CNADNR anunta ca inchide traficul pe Autostrada A1, Orastie-Sibiu, la mai putin de un an de la inaugurare

de Ionut Baias     HotNews.ro


Un deal despicat in doua - debleul imens si viaductul Aciliu
Foto: Forum peundemerg.ro
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania informeaza participantii la trafic ca incepand de luni (07.09.2015), ora 8:00, pe Autostrada A1, Orastie - Sibiu, va fi instituita restrictia totala a traficului rutier, respectiv intre Nod rutier Saliste (km 270+020) - Nod rutier Cunta (km 292+455).

In urma cu doua saptamani, CNADNR anunta ca lucrarile defectuoase realizate de catre constructorul italian Impregilo au dus la crapaturile din asfaltul autostrazii A1 Orastie - Sibiu Lot 3. Potrivit autoritatilor, constructorul s-a apucat sa remedieze lucrarile si in zona viaductului Aciliu, iar in cazul crapaturilor din asfalt, daca nici acum nu va remedia degradarile produse, Compania de Autostrazi ameninta ca va contracta o alta firma pentru lucrari, mentionand ca toate lucrarile sunt si vor fi executate pe riscul si chaletuiala constructorului.

CNADNR mentiona ca "atat Expertii tehnici din partea Antreprenorului, cat si cei din partea Beneficiarului, au concluzionat faptul ca aparitia si evolutia acestui defect nu s-a cauzat unui fenomen de alunecare ci unei tasari structurale pricinuita de executia necorespunzatoare a lucrarilor la corpul autostrazii".

Cat priveste zona crapaturii de pe banda I de la km 60+600 - km 60+700, expertii CNADNR sustin ca nu a fost respectata prin executie solutia proiectata. Cu alte cuvinte, constructorul a lucrat gresit. Detalii, aici.



Prima fisura, aparuta la zece zile de la de la deschidere...




Cel mai problematic santier de autostrada, intarziat peste un an si jumatate, dar inaugurat chiar inainte de alegeri






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















15186 vizualizari

  • +13 (13 voturi)    
    nerusinare (Vineri, 4 septembrie 2015, 7:58)

    Dodel540 [utilizator]

    In timp ce altii construiesc autostrazi , noi le inchidem si pe cele cateva pe care le avem. Niste demisii ceva se aude? Cine isi asuma pierderile ?
    • +6 (6 voturi)    
      Bolshewyck Poensia (Vineri, 4 septembrie 2015, 9:59)

      DimijoareiObt [anonim] i-a raspuns lui Dodel540

      Socialismu. Ura !
      Autostrada; P*la !

      Drum bun, animalutule !
    • +8 (8 voturi)    
      tu ai citit doar titlul? (Vineri, 4 septembrie 2015, 10:25)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

      Costurile reparatiei si le asuma constructorul, deci nu aici e problema. Problema e ca, desi sunt articole in presa de ani de zile, s-a ales traseul ala cu sol instabil, probabil pentru ca acolo avea teren cine stie care mare stab si trebuia despagubit. Da' ce sa-i faci? In tara in care poporul voteaza ca oile, in tara in care Ponta, dupa scandalul cu plagiatul, e votat de 60% din populatie (2012) si in care probabil iesea si presedinte daca nu era atit de bou incit sa creeze scandalul cu votul din diaspora... intr-o asemenea tara nu e de mirare ca autostrazile se scufunda. Democratia e, pin la urma, autogospodarire. Functioneaza bine acolo unde popoarele sunt cit de cit rationale. In lumea a 3-a vedem ce efecte are democratia (Irak, Siria, Egipt)
      • +3 (3 voturi)    
        un success marca ponta-sova-rus (Vineri, 4 septembrie 2015, 11:42)

        alin [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

        incontestabil :)
        • 0 (0 voturi)    
          Na, ce vrei (Luni, 7 septembrie 2015, 14:48)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui alin

          Asta s-a votat, asta avem.
      • -1 (1 vot)    
        din succes in succes (Vineri, 4 septembrie 2015, 13:22)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        vor avea inca o panglica de taiat..

        ca tot vorbesti de tara in care voteaza "ca oile", cred ca este relevant de mentionat si cat de irelevante sunt aceste autostrazi pentru majoritatea electoratului. chiar daca sunt 5-6 milioane de autoturisme, cate pot circula peste 120-130km/h fara sa se dezmembreze? cati posesori isi permit un plin de benzina cu care sa traverseze tara si de ce ar face-o cand toate rudele sunt in aceeasi comuna?
        • +1 (1 vot)    
          Ba e relevant pentru toata lumea (Luni, 7 septembrie 2015, 10:50)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          De ce crezi ca ardealul e plin de fabrici deschise de vestici si Moldova nu? Sau de ce toate fabricile astea sunt inghesiute preponderent cit mai aproape de granita?
          Lipsa autostrazilor spre Moldova si Oltenia/Muntenia face ca aceste zone sa fie sarace lipite. Cu exceptia a 2-3 centre universitare care traiesc din IT, in rest e jale fix pentru ca nu-s autostrazi.
          Gindeste-te ca tot ce intra sau ese din tara spre vest, ca sa ajunga la vaslui de exemplu trebuie sa circule ~800 km cu o medie de 30 km/h, spre deosebire de 120 km/h in lumea civilizata. Asta inseamna ca aceeasi cantitate de marfa necesita 4 tiruri, 4 soferi, 4 asigurari, 4 rovignete, sit tot asha. Si pe linga asta si tirurile se strica de citeva ori mai repede de la opriri dese si mers prin gropi. Si ne miram dupa aia de ce pasta de dinti care in genrmania costa 1 euro la noi costa 2-3 euro...
  • +8 (8 voturi)    
    Sunt bani publicii (Vineri, 4 septembrie 2015, 8:41)

    tepesvoda [anonim]

    Sunt bani publicii si de ce nu este nominalizata firma ce a executat lucrarile? Nu ar trebui sa stim si noi? Stiu ca este o "lista neagra" la ANRMAP ce cuprinde firmele care nu si au indeplinit contractile corespunzator. Acestea sa fie eliminate din toate competitile unde sunt bani publici. La realizarea proiectului de la Magurele am inteles ca e o intirziere de 1 an din partea constructorului. Am inteles ca e STRABAG. Out din toate competitiile organizate pe bani publici. M-am lamurit cu firmele de constructi de afara. Luati si cititi cum a fost realizat portul Constanta in scecolul trecut. Cite firme straine au fost si pana la urma statul Roman a finalizat lucrarile avand cordonator al lucrarilor pe inginerul Anghel Saligny. Credem ca aia de afara sunt buricul pamintului. Nu e asa. Dam de lucru la firme straine si constructori nostri someaja sau au plecat in lume sa isi castige piinea.
    • +3 (3 voturi)    
      Înc hiderea autostrăzii (Vineri, 4 septembrie 2015, 9:49)

      EU [anonim] i-a raspuns lui tepesvoda

      Tepesvoda are dreptate, dar trebuie mers până la capăt : cine au fost diriginţii de şantier (indiferent de forma în care s-a executat supravegherea activităţii constructorului - s-au încasat sume de bani imense pentru asta)? cum au fost verificate şi cine a verificat, pe timpul execuţiei autostrăzii, lucrările de structură de rezistenţă şi alte lucrări ascunse (presupun că există procese-verbale de recepţie), cine face parte din comisia de recepţie.
      Fără nominalizări de responsabilităţi directe şi, apoi, ale şefilor celor nominalizaţi nu se va rezolva niciodată problema.
      Dacă cineva semnează recepţia că "aşa trebuie", atunci să şi plătească, că aşa trebuie.
      Nu cred, însă, că problema se localizează la executarea lucrărilor de către firme străine pentru că, până la urmă, executanţii sunt tot românii, ca şi responsabilii cu supravegherea lucrărilor.
      În toate cele de mai sus interesează numele persoanelor, funcţiile, sumele încasate (nu ar trebui recuperate pentru că nu şi-au îndeplinit sarcinile contractate???).
      Să auzim de bine, că despre data la care se va redeschide autostrada este puţin probabil să aflăm şi să fie respectată!
    • +1 (1 vot)    
      Vorbești să te auzi? (Vineri, 4 septembrie 2015, 11:11)

      trotuar [utilizator] i-a raspuns lui tepesvoda

      "Sunt bani publicii si de ce nu este nominalizata firma ce a executat lucrarile? Nu ar trebui sa stim si noi?"

      Și acum din articol, chiar pe la început.

      "In urma cu doua saptamani, CNADNR anunta ca lucrarile defectuoase realizate de catre constructorul italian Impregilo au dus la crapaturile din asfaltul autostrazii A1 Orastie - Sibiu Lot 3."
  • +7 (7 voturi)    
    Presupun ca nimeni nu este responsabil. (Vineri, 4 septembrie 2015, 9:01)

    Marionette [utilizator]

    Si "statul" (noi) va trebui sa plateasca in plus.
    • 0 (0 voturi)    
      evident (Vineri, 4 septembrie 2015, 11:04)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      ce-i al statului e al nimanui deci se poate fura.
  • +10 (10 voturi)    
    s-o inchida Ponta, cu mare fast! (Vineri, 4 septembrie 2015, 9:01)

    lili [anonim]

    Ca la deschiderea electorala din 2014, el a deschis-o, el s-o inchida!
    Hai, Ponta, succes!!
    Inchide-o!
  • +14 (14 voturi)    
    primul an in care (Vineri, 4 septembrie 2015, 9:02)

    Hans Metter [utilizator]

    numarul de autostrazi facute e cu minus in fata... felicitari...
  • +15 (15 voturi)    
    Tronsonul grandomaniei lui Ponta !!! (Vineri, 4 septembrie 2015, 9:10)

    andeesanu [anonim]

    Tronson facut la plezneala pentru o pamblica ce trebuia taiata de fanfaronul si circarul Ponta in campania prezidentiala 2014 !!!,lucrari de rasul curcilor .
    Italienii si-au spus punctul de vedere ca nu-i in ordine,au trimis in scris CANDNR lui observatiile ,iar acum nu-i doare nici in cur de ce s-a intimplat.
    Italienii au facut la client COCOSAT UN COSTUM COCOSAT !!!.Asta-i Ponta si gasca lui de inconstienti .
    Cine plateste ?,si de data asta tot romanul prost si credul plateste nu-i nici o indoiala.
  • +12 (12 voturi)    
    Cum? (Vineri, 4 septembrie 2015, 9:27)

    sile [anonim]

    Nu mai sunt defecte superficiale? Mai sa fie...
  • +3 (3 voturi)    
    Demisia sefului CNADNR? (Vineri, 4 septembrie 2015, 9:47)

    SergiuPanait [utilizator]

    Are nesimtitul ala macar o farama de demnitate sa isi prezinte demisia?

    Ar trebui trasi la raspundere toti incompetentii astia din cauza carora nu avem infrastructura cum trebuie in tara asta si din cauza carora se fura si se pierd miliarde de Euro!
  • +2 (2 voturi)    
    Dar pe viitor? (Vineri, 4 septembrie 2015, 10:02)

    hot news [utilizator]

    Toate comentariile s-au referit la ACEST incident (ca sa nu zicem dezastru!). Dar ce prevede legislatia IN GENERAL?
    Cum este cu garantia la o lucrare de arta (soasea, autostrada, pod, tunel) la care durata normala de utilizare ar trebui sa fie FOATE MARE? Daca autostrada sau podul se surpa hai nu la mai putin de un an de la deschidere, ci peste 2-3, CINE raspunde, penal si mai ales financiar? Firma straiana de contructii a plecat de mult, poate a si dat faliment. pe cine tragi la raspundere? "Prinde orbul, scoate-i ochii!
  • +5 (5 voturi)    
    Receptia (Vineri, 4 septembrie 2015, 10:28)

    Ionut [anonim]

    Si nu aflam si noi cine a semnat receptia la acel tronson de drum ?
    Nu de alta dar sa o luam metodic ... Cine ? Cand ? De ce ?
  • +4 (4 voturi)    
    acum ca directorul destituit (Vineri, 4 septembrie 2015, 10:37)

    rov [utilizator]

    se dovedeste ca a avut dreptate, de ce nu se verifica si restul de afirmatii ca de exp:
    multi directori si sefi de la CNADR au vile si alte averi facute din coruptie...parca se leaga ceva.
    Nemernicii astia platiti din bani publici sa dezvolte infrastructura tarii, ar trebui sa fie acuzati de INALTA TRADARE>
    • +1 (1 vot)    
      averi (Vineri, 4 septembrie 2015, 11:22)

      Mircea [anonim] i-a raspuns lui rov

      Ai dreptate,daca privesti pe site-ul CNADR-ului,la declaratiile de avere ale angajatilor, te inspaimanti ce bani iau si vorba aia sunt platiti din bani publici. Uite: http://www.cnadnr.ro/declaratii_avere.php ,alegeti apoape oricare si o sa vedeti ca nu iau mai putin de 1500-2000 de euro lunar.
      • 0 (0 voturi)    
        nu uita (Vineri, 4 septembrie 2015, 15:47)

        CocoMuc1 [anonim] i-a raspuns lui Mircea

        de spagi, ca sunt pe masura :)

        Un motiv ca Sibiu-Pitesti sa nu fie facut pe bani europeni.
  • +3 (3 voturi)    
    plata (Vineri, 4 septembrie 2015, 10:45)

    Altea [anonim]

    De facut prost, a facut prost Impregillo, intrebarea este de ce statul roman a platit pentru o lucrare prost facuta, nereceptionata.
    • +1 (1 vot)    
      e simplu (Vineri, 4 septembrie 2015, 15:46)

      CocoMuc1 [anonim] i-a raspuns lui Altea

      Spaga si incompetenta.

      Chiar nu se poate sa ii dam jos pe idiotii din cnadnr?
  • +3 (3 voturi)    
    dezinaugurare (Vineri, 4 septembrie 2015, 11:08)

    klontzu [anonim]

    Sa vina Monta sa puna panglica la loc
  • +2 (2 voturi)    
    Da? De cand pana cand (Vineri, 4 septembrie 2015, 12:20)

    p_d [utilizator]

    Sa-i trezeasca cineva pe muribunzii de la CNADNR si sa-i invete ca se anunta de cand pana cand se inchide o autostrada. Ca sa stabilesti lucrul acesta trebuie sa fii contractat deja firma care executa reparatiile. Acolo e vorba de termene!!

    Si altcineva sa-i invete ca o autostrada nu se inchide oricand le rasare lor in creier un capriciu dimineata. In ce tari se mai aude ca se inchid autostrazi? Da, am auzit de reparatii unde circulatia e pe o singura banda, am auzit de tronsoane cu probleme si se trece pe celalalt sens dar unde se închide ca la noi??
    Dacă era o COMETĂ, un AVION prăbușit, un CUTREMUR sau un MUNTE prăvălit pe autostrada, atunci mai pricepeam dar asa...mai bine ar pieri CNADNR-ul cu toata suita lui. Sa se mute in Cuba sau Coreea de Nord! Acolo pot sa inchida ce vor ca nu afecteaza cu nimic traficul! : ))
  • 0 (0 voturi)    
    articol din 2014 (Vineri, 4 septembrie 2015, 20:07)

    ala [anonim]

    http://www.contributors.ro/administratie/a1-ora%C8%99tie-%E2%80%93-sibiu-lot-3-cronica-unui-catastrofe-anun%C8%9Bate/
  • 0 (0 voturi)    
    Zona din autostrada inchisa (Duminică, 6 septembrie 2015, 6:35)

    Vlad [anonim]

    Toate autoritatile si locuitorii din zona stiau de zeci de ani ca terenul era instabil. Pentru stabilizarea terenului la vechea sosea in zona Saliste s-a lucrat ani buni si in vremea "cealalta".
    Acolo au fost interese multiple, incepand de la detinatorii terenurilor...


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by