Autostrada Pitesti - Craiova se afla intr-o procedura de concesiune ce a fost supendata pentru ca nu are o sursa de finantare, in schimb Compania de Autostrazi ar dori sa lanseze realizarea a doua centuri rutiere, in doua puncte cheie pe traseu - la Slatina si la Bals, dupa cum a anuntat directorul CNADNR intr-un interviu acordat HotNews.ro. Centura Slatina e aproape gata proiectata, insa ii lipseste si ei o sursa de finantare, in timp ce pentru Bals se ia in calcul realizarea centurii direct la standard de autostrada.

Autostrada Pitesti - Craiova si centurile Slatina si BalsFoto: Hotnews

Fragment video din interviul HotNews.ro:

Video realizat cu echipament Nikon

Reporter: Avem doua concesiuni de autostrada scoase in SEAP din 2013. Vorbim de Pitesti - Craiova si Autostrada de Centura Bucuresti Sud. De ce mai stau agatate in aceasta procedura? E clar ca odata cu esecul Comarnic - Brasov, proiectul fanion, acestea nu mai aveau sanse...

Catalin Homor: Au ramas agatate pentru ca nu au sursa de finantare in momentul de fata. Ambele proceduri de concesiune, de dialog competitiv, sunt suspendate. Si concesiunea intra pe deficitul bugetar, plafonat la nivelul Romaniei si care nu poate fi depasit.

Reporter: Avem aceste doua proiecte care sunt blocate, dar sunt alte proiecte in puncte cheie - precum Slatina sau Bals, care sa fie rezolvate prin centuri.

Catalin Homor: Documentatia pentru Slatina la nivel de proiect tehnic, inclusiv detalii de executie, in maxim doua luni va fi depusa in cadrul CNADNR. Vom avea proiectul tehnic, gata de scos la licitatie si executie. Urmeaza sa identificam si sursa de finantare. Daca gasim o solutie, scoatem licitatia anul acesta.

La Bals exista o discutie pentru ca centura Bals se suprapune cu autostrada Craiova - Pitesti. Daca se executa centura Bals trebuie gandita astfel incat sa inglobeze in ea, la nivel de autostrada, anumite profile pe anumite sectiuni.

Reporter: Cum e centura Bacau, de altfel...

Catalin Homor:Cum e centura Bacau. Este in analiza sa se faca doua noduri de mare viteza pe aceasta sectiune si o mare parte din ea sa fie la nivel de autostrada. Sa spunem ca se lucreaza la identificarea unei solutii optime care sa nu suprapuna doua proiecte diferite.