In ce stadiu e autostrada Pitesti - Sibiu, viaductul peste Somes pe autostrada A3 de langa Cluj-Napoca si sectiunea cu tunele de pe autostrada A1 Lugoj-Deva
A1 Sibiu - Pitesti
"Am infiintat acea Unitate de Implementare a proiectului Sibiu-Pitesti, iar toate analizele realizate pana in momentul de fata au fost agreate si de catre reprezentantii CE. Astfel, deja avem pentru sectiunile 1 si 5, fiind un traseu comun calificat in finala, certificarea cum ca evaluarea si analizele sunt realizate la o calitate superioara. Se poate trece in perioada urmatoare la studiul geotehnic, la foraje in teren. Graficile sunt respectate", a declarat seful de la Autostrazi, Catalin Homor.
"Pentru sectoarele 2,3 si 4, au fost calificate doua variante de traseu din sapte. Cele doua variante au un traseu comun in proportie de 70%, dar ca sa nu mixam sectoarele, ne concentram pe sectoarele 1 si 5 care sunt sigur pe un traseu comun si vor fi demarate lucrarile pentru studiul geotehnic. Pe sectoarele de mijloc analiza e destul de avansata, dar e in functie si cum merg discutiile cu reprezentantul Comisiei Europene", a spus Homor.
Termenul de finalizare a Studiului de Fezbailitate ramane decembrie 2016 pentru tot contractul, iar pentru sectoarele 1 si 5 termenul este iulie 2016.
"Urmatoarea etapa o reprezinta proiectul tehnic pe care il vom licita separat pe toate sectoarele. Va trebui sa fie un singur proiectant care sa integreze toate sectiunile", a explicat Homor.
Viaductul peste Somes de pe A3 langa Cluj-Napoca
Langa Cluj-Napoca, intre localitatile Gilau si Nadaselu, circa 9 km din autostrada A3 sunt in stadiu avansat de constructie, cu sanse reale de a fi gata in acest an. Cu toate acestea, intre acest "ciot" de autostrada si restul de 54 de km pana la Campia Turzii, lipseste un viaduct ce a ramas cosntruit partial inca de pe vremea Bechtel. Fara realizarea acestui viaduct, cele doua bucati de autostrada - cea finalizata si cea in constructie - nu ar fi unite intre ele.
"Podul peste Somes, pe autostrada A3, a fost licitat anul trecut. Din cauza documentatiei de proasta calitate procedura a fost anulata. In momentul de fata am contractat lucrari de reproiectare astfel incat sa aducem calitatea documentatiei de atribuire la un minim astfel incat rezultatul final sa fie unul scontat, urmand ca in luna mai sa licitam lucrarile", a declarat Catalin Homor.
"Termenul de realizare a acestui proiect este o luna, pentru ca in mare parte el este executat", a spus directorul CNADNR.
Tunelele de pe A1 Lugoj - Deva
In urma cu doua luni, CNADNR accepta solutia propusa de constructorul Lotului 2 din Autostrada A1 Lugoj - Deva cu privire la sectiunea unde sunt impuse tunele pentru autostrada care sa asigure un coridor de mobilitate pentru animalele din zona. In presa, tunelurile au ajuns sa fie cunoscute drept "tunelurile pentru ursi", desi teoretic tunelurile vor deservi autostrada si autovehiculele, iar fauna va putea trece pe deasupra.
CNADNR aproba atunci unirea a doua tunele intre ele, practic un singur tunel mai lung.
"Cat priveste sectorul din Lugoj-Deva, Lot 2 - sectiunea cu tunele - proiectul tehnic este in Companie si mai trebuie sa priemasca un aviz. In luna iunie va fi scos la licitatie pentru constructie", a precizat luni Catalin Homor.

Cine e responsabil pentru noaptea de coșmar de la Spitalul Foișor? Cinci întrebări și răspunsuri esențiale despre scandalul evacuării unității medicale
Raed Arafat vine cu noi explicații după evacuarea cu scandal a Spitalului Foișor: Decizia a fost corectă, chiar dacă a creat disconfort pentru pacienți
Sarea și oamenii - O istorie care a început acum 8.000 de ani, în România
Un bucureștean a făcut cerere pentru un nou buletin acum două luni, dar nu l-a primit nici acum / Cum explică oficialii „dificultatea temporară” de eliberare a actelor de identitate
Ce înseamnă și ce impact ar putea avea decizia CEDO privind vaccinarea
sunt curios, au cazut niste capete din CNADNR pentru greseala asta si intarzierea cauzata? macar o penalizare la salar.
probabil respectivii au fost promovati si mutati pe posturi mai inalte unde sa nu faca nimic...
asa e in romania, faci belele.. te promoveaza si te face director, sa stai degeaba pe bani frumosi, macar sa nu mai faci prostii la licitatii
stiu eu exemple de indivizi paraleli care lucreaza la APIA, si efectiv nu ii puteau da afara, ca aveau nu stiu ce cunostiinte pe la partid.
asa ca sefa noastra i-a promovat, sa nu mai opereze dosarele agricultorilor, ca faceau numai prostii, conturi gresite, cifre aiurea.. etc
si noi fraierii care munceam zilnic 12 ore si ne treceau 300 de dosare prin maini... eram tinuti la respect, nici nu se putea problema de plata pentru orele sau munca suplimentara...
eram 15 oameni din care numai 7 lucrau efectiv, restul plecau prin pauze de masa la ora 12 si se intorceau dupa ora 15... iar vinerea programul se termina la ora 13:00 fix, iar noi ramaneam in urma sa facem dosarele, ca ramaneau agricultorii fara bani
asa e si prin CNADR... 30% muncesc pentru restul de 70%
Culmea incompetentei si iresponsabilitatii ,asta-i calificativul pentru CNADNR si ministerul NEPUTINTEI NATIONALE !!!
Acolo se pare ca nu se aud canii din Dealu Negru, si daca e sa traga o pipa, trec in Ukraina ca aici nu e data legea antifumat, nu e nevoie de tunel si nici de viza schengen.