Autostrada A1 Saliste-Cunta a fost redeschisa traficului, la peste un an de cand a fost inchisa si demolata partial

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Autostrada Saliste - Cunta, reparata
Foto: CNADNR
Lotul 3 al autostrazii A1 Sibiu - Orastie, intre Saliste si Cunta, a fost redeschisa circulatiei rutiere luni incepand cu ora 14:00, dupa ce lucrarile de reparatie a "gropii" de la km 60 au fost finalizate de catre Compania de Autostrazi. Autostrada a fost inchisa in septembrie 2015, la aproape un an de la deschiderea prematura in toiul campaniei prezidentiale, si a fost demolata pe o portiune de 200 de metri din cauza ca au aparut denivelari si fisuri in asfalt.

Compania de Autostrazi anunta ca luni de la ora 14 va fi redeschisa circulatia dupa ce duminica, reprezentanti ai Politiei Rutiere si Comisia de Inspectie Tehnica au inspectat lucrarile executate pe sectorul cuprins intre km 60+500 - km 60+600 si au analizat si celalalte puncte remediate de pe lotul 3.

"Comisia a constatat ca sunt indeplinite conditiile necesare deschiderii traficului rutier in deplina siguranta", transmite CNADNR.

 "Au fost verificate testele efectuate de catre CESTRIN cu echipamente specializate privind capacitatea portanta, rugozitatea si planeitatea sectorului de autostrada Cunta ¬ Saliste. La fazele determinante pe timpul executiei lucrarilor de remedire a participat si Inspectoratul de Stat in Constructii, conform legislatiei in vigoare. Laboratorul propriu al D.R.D.P. Cluj a asigurat asistenta tehnica de specialitate pe timpul executarii lucrarilor", potrivit Companiei de Autostrazi.

"Am finalizat lucrarile la Orastie - Sibiu in regie proprie. Subliniez, in regia proprie a companiei de drumuri. A fost un proiect care ne-a pus la incercare, dar care a demarat o noua abordare a proiectelor pe care le avem in perspectiva. Acest proiect a fost o piatra de incercare atat pentru echipa care a lucrat efectiv - ingineri, responsabili cu calitatea, mecanici, soferi, muncitori...dar mai ales pentru echipa care a manageriat acest proiect.", a declarat directorul general al CNADNR, Catalin Homor.

Autostrada inaugurata inainte de alegerile prezidentiale, demolata la un an dupa...

Lotul trei al autostrazii Sibiu-Orastie, a fost inaugurat in noiembrie 2014 cu putin timp inainte de alegerile prezidentiale si inchis in septembrie 2015 intre localitatile Saliste si Cunta, din cauza unor crapaturi in asfalt.

Primele fisuri in asfalt au aparut la doar o saptamana de la inaugurare. Initial acestea au fost reparate, dar au reaparut, iar CNADNR a decis un an mai tarziu sa inchida traficul pe autostrada. La putin timp dupa, s-a luat hotararea ca pe o portiune de 200 de metri corupul autostrazii sa fie excavat cu totul si reconstruit de la zero.

Lotul are o lungime de 22 de kilometri, dintre care 6 km au fost afectati de alunecari de teren. Contractul pentru acest tronson a fost semnat in mai 2011 si are o valoare de 182,9 milioane de euro.

Contractul cu firma Salini -Impregilo, cea care a construit initial lotul, a fost reziliat la inceputul anului, dupa o perioada lunga de blocaj, iar de remedierea corpului autostrazii a decis sa se ocupe in regie proprie chiar CNADNR, anuntand un termen de finalizare finalul lunii septembrie.

FOTO: Cum arata autostrada Saliste-Cunta in toamna lui 2015





---

Autostrada "demolata", refacuta in regie proprie de catre CNADNR

In luna august, CNADNR a decis ca vor fi executate ia multe trasei drenante necesare atat pentru evacuarea apelor drenate catre paraul din aval, cat si pentru asanarea zonei mlastinoase aflate in aval la cca. 200 m de autostrata.
"Lungimea acestor transei este de 65 m pentru 4 drenuri si de 285 m pentru doua dintre acestea, La capul aval al transeilor transversale cu lungimea de 65 m, se monteaza camine de vizitare. Intre aceste camine se realizeaza drenurile de evacuare, care unesc toate aceste camine de vizitare", sustine Companiei de drumuri.

Peste terenul astfel pregatit, s-a refacut corpul rambleului din materiale granulare, ranforsate cu geogrile.

VIDEO: Cum aratau lucrarile demarate de CNADNR in luna august




Citeste mai multe despre   

















17347 vizualizari

  • +64 (66 voturi)    
    Factura (Luni, 10 octombrie 2016, 10:15)

    Soljenitin [utilizator]

    Factura trebuie trimisa la sediul PSD.
    • -21 (35 voturi)    
      ba nu (Luni, 10 octombrie 2016, 10:32)

      goto [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      factura, atat in acest caz cat si in cele viitoae, trebuie trimisa constructorului initial, care nu a respectat parametrii. astfel, daca se va continua pe aceasta idee, poate constructorii se vor gandi mai bine si vor avea de ales intre a da spagi si apoi a suporta din bani propii reparatiile, sau vor fi corecti si vor respecta sau vor imbunatati planurile initiale.
      • +40 (44 voturi)    
        serios ? (Luni, 10 octombrie 2016, 11:25)

        Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui goto

        Constructorul a zis ca nu merge si PSD le-a dat ordin.
        De ce crezi tu ca nu iau banii de la constructor ? Pt ca foarte probabil i-au luat deja sub forma de spaga
    • +4 (10 voturi)    
      De ce la sediu? (Luni, 10 octombrie 2016, 10:42)

      Ursuletul de Plus [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Sa se trimita la persoanele fizice implicate in decizie. Or fi si oameni de bine in PSD, de ce sa se plateasca din cotizatia lor adunata cu greu dintr-o pensie mica.
    • +20 (22 voturi)    
      Da de unde...! (Luni, 10 octombrie 2016, 11:24)

      JestersTear [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      ... trebuiau sa ii puna un coif cu Mickey Mouse lui Ponta si sa il cheme sa taie panglica.
  • -5 (15 voturi)    
    .... (Luni, 10 octombrie 2016, 10:24)

    xerxes2001 [utilizator]

    Daca iti trebuie mai mult de 1 an pentru 200 m, e o "mare performanta"
    In Bucuresti, la Eroilor nici acum, dupa mai bine de 1 an nu s-a refacut locul care s-a surpat datorita lucrarilor de la metrou.
    Atunci sa nu ne miram ca infrastructura bate pasul pe loc
  • +16 (18 voturi)    
    Ia uite ca se poate (Luni, 10 octombrie 2016, 10:54)

    Primul [utilizator]

    si la noi, cu oameni si cunostinte interne reusim sa facem treaba buna.
    Neamul asta trebuie sa realizeze ca avem resursele necesare de a ne ajuta singuri, sa nu mai stam la mana politicienilor dupa subventii si pungi cu ulei si zahar. Avem creiere si putere de munca, trebuie sa iesim doar din amorteala in care ne-au bagat prin distrugerea educatiei si prin incurajarea asistatilor sociali.
    • +11 (11 voturi)    
      Inca nu stim (Luni, 10 octombrie 2016, 11:26)

      Ursuletul de Plus [utilizator] i-a raspuns lui Primul

      daca s-a facut "treaba buna".
    • +5 (7 voturi)    
      Mai vorbim la primăvară :) (Luni, 10 octombrie 2016, 11:33)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Primul

      Sectorul ăla de autostradă n-o să rămână deschis prea multă vreme fiindcă dealul respectiv nu rămâne în forma actuală mai mult de un an, mai discută și tu cu oamenii din zonă.

      Ăsta e unul dintre motivele pentru care CFR a preferat să reabiliteze linia 300, nu linia 200, deși ultima era mult mai scurtă. Linia 200 trece exact prin același loc.
  • -31 (41 voturi)    
    Factura la Clotilde Armand, doar ea a luat banii (Luni, 10 octombrie 2016, 11:26)

    Miky60 [utilizator]

    Surpriza: Clotilde Armand a fost in board-ul societatii care a facut consultanta si proiectul autostrazii si care a luat bani buni pentru asta. Stiu, o sa iau minusuri multe de la postacii USR, dar asta e adevarul.
    • +12 (18 voturi)    
      adevarul (Luni, 10 octombrie 2016, 11:46)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      e ala care ti se spune la sedinta de dimineata la sediul p$d/fsb din soseaua kisselef . amicul tau pontachele s-a grabit sa taie panglica inainte de alegeri,ca sa vada prostimea ce face el si ce a construit .
      • -16 (20 voturi)    
        Te-ai dus la Parascheva pentru semnaturi pt USR? (Luni, 10 octombrie 2016, 13:43)

        Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui toxx

        Postacule, ti-ai urmat directiva de partid pentru a strange semnaturi si te-ai dus la moaste la Iasi sa stai la coada pentru a strange semnaturi pt USR? Ca acela este publicul vostru tinta la cat de disperati sunteti.
        • +9 (13 voturi)    
          Esti "high" rau de tot... (Luni, 10 octombrie 2016, 13:56)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

          Ce ai fumat?
          • 0 (0 voturi)    
            salvie (Miercuri, 12 octombrie 2016, 7:55)

            toxx [utilizator] i-a raspuns lui midufi

            ca de iarba nu ajung rublele :)
        • 0 (0 voturi)    
          . (Miercuri, 12 octombrie 2016, 7:55)

          toxx [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

          nu sunt postac platit de soros "miki 60 spaga" (daca ai prins subtilitatea) pe mine ma plateste guvernul emiratelor arabe unite, si da, chiar am dat 250 de lei din banii mei la DHL ca sa trimit vreo 20 de semnaturi pt USR. aici m-ai prins ...
    • +14 (16 voturi)    
      :) (Luni, 10 octombrie 2016, 13:09)

      levierul [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Clotilde si autostrada.
      Ce legaturi bizare fac unii, antrenati pe vremuri mai rele.
      Dar legatura cu lipsa autostrazii Transilvania si averea familiei Nastase nu este putin mai logica?
      • -1 (1 vot)    
        zi pe "americănește” - Bechtel (Luni, 10 octombrie 2016, 16:04)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui levierul

        ..
  • +10 (10 voturi)    
    Sa facem pariuri pentru urmatorul lot inchis (Luni, 10 octombrie 2016, 12:06)

    Comentatorul-x [utilizator]

    Hai sa incercam cateva pronosticuri pentru cat va dura pana un alt lot se va crapa si va trebui inchis.
    Eu cred ca intr-un interval de 4-6 luni vom avea alte crapaturi, pe alte bucati.
    Ca doar n-o fi gresit constructorul italian doar pe 300 de metri !?
    Sa vedem.
    Nu am gasit inca informatia, cat a costat reparatia celor 300 de metri si cu ce bani s-a facut ?
    • 0 (0 voturi)    
      Același lot va trebui închis, nu altul (Luni, 10 octombrie 2016, 20:00)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Comentatorul-x

      Problema e terenul, nu constructorul. Acolo dealul nu stă într-un loc nici dacă e liber, cu-atât mai puțin o să stea cu o autostradă pe el și cu trepidații zilnice de la mii de camioane.
  • +6 (6 voturi)    
    +Cu participarea extraordinara a l'u Ponta&Rus! (Luni, 10 octombrie 2016, 15:22)

    Plagarus [utilizator]

    Lucrul bine facut de PSDei !
  • 0 (0 voturi)    
    Ghiciti ce urmeaza ?! (Luni, 10 octombrie 2016, 22:35)

    Miky113 [utilizator]

    Imparatul asfaltului, va muta cu regie propie tot santierul lotului 3, in lotul 5:
    ciotul Sibiu-Hotel Vestem(bifurcatia spre Brasov) !


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version