Contractul pentru autostrada A3 Bors - Suplacu de Barcau, aproape de reziliere. Directorul Companiei de Drumuri: "E un contract cu probleme unde nu s-a lucrat mai nimic"

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 4 noiembrie 2016, 16:56 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Tronsonul Bors - Suplacu de Barcau (tronsonul Bechtel)
Foto: Hotnews
Contractul de peste 700 de milioane de lei pentru construirea celor 64 de km din autostrada A3 de la Bors la Suplacu de Barcau incheiat cu asocierea Corsan-Corviam este la un pas de reziliere, constructorul cerand oficial acest lucru Companiei de Drumuri (CNAIR, fosta CNADNR). Directorul CNAIR, Catalin Homor, a declarat pentru HotNews.ro ca cel mai probabil contractul va fi reziliat si avansul deja acordat cosntructorului va fi recuperat in baza unei scrisori de garantie bancara. "Acest contract cu asocierea Corsan-Corviam a fost unul cu probleme de la inceput. Nu s-au mobilizat, nu au lucrat", a spus Homor.

"Au fost probleme legate de capacitatea constructorului de a se mobiliza. Ca o consecinta a avansului foarte mic, spre zero, am decis sa aplicam in urma cu doua saptamani o penalizare contractuala de 75 de milioane de lei. E din ce in ce mai evident ca nu are capacitatea sa duca la bun sfarsit contractul", a declarat pentru HotNews.ro, Catalin Homor.

"Am primit la Companie [n.r. CNAIR] intentia de reziliere din partea constructorului. E din ce in ce mai certa rezilierea", a mai spus Homor.

In ceea ce priveste avansul acordat de stat pentru demararea constructiei, in urma contractului semnat cu Corsan-Corviam in mai 2015, Homor spune ca acesta va fi recuperat.

"Orice avans se acorda in baza unei scrisori de garantie bancara. Daca respectivul nu foloseste avansul pentru proiect sau nu-l justifica pana la finalul anului noi ne putem recupera banii la orice moment de la respectiva banca", a declarat Homor.

"Vom relicita tronsonul pana la finalul anului. Se suprapune fericit calendarul, ca in perioada de iarna cand nu se poate lucra, sa facem procedura de achizitie publica. Speramc a ana in mai sa avem un nou constructor pe acest lot", a mai declarat directorul Companieid e Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Tronsonul A3 Suplacu de Barcau - Bors a fost contractat in mai 2015 catre asocierea Asocierea Corsan - Corviam Construccion - SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Solution  SRL & SC Via Design SRL pentru circa 701 milioane de lei (fara TVA).

In septembrie, Ministerul Transporturilor anunta ca este gata sa rezilieze contractul din cauza ca asocierea Corsan-Croviam nu s-a mobilizat deloc pe santier si lansa un ultimatum pentru jumatatea lunii. In cele din urma, contractul nu a fost reziliat pentru ca asocierea Corsan-Corviam a mobilizat utilaje si muncitori pe santier, insa lucrarile nu au avansat mai deloc.


Citeste mai multe despre   

















7730 vizualizari

  • +15 (19 voturi)    
    Doar in Romania (Vineri, 4 noiembrie 2016, 17:22)

    MasP [anonim]

    Se poate semna un contract fara clauze de penalizare clare pentru orice zi/saptamana de intarziere. Cum dracu e posibil sa fie semnat un contract in mai 2015 si pana in noiembrie 2016, statul roman sa se roage de ei sa lucreze ? Cum naiba e posibil sa nu ai un calendar clar pe saptamani, luni, ani si orice intarziere de mai mult de o luna sa-ti permita sa reziliezi contractul ? De parca statul romana trebuie sa primeasca bani de la ei , nu ei de la statul roman. Cum de nimeni din CNADNR nu raspunde pentru un astfel de contract ? Cum de mai exista individul ala in companie ? Raspuns : coruptie la cel mai inalt nivel. Aia probabil au dat spaga ca sa obtina contractul sperand apoi sa obtina diverse mariri ale valorii contractuale.
    • +4 (6 voturi)    
      Doar in Romania (Vineri, 4 noiembrie 2016, 18:49)

      1310tx [utilizator] i-a raspuns lui MasP

      "[..]am decis sa aplicam in urma cu doua saptamani o penalizare contractuala de 75 de milioane de lei[..]"
      • +1 (7 voturi)    
        Escrocherie cu firma care tine lotul pt. altii (Vineri, 4 noiembrie 2016, 21:38)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui 1310tx

        Este foarte posibil, trebuie verificat, ca acest Corsan-Corviam, care are în lucru lotul A3 Bors - Suplacu de Barcau, sa fi câștigat contractul doar pentru a bate pasul pe loc deoarece în 2015 constructorii mai cunoscuți ce acționează în Romania erau deja ocupați cu alte tronsoane. In 2017-2018 când se eliberează tocmai bine preiau prin licitație ce trebuia sa facă Corsan.
    • +6 (6 voturi)    
      SI LA PRIVAT CREZI CA ESTE ALTFEL.... (Vineri, 4 noiembrie 2016, 20:01)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui MasP

      In Romania? Am eu 2 exemple proaspete! Dezvoltatorii stau sa se roage de AG sa execute lucrarea, iar AG - ul n-are alta treaba decat sa caute materiale mai ieftine, ca sa-si faca buzunaru'gros!
  • +12 (12 voturi)    
    nu e normal (Vineri, 4 noiembrie 2016, 17:32)

    monterosa [utilizator]

    ca o tara intreaga insetata dupa infrastructura sa astepte un an si jumatate dupa un constructor ca apoi proiectul sa o ia de la inceput. Faptul ca se recupereaza un avans dat nu e normal, e obligatoriu. Ar trebui sa fie percepute penalitati de ordinul multor zeci de milioane de euro pentru asta, Romania pierde PIB prin faptul ca autostrazile se intarzie atat de mult.
    Iar constructorul ala ar trebui dat in judecata si n-ar mai trebui sa poata vreodata sa mai semneze nimic cu statul.
  • +7 (9 voturi)    
    ce poti sa ceri de la CNADNR? (Vineri, 4 noiembrie 2016, 18:21)

    voxpopulix [utilizator]

    de parca in afara perioadei de iarna se lucreaza.

    Si cine a propus si semnat contractul asta, ca multe altele, nu tot CNADNR?

    NIMIC nu faceti, mai bine va desfiintam ca oricum nu faceti nimic, platim degeaba o institutie plina de incompetenti si angajati pe pile.
  • +10 (10 voturi)    
    eu cel prost (Vineri, 4 noiembrie 2016, 19:54)

    mita sucila [utilizator]

    nu pricep ceva.
    Asta nu intra la subminarea economiei nationale?.... de autostrazi depind foarte multe. Extrem de multe.
    Cum e posibil ca mizeriile astea sa ne amane viitorul cu ani si ani si sa nu pateasca nimic?
    • 0 (4 voturi)    
      se prefera ...furtaciunea (Sâmbătă, 5 noiembrie 2016, 2:17)

      Coco Whistle [utilizator] i-a raspuns lui mita sucila

      contractul cu bechtel unde e? oriunde in lumea asta un judecator o sa anuleze un contract care favorizeaza proponderent o parte. trebuie dovedita reaua credinta. in plus ...e batator la ochi ca s-au spalat bani acolo si inca se spala deci alte institutii ar trebui implicate. banul statului ar trebui urmarit pina la ultimul cent asa se face peste tot in lume. daca nu se vrea inseamna ca lupii sint stapini la stina.
  • -1 (7 voturi)    
    guvern slab (Sâmbătă, 5 noiembrie 2016, 1:32)

    razeshu [utilizator]

    din pacate Ciolos a fost prea slab si nu s-a atins cu nimic de serparia din CNADR. Am ramas cu aceleais declaratii de bune intentii si reesalonari, reprogramari, refazari,... . Si cu 18 km finalizati dar necirculabili. De ce nu se face un audit la CNADR ? Astia nu au niste obiective clare, termene, responsabilitati ? Ce tara bananiera am ajuns, plina de enclave - CNADR, Misu cu asigurarile lui, mai ieri Mitica de la Liga si cate or mai fi. Sifoneaza cu sete banul public si nu dau socoteala nimanui.
    • -1 (5 voturi)    
      esti prost (Sâmbătă, 5 noiembrie 2016, 2:25)

      pardalian [utilizator] i-a raspuns lui razeshu

      informat. La CNADR s-au facut multe schimbari inclusiv directorul. Dar tu ca un postac pesedist dai in guvernul Ciolos. Acum cativa ani dadeai in Basescu. Vai de tine..
      • +1 (5 voturi)    
        esti un extremist (Sâmbătă, 5 noiembrie 2016, 3:50)

        razeshu [utilizator] i-a raspuns lui pardalian

        care eticheteaza fara noima - cine ne critica nu e cu noi, e impotriva noastra. Mi-e indiferent cum ma categorisesti, am dreptul la opinie si o exprim civilizat. Consider ca e o critica constructiva si argumentata. Si o fac in spiritul interesului national, indiferent cine se afla trecator la butoane.
        Inteleg ca ai trait o mare trauma. A trebuit sa te lepezi de marinar si sa te faci acum talban al guvernului Ciolos. A fost dureros ? Cum ai reusit totusi ? Cand ai decis sa faci schimbarea ? Te simti tradat de Basescu ? Dar poate ai crezut orbeste in el si te-ai amagit singur. Sau poate esti superficial si inghiti pe nemestecate toate lozincile politicienilor de la TV. Intamplator nu esti PSD ist. Dar ignoranta ta e la fel de periculoasa si paguboasa.
        Revenind la articol - ce mare schimbare s-a produs in conducere ? A fost adus Homor, nu ? Prin rotatia cadrelor de la Metrorex, o mare firma de succes. Unde a reusi sa aduca trenuri mai late decat permitea peronul. Macar sa se fi interesat din timp si sa faca modificarile necesare. Si acum areziliat un contract dupa 18 luni in care nu s-a miscat nimic pe teren. mare scofala, mare erou. Fa-ti-l icoana si inchina-te la el. Taliban trist spalat pe creier ce esti.
      • +4 (6 voturi)    
        Dar din noiembrie anul trecut ce-au facut ? (Sâmbătă, 5 noiembrie 2016, 5:37)

        MasP [anonim] i-a raspuns lui pardalian

        Contractul s-a semnat pe timpul lui Ponta probabil cu spagile de rigoare la directorimea din CNADNR si probabil aia n-aveau de gand sa faca nimic inca de atunci. In noiembrie, hai sa zicem in ianuarie, Ciolos instalase deja oamenii lui. Deci trecusera deja 8 luni si aia nu miscau nimic. De ce nu au reziliat contractul atunci ca macar jumatate de an sa se poata lucra. De ce nu e nimeni responsabil de mizeria asta in CNADNR ? Si acum, daca nu faceau aia cerere de reziliere, statul mai astepta 1 an. Despre ce dracu vorbim aici ? Ca e Ciolos, ca e Ponta, fara o reforma serioasa in mizeria asta de companie, fara sa fie dati afara sute de oameni din functiile de conducere, tot asa va merge. Macar un lucru ar fi putut sa faca acum Ministerul Transportului - sa dea afara pe cei responsabili din CNADNR de tergiversarea acestui contract.
  • 0 (0 voturi)    
    Mitraliera de pe TAB cu trasoare de 14.5mm (Sâmbătă, 5 noiembrie 2016, 21:01)

    Miky113 [utilizator]

    La chineji, esti condamnat la impuscare , in ceafa, urmand ca familia sa plateasca glontul.
    Breiking niuz andreeeeeea: e
    La noi nu ar fi nevoie de metoda lor , ci doar de
    o tragere de noapte cu TABul.


    De ce dirigjintele de santier nu are camera web la casca ???!

    Catalin: rade tot si apoi, apuca-te de treaba !!! Nu uita tabul e in partea stanga a tastaturii !


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version