Centurile Comarnic si Busteni, scoase la licitatie de Compania de Drumuri. Valoarea estimata: 9 milioane de euro pentru 4 kilometri de drum cu cate o banda pe sens

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Centuri ocolitoare la Busteni si Comarnic
Foto: Hotnews
Licitatiile pentru proiectarea si variantelor ocolitoare la Busteni si Comarnic au fost lansate de catre Compania de Drumuri si Autostrazi. Valoarea maxima estimata pentru centura de la Busteni (1 km) este de aproape 18 milioane de lei, adica 4 milioane de euro, iar perioada de executie este de 6 luni. In cazul centurii (circa 3 kilometri) valoarea estimata este de 22,3 milioane lei, adica aproape 5 milioane de euro, iar perioada de executie este de 4 luni. De precizat ca intre timp CNADNR deruleaza si o licitatie pentru 4 km de autostrada tot langa Comarnic, licitatie unde a fost depusa o singura oferta.

Compania de Drumuri si Autostrazi a anuntat joi ca a lansat licitatiile publice pentru "Proiectare si executie Varianta de Ocolire Busteni: Obiectiv 1 Busteni Sud, km 0+000-km 1+020" si "Proiectare si executie Varianta de Ocolire Comarnic: Obiectiv 1: km 0+000-km 2+850".

Potrivit datelor din serviciul electronic de achizitii publice (SEAP), cele doua proiecte au o valoare estimata cumulata de circa 40,3 milioane de lei, adica 9 milioane de euro. Termenul limita de depunere a ofertelor este 22 decembrie 2015.

Varianta de Ocolire Busteni (km 0+000-km 1+020) - 33 luni, din care perioada de proiectare - 3 luni, perioada de executie - 6 luni, iar perioada de garantie - 24 luni.

Valoarea estimata: intre 17,918,000  si  17,990,000 RON

Descriere proiect:

    - lungime: 1km (la care se adauga o varianta provizorie de circulatie de 180 m)
    - parte carosabila 2X3,50 m = 7,00 m
    - benzi de incadrare: 2X0,50m = 1,00 m
    - acostamente: 2X0,50m
    - 2 structuri: Pod peste valea Jepilor (km 0+330) si Pod peste raul Prahova (km 0+785)
    - viteza de proiectare: 50km/h

De precizat ca actualul proiect licitat ar urma sa ajunga doar pana in zona Castelului Cantacuzino si nu ar urma sa ocoleasca in intregime statiunea.

---

Varianta de Ocolire Comarnic (km 0+000-km 2+850) - 31 luni, din care perioada de proiectare - 3 luni, perioada de executie - 4 luni, iar perioada de garantie - 24 luni.

Valoare estimata: - intre 22,173,000  si  22,284,000 RON

Descriere proiect:

    - lungime: 2,8 km
    - parte carosabila 2X3,5 m = 7,00 m
    - benzi de incadrare: 2X0,5m = 1,00 m
    - acostamente: 2X0,5m
    - 1 structura: Pod Batraioara, km 2+800
    - viteza de proiectare: 50km/h

De precizat ca in cazul centurii de la Comarnic va mai trebui sa scoata la licitatie inca un tronson de circa 200 de metri care va subtraversa actualul DN1. In caietul de sarcini se precizeaza ca noul drum de 1 km  (Varianta Ocolitoare Busteni Sud) va trebui sa se uneasca de la km 1+020 cu Varianta de Ocolire Busteni Nord (pana la km 3+200), proiect care nu afce perte din prezenta licitatie.

---

Licitatia pentru 4 kilometri de autostrada langa Comarnic, in stadiu mai avansat si cu un singur ofertant

In luna mai, imediat dupa ce varianta concesiunii autostrazii Comarnic - Brasov a fost anulata de catre Guvern, Compania de Drumuri a scos de urgenta la actualizare Studiile de Fezabilitate pentru cele doua centuri. Contractul a avut o valoare totala de 58.000 de euro si a fost semnat cu firma EGIS Romania.

Capetele autostrazii Comarnic - Brasov
Foto: Hotnews
De amintit ca, intre timp, Compania de Autostrazi deruleaza deja o licitatie pentru constructia capetelor autostrazii Comarnic - Brasov.

Pe 14 octombrie au fost deschise ofertele pentru cele doua loturi, iar pentru capatul de 4 km de langa Comarnic s-a inscris in cursa o singura asociere: UMB - Tehnostrade cu o oferta de circa 153 milioane de lei (aproximativ 34,4 milioane euro). Contractul inca nu a fost atribuit.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















10433 vizualizari

  • -11 (11 voturi)    
    Mai baieti dashtepti de la CNADNR (Joi, 26 noiembrie 2015, 16:35)

    antrax [utilizator]

    Nu e mai bine sa faceti mai intai autostrada Ploiesti-Comarnic, ca e zona de campie/deal si vreo 80% din traseu DN-ul e oricum prin camp? Ati putea transforma bucata asta rapid, macar in drum expres, daca nu direct autostrada cu ceva devieri/exproprieri/pasaje.
    Si pe urma licitati nenorocirea asta de"capat", care poate va trebui sa se duca in alta parte, nu inapoi in DN? Iar intre timp lumea circula linistita pe centura aia cu o banda...
    • +7 (7 voturi)    
      Tu esti real ? (Joi, 26 noiembrie 2015, 17:14)

      Sufleu [utilizator] i-a raspuns lui antrax

      Tu de fapt propui sa se faca autostrada unde acum nu e nevoie deloc (adica pe Ploiesti-Comarnic unde e drum national de 2x2 si se circula lejer cu 100-120 km/h) in detrimentul unor centuri ultranecesare, care trebuiau facute de mult, pe portiuni de DN in localitate, care sunt blocate regulat datorita lipsei acestor centuri.
      • +1 (1 vot)    
        Tu ai citit maretule? (Joi, 26 noiembrie 2015, 20:47)

        antrax [utilizator] i-a raspuns lui Sufleu

        Nu am zis nimic de cele 2 centuri mentionate in articol, eu ziceam sa nu faca rahatul ala de 4 (patru!) km de AUTOSTRADA la Comarnic, care o sa stea nelipit de alta autostrada pentru inca 10 ani, daca ne luam dupa astia.
        Banuiesc ca tot centura se vrea si aia, dar costa 35 milioane EUR vs centura cu o banda care e estimata la 5 milioane EUR. Diferenta de 7 ori intre cele 2 preturi, pentru aceeasi lungime si cam acelasi scop.

        In schimb, sa faca din DN drum expres sau auotstrada nu cred ca ia mai mult de 2 ani. Intre timp centurile alea 2 vor fi terminate, si ai si fluiditate la capatul unei autostrazi Bucuresti-Ploiesti-Comarnic. Si pe urma se pot gandi la visele cu autostrada pe Valea Prahovei.
  • +8 (10 voturi)    
    Mult le-a mai luat .. (Joi, 26 noiembrie 2015, 17:04)

    A_Radu [utilizator]

    Pana sa-si dea seama ca centurile ocolitoare pentru statiuni sunt solutia decongestionarii aglomeratiei infernale de pe DN1 ... multi bani pe multe studii de fezabilititate + alte documentatii aiurea .... rezultatul hotiei si al incompetentei CNADR
    • +8 (8 voturi)    
      Si al ministrului (Joi, 26 noiembrie 2015, 17:18)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui A_Radu

      celor mai mari proiecte care au existat vreodata la noi, maestrul holocaustului, sfinxul nesimtirii, baiatul cel mai destept si cinstit din maretul guvern pictor vonta!
      Mi/e scarba de el si de absolut TOTI prostii care i/au votat! Daca as avea voma sa ii pot acoperi pe toti as face asa ceva.
      Cat de prost poti fi ca natie sa votezi mereu, mereu, mereu, ... comunistii?! Doar pentru ca asa iti DICTEAZA latrina/haznaua/voma3!
  • -2 (4 voturi)    
    Interese (Joi, 26 noiembrie 2015, 17:06)

    Ccoto [utilizator]

    Mai degraba se fac aceste drumuri ca apoi sa se construiasca vile/case in zona. In Romania, centurile nu rezista mai mult de 1-2 ani si se umplu de constructii (vezi cazul Caransebes, Lugoj, Turnu Severin).
  • -3 (3 voturi)    
    Asa... (Joi, 26 noiembrie 2015, 17:16)

    Luchian [utilizator]

    Care este pretul corect pe kilometru care v-a fost predat in timpul facultatii de jurnalism?

    Sau ce strategii de construire a drumurilor dintr-o tara se invata la cursurile de jurnalism?

    Uneori ma intreb, de ce nu fac toti cei care au functii de conducere in tara asta facultatea de jurnalism, ca sa devina in cativa ani experti in toate.

    Un jurnalist pare sa fie expert in drept, in politica, in constructii de drumuri, in economie, in finante, in invatamant, in IT, in religie... ca sa insir doar cateva domenii ce tin de conducerea unei tari. Probabil se invata si cum se fac filmele, masinile, electronicele, operele de arta si ce sfaturi trebuiesc date specilistilor din acele domenii pentru imbunatatirea activitatii lor.
    Un curs presupun ca nu exista la jurnalism, cel legat de industria aerospatiala. Nu prea am vazut articole ale jurnalistilor despre imbunatatirea activitatii inginerilor NASA.

    Aproape ca regret ca am terminat automatica si ca n-am facut facultatea de jurnalism. Acum eram expert in aproape toate domeniile.
  • +1 (1 vot)    
    Viteza de proiectare? (Joi, 26 noiembrie 2015, 17:17)

    Caligula [utilizator]

    50km/h pare a fi un drum construit pentru mopede.
  • +5 (5 voturi)    
    ... (Joi, 26 noiembrie 2015, 17:44)

    Elsil [utilizator]

    9 mil.euro pentru 4 km? Dar cu ce le fac? Cu aur?
    • +4 (4 voturi)    
      Cu sudoare (Joi, 26 noiembrie 2015, 18:13)

      CititorulComentator [utilizator] i-a raspuns lui Elsil

      Uselista...costa mult!
  • +7 (7 voturi)    
    9 milioane de euro pentru 4 kilometri? (Joi, 26 noiembrie 2015, 18:34)

    Ricochet [utilizator]

    Un calcul simplu ne arata ca pretul pentru UN METRU PATRAT de sosea este de circa 225 euro!

    La acet pret, hoti ticalosi, s-ar putea contrui CASE!!! pe aceasta suprafata, nu o sosea nenorocita cu 10 centimetri de asfalt.

    DNA-ule, cum de nu vii, sa umpli puscariile cu ei...
  • 0 (0 voturi)    
    poftim ? (Joi, 26 noiembrie 2015, 22:44)

    Adrian_1234 [utilizator]

    Adica centura de 1km care costa 5 mil ??!
    Si nici nu e centura ? Pai Busteniul are vreo 5-6 km lejer ... ce centura e aia de 1 km ?
  • 0 (0 voturi)    
    Rusinos (Vineri, 27 noiembrie 2015, 10:13)

    Je__ [utilizator]

    Adica niste linii de 1 km si 4 km, nu au putut fi construite in ultimii 25 ani?

    Adica pe drumurile cele mai aglomerate din tara niste linticuri de centuri nu suntem in stare sa construim?

    Rusinos.

    La fel.
    Sunt atatea portiuni pe DN-ul european care poate fi dublat la 2 benzi la urcare, dupa un sat, din loc in loc, care ar fluidiza imens traficul.

    Scoateti ma ochelarii de cal...si faceti si voi ceva....ca solutii simple sunt la tot coltul....numai sa vrei......


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by