Directorul Companiei de Drumuri: Repararea autostrazii demolate incepe in aprilie si va fi facuta de CNADNR

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Autostrada Sibiu - Orastie, portiunea demolata
Foto: Construim Romania
Lucrarile de remediere a portiunii din autostrada A3 Orastie-Sibiu, inchisa si demolata partial in toamna anului trecut, la nici noua luni de la inaugurare, vor incepe in luna aprilie si vor fi facute de CNADNR, in regie proprie, prin utilajele pe care le detine si pe care le poate inchiria, a declarat seful Companiei de Autostrazi, Catalin Homor, la o conferinta organizata de Capital. Valoarea maximala pentru reparatii este de 5 milioane de euro, potrivit sefului de la drumuri.

"Valoarea de 5 milioane de euro esteo o valoare maximala estimata pentru remedierea defectiunilor. In aprilie incep, efectiv, lucrarile de reparare a autostrazii Orastie-Sibiu. Nu putem discuta de o valoare exacta pana nu vom avea un proiect tehnic. Solutia cu cele mai putine riscuri si o durata cat mai mica de executie e cea de a executa lucrarile in regie proprie. Astazi CNADNR are utilaje si restul vor fi inchiriate, plus materialele de constructii necesare pe care le va folosi, iar diferenta o va cumpara. Vor fi implicate toate categoriile de experti si poate se va ajunge la peste 50 de persoane implicate. Perioada de executie este semnificativ mai scurta", a mai spus Homor.

Ministrul Transporturilor a anuntat pe 13 ianuarie ca reziliaza contractul cu firma italiana Impregilo pentru Lotul 3 din Sibiu - Orastie, autostrada inchisa si demolata partial la mai putin un an de la inaugurare. Ministrul sustine ca rapoartele companiei arata ca lucrarile au fost facute necorespunzator si cu materiale de calitate slaba.

Costescu a declarat ca, potrivit legii, firma Salini - Impregilo va fi trecuta pe o lista neagra si timp de doi ani nu va putea participa la alte licitatii organizate de catre Compania de Drumuri si Autostrazi, iar autoritatile vor incerca executarea garantiilor de circa 90 de milioane de lei depuse la proiect.


Citeste mai multe despre   

















6584 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    si factura catre Dottore Di Catania (Marţi, 15 martie 2016, 17:26)

    un domn [utilizator]

    in solidar cu Narcis Neaga, da ? ne am inteles ?
  • +6 (6 voturi)    
    PAPAGALII (Marţi, 15 martie 2016, 17:38)

    nesuferitu [utilizator]

    care au facut acest contract din partea CNADNR ar trebui sa plateasca din propriul buzunar ''gherla'' asta de zile mari. ca au cu siguranta de unde!
  • +4 (4 voturi)    
    Vor " incerca " executarea garantiilor ?DEGEABA! (Marţi, 15 martie 2016, 17:38)

    Plagarus [utilizator]

    Cu două zile înainte de turul 2 al alegerilor generale din noiembrie 2014, CNADNR a preluat autostrada de la constructorul italian Salini-Impregilo în pofida avertismentelor primite de la firma de proiectare conform cărora nu erau făcute lucrările de drenaj. Deschiderea traficului va pune în pericol autostrada, era avertizată CNADNR.
    In pofida avertismentelor, autostrada a fost deschisă iar temerile s-au confirmat !!!!!
    Salini Impregilo a reclamat CNADNR la Curtea de Arbitraj Comercial Internațional de la Paris (CCI Paris) solicitând plată a peste 120 milioane lei !
    Italienii susțin că au înregistrat cheltuieli suplimentare în urma unor întârzieri de care se fac vinovate autoritățile române. Întârzierile privesc dreptul de acces pe șantier și au fost cauzate fie de modificările la proiect solicitate de CNADNR
    România a fost condamnată pentru plata unor sume importante în contracte de infrastructură în mai multe proiecte importante, precum contractul semnat cu firma franceză Colas pentru tronsonul de autostradă Cernavodă Medgidia sau cu firma italiană Todini, actualmente Salini-Impregilo, pentru centura ocolitoare Sibiu. Subiectul plăților importante la care a fost condamnată CNADNR, de ordinul zecilor de milioane de euro, a fost unul tabu. CNADNR-ul nu a făcut publice date privind sumele ce trebuie plătite constructorilor străini în urma unor astfel de procese.
    In zona viaductului Aciliu,mandria infrastructurii romanesti, au apărut fisuri adânci, care au pus în pericol siguranța traficului rutier.
  • +9 (9 voturi)    
    stau linistit.. (Marţi, 15 martie 2016, 17:52)

    un om [utilizator]

    daca se ocupa CNADNR prin forte proprii, in loc sa se ocupe cei care au gresit (firma Salini - Impregilo), probabil abia in 2030 se va putea circula pe tronsonul respectiv, bineinteles pentru o perioada scurta, ulterior urmand sa se faca o licitatie publica pe care o va castiga o companie pe nume Salini - Impregilo, care va trebui sa repare greselile de executie facute de CNADNR. :)) Tara din lumea a III-a...
    • -2 (4 voturi)    
      QED (Miercuri, 16 martie 2016, 8:55)

      satul_de_aroganti [utilizator] i-a raspuns lui un om

      Fatalism tipic romanesc.
        ()
  • +5 (5 voturi)    
    PROPUN (Marţi, 15 martie 2016, 17:52)

    nick24 [utilizator]

    1.sa se facă întai licitatie pt firma care face constatările, apoi să se facă contestație la firma câștigătoare
    2. licitație pt un nou studiu de fezabilitate, cu contestații
    3. Licitație pt efectuarea lucrarii cu contestațiile respective
    4. Demararea lucrarilor după obținerea avizului de mediu, care nu trebuie obținut mai repede de 1 an
    5. Intrarea în insolvență a firmei care a câștigat contractul de execuție
    6. Refacerea studiului de fezabilitate care a expirat
    7. Refacerea licitației, iar firmei câstigătoare sa primească un contract de execuție cu termen 48 de luni, pt 200 de metri de autostradă.
    8. Între timp și restul autostrăzii fiind închisă pt cratere, se va încerca folosire bucații cu iesri directe în DN.
  • +6 (6 voturi)    
    tot asa! (Marţi, 15 martie 2016, 18:03)

    jnski [utilizator]

    sa nu se opreasca, sa lucreze pana ajung la pitesti !!
  • +2 (2 voturi)    
    A1 nu A3 (Marţi, 15 martie 2016, 18:36)

    mache [utilizator]

    Orastie-Sibiu face parte din A1
    • +1 (3 voturi)    
      Unde naiba sa ti minte atatea autostrazi (Marţi, 15 martie 2016, 23:17)

      Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui mache

      Sunt mult in tara asta, tuturor ni se intampla sa le mai incurcam din cand in cand.
  • +3 (3 voturi)    
    Am auzit (Miercuri, 16 martie 2016, 8:20)

    DE:AD:BE:EF:CA:FE [utilizator]

    Ca in Ro se construiesc mai multe autostrazi. M-am bucurat. Prostu' de mine nu a luat in calcul varianta ca "mai multe" inseamna de fapt in acelasi loc. Ma intreb pt ce naiba mai e nevoie de avize si semnaturi din moment ce, oricum, nimeni nu raspunde.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version