​Pasajul de la Ciurel: Apel catre primarul Gabriela Firea sa nu reduca numarul benzilor de la trei la doua pe sens in proiectul penetratiei spre A1

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Pasajul de la Ciurel
Foto: Forum peundemerg.ro
Proiectul penetratiei Pod Ciurel - Autostrada A1 ar putea fi modificat, renuntandu-se la drumurile colectoare si practic ingustarea arterei de la trei benzi la doua benzi pe sens, anunta in urma cu o luna primarul general Gabriela Firea. Asociatia Pro Infrastructura (API) si Asociatia Metrouusor ii cer primarului general sa nu modifice proiectul, sa pastreze benzile coelctoare si sa foloseasca una din cele trei benzi pentru a dezvolta transportul in comun pe noua artera.

La finalul lunii iulie, Gabriela Firea anunta ca pasajul Ciurel va avea doua benzi in loc de trei si se va renunta la drumurile colectoare pentru ca astfel se evita exproprierea locuintelor construite recent si se reduc costurile, potrivit economica.net care citeaza News.ro.

Primarul general al Capitalei Gabriela Firea declara, la finalul sedintei pe care a avut-o cu constructorii si directorii din primarie, ca, in cadrul intalnirii, a fost facuta o propunere de diminuare a culoarului de la trei la doua benzi si renuntare la drumurile colectoare, ceea ce va diminua costurile exproprierilor in cazul podului Ciurel.


Fata de propunerea Gabrielei Firea au reactionat Asociatiile Pro Infrastructura (API) si Metrouusor, doua organizatii formate in jurul comunicatilor pasionate de infrastructura pe pe forumurile forum.peundemerg.ro si forum.metrouusor.com.

"Asociatia Metrou Usor si Asociatia Pro Infrastructura atrag atentia ca respectiva strapungere ar trebui sa ramana in forma initiala, cu trei benzi pe sens, cel putin din urmatoarele motive:

1. Bd. Iuliu Maniu, actuala (si singura) legatura a orasului cu A1, nu face fata valorilor prezente de trafic. Acest bulevard, avand, pe alocuri, trei benzi pe sens, trebuie degrevat de traficul spre si dinspre autostrada prin construirea urgenta de alternative. Strapungerea Splaiul Independentei - Ciurel - A1 este una dintre ele, dar care in mod evident nu trebuie sa ramana singura.

2. Zona de nord-vest a orasului prezinta un deficit major de "raze" - strapungeri catre Centura si/sau alte drumuri nationale sau judetene.

3. Strapungerea in cauza ar deveni deosebit de utila si pentru cetatenii care locuiesc in localitatile din zona - Chiajna, Dudu, Rosu etc daca ar fi prevazuta cu benzi dedicate transportului in comun si piste de biciclete. Reducerea numarului de benzi pe sens la doua face aproape imposibil acest fapt.

4. Indisciplina deosebita a participantilor la traficul bucurestean care parcheaza pe prima banda ar deveni un impedment major pentru fluenta traficului pe aceasta strapungere daca ar fi redus numarul de benzi pe sens. Traficul bucurestean poate fi degrevat relativ usor prin implementarea unui sistem de transport in comun rapid si fiabil. Fara benzi dedicate si cu riscul parcarii pe prima banda (din doua), transportul in comun devine lent si neatractiv, antrenand din ce in ce mai multi cetateni la utilizarea autoturismului personal. Toate acestea, pe o strada cu doua benzi pe sens din care una parcare.

In acest sens, Asociatia Metrou Usor si Asociatia Pro Infrastructura va solicita urmatoarele:

1. Proiectul strapungerii Splaiul independetei - Ciurel - A1 sa nu fie modificat pentru reducerea numarului de benzi pe sens.

2. Sa se asigure ca din trei benzi pe sens, cate sunt prevazute in proiectul original, una sa fie dedicata transportului in comun

3. Drumul sa fie prevazut cu trotuare generoase si piste de biciclete

4. Drumul sa fie prevazut cu facilitati pentru riverani, pietoni, biciclisti si transport in comun (pasaje pietonale denivelate, alveole pentru statii, piste de biciclete)

5. Acest drum sa fie astfel proiectat (si semnalizat) astfel incat sa nu deserveasca traficul de tranzit prin Bucuresti si nici sa nu colecteze trafic spre centrul orasului, ci sa functioneze ca o "raza" menita sa preia din traficul de pe Bd. Iuliu Maniu si sa il distribuie spre Inelul Median (Sos. Virtutii) si spre Inelul Central (Pasaj Basarab - Sos. Grozavesti).

Prin realizarea acestui bulevard la standardele de mai sus ar deveni posibila si reconfigurarea Bd. Iuliu Maniu astfel incat sa fie mai prietenos cu pietonii (lucru absolut necesar in zona, avand in vedere populatia numeroasa a cartierului Militari precum si densitatea mare de locuitori din zona). Astfel, se vor putea crea pe Bd. Iuliu Maniu piste pentru biciclisti si benzi dedicate transportului in comun. Acestea din urma sunt o conditie esentiala pentru planuri viitoare de dezvoltare a transportului in comun si de reducere a poluarii, cum ar fi unirea liniei 336 (autobuz) cu linia 61 (troleibuz) intr-o singura linie de troleibuz (idee propusa deja de asociatia Metrou Usor in proiectul de eficientizare a transportului in comun din Bucuresti, disponibil la adresa urmatoare."


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















18992 vizualizari

  • +32 (36 voturi)    
    ma' baieti, terminati cu prostiile (Luni, 29 august 2016, 15:20)

    sachei [utilizator]

    vin alegerile, dna pandele are obligatii mari. da la catedrala, taie benzile...vremuri grele. veniti voi acu' cu ong-urile voastre prapadite sa-i spuneti ce sa faca.
  • +32 (32 voturi)    
    o doare pe ea la basca (Luni, 29 august 2016, 15:21)

    Hans Metter [utilizator]

    nu mai poate ea de dorintele voastre
    • -9 (17 voturi)    
      solicitari stupide (Luni, 29 august 2016, 16:25)

      premierul grivco [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

      daca te uiti pe proiect vezi ca proiectul nu trece prin zone aglomerate, mai mult prin camp, doar in zona Ciurel sunt case, caz in care nu sunt necesare linii ratb sau trotuare, poate doar piste de biciclete
  • -25 (39 voturi)    
    Nicusor Dan lupta impotriva proiectului! (Luni, 29 august 2016, 15:21)

    Miky60 [utilizator]

    Trebuie sa luptam alaturi de Nicusor Dan ampotriva acestui proiect. De la anceput a spus ce pericol ecologic este acest pasaj si trebuie sa al sprijinim!
    • +23 (25 voturi)    
      @ Miky60 (Luni, 29 august 2016, 16:40)

      adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Daca ND are sustinatori analfabeti ca tine... mai bine lipsa....

      "Â" nu se foloseste BA la inceputul cuvîntului ci doar în interiorul lui...
      • +10 (16 voturi)    
        He He ...stai linistit (Luni, 29 august 2016, 18:30)

        gogu70 [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

        E troll PSD-ist care se da sustinator ND, dar l-a tradat gramatica.
      • -5 (7 voturi)    
        Comment sters de user (Luni, 29 august 2016, 18:38)

        qwerasdf [anonim] i-a raspuns lui adrian_rolland

        • -8 (16 voturi)    
          biciclistii sa plateasca taxe si apoi sa vrea (Luni, 29 august 2016, 19:49)

          premierul grivco [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

          biciclistii sa plateasca taxe cum platesc si soferii (mai mici desigur, dar sa plateasca) si apoi sa ceara banda separata
          • +8 (10 voturi)    
            daca esti platitor de taxe pe proprietate (Luni, 29 august 2016, 20:32)

            Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui premierul grivco

            te califici sa beneficiezi de infrastructura civilizata. Ai dreptul la parcuri, utilitati sportive, piste de bicicleta, etc. E dubla taxare sa platesti de doua ori.
            • -9 (15 voturi)    
              sa plateasca taxa de drum si accize (Luni, 29 august 2016, 21:55)

              premierul grivco [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

              si pe urma sa vrea
              • +10 (12 voturi)    
                Accize pt ce? pt pedale? (Marţi, 30 august 2016, 2:01)

                Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui premierul grivco

                Gandesti ca un brav tavaras socialist multilateral?
          • +3 (7 voturi)    
            eee (Marţi, 30 august 2016, 0:34)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui premierul grivco

            Macar sa respecte legea, pana sa plateasca si taxe. Cand ii spui unuia ca trecerea de pietoni este pentru pietoni si nu pentru trecut in viteza pe bicla, se uita la tine cu privire bovina si ultragiata. De trecut pe rosu in veselie, nu mai zic...
            • +2 (6 voturi)    
              Comentariu sters de utilizator (Marţi, 30 august 2016, 9:08)

              [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

            • -1 (5 voturi)    
              Asa e (Marţi, 30 august 2016, 9:13)

              Vld. [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

              In cel mai fericit caz doar se uita la tine urat, unii mai incep sa injure ca la usa cortului ca ai indraznit sa fii pe trecerea de pietoni in timp ce ei o traversau in diagonala...
          • +3 (3 voturi)    
            Stii cumva ce taxe (Marţi, 30 august 2016, 8:29)

            Canache [utilizator] i-a raspuns lui premierul grivco

            plateste - in Bucuresti - coana Firea ?
            Ce taxe platesc aia de au masini inmatriculate in BG?
            Ce taxe platesc firmele de taxiuri care s-au dus in IF dar isi tin toate masinile in Bucuresti ?

            Intreb, nu dau cu paru'
            Si 'nu', nu sunt biciclist.
          • +2 (4 voturi)    
            Comment sters de user (Marţi, 30 august 2016, 9:55)

            qwerasdf [anonim] i-a raspuns lui premierul grivco

        • 0 (0 voturi)    
          qwerasdf (Marţi, 30 august 2016, 10:57)

          adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

          Multumesc pt "dumneata". Zi buna!
  • +27 (27 voturi)    
    Cea mai buna strapungere (Luni, 29 august 2016, 15:23)

    TheLionKing [anonim]

    Ar fi cea pe calea Giulesti. Practic ar degreva nu numai traficul de pe Maniu si ci si arterele care duc spre el (Vasile milea sau Virtutii).

    O srapungere pe calea Giulesti ar dezvolta orasul catre o zona foarte mare care acum tinde sa se aglomereze si sa se devina o mahala.
    • +17 (17 voturi)    
      cea mai buna (Luni, 29 august 2016, 16:30)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui TheLionKing

      Bune si necesare sunt toate. Dar degeaba ai 100 de strapungeri care dau intr-un sens giratoriu.
      Este nevoie de centura autostrada, cu 4 benzi pe sens. Apoi strapungeri cu poduri sa intri si sa iesi.
      Plus info trafic sa stii ca strapungerea X e aglomerata si o iei pe Y.
      • +9 (9 voturi)    
        Comment sters de user (Luni, 29 august 2016, 18:44)

        qwerasdf [anonim] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        • +8 (8 voturi)    
          nati-o franta ca ti-am dres-o (Luni, 29 august 2016, 20:24)

          CricCricus [anonim] i-a raspuns lui qwerasdf

          Corect!. Discutia despre strapungeri se face dupa ce ai la ce sa ajungi, deci centura e prima necesitate. Strapungerile nu sunt pentru traversare, sunt pentru acces la localnici in oras, oricine nu e de acolo trebuie sa o ia prin afara orasului. Strapungerea asta Ciurel nu trebuia sa se faca inainte de centura, si acum ca aduce trafic in interiorul orasului, este o treaba de neputincios la cap. Madam vrea sa dreaga o oala sparta, ca merge si asa in bucataria ei.
          • +2 (2 voturi)    
            Ai la ce sa ajungi! (Marţi, 30 august 2016, 10:09)

            TheLionKing [anonim] i-a raspuns lui CricCricus

            90% de pe Maniu se duc pe A1 nu pe centura. Deci au unde sa duca. Strapungerea Giulesti nu ar trebui sa duca in centura ci spre A1. Si toate strapungerile ar trebui sa faca si asta.

            Caci altfel vor bloca nodurile de pe centura asa cum se intampla si in alte tari.
    • +13 (13 voturi)    
      Corect! (Luni, 29 august 2016, 16:37)

      Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui TheLionKing

      Si eu m-am gandit la asta! Nu au fost in stare sa asfalteze un drum cu 2 benzi, din Giulesti-Sarbi in Chiajna. Exista un drum(are cam 2km) in prezent, dar e drum de tara, neasfaltat(pe langa groapa de gunoi). Macar pe ala sa-l fi facut si tot ar fi preluat 10-15% din trafic.
  • -4 (24 voturi)    
    interes si fes (Luni, 29 august 2016, 15:35)

    Nevermind [utilizator]

    Poate au negociat cu USR/USB, ca sa nu-i exproprieze viluta de bugetar a fostului candidat USB la primaria sector 6.
  • +3 (15 voturi)    
    Suporta aceste asociatii... (Luni, 29 august 2016, 15:46)

    R.Stoian [utilizator]

    costurile mari cu exproprierile? Proiectul asta a fost gandit prost de la inceput si inceput in graba.
    S-a tot discutat in on-line de ce si cum. Se pot implementa alternative mult mai ieftine si care insumat ar aduce beneficii mai multor utilizatori, nu numai celor aflati in proximitatea strapungerii. La urechile asociatiilor mentionate nu ajuns informatia ca PUZ-ul initial al proiectului este anulat definitiv? Iar motivul anularii tine de niste avize Apa Nova care se elibereaza doar cu derogare de la leguitor => proiectul a fost aprobat ILEGAL. Pare ca este mai important sa avem benzi de autobuze, sosea de viteza, implicit poluare, decat apa potabila "curata". Pentru cine nu stie, acel drum expres trece pe langa una din cele trei statii de tratare si pompare a apei potabile, statie ce alimenteaza 1/3 (daca nu mai mult) din Bucuresti si imprejurimi.
  • 0 (14 voturi)    
    mda (Luni, 29 august 2016, 15:55)

    adrian_rolland [utilizator]

    Intentie laudabila DAR:

    *"Drumul sa fie prevazut cu trotuare generoase si piste de biciclete"

    Drumul respectiv NU prea trece prin locuri unde este nevoie de trotuare si piste de biciclete.

    De asemenea, bicicletele respectiv pot circula nestingherite pe Ciurel, Cringasi, Iuliu Maniu FARA o pista speciala amenajata.


    *"Drumul sa fie prevazut cu facilitati pentru riverani, pietoni, biciclisti si transport in comun (pasaje pietonale denivelate, alveole pentru statii, piste de biciclete)"

    Si atunci care ar mai fi rostul acestei strapungeri, sa faci la fel de mult ca pe Iuliu Maniu unde sunt treceri de pietoni din 50 in 50 metri, statii RATB la fiecare 2-300 de metrii, semafoare functionale sau nefunctionale la fel....?


    Ideea era sa strabati Bucurestiul cit mai rapid posibil dela A1 pina in A2 nu sa mai faci o chestie blocabila...
  • -4 (16 voturi)    
    Gabriela - PRESEDINTE! (Luni, 29 august 2016, 16:49)

    Ciobanul Bucur [utilizator]

    Asta-i pohta ce-o pohtesc.
    • +2 (2 voturi)    
      Acum ca Pisicul e in groapa (Luni, 29 august 2016, 20:33)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

      Nu spune de doua ori, Fierea se pare ca e tot ce le-a mai ramas la psd sa arunce la bataie.
  • +9 (9 voturi)    
    Exista alternative mult mai eficiente (Luni, 29 august 2016, 17:47)

    Sabin_Chiricesscu [utilizator]

    Pentratie Ciurel-A1 este un proiect de peste 600-700 Milioane EURO la valori actualizate (in Master Planul din 2008 era estimat la 400 Mil Euro). Acest proiect nu este recomandat de studiu JICA 2000

    Alternative mult mai eficiente: pentratie Giulesti-Centura; pentratie Preciziei-Centura; pentratie Timisoara-Centura; penetratie Ghencea-Centura (singura inceputa). Centura devine esentiala daca se vrea o capitala moderna fara trafic prin centru (justificarae de legatura A1 cu A2 prin oras este complet depasita). Exista si strada Liniei care poate sa fie folosita mai bina.

    O alta alternativa este prelungirea metroului pina la complexul comercial de pe A1 si strada Osiei (intr-o prima faza se poate face o bucla cu un sens).

    Ma asteptam ca astfel de asociatii sa solicite refacerea/actualizarea studiului JICA (forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=24&t=2894) pentru ca deciziile sa fie obiective bazate pe analize de cost-performanta
    • +2 (4 voturi)    
      Comment sters de user (Luni, 29 august 2016, 18:47)

      qwerasdf [anonim] i-a raspuns lui Sabin_Chiricesscu

    • +9 (9 voturi)    
      Penetratii (Luni, 29 august 2016, 19:01)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui Sabin_Chiricesscu

      Ce penetratii bre, cand nu avem centura ?

      Sa vezi dimineata la 8 ce e la Domnesti, intersectie Ghencea cu "centura" care in realitate e la un rahat cu o banda pe sens, plin de gropi. Nici drum comunal nu-i poti spune.

      Cand va exista autostrada de centura, atunci discutam de penetratii si strapungeri.

      Pana atunci, Ciurel ar fi mana cereasca, PESTE centura.
    • +5 (5 voturi)    
      penetratie - centura - Timisoara ? (Luni, 29 august 2016, 20:48)

      gruiag [utilizator] i-a raspuns lui Sabin_Chiricesscu

      Buna seara , in fiecare zi vin din Ilfov la munca in Bucuresti si vad acelasi lucru zi de zi : aglomeratia colosala la intrarea de pe A1 pe centura. Deci clar acolo trebuie facute bretele suspendate direct in centura ( nu ca acum) , iar apoi un pod ( cred ) in dreptul bld Timisoara. DECI :
      1. chiar asa mici investitii ?
      2. bld Timisoara duce direct la Razoare , o zona oricum aglomerata inainte de inceperea metroului unde se unesc nu mai putin de 3 cai de acces din diferite directii. Asta e solutie ? Directia unde merg majoritatea celor care lucreaza in Bucuresti este in nord , muncitori in constructii pentru o zona in dezvoltare pe termen lung - deci ar devia enorm de la treseele tuturor. Deci o solutie neviabila. Bineinteles si Preciziei - Centura unde se aglomereaza la 1 banda pe sens.
      Insa n-am auzit pe nimeni in campania electorala sa emita cea mai simpla solutie : Prelungirea metroului pana la Parcarea Hornbach si folosirea acelei parcari enorme pentru cei ce vor sa-si lase masinile acolo si sa meaga su metroul. De ce nu s-a gandit nimeni ? Oricum pentru tranzitarea Bucurestiului ( vorba lu Nicusor - stietot care a zis ca Ciurel va fi aglomerat de cei ce merg la mare - O INEPTIE) , SOLUTIA ESTE AUTOSTRADA DE CENTURA , nu centura actuala.
  • +3 (3 voturi)    
    Traseu exact (Luni, 29 august 2016, 22:19)

    MariusNicolae [utilizator]

    Stie cineva care este traseul exact al acestei strapungeri? Pe unde trece exact incepand cu lacul Ciurel? Sau unde poate fi gasit... Multumesc.
    • +1 (1 vot)    
      Nu (Marţi, 30 august 2016, 10:46)

      Alex Danila [utilizator] i-a raspuns lui MariusNicolae

      Bănuiala mea este că nu, _nimeni_ nu știe. Pozele găsite pe internet se contrazic între ele, și bănuiesc că dvs ați găsit același lucru.

      Probabil sunt cîteva persoane care cred că știu, dar pînă la finalizare își vor da seama că mai sunt încă 50 de erori, probleme legale și detalii neluate în calcul, și vor schimba traseul.

      Din punctul meu de vedere proiectul nu trebuia să existe, dar pot foarte bine să-l și termine dacă l-au început. Mult mai important ar fi să plătească cineva pentru toate cazurile în care acest proiect au încălcat legea.
      • 0 (0 voturi)    
        traseu exact (Marţi, 30 august 2016, 11:50)

        MariusNicolae [utilizator] i-a raspuns lui Alex Danila

        Buna ziua.

        Va multumesc pentru raspuns.

        Din pacate nu, nici eu nu am gasit nimic legat de acest traseu si ce ma sperie e ca se vorbeste atat de lejer de exproprieri, in conditiile in care, pe posibilele trasee, chiar in acest moment se construiesc case si blocuri.

        Cred ca acesti oameni ( de la constructor pana la primar), de pe pozitiile pe care au ajuns mai mult sau mai putin fortuit, ar trebui obligati sa faca public traseul sau macar optiunile. Si acum intreb daca exista posibilitate de a face acest lucru si cum.
  • -1 (3 voturi)    
    172742156490940@facebook.com (Marţi, 30 august 2016, 3:38)

    FrotierexFurata [anonim]

    Doamna Firea, nu stricati un lucru bine inceput.
    Daca este adevarat ce ati promis, doar urgentati lucrarile.
    Va recomand sa treceti dimineata intrea orele 8 si 9, prin intersectia Lujerului - Cora, pentru a intelege de ce trebuie sa respectati proiectul.
  • +1 (3 voturi)    
    ! (Marţi, 30 august 2016, 9:55)

    chiuaua [utilizator]

    Sa locuiesti in Bucuresti este un cosmar, si asta o stie oricine merge dimineata prin trafic spre servici sau seara catre casa.
    Densitatea urbana este foarte mare datorita extinderii cartierelor de blocuri ingramadite.
    Strategiile de dezvoltare urbana se pare ca nu au tinut pasul cu dezvoltarea orasului iar solutiile "bune" dureaza prea mult.
    Doamna Pandele are o sarcina prea grea pentru umerii sai.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version