Toti ochii pe autostrada Pitesti - Sibiu. Asociatia Pro Infrastructura cere transparenta totala de la Compania de Autostrazi: "Lipsesc informatii esentiale precum studiile geologice si geotehnice si analizele cost-beneficiu"

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Traseele propuse pentru A1 Pitesti - Sibiu
Foto: Hotnews
Informatiile publicate recent de catre Compania de Autostrazi (CNADNR) pe site-ul sau referitoare la posibilele trasee ale autostrazii Pitesti - Sibiu nu contin elemente esentiale precum studiile geologice si geotehnice, analizele cost-beneficiu si lasa impresia ca unul din trasee este deja predeterminat drept castigator, sustine Asociatia Pro Infrastructura (API) care cere autoritatilor transparenta totala. Demersul vine dupa ce premierul Dacian Ciolos a anuntat ca autostrada Pitesti - Sibiu este prioritatea "zero", iar directorul de la Autostrazi tocmai a anuntat public, luni, ca vrea sa transparetizeze Compania...

"Am studiat documentatia publicata de CNADNR privind autostrada Sibiu-Pitesti si alternativele de traseu. Din pacate, esentialul lipseste, adica insasi analiza consultantului asupra acestor variante: studiul geologic, analiza de mediu, analiza cost-beneficiu, deci pana acum demersul este unul mai mult de imagine", noteaza Asociatia Pro Infrastructura.

"Prin urmare, am formulat solicitarea atasata in care cerem publicarea acestor informatii si alte detalii asupra acestui contract (precum si a celui pentru autostrada Sibiu-Fagaras). Avem semnale ca ambele contracte nu decurg corespunzator, ceea ce ar fi foarte grav pentru ca de pregatirea corecta in aceasta faza depinde succesul acestor proiecte", sustine Asociatia pe contul sau de Facebook.

In urma cu doua saptamani, CNADNR a facut un pas mare spre transparenta proiectului autostrazii Pitesti - Sibiu si a publicat pe site-ul sau variantele de traseu studiate si rapoartele de progres dinc adrul revizuirii Studiului de Fezabilitate. La pachet, CNADNR a publciat un forum unde a invitat cei interesati sa-i dea cu parerea asupra proiectului.

Pro Infrastructura: "Analiza unor variante majore de traseu pare a fi fost efectuata cu un traseu deja predeterminat drept castigator"

"Din pacate, informatiile publicate sunt incomplete, lipsind tocmai informatia esentiala, respectiv analiza efectuata de prestator asupra acestor variante de traseu. Printre altele, lipsesc informatiile privind studiul geologic si geotehnic, precum si analizele costbeneficiu. In lipsa publicarii acestor analize si informatii amanuntite, demersul de pana acum ramane unul doar de imagine", se arata in solicitarea Asociatiei Pro Infrastructura adresata directorului general CNADNR, Narcis Neaga.

"Semnalam cu ingrijorare ca analiza unor variante majore de traseu pare a fi fost efectuata cu un traseu deja predeterminat drept castigator, ceea ce ar reprezenta o viciere profunda a acestui proces. Consideram, de asemenea, ca variantele propuse in traseul rosu (SF 2015) fata de cel albastru (SF 2008) trebuie analizate individual, nu la pachet (este vorba de alternativele de la Talmaciu - Boita, Caineni si Curtea de Arges).

Prin prezenta formulam o cerere conform Legii 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public.

    1. Va rugam sa publicati pe situl de web al institutiei Raportul de Progres nr. 3 emis in cadrul contractului privind revizuirea studiului de fezabilitate al autostrazii SibiuPitesti.

    2. Va rugam, de asemenea, sa publicati R aportul privind alternativele de traseu, inclusiv Raportul Geologic/Geotehnic si Analizele CostBeneficiu.

    3. Va rugam sa publicati toate rapoartele emise in cadrul contractului privind revizuirea studiului de fezabilitate al autostrazii SibiuFagaras.

    4. Va rugam sa precizati daca rapoartele de progres emise in cadrul acestor contracte au fost trimise pentru consultare si catre Comisia Europeana si JASPERS .

    5. Va rugam sa precizati detaliat daca in prezent exista intarzieri, blocaje sau probleme financiare in derularea celor doua contracte (privind autostrazile Sibiu-Pitesti si Sibiu-Fagaras).

    6. Va rugam sa ne precizati care este s ursa de finantare pentru cele doua contracte si ce plati sau efectuat pana in prezent", se arata in solicitarea API.

Premierul Ciolos anunta ca Pitesti - Sibiu este prioritate maxima / Seful de la Autostrazi promite ca transparetizeaza Compania, dar nu zice nimic de informatiile solicitate pe Pitesti - Sibiu


Premierul Dacian Ciolos a declarat duminica seara, intr-un interviu la Digi 24, ca demararea lucrarilor la autostrada Pitesti - Sibiu este una din prioritatile guvernului sau.

Luni, directorul CNADNR, Narcis Neaga a transmis un comunicat in care anunta ca doreste transparetizarea Companiei si publicarea pe site a informatiilor referitoare la activitatea companiei si stadiilor proiectelor de infrastructura, insa nu a pomenit nimic de informatiile suplimentare solicitate de Asociatia Pro Infrastructura. In schimb, seful de la Autostrazi a anuntat ca pe site vor fi publicate stadiile proiectelor si executia bugetara a companiei, un element putin relevant avand in vedere rectificarile bugetare prin care s-au tot luat bani de la infrastructura.

Narcis Neaga, seful de la Compania de Autostrazi
Foto: Hotnews
"Solicitarile venite din partea mass-media, dar si a societatii civile ne arata ca e nevoie de mai multa deschidere, de transparenta, si de ce nu, de colaborare in proiectele pe care le propunem si pe care le avem in desfasurare", sustine seful CNADNR intr-un comunicat.

"Consider ca am avut multe de invatat in ultima vreme din colaborarea cu societatea civila, dar si cu reprezentantii mass-media. Vreau sa le multumesc celor care se implica pe forumul companiei (forum.cnadnr.ro), care vin cu idei, pareri si solutii concrete cu privire la principalul proiect de infrastructura: constructia autostrazii Sibiu-Pitesti. Astfel de actiuni pe care le-am demarat in ultima perioada, si rezultatele acestora ne motiveaza sa continuam procesul de transparentizare al activitatii companiei", a declarat Narcis Neaga, Directorul General al CNADNR.


Citeste mai multe despre   



















21890 vizualizari

  • -7 (11 voturi)    
    Exemplu de abordare a proiectului (Luni, 23 noiembrie 2015, 17:38)

    TheLionKing [anonim]

    E clar cum abordeaza autoritatile problema:

    https://www.facebook.com/groups/87705248226/permalink/10153419840133227/
    • +8 (16 voturi)    
      Postare a unui apropiat PSD (Luni, 23 noiembrie 2015, 18:59)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui TheLionKing

      De ce ne dai linkuri ale apropiatilor PSD? Du-te cu el la haznalele lui Felix, Gadea si Mircea Badea!
      • +1 (7 voturi)    
        Habar nu aveam ca e de la PSD (Marţi, 24 noiembrie 2015, 9:05)

        TheLionKing [anonim] i-a raspuns lui Miky60

        Dar ce zice nenea ala, pare sa fie in acord cu articolul: "Cei de la CNADR au cam ales solutia tehnica, iar discutiile sunt in van".

        O autostrada nu e doar pentru capetele de linii, ea trebuie sa deserveasca si anumite zone industriale, nu sa le izolezi. Rm. Valcea este la 9 ore (marfa cale ferata) de Bucuresti si 12 pana la Constanta.

        Sa rupi orasul de un drum european nu e chiar OK.

        Atacul oamenilor in locul ideilor nu e cel mai constructiv de a dezbate un subiect.
  • +4 (8 voturi)    
    Alti agramati (Luni, 23 noiembrie 2015, 19:28)

    HP [utilizator]

    "si ce plati SAU efectuat pana in prezent"

    Țara asta e un prăfect infect.
  • +5 (7 voturi)    
    Nu se face de nu trece prin ograda PUTERII (Luni, 23 noiembrie 2015, 20:17)

    andreesanu [utilizator]

    Cum sa se faca ceva daca n-au terminat de cumarat paminturi in zona autostrazii hadamacii puterii !!!
    Ei si neamurile lor s-au agatat de traseul autostrazii ca si vrabiile pe fringhie ,asteapta doar semnalul sa treaca la ciugulit.
    Numai sa vezi ce preturi cer pe cate o rapa or niste tufe de catina la expropierea terenurilor.
  • +3 (3 voturi)    
    Nu se face de nu trece prin ograda PUTERII (Luni, 23 noiembrie 2015, 20:17)

    andreesanu [utilizator]

    Cum sa se faca ceva daca n-au terminat de cumarat paminturi in zona autostrazii hadamacii puterii !!!
    Ei si neamurile lor s-au agatat de traseul autostrazii ca si vrabiile pe fringhie ,asteapta doar semnalul sa treaca la ciugulit.
    Numai sa vezi ce preturi cer pe cate o rapa or niste tufe de catina la expropierea terenurilor.
  • +5 (5 voturi)    
    conditie (Luni, 23 noiembrie 2015, 22:09)

    samurai_x [utilizator]

    trebuie o analiza de mediu facuta cum trebuie - cu rute de migratie ale faunei - si marcarea zonelor unde sunt necesare ecoducte si cum arata acestea, strategii pentru protectie a speciilor ale caror habitate sunt decupate de autoastrada - si solutii de preventie ca acestea sa comunice
  • +3 (7 voturi)    
    e musai (Marţi, 24 noiembrie 2015, 0:14)

    nash pandelica [utilizator]

    fara autostrada asta, e grea naveta la sighii....
  • +4 (4 voturi)    
    Studiu de impact! (Marţi, 24 noiembrie 2015, 6:04)

    hotnewsfil [utilizator]

    Se foloseste frecvent sintagma 'studiu de impact', uneori cu pretiozitate, ca sa se puna in evidenta cultura celui ce o vehiculeaza.
    Se foloseste des dar se aplica rar, 'stramb', neconvingator.
    In cazul de fata - alegerea prioritara a autostrazii, pentru perioada ce incepe cu 2016 -, era necesar, din respect pentru opinia publica, sa fie sustinuta de prezentarea, cel putin rezumativ-calitativ, a datelor comparative care au condus la concluzia anuntata de catre premier, ce se castiga si ce se pierde, per ansamblu, pe termen scurt si mediu.
  • +5 (5 voturi)    
    "studiile" sunt aruncate imediat dupa semnare (Marţi, 24 noiembrie 2015, 10:27)

    jackalphonse [utilizator]

    se castiga din "fezabilitate" mult prea bine ca sa mai faci si autostrada.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri