​​​Exclusiv

Drum expres de 22 de km spre Sudul Litoralului care sa evite blocajele din Agigea si Eforie - un nou proiect pe care Compania de Autostrazi vrea sa-l faca in regie proprie

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 6 septembrie 2016, 21:41 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Drum Expres spre Sudul Litoralului pe langa lacul Techirghiol
Foto: Hotnews
Spre sudul litoralului ar urma ca in urmatorii doi ani sa fie construit un nou drum de mare viteza, un drum expres care sa continue autostrada ce in prezent se termina la nord de Agigea, va ocoli lacul Techirghiol si se va conecta cu drumul national dinspre Mangalia in zona 23 August, evitand astfel zonele unde se genereaza ambuteiaje in sezonul estival - cel putin asa suna un nou plan de la Compania de Autostrazi. Drumul expres ce va avea o lungime de 22 de kilometri si cu o valoare estimata de 53 de milioane de euro ar urma sa fie construit in regie proprie, chiar de catre CNADNR, a explicat intr-un interviu pentru HotNews.ro directorul companiei, Catalin Homor.

"In zona litoralului avem doua actiuni. Una este finalizarea podului existent de la Agigea pe care il avem in lucru. Vrem sa-l dam la finalul anului circulatiei pe doua benzi. De luni inchidem circulatia si in trei luni sa o redeschidem. In paralel, pentru a evita blocajele din zona asta, vom pregati o varianta ocolitoare a lacului Techirghiol si a localitatii Agigea, pe podul nou [n.r. noul pod peste Canalul Dunare - Marea Neagra in continuarea A4] si cu intepare in DN39 dupa localitatea 23 August", a declarat pentru HotNews.ro directorul general CNADNR, Catalin Homor.

"Ne-am propus sa facem acest drum in regie proprie. Ne apucam de acum sa-l pregatim. Vom scoate la licitatie Studiul de Fezabilitate si Proiectul Tehnic, in schimb lucrarile le vom face in regie proprie. Programul este ca la sfarsitul lui 2018 sa fie realizat", a detaliat Homor.

Noul drum de mare viteza ar urma sa aiba o lungime de 22 de km, cate doua benzi pe sens si are un cost estimat la circa 52,8 milioane de euro, adica o medie de 2,4 milioane de euro pe kilometru, insa intentia autoritatilor de la drumuri este sa-l finanteze in mare parte din fonduri europene nerambursabile.




"Va avea un pasaj peste DN39. Exista unul si acum dar e doar cu o banda pe sens, deci va fi dublat. Drumul de la Podul nou si pana la intersectia cu DN39 exista la o banda pe sens, dar este depasit. Va fi un drum expres dupa normativ", a mai spus seful CNADNR.

Traseul avut in vedere de catre CNADNR conecteaza noul pod peste Canalul Dunare-Marea Neagra din zona intersectiei cu DN39 (la nord de localitatea Eforie Nord, cu DN39 la sud de localitatea 23 August) si, prin aceasta noua artera, autoritatile de la drumuri spera sa fie evitate zone de congestionari rutiere sezoniere frecvente  In acest mod vor fi localizate intre localitatile Lazu si Agigea, EforieNord, Eforie Sud, Tuzla si 23 August.

In acest sens, planurile CNADNR prevad ca licitatia pentru SF si proiectul tehnic sa fie lansata in noiembrie 2016, iar studiile si proiectarea sa fie gata pana la final de 2017. Ulterior, realizarea lucrarilor in regie proprie ar urma sa dureze circa un an, iar deschiderea ar urma sa aiba loc la sfarsitul anului 2018.

Intreg proiectul ar urma sa fie realizat in mare parte prin fonduri europene, mai exact din Fondul European de Dezvoltare Regionala.

In ultimele sezoane estivale traficul rutier in zona Litoralului a cunoscut numeroase blocaje, in special in zona Eforie-Agigea. Pe de o parte lucrarile tergiversate de la vechiul Pod Agigea au impus mai multe restrictii, iar pe de alta parte numeroasele treceri de pietoni din zona Eforie, precum si traficul local, au generat mari cozi si au testat nervii soferilor.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















28457 vizualizari

  • +8 (18 voturi)    
    Alegeri? (Marţi, 6 septembrie 2016, 21:56)

    methalman [utilizator]

    Cand vezi proiecte de genul iti pui imediat intrebarea: anul asta sunt alegeri?

    Pana nu vad nu cred!
    • -1 (5 voturi)    
      ca sa creasca numarul de chistoace in nisip (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:19)

      LiviusAcris1 [anonim] i-a raspuns lui methalman

      Astea sunt prioritatile Romaniei in materie de transport ?
  • +15 (37 voturi)    
    Fraierii!!! (Marţi, 6 septembrie 2016, 21:58)

    Stef_and [utilizator]

    Fac autostrazi si drumuri care sunt sezoniere- folosite 2 luni pe an - in rest 5% trafic.
    Concentrati-va acolo unde e chiar nevoie, unde sunt probleme, unde nu ne grabim numai la plaja!
    • +18 (22 voturi)    
      Folosite 4 luni intens (Marţi, 6 septembrie 2016, 22:09)

      zzztop [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      Dar si eu cred ca centuri pentu localitati ar fi mai utile. Asta vara prin cateva localitati se blocase drumul national cred si european u 2km inainte de intrarea in localitate. Adica opreai masina si stateai pe drumul european...

      Si nu inteleg care-i faza cu proeictele astea de fezabilitate care costa cat jumate de autostrada si dureaza ani. Si asta cica dureaza un an cat dureaza constructia drumului. Cred ca se sifoneaza bani la geru cu 'proiectarile' astea de zeci de milioane de euro.
      • +11 (11 voturi)    
        Explicatie (Miercuri, 7 septembrie 2016, 1:03)

        AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

        Studiile de fezabilitate nu se mai fac din birou desenand linii pe harta, se fac studii in teren, inclusiv geologice, ca sa nu mai apara probleme ca la Aciliu cu surparile. De pilda pe Pitesti-Sibiu sunt sute de foraje geologice, e mai ieftin un studiu bine facut decat o autostrada prost construita care o ia la vale.
        • +10 (10 voturi)    
          de acord, dar... (Miercuri, 7 septembrie 2016, 3:26)

          Duncan_Idaho [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

          si la Aciliu s-a facut studiu de fezabilitate, nu? Despre sifonarile astea era vorba. Ce spui tu suna corect, insa nu prea da cu ce a iesit acolo... Si imi vine sa pun pariu pe bani multi ca o sa mai avem discutia asta si peste vreo cativa ani, dupa ce alta "autostrada" o sa fie data in folosinta...
          • +2 (2 voturi)    
            Aciliu (Miercuri, 7 septembrie 2016, 10:48)

            TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui Duncan_Idaho

            Parcă la Aciliu se știa de problemă, adică de terenul instabil. Numai că soluțiile propuse au fost greșite. Adică au fost ieftine și ge genul: hai să vedem dacă merge și așa. Sau cel puțin așa îmi aduc eu aminte că era discuția. Plus graba de a deschide un tronson de autostradă înainte de alegeri.

            Țin minte că se discuta de un tunel la un moment dat (varianta cea mai scumpă), dar ei au ales să sape în deal (varianta ieftină) și au tot săpat.
        • +7 (9 voturi)    
          Ce noroc cu SF-urile! (Miercuri, 7 septembrie 2016, 8:40)

          Hansen [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

          Păcat că soluțiile propuse sunt cele banale, care nu riscă să facă pe nimeni să gândească - și care nici nu rezolvă problema traficului în creștere.
          Trebuie neapărat să inghesuim tot traficul în nodul Agigea?
          Ce rost are? Peste tot în lumea civilizată, se folosesc soluții care preselectează traficul funcție de destinație și nu generează congestii inutile.
          Evident, dacă cel care propune soluțiile are o ințelegere limitată a fenomenului și nu "vede" perspectiva, înghesuim în continuare tot traficul și constatăm "cu surprindere" că se muta punctul de congestionare, la aceleași valori de trafic.
          Nu credeți că o soluție care să foloseasca și conceptul de autostradă/drum rapid nord/sud, amplasată pe la jumătatera distanței între Dunare și Mare, asigurând și traficul internațional, ar fi mai avantajoasă în termeni de gândire strategică a cailor de comunicații? Sau gândim tot "din fundul butoiului", vazând numai o mică parte a realității? dece mai face SF-uri cu analize de opțiuni, dacă suntem în continuare închistați în gândire și blocați în proiect?
        • 0 (0 voturi)    
          asa este (Miercuri, 7 septembrie 2016, 10:36)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

          si eu stiu tot cam asa: un studiu de fezabiitate dureaza cam atata timp cat se construieste fizic autostrada
    • 0 (2 voturi)    
      citeste si tu indicii rutieri (Miercuri, 7 septembrie 2016, 12:41)

      drop [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      inainte sa scrii prostii
  • 0 (6 voturi)    
    centura (Marţi, 6 septembrie 2016, 22:19)

    Adrian_Roman [anonim]

    bani aruncati pe fereastra
  • +3 (9 voturi)    
    Centura Mangaliei ?? (Marţi, 6 septembrie 2016, 22:27)

    Carcalete [utilizator]

    Si dupa aia ambuteiajul se va muta la Mangalia ..
  • +8 (14 voturi)    
    Bine (Marţi, 6 septembrie 2016, 22:29)

    HP [utilizator]

    Faza cu constructia de drumuri in regie proprie e laudabila.

    Bine ca parintii si bunicii nostri au construit Romania, si noi le dam bani la greu strainilor sa faca autostrazi pentru noi, si nici macar pe alea nu le fac.
  • +19 (19 voturi)    
    de ce nu pleaca drumul expres din A2 (Marţi, 6 septembrie 2016, 22:48)

    mmmircea [utilizator]

    imediat dupa Medgidia -> Techirghiol -> 23 August. ?
    E stupid sa pleci cu drumul expres in continuarea podului nou, o data ca acolo e intrarea in port, si zona e ingusta si sinuoasa, dar cel mai important acolo se duc absolut toate tirurile.
    Lasa-i pe-aia cu marfa in pace, scoate-i pe cei care se duc catre sud direct la 23 august. Pe pariu ca toate cozile se vor muta pe podul nou, intre cele doua giratorii ?
    • -4 (8 voturi)    
      Pentru ca nu toata lumea are cizme (Marţi, 6 septembrie 2016, 23:08)

      TheLionKing [anonim] i-a raspuns lui mmmircea

      Sa streaca Canalul Dunare Marea Neagrea.

      Probabil un pot e mult mai scump decat vreo 10km de drum express. In plus drumuls express ar prelua si dinspre Constanta (altfel mai trebuie sa faci un nod si peste autostrada)
      • +9 (9 voturi)    
        nu e necesar pod (Marţi, 6 septembrie 2016, 23:59)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui TheLionKing

        uita-te pe harta de mai sus, daca pleci din zona Medgidia-Murfatlar direct catre sud, eviti cu totul canalul Dunare-Marea Neagra.
        • -1 (7 voturi)    
          Vad ca te-ai suparat (Miercuri, 7 septembrie 2016, 0:53)

          TheLionKing [anonim] i-a raspuns lui mmmircea

          E dreptul tau :)

          Dar daca pornesti drumul express de acolo e ca si cum ai face un drum separat de autostrada pentru o distanta foarte mare. Nu sung sigur ca ar deservi prea mult zonele prin care trece.

          Sincer de la Medgidia ar merge direct o autostrada pana la Mangalia - dar iarasi economicul nu stiu daca sustine
        • +9 (9 voturi)    
          Evident, așa e! (Miercuri, 7 septembrie 2016, 5:51)

          nick24 [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

          Fără pod si în linie dreaptă spre 23 August sau Costinești - ar scurta mult distanțele - mi se pare o soluție practică și logică.
          Să nu mai vorbesc de podul care ar putea fi făcut cu bani europeni la Călărași!
    • +2 (2 voturi)    
      Chiar asa! (Miercuri, 7 septembrie 2016, 7:31)

      Ion2050 [anonim] i-a raspuns lui mmmircea

      Masurat pe harta ar fi cu doar 3.5km mai mult pana la 23 August.
  • +12 (12 voturi)    
    Conectarea A2 din zona Murfatlar, nu din A4 (Marţi, 6 septembrie 2016, 23:10)

    Saturn [utilizator]

    Daca obiectivul este cel declarat, eliminarea 'congestionarilor rutiere sezoniere frecvente' si nu este parte a unei strategii legate de portul Constanta, atunci studiul de fezabilitate ar trebui sa analizeze conectarea A2 din zona Murfatlar si nu de la noul pod peste Canalul Dunare - Marea Neagra. Asta ar face ca traficul din Constanta / din port (non-sezonier) sa se descarce pe drumul vechi, iar cel sezonier sa se descarce pe o ruta mai scurta si care ar ocoli DOUA poduri peste CDMN !!!

    Deci, care va sunt de fapt intentiile, daca nu suntem prea curiosi?
  • +4 (14 voturi)    
    O autostrada Nord-Sud pe Litoralul romanesc... (Marţi, 6 septembrie 2016, 23:20)

    Lucky1 [utilizator]

    ...ar fi foarte utila.
    Sigur ca actualul traseu pare mai economic, din pdv al costului, dar o autostrda care sa fie construita in imediata vecinatate a marii, chiar mergand cativa km pe mare, ar fi foarte spectaculoasa si ar atrage un numar mare de turisti, nu numai romani.
    Cred ca ar trebui ca autoritatile sa gandeasca ceva mai grandios, nu chiar exuberant, dar iesit cumva din banalul obisnuit de mediocru.
    • 0 (2 voturi)    
      ... (Miercuri, 7 septembrie 2016, 10:27)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      Suspendata? Sau demolam tot in cale? Ca altfel nu vad cum. Iar pe deasupra marii, e SF. Ai idee cat de puternica e eroziunea pe litoralul romanesc? Cati kilometri de plaja s-au pierdut numai in ultimii 20 de ani? Ai vazut vreodata cazematele din apa? Crezi ca acolo au fost construite?
      Acest drum plus o centura a Mangaliei ar rezolva complet problema traficului pe litoral.
  • +7 (9 voturi)    
    Dar ,DN 392 Pecineaga-Amzacea , cand se repara ?! (Marţi, 6 septembrie 2016, 23:37)

    DEMA GOGU' [utilizator]

    Este turnat asfalt direct peste pamant ,de catre Porcusor Constantinescu...iar DNA a facut un dosar ,dar drumul a ramas nepracticabil.
    Cand il reparati ??!
  • +4 (8 voturi)    
    Drum expres? (Marţi, 6 septembrie 2016, 23:53)

    SilaDe Antrei1 [anonim]

    Dar prelungirea autostrazii pina la granita cu Bulgaria? Daca tot e vorba de fonduri europene...
    • -1 (1 vot)    
      si acolo (Miercuri, 7 septembrie 2016, 7:35)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui SilaDe Antrei1

      cu ce o conectezi, autostrada lor incepe abia la Varna.
  • -9 (17 voturi)    
    Șosele pentru baștani la mare (Miercuri, 7 septembrie 2016, 0:22)

    HaralambieHarpalete [utilizator]

    În timp ce sudul și nord vestul României au nevoie de autostrăzi urgent, guvernanților le arde de șosele pentru ghilobanii cu ceafa lată. M-am convins și cu guvernarea asta...
    • 0 (4 voturi)    
      De Moldova ce spui? (Miercuri, 7 septembrie 2016, 9:24)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui HaralambieHarpalete

      Ce investitor sa vina in Moldova unde nu exista NICI O AUTOSTRADA sau DRUM EXPRES spre vest? Iar baietilor le arde de cum se circula pe litoral. Penibil.
      • 0 (4 voturi)    
        La Moldova mă refeream! Greșeala mea, era târziu (Miercuri, 7 septembrie 2016, 10:40)

        HaralambieHarpalete [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        .
    • +5 (9 voturi)    
      Pentru HaralambieHarpalete (Miercuri, 7 septembrie 2016, 10:06)

      dan_st [utilizator] i-a raspuns lui HaralambieHarpalete

      In sudul litoralului nu merg ghiolbanii cu ceafa groasa (aia meg la Mamaia), acolo merg cei cu bani mai putini si pretentii mai mici. Cred ca au si ei dreptul la un drum rapid. Iar banii din Fondul European de Dezvoltare Regionala se aloca pentru proiecte specifice fiecarei regiuni nu se pot muta in alte regiuni. Sudul și nord vestul României pot depune proiecte specifice acelor zone. Offf "tehnocratii" astia, las' ca vin salvatorii nostrii din toamna si mai vorbim atunci.
  • +7 (7 voturi)    
    In fine v-ati "trezit'!! (Miercuri, 7 septembrie 2016, 8:49)

    SkyDan [utilizator]

    Am construit mii de kilometrii de autostrazi in Iraq, Libia, si alte tari arabe si nu suntem in stare sa facem la noi?

    Cati am fost furati de italieni si americani si nimic n-am facut?

    Faceti din expresul asta o dovada ca puteti in timp record si cu pret minim.

    Desteapta-te Rumune!!!! adica smart-up nu doar wake-up.
  • +1 (3 voturi)    
    centura Mangalia (Miercuri, 7 septembrie 2016, 9:03)

    andrei1232000 [utilizator]

    Daca tot o facem sa o facem ca lumea, cu o sosea care sa treaca pe langa Mangalia pana la granita. cu sub/supratraversari. Un drum expres cu sensuri giratorii nu rezolva blocajele. sensul giratoriu este util acolo unde circulatia este redusa. altfel coada care se formeaza ca sa ocolesti giratoriul blocheaza alte sensuri. vezi Arcul de Triumf, Piata Aviatorilor etc.

    daca se poate sa fie si parte din autostrada care va inconjura Marea Neagra. Dar asta solicita o gandire prea in perspectiva.
  • +3 (5 voturi)    
    Daca sunt destepti (Miercuri, 7 septembrie 2016, 9:26)

    JustinCase [utilizator]

    De ce nu fac drumul asta expres de undeva de langa curba autostrazii de langa Murfatlar, astfel incat cei care vin pe autostrada sa nu mai mearga in S cativa kilometri catre Constanta?
    • +1 (3 voturi)    
      mda (Miercuri, 7 septembrie 2016, 10:42)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui JustinCase

      exact la asta ma gandeam si eu :)
  • +1 (1 vot)    
    CNIR (Miercuri, 7 septembrie 2016, 10:03)

    12_utilizator [utilizator]

    In principiu, dupa sedinta de Guvern de maine, o noua companie: Compania Nationala de Infrastructura Rutiera se va ocupa de investitiile noi in acest domeniu. Motivul principal al fondarii ei:este esecul lamentabil al CNADNR in indeplinirea aceluiasi obiectiv. Oare managerul CNADNR:
    1. nu stie acest lucru
    2. stie si ne prosteste pe noi? I
    n ambele cazuri prin declaratia sa dovedeste ca nu-si are locul in pozitia pe care o are. dar evident tine taaare mult la ciolan.
  • -7 (11 voturi)    
    Avem deja autostradă spre mare, nu ne trebuie alta (Miercuri, 7 septembrie 2016, 10:09)

    Nyk1 [utilizator]

    De la Arad la Opatija pe malul Adriaticii (pe fosta rivieră austro-ungară) se poate ajunge doar pe autostradă. Pentru Banat și Ardeal, aceea este marea noastră - nu balta turco-rusească.
  • +1 (1 vot)    
    Ipocrizie (Miercuri, 7 septembrie 2016, 10:39)

    mistydo [utilizator]

    Promisiuni, vise, deceptii...
    Oare cand se termina centura capitalei?
  • 0 (0 voturi)    
    proiecte in paralel (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:05)

    Razvan_M [utilizator]

    Un asemenea drum ar fi foarte bun daca ar fi facut cu fonduri europene de dezvoltare. Zona respectiva merita dezvoltata in adancime, nu doar strict langa litoral. Cine merge pe ruta alternativa dinspre 2 Mai spre Bucuresti poate vedea saracia lucie din Dobrogea, desi acolo probabil ca ar putea fi exista obiective industriale care sa creasca zona.
    Nu inteleg de ce o centura in jurul tuturor oraselor dezvoltate trebuie construita inainte de a ne putea apuca si de alte drumuri in tara asta.
    • +2 (2 voturi)    
      asta e de fapt o centura (Miercuri, 7 septembrie 2016, 12:48)

      drup [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Practic tot o centura e si asta - Agigea Tuzla, Eforiile si Techirghiol sunt practic lipite una de alta si au 50.000 de locuitori in extrasezon.

      pentru cine tot injura pe aici Eforie Nord e statiune ardeleneasca - practic masinile pe acolo sunt alba, cluj si sibiu. Si f. bine ca e asa va asteptam si la anul.

      o ultima info poate ar fi bine statul sa mareasca numarul vamesilor si a ghiseelor pe cele 3 vami (V veche, Silistra si N. voda) si eventual facute cateva vami noi. Vara stai cam o ora in vama si ar trebui sa nu ne batem joc de oameni chiar daca aleg sa mearga in statiuni in alta parte decat la noi.
  • 0 (0 voturi)    
    exista drumuri (Miercuri, 7 septembrie 2016, 17:31)

    SP2009M [utilizator]

    drumurile exista, trebuie doar intarite, mordernizate . priviti varianta :
    1) iesire A2 in zona Medgidia spre Ciocarlia de Sus(DJ 381)
    2) DJ 308 - Lanurile - Mereni
    3) DJ 391- Topraisar
    4) E675 - Amzacea
    5) DJ 392 - Pecineaga
    6) DJ 394 - 23 August

    ce trebuie facut:
    - trebuie reparate DJ - urile la 1 banda pe sens (actualmente se pot folosi cum sunt, cu exceptia DJ392 care este distrus)
    - eventual 2 benzi pe sens pt E675
    - evitarea satelor (suna ciudat, dar sunt centurile pt sate, care se justifica)

    diferenta de bani fata de proiectul prezentat sa fie folosita pt centura Mangaliei
  • 0 (0 voturi)    
    O gindire tipic ROMANEASCA (Miercuri, 7 septembrie 2016, 22:47)

    jeryi [utilizator]

    Nu inteleg de ce nimeni nu vede cea mai simpla si corecta varianta chiar daca e si mai scumpa
    Continuarea A2 dinainte de podul Agigea peste canal pina la Vama Veche.cu iesirile corespunzatoare ( Eforie, Costinesti, Mangalia.)
    Ar rezopva pentru totdeauna problema litoralului si ar inchide un coridor important


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version