Dacian Ciolos: "Lansam un studiu de fezabilitate pentru a vedea daca se justifica o autostrada de la Timisoara spre Belgrad"

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Autostrada
Foto: Construim Romania
In perioada imediat urmatoare ar urma sa fie lansat un studiu de fezabilitate de ambele parti ale frontierei romano-sarbe pentru a vedea daca se justifica realizarea unei autostrazi care sa faca legatura cu Belgrad, capitala tarii vecine, a declarat premierul Dacian Ciolos la Timisoara. Autostrada ar urma sa se lege de actuala A1 la nord de Timisoara, sa ocoleasca orasul pe la vest si sa ajunga pana la granita cu Serbia, in localitatea Moravita.

''In mod clar, va trebui sa ne gandim intr-un fel structurat pe viitor si la interconectarea dintre Serbia si Romania, din punct de vedere al infrastructurii. Am discutat (cu premierul sarb n.red.) si despre ceea ce putem face in viitor. Noi avem un Master Plan (pe transporturi, n.r.) deja aprobat care, din pacate, in momentul de fata nu prevede o autostrada de legatura spre Belgrad, dar prevede un drum national, pe cand pe cealalta parte sarba, ei prevad o autostrada. Vom analiza si noi posibilitatea eventual de a adapta lucrurile, in masura in care in urma studiului de fezabilitate pe care vrem sa-l lansam si de-o parte si de alta a frontierei in perioada imediat urmatoare ajungem la concluzia si de partea noastra ca se justifica o autostrada'', a detaliat premierul Dacian Ciolos, intr-o declaratie de presa comuna cu omologul sarb, Aleksandar Vucic, relateaza Agerpres.

Premierul Romaniei s-a intalnit joi la Prefectura Timis cu omologul sau sarb, cei doi oficiali participand la parafarea mai multor documente comune de colaborare.

''Am vrut sa dam un semnal ca aceasta relatie dintre Serbia si Romania este una de durata, una consistenta, dincolo de durata guvernelor, de culorile politice. Serbia nu este doar un vechi prieten al Romaniei, dar asa cum am ajuns amandoi si astazi la concluzia ca Serbia si Romania au potential si trebuie sa devina si parteneri economici cu consistenta pe viitor'', a adaugat Ciolos.

El a afirmat ca in timpul intalnirii au fost abordate mai multe subiecte, cum ar fi perspectivele de cooperare economica, data fiind evolutia economica pozitiva a Romaniei, dar si a Serbiei. ''Aici avem un potential care este insuficient exploatat'', a mai punctat Ciolos.


Citeste mai multe despre   

















3864 vizualizari

  • -4 (12 voturi)    
    Si cine va lua banii pe studiu? Si cit? (Joi, 10 noiembrie 2016, 13:43)

    D-or [utilizator]

    Si cu ce ne va ajuta acest studiu, mai mult decit toate celelalte studii?
    • +4 (10 voturi)    
      super idee (Joi, 10 noiembrie 2016, 14:02)

      voxpopulix [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Ne ajuta ca avem ce sa refacem o data la 4 ani.

      Asta e situatia, daca nu putem sa facem autostrazi, macar sa facem studii de fezabilitate, da bine, parem ocupati si cu un scop stabilit.

      Dar daca tot vorbim de infrastructura:

      cand o sa fie gata Pitesti - Sibiu? luna si anul!
      cand o sa fie gata Brasov - Sibiu? luna si anul!
      cand o sa fie gata Comarnic Brasov? luna si anul!

      cand o sa fie gata Cluj - Brasov? Cand legam Moldova de autostrada? Cand avem drump de la Oradea la Bucuresti?


      Asta vreau sa aud, clar cu luna si anul, nu autostrada cu sarbii acum.

      Noi nu avem buda in casa dar ne mansardam.
      • +2 (4 voturi)    
        vin alegerile.. (Joi, 10 noiembrie 2016, 14:47)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

        genul asta de proiect depinde de vointa mai multor guverne. poate sa-si asume lejer o data de finalizare peste 4-6 luni stiind ca din decembrie vom avea prim ministru un infractor condamnat definitiv.
        daca vrei autostrazi, va trebui sa fii foarte activ in campania electorala. partidele mari au deja un program de mariri de pensii si salarii incompatibil cu investitiile in infrastructura.

        on topic, cred ca ar fi mai utila o autostrada pana la Sofia, sau macar pana la Giurgiu.
    • +5 (5 voturi)    
      firma care realizeaza studiul (Joi, 10 noiembrie 2016, 14:06)

      t_beriu [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Aia va lua banii.
      Cit va costa va stabili licitatia.
      Orice proiect poate fi eligibil la finantare europeana, cu conditia sa fie indeplinite toate formalitatile necesare demararii proiectului.
      Chiar daca masterplanul e batut in cuie, sunt convins ca mai pot fi accesate sume separate pentru proiecte alternative.
      Parerea mea e ca traficul intens spre acea directie justifica autostrada, plus cele aproape 3 ore cu masina intre Timisoara si Belgrad pot fi scurtate la o ora, creand o alternativa atragatoare pentru cei care merg spre Grecia, de ex.
  • +6 (8 voturi)    
    D.P.M.D.V. (Joi, 10 noiembrie 2016, 13:49)

    falcoind [utilizator]

    E total justificata, drumul pana în Belgrad la ora actuala e super aglomerat și din Belgrad apoi ai autostrada aproape complecta pana în Grecia , Bulgaria , Croatia , ar scădea traficul prin Budapesta pentru cei ce merg în sud și ar și economisi câteva sute de km . efortul din partea Romaniei relativ mic, 60km Timișoara Moravita , cred ca de la A1 ar fi pana la granița 50-60KM . dezvoltarea pe zona respectiva compensând probabil în 3-5 ani absolut toate cheltuielile .
  • -5 (7 voturi)    
    Bineee baaa (Joi, 10 noiembrie 2016, 13:52)

    evoque [utilizator]

    asta mai lipsea. Alti bani aruncati pe fereasta. Noi nu avem o autostrada de la Oradea la Constanta si abia am scapat de tampeniile si interesele lui Dragnea cand Hop se prosteste si asta. Te aude Ponta, frate si vrea ala autostrada spre Moscova. Ce aveti mai, cum va atinge politicul cum o luati razna. Mai bine vedeti cum se recupereaza banii cheltuiti aiurea cu mii de studii de genul asta. Of.
  • -1 (7 voturi)    
    Studii peste studii (Joi, 10 noiembrie 2016, 13:54)

    mitg [utilizator]

    E clar ca orice investitie in infrastructura la noi in tara, cat de mica, este binevenita.

    De la Timisoara la granita sunt oricum doar 35 km, somajul in domeniul constructiilor este cam mare in judetele limitrofe Timisului, aeroportul este permanent in crestere s.a.m.d.

    Dar nu, sa aruncam prima oara 5 milioane pe un studiu de fezabilitate.
    • +5 (5 voturi)    
      altfel ar fi ilegal.. (Joi, 10 noiembrie 2016, 14:56)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      nu cred ca poti face un proiect de nivelul asta fara un studiu de fezabilitate daca vrei fonduri europene.

      cele 5 milioane sunt o nimica toata pe langa sutele de milioane pe care le poti pierde la proiectul final daca nu ai un studiu de fezabilitate bine facut. dovada este autostrada Bucuresti - Ploiesti.. trasata aiurea ca sa exproprieze cat mai multe terenuri, sau epopeea Bechtel in Romania.. care ne-a furat niste miliarde de euro cu care la momentul respectiv puteam construi cinstit mii de km de autostrada..
    • -5 (5 voturi)    
      Cum sa faci NIMIC...stiintific ! (Joi, 10 noiembrie 2016, 15:03)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Cum sa faci NIMIC...stiintific ! Si in acelasi timp sa mai umpli buzunarele prietenilor (Bonjour Mme Armand)...ca au campanie electorala.
  • -2 (6 voturi)    
    dar nu mai bine (Joi, 10 noiembrie 2016, 13:56)

    Hans Metter [utilizator]

    facem noi ce avem in drulare? stiu ca suntem buni pe fezabilitati dar eu zic sa mai si construim ceva... in plus o autstrada care sa lege cele cele 3 provincii facem si noi ? e ok sa ne unim si cu Belgradul dar mai intai sa fim noi uniti intre noi cu autostrazi.... parerea mea
  • +4 (8 voturi)    
    la fezabilitate nu ne bate nimeni (Joi, 10 noiembrie 2016, 14:10)

    Hans Metter [utilizator]

    la executie suntem execrabili dle Ciolos.

    hai sa unim mai intai Ardealul si Moldova de Bucuresti si dupa aia mai vedem cu Belgradul ce facem... ce ziceti ?
  • +1 (5 voturi)    
    sper sa (Joi, 10 noiembrie 2016, 14:26)

    jescu [utilizator]

    Sper sa nu lege Serbia inainte Moldovei prin autostrada.
  • 0 (8 voturi)    
    dar nu mai bine faceti voi un (Joi, 10 noiembrie 2016, 14:29)

    tropotaru [utilizator]

    studiu de fezabilitate din care sa rezulte cat de fezabil este sa comandati un studiu de fezabilitate. Nu va grabiti, luat-o usor. Abia dupa refecerea a doua oara, a treia oara a studiului, atunci puteti incepe construirea autostrazii.

    Stiti vorba romanului: masoara de 10 ori si taie odata. La voi asa e cu studiile de fezabilitate
  • -3 (7 voturi)    
    Prima bila neagra (Joi, 10 noiembrie 2016, 15:48)

    Hans Metter [utilizator]

    pt Ciolos a fost faptul ca acceptat sa fie folosit si umplut de bale de PNL
    declaratia asta e a 2 bila neagra... nu ca nu ar fi buna autrostrada asta ci pt avem nevoie mai intai de altele care zac blocate.

    Se aduna domnule Ciolos. Mare grija!
  • +2 (4 voturi)    
    Interzis... (Joi, 10 noiembrie 2016, 16:41)

    taticutu [utilizator]

    Nu se justifica nici o autostrada in Romania....Ocupati-va de alte treburi , nu de viaducte, baraje, diguri ,tunele , autostrazi, etc... A , daca trebuie facute studii de fezabilitate, faceti cat mai multe si evident banoase, insa cu o conditie : sa nu cumva sa se finalizeze... Faceti-le doar asa , de amorul artei si evident cu bani ! Fiti foarte precauti cu investitiile ; daca trebuie sa va luati masini , birouri, etc, asta da !
  • 0 (0 voturi)    
    hamm, , pauza indelungata, hrramn (Joi, 10 noiembrie 2016, 22:52)

    Miky113 [utilizator]

    Cum latra canii in Ardeal ?!

    Nu unul trebuie lansat, ci treishpe SFuri !
    Nu stiu de ce mai stazzi pa ganduri !!

    Probabil ca raspunsul va fi Da. e necesara: in masterplanul 2030-2129 !!!

    Si neaparat sa se cheme A13bis

    Imediat dupa asta: folositi lansatorul pentru SFurile : Borshi-Subplacul peste Barcau , si cu modificarile de rigoale folositi lansatorul pentru proiecte documentare complete(poduri, foarte grele), si daca mai rezista, folositi lansatorul si la licitatii Trumpate aap-use, si daca inca mai rezista : la lansat pamblici si confetiy(tonele de hartie tocata de mmp davdsova), si daca mai rezista lansati si cateva rachete patrioate spre destinatii nrrecunoscute...


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version