Lotul 3 al autostrazii A1 Sibiu - Orastie, intre Saliste si Cunta, a fost redeschisa circulatiei rutiere luni incepand cu ora 14:00, dupa ce lucrarile de reparatie a "gropii" de la km 60 au fost finalizate de catre Compania de Autostrazi. Autostrada a fost inchisa in septembrie 2015, la aproape un an de la deschiderea prematura in toiul campaniei prezidentiale, si a fost demolata pe o portiune de 200 de metri din cauza ca au aparut denivelari si fisuri in asfalt.

Autostrada Saliste - Cunta, reparataFoto: CNADNR

Compania de Autostrazi anunta ca luni de la ora 14 va fi redeschisa circulatia dupa ce duminica, reprezentanti ai Politiei Rutiere si Comisia de Inspectie Tehnica au inspectat lucrarile executate pe sectorul cuprins intre km 60+500 - km 60+600 si au analizat si celalalte puncte remediate de pe lotul 3.

"Comisia a constatat ca sunt indeplinite conditiile necesare deschiderii traficului rutier in deplina siguranta", transmite CNADNR.

"Au fost verificate testele efectuate de catre CESTRIN cu echipamente specializate privind capacitatea portanta, rugozitatea si planeitatea sectorului de autostrada Cunta ¬ Saliste. La fazele determinante pe timpul executiei lucrarilor de remedire a participat si Inspectoratul de Stat in Constructii, conform legislatiei in vigoare. Laboratorul propriu al D.R.D.P. Cluj a asigurat asistenta tehnica de specialitate pe timpul executarii lucrarilor", potrivit Companiei de Autostrazi.

"Am finalizat lucrarile la Orastie - Sibiu in regie proprie. Subliniez, in regia proprie a companiei de drumuri. A fost un proiect care ne-a pus la incercare, dar care a demarat o noua abordare a proiectelor pe care le avem in perspectiva. Acest proiect a fost o piatra de incercare atat pentru echipa care a lucrat efectiv - ingineri, responsabili cu calitatea, mecanici, soferi, muncitori...dar mai ales pentru echipa care a manageriat acest proiect.", a declarat directorul general al CNADNR, Catalin Homor.

Autostrada inaugurata inainte de alegerile prezidentiale, demolata la un an dupa...

Lotul trei al autostrazii Sibiu-Orastie, a fost inaugurat in noiembrie 2014 cu putin timp inainte de alegerile prezidentiale si inchis in septembrie 2015 intre localitatile Saliste si Cunta, din cauza unor crapaturi in asfalt.

Primele fisuri in asfalt au aparut la doar o saptamana de la inaugurare. Initial acestea au fost reparate, dar au reaparut, iar CNADNR a decis un an mai tarziu sa inchida traficul pe autostrada. La putin timp dupa, s-a luat hotararea ca pe o portiune de 200 de metri corupul autostrazii sa fie excavat cu totul si reconstruit de la zero.

Lotul are o lungime de 22 de kilometri, dintre care 6 km au fost afectati de alunecari de teren. Contractul pentru acest tronson a fost semnat in mai 2011 si are o valoare de 182,9 milioane de euro.

Contractul cu firma Salini -Impregilo, cea care a construit initial lotul, a fost reziliat la inceputul anului, dupa o perioada lunga de blocaj, iar de remedierea corpului autostrazii a decis sa se ocupe in regie proprie chiar CNADNR, anuntand un termen de finalizare finalul lunii septembrie.

FOTO: Cum arata autostrada Saliste-Cunta in toamna lui 2015

---

Autostrada "demolata", refacuta in regie proprie de catre CNADNR

In luna august, CNADNR a decis ca vor fi executate ia multe trasei drenante necesare atat pentru evacuarea apelor drenate catre paraul din aval, cat si pentru asanarea zonei mlastinoase aflate in aval la cca. 200 m de autostrata.

"Lungimea acestor transei este de 65 m pentru 4 drenuri si de 285 m pentru doua dintre acestea, La capul aval al transeilor transversale cu lungimea de 65 m, se monteaza camine de vizitare. Intre aceste camine se realizeaza drenurile de evacuare, care unesc toate aceste camine de vizitare", sustine Companiei de drumuri.

Peste terenul astfel pregatit, s-a refacut corpul rambleului din materiale granulare, ranforsate cu geogrile.

VIDEO: Cum aratau lucrarile demarate de CNADNR in luna august