului de servicii avand ca obiect: "Realizarea Expertizei Tehnice si Realizare Studiu de Fezabilitate pentru Reabilitarea/Modernizarea DN 7C km 0+000 - km 151+955 (TRANSFAGARASAN)", se arata intr-un comunicat remis HotNews.ro.

Potrivit CNADNR, "proiectul are ca scop principal reabilitarea si modernizarea drumului existent pentru ca circulatia sa fie deschisa tot timpul anului si pe sectiunea de drum cuprinsa intre km 10+000 (Piscul Negru) si km 130+800 (Cabana Balea Cascada) prin adoptarea unor solutii tehnice corespunzatoare".

Valoarea estimata a contractului este de 2.995.149,52 lei fara TVA (cca 670.000 euro), iar durata contractului este de 12 luni (6 luni Elaborare Expertiza tehnica si Studiu de fezabilitate + 6 luni Asistenta acordata Beneficiarului). Termenul de depunere al ofertelor este 16 septembrie 2015.

DN 7C este un drum de altitudine ce leaga sudul Romaniei cu Transilvania traversand Carpatii Meridionali. Acest drum ajunge la barajul Vidraru si este deschis traficului sezonier din iunie pana in noiembrie, fiind un drum turistic de munte.

Cu o lungime de 151 km, drumul traverseaza pe axa nord-sud Muntii Fagaras. Portiunea de la barajul Vidraru pana la Cartisoara traverseaza un teren montan la altitudini mari si a fost construita in perioada 1970-1974, pe o lungime de aproximativ 91 km.

Zona montana inalta a DN7C este deschisa circulatiei rutiere in fiecare an doar de la 30 iunie pana in 1 noiembrie, intrucat drumul este inzapezit pe timp de iarna, iar deszapezirea lui este impractica; la aceasta se adauga riscul caderilor de pietre si al avalanselor. Vara, restrictiile cuprind perioada de intuneric (orele 22:00-6:00), deoarece traseul este unul periculos, cu deosebit de multe viraje si curbe in ac de par, fara sa fie prevazut cu elemente reflectorizante, iar riscul caderii in gol este deosebit de mare. Limita de viteza recomandata este de 40 km/h. (Sursa)