Ministrul Transporturilor Iulian Matache si directorului general al CNADNR Narcis Neaga trebuie sa isi prezinte demisiile pentru modul catastrofal in care sunt gestionate lucrarile de reparatii de pe autostrada Orastie-Sibiu, solicita intr-un comunicat de presa vicepresedintele PNL Alexandru Nazare. Potrivit lui Nazare, exista riscul ca tronsonul inchis circulatiei pentru reparatii sa trebuiasca reconstruit din temelii si acest lucru ar putea insemna pierderea fondurilor europene primite pentru acest proiect.

Alexandru Nazare pe autostrada inchisa Orastie - Sibiu lot 3Foto: Facebook

"Reparatiile pe autostrada Orastie-Sibiu, inchisa la 10 luni de la deschiderea electorala dinaintea turului II al alegerilor prezidentiale, evolueaza nesatisfacator. Ministrul Matache si directorul Neaga trebuie sa vina sa vada stadiul acestor asa-zise "reparatii" si sa intervina de urgenta sau sa isi dea pur si simplu demisiile, impreuna cu premierul Ponta!", sustine Nazare.

Potrivit liberalului, "atat timp cat se rade si se reconstruieste, nu mai putem vorbi de simple reparatii. Mai mult, nici nu sunt atacate toate punctele critice care au nevoie de interventie, ci doar unul din sapte. Este probabil ca acest tronson sa aiba nevoie sa fie refacut din temelii. Ponta are acest mare talent sa inspire un guvern intreg sa faca treaba de mantuiala. Mentinand acest ritm, nu sunt sanse sa mai folosim autostrada in acest an si creste riscul pierderii banilor europeni".

"Ministrul Matache si CNADNR trebuie sa comunice transparent cu privire la problemele si solutiile pentru aceasta autostrada, nu prin asa-zise expertize transmise pe surse si care pot fi usor infirmate de realitatea din teren. Este cel putin straniu cum contractul acordat prin incredintare directa pentru expertiza tehnica la aceasta autostrada a disparut de pe siteul CNADNR dupa doua zile de la publicare. Din pacate, se pare ca singura intentie a guvernantilor este sa traga de timp, nu sa ofere solutii durabile. Daca nu se iau acum deciziile, din ianuarie vom achita nota de plata de la bugetul de stat.", transmite Nazare.

Primul lot de autostrada inchis circulatiei pentru remedierea defectelor

Lotul 3 din autostrada A1 Sibiu - Orastie, dat in folosinta cu doar 9 luni in urma, chiar inaintea alegerilor din noiembrie 2014 este inchis incepand de pe 7 septembrie pentru reparatii. Este vorba de o portiune de 22 de kilometri pe care au aparut fisuri adanci care pun in pericol siguranta traficului rutier.

Tronsoul este in garantie asa ca lucrarile vor fi facute pe cheltuiala constructorului care estimeaza ca autostrada va ramane inchisa timp de o luna si jumatate.

CNADNR anunta ca lucrarile defectuoase realizate de catre constructorul italian Impregilo au dus la crapaturile din asfaltul autostrazii A1 Orastie - Sibiu Lot 3. Potrivit autoritatilor, constructorul s-a apucat sa remedieze lucrarile si in zona viaductului Aciliu, iar in cazul crapaturilor din asfalt, daca nici acum nu va remedia degradarile produse, Compania de Autostrazi ameninta ca va contracta o alta firma pentru lucrari, mentionand ca toate lucrarile sunt si vor fi executate pe riscul si chaletuiala constructorului.

CNADNR mentiona ca "atat Expertii tehnici din partea Antreprenorului, cat si cei din partea Beneficiarului, au concluzionat faptul ca aparitia si evolutia acestui defect nu s-a cauzat unui fenomen de alunecare ci unei tasari structurale pricinuita de executia necorespunzatoare a lucrarilor la corpul autostrazii".

Cat priveste zona crapaturii de pe banda I de la km 60+600 - km 60+700, expertii CNADNR sustin ca nu a fost respectata prin executie solutia proiectata. Cu alte cuvinte, constructorul a lucrat gresit.

In detaliu:

Povestea autostrazii care o ia la vale: Cum s-a ajuns ca Lotul 3 din A1 Orastie - Sibiu sa fie macinat de alunecari de teren, cat de serioase sunt riscurile pentru soferi si cum explica autoritatile problemele de la viaductul Aciliu