De ce sunt puse borduri pe mijlocul DN1 langa Cluj-Napoca, in timp ce pe Bucuresti-Otopeni au fost schimbate cu parapete din cauza accidentelor repetate

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Borduri si alveole pe DN1 la Tureni
Foto: Forum peundemerg.ro
​Pe DN1, langa Cluj - Napoca, sensurile de circulatie au inceput sa fie separate prin borduri si insule mediane, benzile au fost ingustate, iar in unele locuri banda II trecere fortat pe banda I pentru a lasa loc destinat virajelor la stanga. Lucrarile au fost demarate de catre Compania de Drumuri si au iritat localnicii, autoritatile din zona, precum si multi soferi care tranziteaza drumul. Lucrarile de montare a bordurilor intre sensurile de circulatie vin in contextul in care langa Bucuresti, pe DN1 spre Otopeni, CNADNR tocmai ce a terminat sa inlocuiasca bordurile de pe mijlocul drumului cu parapete metalice si din beton - totul dupa o controversa de cativa ani in care au avut loc numeroase accidente rutiere grave cu autovehiculele ce au incalecat bordurile si au intrat pe contrasens.

Pe DN1, la iesire din Bucuresti in zona Baneasa-Otopeni, la mijlocul anilor 2000 odata cu realizarea pasajelor supraterane, sensurile de circulatie au fost separate prin borduri inalte. Ani la rand masura a fost contestata, controversele aparand in special din cauza numeroaselor accidente rutiere grave care au implicat autovehicule ce au agatat bordura si au ajuns pe contrasens.


FOTO: DN1 in zona Baneasa - inainte si dupa montarea parapetelor in luna iunie 2016
---

Bordurile periculoase de pe Bucuresti-Otopeni, inlocuite cu parapete metalice si de beton dupa nenumarate accidente

In cele din urma, dupa ani in care orice masura de remediere s-a lasat asteptata si dupa inca un accident mortal in zona, CNADNR a decis sa scoata bordurile dintre sensuri si sa monteze parapete metalice si de beton. Intr-o actiune intens mediatizata si in care muncitorii au lucrat si pe timpul noptii, montarea parapetelor pe tronsonul Bucuresti-Baneasa-Otopeni a fost finalizata de curand.

In tot acest timp, insa, tot pe DN1, aproape de Cluj-Napoca, alti muncitori lucrau la separarea sensurilor de circulatie cu... borduri.

Langa Cluj-Napoca, CNADNR monteaza boduri pe mijlocul drumului

Pe sectoarele de langa Cluj-Napoca, in zonele Tureni, Feleacu, ba chiar si spre Huedin, benzile de pe DN1 au fost ingustate, iar sensurile de trafic au fost separate prin borduri, unele mai inalte, altele mai joase, in functie de constructorii care lucrau pe lotul respectiv. Mai mult, in unele zone banda a II de circulatie se intrerupe intr-o insula delimitata de borduri si care obliga traficul sa treaca pe prima banda, totul pentru ca pe banda secunda sa fie amenajata o zona de viraj stanga.

Localnicii si administratia din zona s-au aratat nemultumiti, iar presa locala a scris in numeroasa randuri ca lucrarile au nascut controverse in randul soferilor si ca deja au aparut accidente rutiere din cauza bordurilor. 


Sursa foto: forum.peundemerg.ro
---

Ce spune CNADNR: Proiect inceput demult, realizat cu institutii de specialitate si Politia Romana, finantat prin fonduri europene si care nu poate fi oprit sau modificat

Compania de Drumuri a raspuns unei solicitari HotNews.ro si a explicat ca lucrarile fac parte dintr-un proiect mai vechi, demarat de cativa ani, si a explicat de ce nu poate fi acesta oprit sau modificat.

"Proiectul aflat in derulare s-a elaborat in baza contractului de consultanta si proiectare "Modernizarea infrastructurii privind siguranta circulatiei pe DN 1, in sate lineare si puncte negre" care a avut ca scop identificarea zonelor cu cel mai mare risc privind siguranta circulatiei pe DN 1. Prin colaborarea cu institutii de specialitate nationale si internationale, dar si cu Inspectoratul General al Politiei Romane - Directia Rutiera, au fost identificate "punctele negre", precum si masurile ce se impun pentru eliminarea cauzelor si reconfigurarea drumului si a zonei drumului pentru diminuarea accidentelor grave. Mentionam ca un factor determinant in identificarea acestor locatii a fost statistica accidentelor care s-au soldat cu vatamari grave si decese", sustine CNADNR.

Potrivit autoritatilor de la drumuri, proiectul a fost demarat in 2007 si aprobat in guvern in 2011, cu licitatiile de lucrari pornite in 2012.

Proiectul este unul pe fonduri europene, iar CNADNR sustine ca acesta nu mai poate fi schimbat pentru ca ar deveni neeligibil, deci suportat de la bugetul de stat.

Argumentele CNADNR pentru solutia aleasa pentru amenajarea de pe DN1


Lasam mai jos raspunsul primit de la CNADNR referitor la solutia aleasa:

- Intr-o zona construita, obiectivul principal este ca autovehiculele sa circule la un nivel de viteza comparabil cu limita legala de viteza si in concordanta cu mediul inconjurator al drumului;
- Sectoarele lungi de aliniament predispun soferii sa circule cu viteze mari. Este necesara segmentarea acestor sectoare in unele mai scurte;
- Ingustarea drumului duce la micsorarea vitezei. In acest sens ingustarea drumului de la 3.5m la 3.2m sau chiar la 3.0m s-a dovedit eficienta in multe tari din Europa;
- Multe din problemele de siguranta rutiera in localitatile lineare rezulta din conflicte care apar intre traficul de tranzit si cel local ¬ motorizat sau nemotorizat;
- Numarul accidentelor este mai mare cu cat numarul acceselor private este mai ridicat. Aceste accese pot fi o cauza pentru 25% din accidente;

Obiectivul cel mai important in traversarea localitatii este de a determina conducatorii auto sa-si schimbe maniera de conducere si implicit sa reduca viteza de rulare. Totodata acolo unde incepe un grup compact de cladiri sectiunea transversala a drumului trebuie modificata. Aceasta se poate face:

- Prin transformarea acostamentelor in trotuare (incadrarea partii carosabile cu borduri- un bun exemplu il constituie zonele de drum national care tranziteaza orasele);
- Prin reducerea numarului de benzi de circulatie de la doua pe sens la una pe sens de-a lungul zonei construite.

In cazurile in care niciuna din metodele de mai sus nu sunt eficiente, in sensul ca vitezele practicate dupa intrarea in localitate sunt in continuare foarte mari, este nevoie de introducerea unor masuri mai dure. Aceste alternative sunt:

- Creearea unei insule pe zona mediana a drumului;
- Sicanarea drumului;
- Ingustarea drumului pe sectiunea de intrare in localitate;
- Amenajarea unui sens giratoriu.

Poate CNADNR sa modifice proiectul si sa instaleze parapete metalice sau de beton in locul bordurilor?

"Referitor la posibilitatea de reanalizare/reevaluare a proiectului de modernizare, va comunicam urmatoarele:

    Pentru proiectele finantate din Fonduri Europene Nerambursabile, daca in perioada de valabilitate a Contractului de Finantare intervine o modificare substantiala, care afecteaza major natura si conditiile de implementare sau rezulta dintr-o schimbare a regimului proprietatii unei partii a Proiectului sau o incetare/schimbare in localizare a acestuia, Proiectul devine neeligibil, conducand la declararea tuturor cheltuielilor efectuate, ca fiind neeligibile. De asemenea, CNADNR este responsabila pentru implementarea proiectelor in conditiile Contractelor de Finantare si pentru atingerea obiectivelor Proiectelor.

    Proiectul din referinta va constitui un obiectiv cu finantare integrala in cadrul POIM.

    De asemenea, MFE AM - POIM a subliniat prin corespondenta emisa, necesitatea implementarii acestui proiect cu prioritate in cadrul Axei 2.5 Masuri de Siguranta, fiind imperativ necesar ca acest proiect sa aiba un parcurs fara modificari (situatii de speta mentionata - modificarea solutiei tehnice a proiectului).

    Tinand cont ca toate cheltuielile din cadrul celor doua contracte (lot 5 si 7), au fost efectuate dupa 01.01.2014, conform HG de eligibilitate a cheltuielilor din cadrul POIM, acestea isi mentin eligibilitatea in contextul in care la momentul rambursarii (ulterior semnarii contractului de finantare din cadrul POIM) lucrarile certificate si decontate sunt conforme calitativ cu momentul platii. Demolarea acestora si interventia asupra lucrarilor efectuate conduce la corectii de 100%.

    Lucrarile aferente obiectivelor din referinta, au fost aprobate si avizate spre neschimbare prin Documentatia Tehnica (DTAC) si Autorizatia de Construire.

    Lucrarile proiectate si avizate, au un grad avansat de executie.

    Schimbarea solutiei tehnice proiectate (ex: cu alte tipuri de separatoare), va conduce la:

- costuri suplimentare aferente dezafectarii/demolarii lucrarilor executate pana in prezent pe zona mediana de catre Antreprenor si certificate din punct de vedere calitativ/cantitativ de catre Inginer. Tinand cont ca schimbarea solutiei proiectate implica demolarea lucrarilor executate, eligibile prin natura lor, costurile aferente lucrarilor executate si interventia (demolarea/dezafectarea) asupra acestora, va conduce conform celor mentionate anterior la corectii de 100%.
- costuri suplimentare aferente reproiectarii/avizarii modificarilor solutiilor din cadrul Proiectului Tehnic;
- necesitatea de revizuire a avizelor/acordurilor/autorizatiilor, modificarea indicatorilor tehnico - economici;
- costuri suplimentare aferente lucrarilor modificatoare - amplasarea unor noi tipuri de separatoare, avand in vedere normele tehnice in vigoare, precum si prevederile legislative, inclusiv cele in materia achizitiilor publice.

Dorim sa precizam ca in cadrul contractelor din referinta nu au fost prevazute solutii alternative cu privire la aplicarea in teren a altor tipuri de separatoare.

De asemenea, CNADNR in calitate de Autoritate Contractanta nu a optat pentru achizitionarea ulterioara de noi lucrari sau/si servicii similare de la ofertantul a carui oferta a fost declarata castigatoare in cadrul procedurii de achizitie publica (lot 5 si 7).

- un impact negativ asupra duratei de executie a lucrarilor;

- revendicari din partea Antreprenorului (extensie de timp; costuri aferente extensiei de timp; preturi unitare noi etc) sau chiar la rezilierea contractului de catre Antreprenor (necesar, la nivel de exemplificare: conservarea lucrarilor executate; efectuarea de expertize tehnice pentru lucrarile executate; avize/acorduri/autorizatii; o noua procedura de achizitie pentru atribuirea contractului de servicii de revizuire a Proiectului Tehnic; revizuirea Proiectului Tehnic si a caietelor de sarcini; revizuirea indicatorilor tehnico - economici; o noua procedura de achizitie pentru atribuirea lucrarilor; executia lucrarilor etc. -  fapt ce ar putea conduce la iesirea din perioada de eligibilitate a proiectelor POIM) si la costuri generate de rezilierea contractelor.

    Toate aceste costuri suplimentare, derivate din aplicarea modificarilor solutiei tehnice proiectate, vor fi necesar a fi suportate de la Bugetul de Stat al Romaniei".

CNADNR: Se vor analiza, de la caz la caz, problemele semnalate si se va adapta Proiectul Tehnic la situatia din teren

Potrivit Cmpaniei de Drumuri, "pe parcursul implementarii proiectului, s-au analizat/se vor analiza, de la caz la caz, problemele semnalate prin petitiile autoritatilor locale, riveranilor/participantilor la trafic, fiind intreprinse demersuri de adaptare a Proiectului Tehnic la situatia din teren, in conformitate cu prevederile legale si normele tehnice in vigoare".

" Consideram ca prin finalizarea proiectului, masurile aplicate vor contribui atat la deplasarea in siguranta a cetatenilor din localitati, a tuturor participantilor la trafic, cat si la un aspect modern al localitatilor, sub rezerva respectarii de catre participantii la trafic a prevederilor legale in vigoare (ex. Codul Rutier), inclusiv a regimului legal de viteza de circulatie aplicat pe traseul DN1", au mai transmis reprezentantii CNADNR.

FOTO:

Sursa: forum.peundemerg.ro









---

VIDEO:



Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














12647 vizualizari

  • -13 (51 voturi)    
    cum ramane cu.. (Joi, 25 august 2016, 17:20)

    liviu_ [utilizator]

    "mutati capitala la Cluj"
    "uitati ce bine face Cluju si ce ratati sunt bucurestenii"?
    aud?!

    poate mai revin si ardelenii cu picioarele pe pamand si in loc sa se laude se uita la cei care ii conduc si au grija sa nu derapeze si sa faca prostii (ca de exemplu ce se spune in acest articol)
    • +7 (29 voturi)    
      ? (Joi, 25 august 2016, 19:00)

      coor [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Crezi ca CNADNR are sediul la Cluj ?Suntem de mult cu picioarele pe pamant , dar au grija altii (sic) sa ne bage in pamant !
      • +5 (11 voturi)    
        Hai sa dam vina pe altii (Vineri, 26 august 2016, 8:08)

        Iomen [utilizator] i-a raspuns lui coor

        Nu prietene, dar CNADNR are directii regionale. Ma faci sa rad daca tu crezi ca a stat cineva din Buc sa-ti proiecteze bordurile.
    • -5 (27 voturi)    
      la cluj (Joi, 25 august 2016, 20:09)

      om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      e alta lume.
      miticii sunt ocazionali, pe acolo.
      in mod sigur ca primul accident acolo va fi provocat de un mitic, in vizita.
      • 0 (24 voturi)    
        vai de corcodelul tau (Joi, 25 august 2016, 21:26)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui om simplu din multime

        ai tai au stat iobagi la unguri vreo 500 de ani inainte de Mihai Viteazu si inca vreo 300 dupa, despre ce vorbesti tu ?
        • +2 (22 voturi)    
          pune mana pe carte (Joi, 25 august 2016, 21:40)

          om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

          misu caftangiul a ocupat pricipatul transilvaniei.
          a fost prima unire a PRINCIPATELOR.

          cat despre iobageala, misu a semnat actul numit legamantul lui mihai, prin care se legifera iobagia in tara rumanilor.
          pana la el, se practica mai lejer. vecini.
          viclenie munteneasca.

          pt. cetatenii civilizati este suficient numai marcajul din mijlocul soselii.
          • +4 (16 voturi)    
            Solutia: (Joi, 25 august 2016, 23:09)

            Alius [utilizator] i-a raspuns lui om simplu din multime

            "Fratilor", separati-va, cereti-va independenta, daca nu puteti "impreuna". Chiar fiecare judet, sau localitate, caci si daca vine "vecinu'" din localitatea sau orasul vecin, tot aveti ceva de comentat.

            Puneti-va la conducere hotii vostri, stati cu minoritatile voastre acolo, uniti-va cu ungurii, turcii, tatarii, daca doriti, dar faceti "frate" ceva si terminati cu asuprirea asta la care sunteti supusi si chinuiala care va framanta de secole.
            • +1 (13 voturi)    
              nu vrea nimeni separarea (Vineri, 26 august 2016, 8:30)

              om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui Alius

              maniu si ardelenii au fost initiatorii marii uniri.

              cand am zisi vecini, ma refeream la iobagie. asa erau numiti in partile ..regatului.

              parapetul din mijlocul strazii, sustinut cu tarie de majoritatea comentatorilor, este tot un act de separare. si tot din lipsa respectului fata de lege si reguli.

              chestia cu miticii era o gluma, si io sunt din partile miticilor. numai ca nu vreau s-o arat.:-)
            • +3 (3 voturi)    
              de ce atita dispret pentru minoritati? (Vineri, 26 august 2016, 9:11)

              diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui Alius

              chiar crezi ca "majoritarii" din zonele de peste Carpati sint superiori ungurilor ardeleni? sint mai civilizati si mai cinstiti? muncesc mai mult si mai bine? sint mai responsabili in viata publica fata de comunitatea in care traiesc?
              • +1 (1 vot)    
                Eu nu cred nimic. (Sâmbătă, 27 august 2016, 1:42)

                Alius [utilizator] i-a raspuns lui diddlyjo

                Si nici nu m-am referit la o minoritate anume. Dar daca tot ai adus vorba, crezi ca ungurii ardeleni sunt superiori ungurilor neardeleni?

                Cum am mai spus: aceia care va simtiti superiori, mai destepti, mai cinstiti, mai muncitori si in general "mai", faceti-va tara voastra, nu mai stati sa fiti trasi in jos de ceilalti, care au minoritati inferioare voua. Succesuri!
          • +3 (13 voturi)    
            Hai ca ne-am prins de ce parte joci, (Vineri, 26 august 2016, 8:29)

            Iomen [utilizator] i-a raspuns lui om simplu din multime

            daca pt tine M. Viteazu a ocupat Trans. Probabil tu sarbatoresti Unirea de la 30 aug 1940 si pe Horty eliberatorul.
            Si stai linistit, in Ardeal a aparut prima oara iobagia dintre toate tarile romane, pe la 1290. Miha doari s-a adaptat si el...
            • -3 (9 voturi)    
              wow ! (Vineri, 26 august 2016, 9:22)

              om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui Iomen

              cum de te-ai prins ? :-)

              iobagia era si in restul teritoriilor romanesti, numai ca nu era legiferata.
              desigur, in moldova mai ales, se traia mai in devalmasie, boierul cu vecinii, rumanii sau cum mai se spunea.
              mosiile veneau cu sate si suflete, cand isi schimbau stapanii.
              misu numai a legiferat-o, de dragul boierilor sai, gelosi pe cei din occident.
              transilvania traia sub suveranitate austriaca, misu a fost la viana la dragutu' de imparat spre a fi recunoscut.

              deci, nu erau iobagi la unguri. exista si o nobilime romaneasca, dovada regenta lui iancu de hunedoara si fiului sau matei, regele ungariei.
              iobagia dupa lege e mai buna decat cea fara de lege.

              si pt. ca incepatorul discutiei vorbea de iobagirea romanilor la unguri, ii reamintesc ca transilvania a fost data in administratia budapestei numai de pe la 1860.
              pana atunci principatul depindea de viena, asa cum celelalte doua principate romanesti depindeau de stanbul.

              cam la aceiasi vreme, principatele moldovei si tarii romanesti se uneau intr-o singura tara, act care a inceput romania moderna.

              acuma, alegeti cum e mai bine, cu viena, sau cu fanarul, cu stanbululul ?

              si, vorbind de drumuri, cum treci carpatii, in ardeal, cum vezi mare schimbare. dispar gropile, soselee sunt clar marcate, cu parapete laterale la curbele periculoase sau zone accidentate. traficul devine mai fluent.
              • +7 (9 voturi)    
                Well ... mai ales pe autostrada Kuklujuului ! (Vineri, 26 august 2016, 13:41)

                MiticaPalarierul [utilizator] i-a raspuns lui om simplu din multime

                Well ... mai ales pe autostrada Kuklujuului, pe unde trece lifta Bocului ... pe acolo nu sunt gropi, sunt marcaje, si acostamente, numai lapte si miere curge pe mijlocul soselei.

                Cei mai tari sunt mai kuklujenii - care au stat sub Funar peste un deceniu, iar acum il repeat cu Bokkutu Warza Banga, cel mai "mare" primar din Romania ... de este doar pusca si cureaua lata de el ...

                "Patria si Dreptul Meu!"
                .
                • -6 (8 voturi)    
                  totusi (Vineri, 26 august 2016, 15:14)

                  om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui MiticaPalarierul

                  tre sa recunosti ca are curea lata.

                  pana si pesedistii voteaza cu pusca lui.
                  si pusca bine.

                  no, arghialu ii minkea !
                • -5 (9 voturi)    
                  Lol (Vineri, 26 august 2016, 15:50)

                  alexpro [utilizator] i-a raspuns lui MiticaPalarierul

                  Nu vezi pădurea din cauza copacilor. Asta a fost acum 12 ani, majoritatea am trecut peste naționalismul de neam prost, vad ca voi inca nu. Sau acum începeți?
              • +3 (3 voturi)    
                Mai studieaza! (Vineri, 26 august 2016, 21:52)

                idsoc [utilizator] i-a raspuns lui om simplu din multime

                Iobagia exact asta inseamna; taranii sint liberi, nu sint sclavi, dar sint legati de o anumita mosie.
                Din 1291 cand a fost atestata documentar prima oara iobagia in Transilvania si pana in 1526 cand a fost batalia de la Mohacs ungurii stapaneau; nu era nici un austriac in poza. Pana si cuvantul in sine e de origine ungureasca, jobbagy.
                Austriacii nu au recunoscut niciodata romanii ca natiune in Ardeal. Supplex Libellus Valachorum a fost ignorat si raportat ca spam de iubitii tai austriaci in 1791. Mai mult, s-au facut presiuni imense pt asimilarea romanilor si trecerea lor la catolicism. De partea cealalata turcii nu doar ca au recunoscut romanii, limba si religia lor, dar i-au si lasat sa-si conduca singuri teritoriile.
                D-aia si Romania moderna a fost creata in sudul si estul Carpatilor, pt ca structura statala romaneasca era mult mai avansata aici.
                Cat despre drumuri, ai trecut vreodata muntii dinspre pasul Tihuta spre.Ardeal? Sau dinspre Neamt spre Toplita? Hai sa nu ne imbatam cu apa rece.
                • +1 (1 vot)    
                  Well ... mai usor cu statalitatea ... (Luni, 29 august 2016, 10:16)

                  MiticaPalarierul [utilizator] i-a raspuns lui idsoc

                  Well ... mai usor cu statalitatea ... ca se duce pianu' la vale pe scari.

                  Cuvantul iobag vine din limba latina, nicidecum din din "turco-chineza occidentala" aka limba maghiara.

                  In Regatul Hungariei si in Transilvania limba oficiala a fost latina, pana tarziu in secolul al XIX-lea. In latina se redactau documentele oficiale. Evident cunoasterea acestei limbi era slaba in paturile sociale "civile".

                  Maghiara a devenit limba oficiala din 1866 (dupa pactul dualist) si a fost impusa cu anasana tuturor. De aici provin cuvintele megies, tasca, etc. nicidecum iobag.

                  Embrionii de statalitate in Moldova si Tara Romaneasca au fost saditi de mandatari ai regilor unguri - precum Dragos Voda (bun catolic), fiul sau Sas si nepotul Balc. Au fost izgoniti din Moldova de alt nobil ungur (caci ungurimea era pe baza de proprietate, nu pe baze entice) pe nume Bogdan.

                  Drumurile sunt proaste peste tot in Romania, nu doar in pasurile din Carpatii Orientali, deoarece mai mult se fura, decat se munceste.

                  Asta era si pe vremea ungurilor, si a lui Pazvantoglu (un pic roman si el) si a celor de azi.

                  "Patria si Dreptul Meu!"
                  .
                • 0 (0 voturi)    
                  mda liberi (Luni, 29 august 2016, 19:55)

                  om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui idsoc

                  dar legati.
                  adica la vointa stapanului, mosier, conte, sau nemes.

                  iobag, serb, vecin, ruman, acelasi lucru.
                  normal ca nu erau sclavi, era in evul mediu, ce naiba. :)
    • +2 (12 voturi)    
      lol... (Joi, 25 august 2016, 23:48)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      mama ce ofensati s-au simtit ardelenii
  • +6 (18 voturi)    
    noaptea mintii (Joi, 25 august 2016, 17:21)

    mmmircea [utilizator]

    atat am de zis
  • -4 (24 voturi)    
    Este posibil... (Joi, 25 august 2016, 17:25)

    buncrestin [utilizator]

    ...ca si localnicii din Tureni sa aiba o viata a lor, la fel de importanta ca a soferilor de tranzit? este doar posibil, nu e cert, dar s-ar putea ca si acea localitate bordurizata sa isi doreasca un trai normal, nu sa fie gazda unei semi-autostrazi pe care sa goneasca masinile zi si noapte. Mai este posibil, dar nu e pe deplin demonstrat, ca oamenii din Tureni sa aiba si ei un cuvant de spus in ceea ce priveste problemele ocalitatii in care traiesc si pe care o stapanesc. Este iarasi posibil, dar nu stim cu precizie, daca dumnealor se situeaza pe acelasi plan democratic sau sunt membri ai unei caste inferioare celei a soferilor. Sunt doar posibilitati, certitudini nu avem...
    • +9 (11 voturi)    
      cum sa nu.... (Joi, 25 august 2016, 21:23)

      Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui buncrestin

      au dreptul atat oamenii din Tureni cat si oamenii din mii de localitati ale tarii pe unde trebuie sa mergi mereu cu 50 la ora de-ti vine acru. La cum in Romania este traditie sa-ti faci casa la 5 metri de sosea, eu i-as lasa cu drumurile pe care le au si as investi doar in autostrazi sau DN-uri dar toate prin afara localitatilor. Ditamai tara si trebuie sa mergi dreac precum tractorul.
  • 0 (28 voturi)    
    ... (Joi, 25 august 2016, 17:26)

    a.nonim [utilizator]

    Sa fim seriosi, accidentele din Bucuresti erau cauzate de faptul ca se circula cu 150km/ora. Daca n-ai viteza, pe langa faptul ca te imping din spate, nu poti nici sa schimbi banda, dau ceilalti peste tine. Un radar fix ar rezolva problema instant.
    • +14 (16 voturi)    
      Habar n-ai ce vorbesti! (Joi, 25 august 2016, 21:24)

      Anges [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      Am vazut cu ochii cum sarit bordura peste DN un Clio lovit de dubita la frana brusca. Coloana avea maxim 80 la ora. Vorbim ca sa ne aflam in treaba. Bordura e fix sa-si bage cineva bani in buzunar; la fel de bine poti sa tragi 2 dungi albe.
      • -5 (7 voturi)    
        Nu stiu (Vineri, 26 august 2016, 15:55)

        alexpro [utilizator] i-a raspuns lui Anges

        cum sunt alți șoferi, dar pentru mine bordura aia înseamnă șanse mai mici de o coliziune frontala. E plin DN1-ul de accidente cu ghiolbani care depășesc in cele mai proaste locuri si momente posibile.
  • +5 (25 voturi)    
    Tara de imbecili condusa de imbecili (Joi, 25 august 2016, 17:42)

    cosvaTIM [utilizator]

    Alte cuvinte nu am. Incompetenta nu este sanctionata, furtul nu este sanctionat, mitocania nu este sanctionata, si mai are pretentia cinava sa fim acceptati in Schengen???
    • +9 (9 voturi)    
      este logic.... (Joi, 25 august 2016, 21:26)

      Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui cosvaTIM

      toata smecheria se ascunde in...."fondurile europene". Cineva o fi bagat mana in sac si ca sa nu se trezeasca livrand banii inapoi, s-a apucat sa faca ceva de mantuiala,,,sa fie acolo. Sunt exemple destule cu drumuri care se termina alandala doar de frica sa nu returneze gologanii. nu ar fi o problema sa dai banii inapoi in loc sa faci ceva prost, problema e ca probabil nu mai sunt toti banii :)
    • +7 (15 voturi)    
      Culmea e (Joi, 25 august 2016, 21:28)

      Anarb [utilizator] i-a raspuns lui cosvaTIM

      ca la conducere sint 2 ardeleni: unu' neamt si altu' semifrantuzit. ;)
      • +5 (9 voturi)    
        eh... (Joi, 25 august 2016, 21:51)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Anarb

        Daca ardelenii se simt bine numai cu bucurestenii-n gura...
      • -5 (11 voturi)    
        si nu e mai bine acum decit inainte? (Joi, 25 august 2016, 22:23)

        diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui Anarb

        aiprefera sa se intoarca smecherii la conducere? nu sint in esalonul doi destui smecheri neaosi romani (iti amintesti de sloganul lui Ponta din 2014?) de dincolo de munti care pun bete-n roate celor doi ardeleni?
  • -1 (19 voturi)    
    Injurati fratilor, ca nu stiti altceva. (Joi, 25 august 2016, 19:21)

    MarcelP [utilizator]

    Ideea cu ingustarea benzilor si delimitarea sensurilor de mers (chiar si cu borduri) nu e neaparat o idee rea. In Germania de ex se practica mult aceasta metoda, dar e adevarat, mai mult in localitatile cu limitari de viteza de pana la 50/h sau chiar mai jos. Practic se ingusteaza sensul de mers si se face o "sicana" artificiala ca sa nu poti sa intri in localitate cu 100/h. Nu ai ce face, trebuie sa franezi. Ca aici se face din acelasi considerent sau pentru furt, asta nu pot sa stiu. DAR: daca se respecta viteza legala, atunci aceste separatoare sunt folositoare cu siguranta.
    PS: Injurati si scrieti in coninuare "tara de imbecili" ca o sa ajungem foarte departe cu injuraturile. M-as astepta la niste solutii, nu doar injuraturi.
    • +11 (13 voturi)    
      ei nah.. (Joi, 25 august 2016, 21:01)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui MarcelP

      pai au zis oamenii in comentarii si solutii da' tu vezi doar injuraturi..
      daca e in Germania nu tre' sa fie si la noi
      Trebuia sa specifici si ca in Germania exista camere radar fixe(la noi priva ''drepturi'')

      e o mare tampenie asta:
      '' Ingustarea drumului duce la micsorarea vitezei''
      de ce sa nu lasi doua benzi,montezi radare fixe pe sectoarele de drum unde e pericol crescut de accidente ,anunti mare sa vada toti soferii ca urmeaza radar si gata..sa vezi cum se reduc accidentele cauzate de viteza in zonele respective.

      Dar asta ar insemna PREVENTIE ,ceva ce politia rutiera si autoritatile competente nu inteleg sa faca decat prin fluturase si spoturi radio..
    • -2 (14 voturi)    
      Corect (Joi, 25 august 2016, 21:04)

      Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui MarcelP

      ...partea cu injuratu si cu tara de imbecili. Sa nu uitam ca in fiecare localitate unde acum se pun aceste despartitoare AU EXISTAT CAMERE DECLARATE ILEGALE de statul mafiot condus de la Bucuresti. Viteza in localitate atunci cand existau camere era de 50 dar toti mergeau sub de frica, accidente au fost 0, asa incat s-a crescut viteza la 70 in localitate, Rezultatul toata lumea mergea tot cu 50, si da tot de frica. Acum s-a ajuns sa se puna despartitoare de tot felul... asta e. Daca esti prost nu prea ai sanse de reusita in viata.
      кп = a3 = цензура
  • +8 (26 voturi)    
    Civilizaţie (Joi, 25 august 2016, 21:00)

    war4peace [utilizator]

    Mă consider cetăţean civilizat, de secol 21, membru al Uniunii Europene, şi din poziţia asta pot spune că sistemul de parapeţi de beton pute a Afghanistan, mai lipsesc cuiburile de mitralieră din 200 în 200 de metri.

    Acele nenumărate accidente nu au avut loc din cauza bordurilor, nici din cauza parapeţilor, ci din cauza grobienilor cu carnet luat la loz-în-plic care intră în ele. Să pui ziduri de beton armat ca să îi ferească pe şoferi de alţi şoferi e simptomatic pentru sănătatea mentală a României: se tratează efectul, nu cauza.

    Au apărut parapeţi de beton pe Calea Floreasca şi pe Barbu Văcărescu, în dreptul mall-ului Promenada, fiindcă pe acolo întorceau sute de primitivi zilnic, încălcând flagrant enşpe reguli de circulaţie. Iar în loc să fie instalate nişte camere şi trimise valuri de amenzi, s-au cheltuit bani în plus pentru parapeţi de beton, care arată oribil. Pe când nişte mine îngropate?

    Nu, dragilor. Parapeţii de beton şi alte fantasmagorii nu sunt soluţia pentru un stil de viaţă civilizat. Amenzile usturătoare, confiscările maşinilor, retragerea definitivă a carnetelor de conducere, etc. sunt soluţia. Nesimiţirea se tratează prin arderea repetată, la foc mare, a buzunarului.
    • +2 (10 voturi)    
      Păi vezi, (Joi, 25 august 2016, 22:59)

      Matrix-4 [utilizator] i-a raspuns lui war4peace

      Dovada că ce ai scris este soluţia corectă, stă în faptul că jumătate din cei care au citit s-au sibmşit cu musca pe căciulă şi au dat cu minus!
      • -2 (6 voturi)    
        Nu mă miră (Joi, 25 august 2016, 23:37)

        war4peace [utilizator] i-a raspuns lui Matrix-4

        Este o mentalitate propăşită de generaţii. Anormalul este atât de des întâlnit încât se transformă în normal.

        Exerciţiu: la orice intersecţie semaforizată, număraţi câţi pietoni trec pe roşu versus câţi aşteaptă să se facă verde. Apoi vedeţi din ce categorie fac parte aceştia (indiciu: cei care trec pe roşu fac parte din toate categoriile, de la domni în costum şi purtători de la diplomat la gospodine şi părinţi cu copii mici).

        Ignorarea regulilor şi lipsa bunului simţ, presărate cu "las' că merge şi aşa" sunt endemice pentru România.
      • +7 (7 voturi)    
        Mda, de ce sa invatati din experienta altora? (Vineri, 26 august 2016, 8:32)

        Iomen [utilizator] i-a raspuns lui Matrix-4

        Faceti borduri. Nici apa calda n-ati lua-o daca ar fi la Buc prima oara. Ati gasi motive ca e apa rece mai buna.
  • +1 (9 voturi)    
    foarte aproape de accident (Joi, 25 august 2016, 23:39)

    bll [utilizator]

    Am fost si eu foarte aproape de a urca pe bordura asta tampita din mijlocul drumului cu vreo 100 km/h la intrare in Tureni. Este foarte periculos!
    Nu ajunge ca nu avem autostrazi, mai su ingustam drumurile!
    Dupa parerea mea parapetii ar fi solutie, si sa aiba max. 70cm latime.
    • -3 (9 voturi)    
      ??????????? (Vineri, 26 august 2016, 5:31)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui bll

      Si CE dracu' faceai, "cu vreo 100 km/h la intrrea in Tureni"???!!!
  • 0 (6 voturi)    
    Doar pentru ca (Vineri, 26 august 2016, 1:24)

    evoque [utilizator]

    unei primarite din Tureni nu ii convine ceva nu merita pierdut timpul cu un articol care nu schimba nimic si nu poate schimba nimic. Nu este asa, domnule V Cozmei? Dar jurnalismul se invata toata viata sau un articol poate fi scris si "la cerere" sau "dupa dictare.
    Oricum, dincolo de speculatii, cu totii ne dorim drumuri mai sigure, bine marcate, etc. Proiectul se numeste foarte clar: ""Modernizarea infrastructurii privind siguranta circulatiei pe DN 1, in sate lineare si puncte negre" si asta spune tot, doar sa vrea si o primarita sa priceapa ca in localitatea dansei nu mai este nevoie de victime si accidente de circulatie. Dincolo de aceasta acest proiect prevede eliminarea punctelor negre (mai precis a punctelor unde se intampla cele mai frecvente accidente cu un numar ridicat de morti si daune importante) PE TOATA LUNGIMEA DN1, nu doar prin Tureni. Singurul primar din toate comunele prin care trece DN1 care are nemultumiri fata de acest proiect este domna primar PNL de la Tureni. Straniu nu este asa domnule jurnalist? Doamna prefera victime nu siguranta in trafic. Sau poate doamna are coloana oficiala precum Oprea :).
  • +6 (8 voturi)    
    Borduri - bani spalati !!! (Vineri, 26 august 2016, 14:59)

    pinguinu [utilizator]

    Trec zilnic pe drumul asta de 2 ori, facand naveta intre Turda si Cluj.

    Idiotenie mai mare ca asta nu am crezut ca e posibil, sa ingustezi drumul doar pt. ca vrei tu sa faci drumul mai sigur! In visele tale de director CNADR poate a fi mai sigur, care nu treci pe drumul asta decat (poate) odata pe an, dar pentru noi, astia, care facem naveta zilnic pe-acolo ( si inca de 2 ori), "proiectul" asta al CNADR-ului e o sansa in plus sa mori mai repede!
    Si stau si ma intreb, cum de le-o dat prin minte sa faca chestia asta, dupa ce DOAR CU UN AN MAI INAINTE au turnat covor asfaltic nou, au reparat drumul si era "ca-n palma"!

    Am si statie in masina, si daca ar auzi cei din CNADR cate injuraturi si "sfinti" li se coboara si li se pomenesc in cap, n-ar mai dormi noaptea!
    Toti care cunosc drumul si il frecventeaza des, spun ca lucrarile astea sunt doar BANI SPALATI... Are probabil cineva (vreun director din CNADR sau vreun politician) o firma de borduri, si n-are unde sa le vinda, asa ca s-a gandit sa faca un proiect pe bani europeni si sa le "toarne" de-a mijlocul drumului prin Tureni, Valcele si pe Feleac in sus!
    BANI SPALATI, asta zic toti!

    PS: Deja s-au intamplat vreo 2-3 accidente prin Tureni, unul soldat si cu morti din cate am aflat, de au iesit oamenii in strada. Dar, acum, mai merge cum merge, ca e vara, cald, soare, fara ceata si polei... DAR STAI SA VEZI LA IARNA !!! Atunci o sa fie rupere, cand prinzi o bordura de-aia si sari pe sensul opus!

    Insa nu e bai, ca peste un an-doi, dupa ce mai mor cativa oameni pe-acolo, le vor scoate afara si or sa puna parapeti de beton! Trebuie doar sa mai moara mai multi oameni! Si banii trebuie rulati, nu? Sau facuti rost de altii, ca astia de acum se termina!

    Drumuri bune!
  • 0 (0 voturi)    
    de ce se pun borduri pe DN 1, la Cluj? (Vineri, 26 august 2016, 17:11)

    MihailBasulescu [anonim]

    buna intrebarea! de ce la bucuresti nu,la cluj da ? O problema la care fiecare in functie de stare, simpatie, cunoasterea problemei sau necunoasterea ei, va comenta in fel si chip. CNADNR profitind de faptul ca multi vad, dar putini cunosc face niste motivatii exhaustive, aberante pe alocuri si numai cu intentia de a aburi lumea. realitatea fiind cu totul alta.
    acest program avind ca scop imbunatatirea sigurantei circulatiei,numit cum a fost numit in articol, a demarat undeva in anii 2004, cu o finantare IFI(BEI/BIRD) cu amenajari in localitatea saftica si pina in 2008 ar fi trebuit finalizat pina la iesirea din tara a DN 1, insa ca la noi din 2005 acest program nu a mai trezit interes pentru a fi finalizat . Prin 2008 tot cu bani de la UE(Phare) sau mai facut proiecte.
    Avindu-se in vedere faptul ca accidentele rutiere si mai ales cele grave cresc ca si numar,CNADNR muta proiectele pe finantare europeana, dar pentru ca nu s-a facut operatiunea cind trebuia, incercinduse atragerea de fonduri prin programele specifice a fost aleasa solutia FDER. Insa vai nu corespund proiectele criterilor.si uite asa cu proiecte, cu licitatii de executie si contracte semnate ,iar nu se alocara timp de 2 ani banii, vreo 90mil.lei. In 2015 ca sa mai absorbim ceva din programul 2007-2013 se face loc la orice si uite asa acum avem banii.Dar,pentru ca nu se putea, aceste proiecte nu prea mai corespund situatiei din perioada proiectarii. Localitatile s-au dezvoltat, traficul a crescut, s-a diversificat, etc,. CNADNR spune ca principala problema o constituie traficul in tranzit care in localitati se intersecteaza cu cel local. Foarte corect, dar, da iar dar, prima masura, mai ales la localitatile mai mici, a fi ? pai da ar fi CENTURA OCOLITOARE !!! DE CE ? PENTRU CA:
    1. scoti tranzitu, cel greu mai ales, din localitate si cite alte probleme nu rezolvi astfel;
    2. Respecti legile: pe cele de mediu, fiscale ca tu nu incasezi tariful de utilizare drum la toti comerciantii din zona,
  • 0 (0 voturi)    
    DE CE BORDURI la Cluj ? (Vineri, 26 august 2016, 17:30)

    MihailBasulescu [anonim]

    de siguranta-UNDE SUNT trecerile DN denivelate, cele subterane mai ales care asigura si pentru animale trecerea, economice, pentru ca se reduc cheltuielile de operare, intretinere si dezvoltare;
    4. Eficienta in operare cu costuri mult reduse mai ales iarna,
    5, Cresterea vitezei pe DN-ul respectiv
    Unde pui ca atunci cind DN 1a fost reabilitat si a fost aproape tot in ultimii 12 ani, aceste masuri trebuiau sa fie implementate in cadrul acelor proiecte.
    O alta problema este cea a interesului, respectiv de ce sa fie mai ieftin daca poate fi mai scump? De ce nu prin marcaje rutiere orizontale rezonatoare, adica cu o grosime mare, sa nu facem sa se reduca viteza, utilizarea mobilierului stradal din mase plastice, specific situatiei, etc.,etc..
    si da nu in ultimul rind lipsa unei strategii sustenabile pentru activitatea CNADNR. Asta pentru ca un director general a lasat una, in febroarie 2005, pentru 2005-2008 si tot el a lasat uba si separat pentru aceste situatii de sate lineare. De ce nu s-a tinut nimeni de ea ? si apropo in mai2005 ministrul dobre o aprobase.De ce nimeni nu a mai avut grija sa o aplice ? sa o actualizeze ? Dumnezeu sa-i ierte , pentru ca victimele si rudele care au suferit si inca sufera, NU osa o faca, pe cei responsabili din CNADNR.!!!


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version