FOTO / VIDEO Cum arata noua Gara din Arad dupa modernizare. Ministrul Transporturilor a vizitat si santierul liniei de cale ferata reabilitata pana la frontiera

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Gara Arad
Foto: Facebook
Modernizarea Garii din Arad a fost finalizata, iar ministrul Transporturilor Dan Costescu a facut o vizita joi pentru a inspecta ultimele lucrari pe coridorul de cale ferata aflat in reabilitare pana la frontiera cu Ungaria.

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a facut, joi, o vizita la Gara Arad ce a fost modernizata la pachet cu reabilitarea liniei de cale ferata pe Tronsonul 1: Frontiera - Curtici - Arad - Km 614 - pe CORIDORUL IV PAN-EUROPEAN -  proiect ce are ca scop modernizarea unui tronson de 41,185 kmpentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h. Intreg proiectul are un cost de circa 1,1 miliarde de lei.

"[...] Trenurile vor circula fara sa mai fie nevoie sa opreasca sa schimbe locomotivele, fara sa mai schimbe personalul, iar asta tocmai gratie acestui sistem ERTMS Nivel 2 pe care l-am implementat, deocamdata doar in acest proiect. Gara Arad este un proiect pilot pe care mi-as dori sa-l extindem in perioada urmatoare", a declarat Dan Costescu.

Gara din Arad, modernizata si extinsa


Lucrarile de modernizare si extindere a garii din Arad au costat 315 milioane de lei.

Ministerul Transporturilor transmite ca Gara Arad "este cea mai importanta statie de pe aceasta sectiune si deserveste Municipiul Arad (populatie de peste 200.000 locuitori). Statia de cale ferata Arad este un nod de cale ferata important asigurand legaturi feroviare cu nord-vestul Romaniei spre Oradea, Satu Mare, Baia Mare, cu sud-vestul tarii spre Timisoara, Turnu Severin si Serbia si cu linii feroviare cu trafic local spre Nadlac, Brad, Santana. 

Din punct de vedere al complexitatii - numar de linii, numar de schimbatoare de cale, ramificatii, instalatii de semnalizare  - statia Arad este printre cele mai mari din Estul Europei avand in exploatare o lungime desfasurata de aprox 35 km linie de cale ferata si 146 de schmbatoare de cale. Toate acestea fiind reabilitate in cadrul proiectului".

"A fost reabilitate peronul existent din fata cladirii de calatori cu o inaltime de NSS+0,38 m pentru a pastra structura si fatada istorica. S-au realizat  trei noi peroane intermediare din care primele doua cu o lungime de 400 m, latime de 7,70 m si o inaltime de NNS+0,55 m si al treilea peron intermediar cu o lungime de 340 m, o latime de 7,70 m si o inaltime de NSS+0,55m.

In statia Arad accesul la peroane se face in prezent pe o pasarela pietonala noua care se desprinde din holul central al cladirii de calatori. Pasarela a fost dotata cu toate facilitatile pentru calatori si pentru persoanele cu mobilitate redusa (lifturi, scari rulante, marcaje speciale, etc)", informeaza Ministerul.

Potrivit reprezentantilor MT, "accesul calatorilor la peroanele liniei II-VII se face pe o pasarela care este prevazuta cu facilitati pentru calatori  (scari rulante, lifturi etc.)".

Video publicat de catre Ministerul Transporturilor:



Fotografii publicate pe Facebook de primarul Aradului, Gheorghe Falca.













Fotografie publicata pe forumurile skyscrapercity.com si peundemerg.ro :






Reabilitarea celor 42 de km de cale ferata pana la frontiera - aproape de final, dupa o intarziere de aproape un an si jumatate


Cat priveste lucrarile la linia de Cale ferata pana la frontiera, acestea au ajuns la inceputul lunii decembrie la un stadiu de circa 92%, conform informatiilor publicate de CFR.


Potrivit Ministerul Transporturilor, lucrarile trebuiau terminate inca din 2014, dar din diverse motive lucrarile au intarziat.

"In urma problemelor aparute in derularea executiei lucrarilor Antreprenorul a solicitat prelungiri ale  duratei de executie, contractul de executie fiind estimat a se finaliza in luna ianuarie 2016.

Probleme care au generat aceste prelungiri au fost determinate de dispute CFR - Antreprenor asupra fundatiilor stalpilor liniei de contact, detalii de executie ale Pasarelei din Arad, modificari legislative in domeniul semnalizarii trecerilor la nivel, cerintele CFR-ului privind instalatia de semnalizare care au fost modificate succesiv ca urmare a implementarii Proiectului Pilot ERTMS nivel 2 Bucuresti - Brazi (receptionat in octombrie 2015)", detaliaza Ministerul Transporturilor.


Reabilitarea CF Tronsonul 1: Frontiera - Curtici - Arad - Km 614 pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h                  

Constructor: Asocierea: "ALSTOM Transport S.A., Swietelsky Baugesellsachaft m.b. H, Astaldi S.p.A, Euro Construct Trading ᅫ98 SRL si Dafora S.A."

Valoarea contractului: 1.080.484.729 lei fara TVA;   
Inceperea lucrarilor: 15.03.2012
Termen estimat de executie: 27 luni
Termen de garantie : 24 luni
Finalizarea lucrarilor (termen estimat):  decembrie 2015 finalizare lucrari , punerea in functie inclusiv testare instalatii de semnalizare si ERTMS in martie 2016
STADIUL ACTUAL (3 decembrie 2015): 92%

Amplasamentul:  Lungimea totala a traseului este de 41,185 km si este amplasata in intregime in judetul Arad.

Localitatile din judetul Arad cuprinse in cadrul proiectului:

¬    Orasul Curtici,
¬    Comuna Sofronea,
¬    Municipiul Arad,
¬    Comuna Vladimirescu,
¬    Comuna Paulis;


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















26644 vizualizari

  • +14 (14 voturi)    
    ! (Joi, 10 decembrie 2015, 20:47)

    Natasa [utilizator]

    Oare cand in tara asta va fi o prioritate un transport civilizat pe calea ferata??? Oriunde in Europa trenurile sunt preferate masinilor pentru niste avantaje indiscutabile! La noi, pleci azi, ajungi poimanine sa te fereasca ghinionul de a avea nevoie la toaleta, chiar si in trenurile mai noi, dar preturile sunt ca afara, asta le-a iesit!!!
    • +1 (1 vot)    
      @Natasa (Vineri, 11 decembrie 2015, 9:03)

      Anton122 [utilizator] i-a raspuns lui Natasa

      Mai sunt de construit ceva autostrazi in Transilvania dupa aia se apuca si de calea ferata. Coridorul IV de la Curtici la Brasov este in reabillitare. Urmeaza si restul tronsoanelor importante din Transilvania in perioada 2016-2022.
    • +1 (5 voturi)    
      preturi ca afara!?.. (Vineri, 11 decembrie 2015, 10:45)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Natasa

      Arad <> Bucuresti ~550km. Biletul este 100 ron (pret intreg.. mai sunt si nspe variante de reduceri). Da-mi si mie exemplu de tara europeana in care poti sa parcurgi distanta asta la acelasi pret.
      https://www.ricksteves.com/travel-tips/transportation/trains/cost-maps

      Cat dai atata face. Investitia in garnituri este infima pe langa costurile cu calea de rulare. E usor sa pui pe sina un tren care sa arate bine, sa fie curat.. si sa-i tragi un pret pe masura. Tot 10 ore o sa faca pana la Arad, caz in care majoritatea celor care isi permit un bilet mai scump vor prefera avionul.
      • +1 (3 voturi)    
        tara europeana (Vineri, 11 decembrie 2015, 11:28)

        AdriEu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        .. Cehia, 631 km 134 RON, tot acolo e, doar ca vorbim de alte conditii.. (tarif fara reducere) nu mai zic ca pe langa reducerile pentru elevi/studenti si pensionari ( destul de semnificative) mai exista si carduri de fidelizare la care primesti reduceri bune.

        mai caut, usor de gasit.
        • +1 (3 voturi)    
          tare exemplul... (Vineri, 11 decembrie 2015, 13:02)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui AdriEu

          1. conditii mai bune decat la noi?.. (viteza/confort)
          2. de unde pana unde?.. Cehia are doar 450km pe latime..
          3. cat din pretul asta este subventia? http://archiv.ihned.cz/c1-22482450-czech-railways-ups-fares-wants-higher-subsidies
          • 0 (0 voturi)    
            prietene.. (Vineri, 11 decembrie 2015, 13:49)

            AdriEu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            nu vorbii daca nu ai vazut/incercat.. asa din auzite stim cu totii.

            1. Leo Express, RegioJet sunt companii private cu preturi sub cel al companiei de stat, cauta si vei gasii confortul calatoriei in care ai inclus apa si sandwichi ( da, acolo unde liniile aeriene low cost nu iti dau nimic). Pendolino fiind numele trenurilor de viteza cu confort ridicat ale companiei de stat (pretul specificat de mine fiind cel de la stat si nu de la privat, acelasi confort, plus WIFI/ videoteca cu access gratuit)
            2. de la Cesky Tesin pana in Karlovy Vary ai exact distanta specificata de mine. Daca tu masori de la granita poloniei cu austria sigur nu vei ajunge nici la 300 km! verifica google maps inainte sa dai un exemplu.
            3. daca Cehii au stiut sa isi subventioneze investitiile.. nu e treaba mea, tu ai vrut exemplu de calatorie comparabila cu ce exista in romania la standarde europene ridicate ( e bine stiut calitatea nodului feroviar al cehiei, iar confortul fara probleme comparabil cu obb-ul austriac).
            • 0 (2 voturi)    
              subventia este importanta (Vineri, 11 decembrie 2015, 18:30)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui AdriEu

              nu vorbim de subventia pentru infrastructura, ci de cea pentru pretul biletului. daca este 800 de coroane, dar subventia este 60% si fara ea pretul biletului ar fi fost 2000 de coroane, cine plateste diferenta?..
      • +3 (3 voturi)    
        mai intereseaza-te! (Vineri, 11 decembrie 2015, 15:48)

        Natasa [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        O, da, vezi preturile biletelor de tren in Belgia! Au abonamente de 50 de euro 10 calatorii oriunde in tara! In weekend ORICE bilet are reducere 50% tocmai pentru a nu sufoca soselele! Copiii pana in 12 ani calatoresc gratuit! cu ce sa compari, cu trenul Bucuresti- Satu Mare care costa cat un bilet de avion low cost pana la Paris?
  • +9 (9 voturi)    
    Un exemplu (Vineri, 11 decembrie 2015, 9:39)

    fdaniel [utilizator]

    Un exemplu de ce s-ar putea face in tara asta daca s-ar fura MAI PUTIN!
    Nu deloc, mai putin.


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by