Primele utilaje care vor construi intaiul tronson de autostrada din Mdoldova au intrat, in sfarsit, pe santierul centurii Bacaului pe care il construieste compania turceasca Eko Insaat Ve Tic A.S., la un an si cinci luni de la semnarea contractului si la peste trei ani de la lansarea licitatiei. Centura Bacaului ar urma sa aiba 30 de km, din care aproape 16 km se suprapun peste traseul proiectului autostrazii Moldova (A7), insa acestia vor fi construiti, in prima etapa de executie, doar pe un sens de autostrada, in regim de 2+1 benzi din doi in doi kilometri.

HotNews.roFoto: Hotnews

.

Compania turceasca Eko Insaat Ve Tic A.S. a publicat pe pagina proprie de facebook imagini cu primele utilaje care au intrat in santierul viitoarei centuri a municipiului Bacau.

Soseaua de centura a Bacaului a fost scoasa la licitatie in aprilie 2013 si adjudecata in luna noiembrie de catre compania turceasca Eko Insaat Ve Tic A.S. ce a avut o oferta de 393,8 milioane de lei. Dupa nenumeroase tergiversari si contestari, contractul cu turcii a fost semnat pe 1 aprilie 2015, insa lucrarile abia acum incep...

In urma cu un an, cand firma Eko Insaat Ve Tic A.S. ar fi trebuit sa primeasca avansul pentru a incepe lucrarile si sa-si organizeze santierul, autoritatile de la Bucuresti au realizat ca acesta nu poate fi achitat, deoarece finantarea, prin POS T (Programul Operational Sectorial Transport 2007 - 2013) se epuiza la finalul anului , iar toata suma ar fi trebuit decontata pana atunci, un termen prea scurt pentru a realiza lucrarile necesare. Astfel, ordinul de incepere a lucrarilor a fost suspendat si a venit abia in aprilie 2016, iar organizarea de santier a inceput sa prinda contur in luna mai.

Contractul prevede realizarea unei centuri ocolitoare in lungime de peste 30 de km si care sa uneasca DN 11 (in Vest), DN2 (In Sud), DN2 (in Nord) si DN 15 (in Nord). Din total, aproape 16 km se suprapun peste traseul proiectului autostrazii Moldova (A7), insa acestia vor fi construiti, in prima etapa de executie, doar pe un sens de autostrada, in regim de 2+1 benzi din doi in doi kilometri.

Proiectul presupune realizarea a trei sectoare, dupa cum urmeaza:

Sectorul nr. 1: legatura rutiera DN 2 (sud Bacau) cu DN 2 (nord Bacau), in lungime de 20,180 km sector ce se suprapune cu viitoarea Autostrada Moldova intre km 2 + 413 si km 18 + 682;

Sectorul nr. 2: legatura rutiera de la nord de Bacau intre DN 15 si DN 2 in lungime de 3,160 km;

Sectorul nr. 3: legatura rutiera de la sud de Bacau intre DN 2 si DN 11, in lungime de 7,360 km.

Daca sectoarele 2 si 3 vor reprezenta drumuri nationale si vor fi proiectate pentru o viteza de 100 km/h, o bucata de peste 16 km din sectorul 1 se suprapune cu traseul viitoarei Autostrazi Moldova, insa in prima faza de executie se va asfalta doar un sens de autostrada, pe celalalt sens fii realizate doar terasamentele.

Potrivit informatiilor publicate in caietul de sarcini, "intre km 2 + 413 si km 18 + 682 traseul se suprapune peste traseul viitoarei autostrazi MOLDOVA. Curbele in plan (curbe la stanga) de la km 2 + 000 si km 19 + 000 care acum asigura legatura intre drumurile de legatura intre DN 2 si autostrada vor face parte pe viitor din nodurile rutiere sud si nord fiind bretele de acces. In aceasta etapa cele doua noduri nu se realizeaza doar se expropriaza suprafetele de teren necesare realizarii lor odata cu realizarea autostrazii MOLDOVA".

"In prima etapa va fi realizata calea a 2-a a viitoarei autostrazi (calea de pe stanga) cu parte carosabila de 14.00 m pe care se va sistematiza circulatia in sistem de 2 + 1 (doua benzi pe un sens si una pe sens opus) cu alternarea numarului de benzi pe sens la cca. 2.00 km", se mai arata in documentul citat.

A doua cale din autostrada va fi executata in etapa a II-a (odata cu constructia viitoarei autostrazi MOLDOVA), iar pana atunci, odata terasamentul facut in prima etapa de executie, va ramane innerbata.