Compania de Autostrazi a semnat un contract de expertiza de circa 77 mii euro pentru a verifica stabilitatea si calitatea materialelor folosite in constructia autostrazii A1 Lugoj - Deva, Lot2, tronson construit practic de aceeasi firma care a lucrat pe autostrada Sibiu - Orastie Lot 3, autostrada inchisa la nici un an de la inaugurare dupa ce au aparut fisuri in asfalt si care a fost si demolata partial intre timp.

A1 Lugoj - Deva, Lot 2 - octombrie 2015Foto: Captura YouTube

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania ca a fost semnat contractul "Expertiza tehnica pentru determinarea stabilitatii rambleurilor si calitatii materialului de umplutura, folosit la executia rambleurilor in cadrul Contractului "Proiectare si executie Autostrada Lugoj - Deva, lot 2: km 27+620 - km 56+220", se arata intr-un comunicat remis HotNews.ro

Contractul a fost semnat cu SC GEOTESTING C.I. S.R.L, valoarea acestuia este de 133.100 RON fara TVA si are o durata de 2 luni.

"Dupa experienta cu lotul III al autostrazii Sibiu-Orastie, am hotarat ca pentru lotul II al autostrazii Lugoj - Deva, km 27+620 - km 56+220, sa facem o expertiza tehnica care sa ne dea date exacte asupra executiei si calitatii acestui lot. Asteptam detaliile acestei expertize, astfel incat sa putem lua deciziile cele mai corecte si mai bune pentru derularea intr-un ritm sustinut a contractului, in vederea finalizarii acestui lot. ", a declarat Catalin Homor, director general al CNADNR SA.

Primele informatii cu posibile neconformitati aparute pe Lotul 2 din Lugoj - Deva au aparut inca din 2015, iar fostul director CNADNR afirma atunci ca se fac verificari privind executia lucrarii pornind de la niste rapoarte de neconformitate.

Asemanari cu Lotul 3 din Sibiu - Orastie: acelasi constructor, aceeasi firma care a facut SF-ul

Constructorul autostrazii Lugoj - Deva Lot 2 este aceeasi asociere italiana Salini - Impregilo, aceeasi care a realizat tronsonul cu probleme din autostrada Sibiu - Orastie. Vorbim de Lotul 3 care, din cauza diverselor probleme printre care si de executie, a fost inchisa si demolata partial la nici un an de la deschiderea traficului.

Mai mult, Studiul de Fezabilitate pentru A1 Lugoj - Deva a fost facut de catre aceeasi firma care a facut SF-ul pentru lotul inchis de langa Sibiu: firma germana DIWI Consult International.

Lotul 2 din autostrada Lugoj - Deva are o lungime de 28,6 km si constructia sa a afost castigata la licitatie de catre asocierea Salini (Impregilo) - Secol SpA cu o oferta de 562 de milioane de lei, aproape 50% din cat estimase CNADNR.