DEZBATERE PUBLICA

​Centura Bucurestiului, la Primaria Capitalei sau la Ministerul Transporturilor? Care e cea mai buna solutie pentru a scapa de cea mai mare rusine a infrastructurii rutiere din Romania

de Catiusa Ivanov, Victor Cozmei     HotNews.ro


Centura de Sud a Capitalei
Foto: Hotnews
Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anuntat ca vrea sa preia constructia Soselei de Centura a Bucurestiului de la Ministerul Transporturilor. Pentru finalizarea lucrarilor este de nevoie de peste 250 de milioane de euro, fara a pune la socoteala sumele necesare pentru intretinere si deszapezire. Primaria ar putea sa aloce fondurile necesare, insa ramane problema finantarii, pentru ca la Ministerul Transporturilor centura va fi facuta pe fonduri europene nerambursabile, pe cand in administrarea Primariei soseaua ar ajunge, cel mai probabil, sa fie finantata doar din bugetul local.

Dincolo de dilemele costurilor si a finatarii, mai exista discutia daca Primaria Capitalei poate gestiona un asemenea proiect complex, in conditiile in care proiecte mai mici din Bucuresti sunt blocate si au avut intarzieri foarte mari - Pasajul Ciurel sau Pasajul Piata Sudului.

Reamintim ca Bucurestiul este ultima mare capitala europeana fara o sosea de centura moderna. In acest moment, traficul rutier pe o mare parte a centurii ocolitoare este un cosmar atat pentru automobilisti, cat si pentru transportatori, din cauza ca circulatia se desfasoara pe un singur fir pe sens. La peste un sfert de secol de la Revolutia anticomunista, in jurul Capitalei se circula in conditii inumane, ceea ce duce la pierderi economice uriase, dar si la o poluare cu mult peste limite.

Soseaua de Centura a Capitalei este cel mai aglomerat si tranzitat drum din Romania.

Gabriela Firea vrea Centura in ograda Primariei Capitalei

Gabriela Firea a declarat, duminica, la Antena 3, ca poarta discutii cu reprezentantii Guvernului pentru ca primaria Capitalei sa preia constructia soselei de centura a orasului, pentru finalizarea acesteia fiind posibila recurgerea la imprumuturi de la institutii financiare internationale, potrivit News.ro.

Gabriela Firea a spus ca a discutat cu vicepremierul Sevil Shhaideh si cu ministrul Transporturilor pe tema prioritatilor municipalitatii Capitalei in domeniul infrastructurii de transport. "Am gasit deschidere totala la Guvern si discutam ca acest obiectiv important sa fie preluat la Primaria Capitalei", a precizat Firea.

Lucrari pe Centura de Nord A1-DN7
Foto: Captura YouTube
Primarul a afirmat ca finantarea finalizarii centurii Capitalei nu reprezinta o problema. "Finantare cu siguranta vom avea, atat din resurse proprii, cat si din alte fonduri. M-am intalnit cu reprezentantii mai multor institutii financiare internationale si suntem solvabili. Vin sa ne ofere bugete pentru proiecte pentru ca nu avem un grad mare de indatorare. Sigur, dorim sa negociem ca sa nu lasam datorii mari la Primaria Capitalei si sa gasim dobanzi avantajoase", a spus primarul general.

Aceasta discutie a devenit si mai importanta in conditiile in care Guvernul pregateste pentru proprietarii de masini, in locul timbrului de mediu, introducerea unei taxe de poluare sub forma de vigneta, diferentiata ca valoare in functie de gradul de poluare al autoturismului, soferii urmand sa aiba acces in diferite zone ale marilor orase doar pe baza unui sticker colorat lipit pe parbriz.

Cel putin la nivelul Bucurestiului, taxa de intrare in centru poate reperezenta o problema, in conditiile in care centura Capitalei nu este functionala, iar o parte dintre soferi aleg sa tranziteze orasul ca sa evite cozile infernale de pe Soseaua de Centura.

Poate Primararia Capitalei sa gestioneze un asemenea proiect?

In ceea ce priveste resursele financiare, in 2016 Primaria Capitalei a ramas cu circa 700 milioane lei bani necheltuiti, iar din anii trecuti cu inca 250 milioane lei. Suma este uriasa raportata la bugetul de circa 3,7 miliarde lei in 2016.  

Totusi, excedentul nu a ramas fiindca Primaria Capitalei a terminat tot ce avea de facut si nu mai are ce sa fac cu banii, ci pentru ca nu a avut front de lucru pregatit pentru proiectele noi, dar si fiindca proiectele incepute au ramas blocate si nu s-au mai putut face decontari.

De exemplu, lucrarile la Pasajul de la Piata Sudului au inceput in mai 2014, investitia ridicandu-se la 127 milioane de lei. Proiectul a demarat pe fonduri europene si trebuia terminat pana la finalul anului 2015. Fiindca acest lucru nu s-a intamplat, termenul a fost prelungit pana la 30 iunie 2016.  Ulterior, fiindca nici acest termen nu a fost respectat, circa 90% din finantarea europeana  afost pierduta. ACum, reprezentantii Primariei Capitalei au anuntat ca lucrarile de la pasajul subteran din Piata Sudului vor fi gata in luna aprilie a acestui an.

Un inventar al investitiilor pe care trebuie sa le faca Primaria Capitalei se regaseste in Planul de Mobilitate Urbana Durabila 2016-2030 pentru Regiunea Bucuresti - Ilfov, strategia de transport pentru aceasta regiune.

Potrivit documentului, Primaria Capitalei trebuie sa faca investitii de peste 3 miliarde de euro in aceasta perioada in special pentru imbunatatirea transportului public (autobuze, troleibuze si tramvaie noi, benzi unice RATB, noi linii de tramvai), benzi pentru biciclete, dar si proiecte de infrastructura: supralargirea strazii Prelungirea Ghencea, intre str. Brasov si soseaua de centura a Municipiului Bucuresti si realizarea unui terminal intermodal comun cu viitoarea statie de tren din zona Haltei Bariera Domnesti, modernizarea strazii Barbu Vacarescu si a strazii Av. Alex.Serbanescu (sistem rutier si cale rulare tramvai) de la Sos. Stefan cel Mare pana la Bd. Aerogarii si prelungirea liniei de tramvai pana la Zona Comerciala Baneasa, modernizarea sistemului rutier si a liniei de tramvai pe bd. Dimitrie Pompeiu si prelungirea pana la str. Barbu Vacarescu,  modernizarea Soselei Petricani, intre Bulevardul Lacul Tei si sensul giratoriu de la intersectia cu Bd. Pipera.

Chiar daca, sa spunem, Primaria Capitalei ar pune pe lista de prioritati Soseau de Centura si ar aloca bani pentru ea, ramane insa discutia daca are capacitatea sa gestioneze un proiect de asemenea anvergura, toate marile proiecte de infrastructura din Bucuresti avand intarzieri masive in ultimii ani, o parte fiind blocate, este drept, in timpul administratiei Sorin Oprescu si in conditiile care in ultimele 9 luni de mandat acesta a fost suspendat fiind retinut si anchetat de DNA.

FOTO: CENTURA SUD - Cele doua capete ce inca nu sunt gata - A1-DN7 in lucru, A2 - DN2, reproiectat, dar inca nescos la licitatie





Centura Capitalei pe Nord si Sud - Stadiul actual - 20 de km "modernizati", alti

Portiune din modernizata Centura de Nord
Foto: HotNews.ro / Constantin Barbu
In momentul de fata din cei 75 de km ai Centurii Capitalei, doar 20 au fost modernizati si largiti la patru benzi in 2010, alti 9 km intre DN7 si A1 sunt in lucru - cu sanse de finalziare in 2017, iar restul de 46 de km sunt inca la stadiul de plan, fara sa se fi lansat inca o licitatie pentru executie (sectorul DN2 - A2 , 11 km; sectorul A1 - A2, 35 km).

Pentru cei 11 km intre Voluntari si Autostrada Soarelui a fost semnat un contract de reabilitare in trecut, insa constructorul a intrat in faliment si contractul a fost reziliat. Ulterior, proiectul a fost revizuit, toate intersectiile au fost reproiectate pe mai multe niveluri pentru a evita cionflictele de trafic, insa nici pana azi nu a fost scos la licitatie.

Centura Sud (A1-A2 - 35 km) a fost contractata pe loturi in 2010, dar in cele din urma contractele au fost reziliate in 2014 pentru ca ani la rand proiectul a fost lasat fara finantare. Dupa reziliere proiectul Centurii Sud a fost revizuit si toate intersectiile gandite initial cu viraje la stanga peste fluxul de trafic din sens opus au fost redesenate. Astfel, pe proiectul revizuit toate intersectiile au fost proiectate pe multiple niveluri (subteran si suprateran) pentru a evita conflictele de trafic.  

In prezent este derulat un studiu de catre BEI pentru a determina daca nu este mai fezabila unirea actualei Centuri Sud in zona Jilava direct cu traseul inelului exterior de centura (autostrada A0) pana la A2. Astfel, in acest scenariu, Centura Sud modernizata ca drum expres ar incepe la A1, ar continua pe traseul existent pana in dreptul Jilava de unde s-ar suprapune pe un traseu nou, cel al inelului de autostrada A0 pana la A2.  

Centura Capitalei - prioritate maxima in Master Planul de Transport, strategia Ministerului Transporturilor, aprobata la nivel european

Conform ultimei variante a Master Planului General de Transport - documentul de capatai pentru infrastructura nationala de transport pe urmatorii 15 ani - aprobat de Guvern si de catre Comisia Europeana, Centura de Sud a Capitalei este unul din proiectele prioritare.

Mai exact, Centura de Sud a Bucurestiului este trecuta in Strategia de Implementare pe primul loc in tabelul dedicat drumurilor expres.

Problema costurilor - Pentru finalizarea lucrarilor ar fi nevoie de 250 de milioane de euro. Alte sume considerabile pentru mentenanta sau deszapezire

Centura de Sud a Capitalei - intersectia de la Domnesti
Foto: Hotnews
Centura Capitalei e un proiect costisitor, cu sume alocate si estimate mult mai mari decat ce gestioneaza in mod obisnuit Primaria Capitalei. Astfel, cei 20 de km deja modernizati de pe Centura Nord au costat circa 80 de milioane de euro. Pentru cele doua capete spre A1 si A2 sumele ajung la circa 76 milioane de euro.

Pentru Centura Sud, costurile sunt si mai mari avand in vedere complexitatea proiectului, regandit cu intersectii complet denivelate. Astfel, conform datelor din Master Plan, Centura Sud are un cost estimat la circa 176 milioane de euro. Costurile ar putea fi chiar mai mari daca se va alege traseul autostrazii A0 drept continuare de la Jilava pana la A2.

Asadar, lucrarile in curs si cele viitoare pentru Centura Capitalei ajung la circa 250 de milioane de euro, adica peste 1,1 miliarde de lei.

Dincolo de costurile de constructie, Soseaua de Centura modernizata la standard de drum expres ar presupune si un cost foarte mare pentru administrare si, pe timp de iarna, pentru deszapezire.

Problema finantarii - fonduri europene vs buget local

Lucrarile la Centura Captialei, in special pe partea Sudica, sunt eligibile la finantare europeana nerambursabila in proportie de 75%.

Finantarea europeana pentru Centura Capitalei este posibila pentru ca realizarea acesteia este prioritara in Master Planul General de Transport, documentul strategic in baza caruia Romania primeste finantare europeana din Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014 - 2020.

Pentru fondurile europene nerambursabile din POIM, doar Compania de Drumuri poate accesa finantarea proiectului. Primariei Capitalei i-ar ramane doar posibilitatea unor fonduri europene reduse din alte programe sau, mai probabil, finantarea integrala a lucrarii din bugetul local.

Problema complexitatii lucrarilor - Poate Primaria sa gestioneze o lucrare mult mai complexa decat proiectele pe care are in oras?

Lucrarile proiectate pentru Centura Capitalei, in special pe partea Sudica, sunt la un nivel ridicat de complexitate, cu multe din intersectii gandite pe mai multe niveluri, cu pasaje sub si supraterane, unele pe trei niveluri si chiar si cu sensuri giratorii suspendate.

Asadar, se pune problema daca Primaria Capitalei poate gestiona astfel de lcurari, in conditiile in care in ultimii ani lucrari similare in Bucuresti s-au impotmolit de nenumarate ori si au ratat termene dupa termene. Vorbim de lucrari precum cele de la Pasajul de la Piata Sudului sau cel al penetratiei de la Ciurel.

FOTO - CENTURA SUD - Cum a fost regandit proiectul Centurii Sud (in varianta fara mutarea traseului de la DN5/Jilava la A2 pe traseul inelului de autostarada de centura A0):




Bucurestiul, in topul celor mai aglomerate orase din lume. Ce decizii s-au luat in Parlamentul european

Bucurestiul se afla pe locul 5  in topul celor mai aglomerate orase din lume, cu un indice de congestie de 50%, in 2016 acesta crescand cu 7% fata de 2015, potrivit unui studiu publicat de producatorul olandez de sisteme de navigatie prin GPS TomTom. Cea mai aglomerata zi din 2016 a fost 5 decembrie, iar bucurestenii petrec in medie 57 minute pe zi  in plus fata de conditii normale de trafic si 218 ore in plus pe an. Aceasta situatie este cauzata si de lipsa Soselei de Centura, o mare parte din traficul de tranzit desfasurandu-se prin oras si pe langa problemele legate de trafic, contribuie la poluarea din oras.

Parlamentul European a adoptat, la 2 decembrie 2015, o rezolutie referitoare la "mobilitatea urbana durabila". Prin acest document, deputatii incurajau statele membre si orasele sa elaboreze planuri de mobilitate urbana durabila acordand prioritate modalitatilor de transport cu emisii scazute, vehiculelor propulsate de carburanti alternativi si care folosesc sisteme de transport inteligente, tinand seama totodata de nevoile specifice ale persoanelor cu mobilitate redusa. De asemenea, acestia s-au exprimat in favoarea unei politici in materie de parcare (spatii de parcare, utilizarea unor sisteme inteligente de parcare, tarifare adaptata) care sa se poata fi incadrata intr-o politica urbana integrata, dar si in favoarea reducerii zgomotelor legate de trafic din orase.

Comisia si statele membre au fost invitate:

i) sa creeze o retea dedicata mobilitatii durabile, care sa integreze exemple privind bunele practici in materie de planificare teritoriala si utilizare a teritoriului (axata pe utilizarea in comun a autoturismelor, transportul public, mersul cu bicicleta si pe jos);

ii) sa incurajeze orasele sa participe la Parteneriatul european pentru inovare privind orasele si comunitatile inteligente;

iii) sa lanseze campanii de sensibilizare a publicului pentru promovarea unei mobilitati durabile.

Documentul subliniaza importanta PMUD pentru realizarea obiectivelor UE in materie de emisii de CO2 , zgomot, poluare a aerului si reducere a numarului de accidente; considera ca, in cadrul procesului de finantare a proiectelor UE in domeniul transportului urban, un element important care ar trebui avut in vedere este elaborarea PMUD si ca, in acest context, finantarea si sprijinul informational puse la dispozitie de UE ar putea oferi stimulente pentru dezvoltarea si implementarea acestor planuri; invita Comisia sa ofere autoritatilor competente consilierea si asistenta tehnica necesare in vederea elaborarii PMUD, cu respectarea deplina a principiului subsidiaritatii;


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














7708 vizualizari

  • -7 (11 voturi)    
    e soseaua (Luni, 27 februarie 2017, 14:06)

    nahir [utilizator]

    capitalei si normal ar fi sa fie in carca primariei generale.
    idem punctele de acces din si in Bucuresti.
    poate ca asa se va rezolva problema mai repede si mai bine.
    banii insa, pentru finantarea lucrarilor, ar fi bine sa vina, macar partial, de la ministerul transportului.
    • +9 (13 voturi)    
      cel mai bine e sa o mutam: 6 luni de la primarie, (Luni, 27 februarie 2017, 15:07)

      LiviusAcris1 [anonim] i-a raspuns lui nahir

      6 luni la ministerul transporturilor dupa care la ministerul dezvoltarii.
      Si tot asa.
      Dupa care sa venim in platourile televiziunii sa dezbatem cum UE vrea sa faca din noi doar o piata de desfacere.
    • +10 (14 voturi)    
      programul care a dat o castigatoare pe Promterista (Luni, 27 februarie 2017, 15:11)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      nu imi aduc aminte sa aiba aceste prioritati, ci doar GRATUITATI !
      TREBUIE suspendata aceasta ucenica a Varanului, imediat a trecut UN AN si NIMIC a facut ! gargara predecesorului penal Sorin Oprescu este in guritza duduii !

      Bucurestiul se Scufunda ! NU lasati ucenica Varanului sa scufunde Bucurestiul !
      • +2 (2 voturi)    
        am (Luni, 27 februarie 2017, 18:33)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        oferit o varianta pe care eu o cred buna, de principiu.
        nu m-am raportat la faptul ca acum e o paparuda dragniana la primaria generala a capitalei (vina pt. asta fiind in principal a absenteismului la alegeri, ca de altfel si in cazul alegerilor parlamentare).
        nu faceti aceeasi greseala ca psd-istii in epoca basescu, cand acesta a solicitat pentru presedintie avioane prezidentiale noi. toti tontolacii au sarit de fund in sus ca se plimba base cu ele, nu ca ar fi o necesitate a administratiei prezidentiale si ca, oricum, nu base ar fi fost principalul beneficiar ci urmatoarul presedinte care, ca sa vezi, era sa fie tonta.
    • -10 (14 voturi)    
      Google zice ca traficul pe centura e mediu - slab! (Luni, 27 februarie 2017, 15:31)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      Principala problema a României nu este lipsa autostrăzilor și a centurilor ci traficul slab!

      Google Maps (vezi linkul de mai jos) spune foarte clar ca traficul mediu pe Centura Bucureștiului, indiferent de ora selectata pentru vizualizare, este verde și portocaliu, ceea ce înseamnă fluid și semifluid, Sunt rare porțiunile roșii, adică aglomerate.

      Vezi aici:
      https://goo.gl/maps/mDF8rUX3pyL2

      Cu alte cuvinte, centura face fata cerințelor actuale.
      • +3 (5 voturi)    
        sper ca esti ironic (Luni, 27 februarie 2017, 16:02)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        .
      • +3 (5 voturi)    
        de ce minți? (Luni, 27 februarie 2017, 17:03)

        VladSnow [anonim] i-a raspuns lui dumitrica

        Uite cum arata harta ta acum 10 minute:

        http://i.imgur.com/84ylIEQ.png

        Centura este colorată în roșu și roșu închis la intersecțiile cu DN1, E85, DN4 (catastrofal), Șoseaua Berceni, DN5, DN6, DN1A, Prelungirea Ghencea (apocalipsă), lângă REMAT Bucuresti Sud, lângă Penitenciarul JILAVA, lângă groapa de gunoi Rudeni și lângă fortul Chitila.

        Restul este colorat într-adevăr mai mult în verde, pentru că din cauza acestor blocaje pe restul segmentelor nu prea se circulă.
        • +1 (3 voturi)    
          Blocajele vor fi la fel si cu centura terminata (Marţi, 28 februarie 2017, 1:17)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui VladSnow

          Daca te uiți atent pe harta Google Trafic, chiar pe zona de nord a Bucureștiului, unde centura este de 4 benzi, exista la orele de vârf zone roșii la intersecții. Si dacă centura se face de patru benzi pe tot cercul din jurul Capitalei, tot vor exista, la trecerile de nivel, aglomerații care nu se vor rezolva pana la construirea de poduri în fiecare intersecție însă acesta este deja un alt proiect având costuri exorbitante.
          • 0 (0 voturi)    
            da. pt ca (Marţi, 28 februarie 2017, 11:13)

            Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            aceste intersectii cu centura sunt facute cu ... nu sunt facute cu capul, sa zicem...

            in realitate, nici centura de nord nu e modernizata. Sa nu uitam ca breteaua spre chitlia abia ce a fost facuta (la cati ani de la inaugurarea segmentului ?!). sa nu uitam ca lipsesc bretele, giratorii si alte asemenea elemente de legatura intre centura si drumurile adiacente.

            inteleg din ce imi zici tu ca nici in marile capitale centurile nu functioneaza?! ori asta e o aberatie...
      • +1 (3 voturi)    
        Tipic (Luni, 27 februarie 2017, 17:54)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Habarnistul s-a trezit ! Nu foloseste Sos Centura dar s-a uitat el pe google si e expert. Vrei sa iti arat cozi kilometrice (si nu e o exagerare) pe drumul cu prioritate care se intersecteaza cu Sos de Centura dimineata intre 7-9 ? Seara nu mai zic, aglomeratia cu arterele care intra in Buc sau in comunele limitrofe sunt crima si pedeapsa.
      • +1 (3 voturi)    
        esti (Luni, 27 februarie 2017, 18:34)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        varza, daca te raportezi la google.
        plimbati fundul o data pe-acolo.
      • +1 (1 vot)    
        NUMAI PROSTII SCRII.... (Marţi, 28 februarie 2017, 9:13)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        M-am uitat se sursa ta. Exista doua variante: ori esti daltonist ori rau intentionat.
        Cred ca prima varianta este plauzibila, d-aia vezi atata verde!
  • -10 (10 voturi)    
    Incercarea moarte nu are (Luni, 27 februarie 2017, 14:09)

    hamangiu [utilizator]

    Cu cei de la ministerul transporturilor ne-am lamurit...sa vedem ce poate primaria.
    • +1 (1 vot)    
      Pai (Luni, 27 februarie 2017, 18:07)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui hamangiu

      Aia de la MT n-au miscat un deget ca e greu sa furi din fonduri de la UE, asa ca ce rost are sa isi bata capul !

      De ce crezi ca vrea Firea sa o faca prin PMB ? Nici prin PMB nu o sa ai Sos de Centura in urmatorii 10 ani dar firmele Firea & CO or sa isi umple conturile cu bani de la buget.

      Mai tii minte Pasajul ala de Piata Sudului ? Ala care urma sa fie construit cu fonduri europene si a sfarsit sa fie platit integral de la buget si cu 2 ani intarziere ? Da, ala care Firea promitea ca in 3 luni e gata si dupa 2 luni a zis ca e gata in 16 luni.
  • +15 (17 voturi)    
    " Gabriela Firea vrea Centura (Luni, 27 februarie 2017, 14:12)

    si_mort_va_vad [utilizator]

    in ograda Primariei Capitalei " , sa ii fie foarte usor sa iasa direct din birou fix pe Centura Prostitutiei Politice a Romaniei.
  • +14 (16 voturi)    
    Comment sters de user (Luni, 27 februarie 2017, 14:15)

    qwerasdf [anonim]

  • +11 (13 voturi)    
    conteaza daca poate sau nu?! (Luni, 27 februarie 2017, 14:19)

    liviu_ [utilizator]

    importante e sa mai aiba niste bani de furat!
    • 0 (0 voturi)    
      oricum, (Luni, 27 februarie 2017, 18:37)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      de furat tot o sa se fure.
      ca fura primaria, ministerul transporturilor sau mai stiu eu ce organism statal, mi-e totuna, din moment ce psd-ul e la butoane peste tot.
      ma gandesc insa ca nu e normal sa stam cu gropile in casa, ca pe hoti oricum ii prindem.
  • +3 (9 voturi)    
    sunt argumente pro si contra in ambele sensuri (Luni, 27 februarie 2017, 14:24)

    moka [utilizator]

    personal, as vedea-o la Min Transporturilor.
    Trebuie sa vedem ce dorim de la aceasta centura.
    Clar, eu cred ca dorim un drum la nivel de autostrada, fara treceri de pietoni (asa cum intre Otopeni si Mogosoaia sunt 5-6 treceri cu restrictie de 30 km. la ora), fara sensuri giratorii (sau, ma rog, in mod exceptional ici-colo), cu pasaje pietonale/rutiere si sa poti intra pe ea cu viteza de 40-50 la ora, nu sa stai la coada asa cum se intampla pe DN1 in zona Realitatea TV - Otopeni.
    Pentru asa ceva cred ca are competente Min Transp. E drept ca peste cativa ani aceasta autostrada poate fi interioara orasului Bucuresti si atunci ar cadea cumva in sarcina primariei. Eu as opta pentru Min Transp avand in vedere anvergura proiectului si conectarea cu celelalte drumuri nationale si autostrazi.
    • +10 (10 voturi)    
      of! (Luni, 27 februarie 2017, 15:17)

      subcultura [utilizator] i-a raspuns lui moka

      arunca Firea o prostie si sariti toti cu filosofia.

      Normal ca ar vrea sa o faca Firea, iti dai seama ce parandaraturi si influente se nasc intr-un proiect de 250 mil Euro. Normal ca ar vrea sa ia credite la bugetul local pt banii aia, nu ca pe fonduri sa vina Comisia sa controleze, sa respecte proceduri etc. Trepadusul de la MT oricum e un nimeni in partid pe langa ea.

      Normal ca si PMB si MT sunt incompetenti si nu sunt in stare sa faca un proiect bine si la timp.

      In fine, normal ca va ramane la Min Transp, chiar sa renunti asa la un sfert de miliard de Euro e cam mult si pentru ei, dar va avea motiv sa spuna ca ea a vrut, s-a luptat, insa nu s-a putut.
  • +10 (10 voturi)    
    Oriunde (Luni, 27 februarie 2017, 14:35)

    Martinezu [utilizator]

    Poate fi administrata de ministerul transporturilor, primaria capitalei, primariile invecinate, ministerul turismului si cel al dezvoltarii.
    Poate fi administrata si de secretariatul general al guvernuilui sau de catre comisia parlamentara de ancheta asupra mosiei Nana.
    Finalul este usor de anticipat indiferent de administrator.
  • 0 (0 voturi)    
    Tanti Firea ne povesteste ... (Luni, 27 februarie 2017, 17:56)

    Telemacara [utilizator]

    Tanti Firea nu poate sa gestioneze Piata Unirii si se apuca de Centura.
    In centrul Bucurestiulu in Piata Unirii : super gropi in carosabil,trotuare cu pavele lipsa, stalpi /"bile" indoiti sau rupti; "casute" cu comecianti dubiosi; parcagii; excremente si mirosuri la orice colt retras ; semafoare fara becuri. Ne tot povesteste de reorganizari si proiecte grandioase dar orasul arata deplorabil.
  • +2 (2 voturi)    
    Iar incepi? (Luni, 27 februarie 2017, 19:01)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Vad ca ai obiceiul romanului talentat si multitasking: iti tot atribui sarcini si nu mai termini niciuna.

    Din campanie si pana acum te laudai ca termini proiecte care nu au fost terminate pana acum. Strazi si autostrazi, pasaje, nave spatiale... ai terminat vreunul sau sunt iar amanate pe perioada nedeterminata?

    Intai termina-le p-alea, apoi mai vorbim de centura.

    ... apropo, cate lucruri ai facut din cate ai promis? Da, incepi cu banda de RATB. Tot o sa incepi, dar cand termini?!

    ... da, uitasem, ai taiat arbori batrani si falnici din parcuri (apropo ce ai facut cu lemnul? nu ne-ai spus) si vrei sa infiintezi 19 firme care vor falimenta corporatiile si investitiile straine. Si desigur, ai asigurat intimidarea manifestantilor cu urangutanii din politie. Cum puteam sa uit?!
  • +1 (1 vot)    
    Abia fac un pasaj (Luni, 27 februarie 2017, 19:19)

    banel [utilizator]

    Si vor sa se cupe de centura? Ce gluma buna...
  • 0 (0 voturi)    
    fumigene si diversiuni (Marţi, 28 februarie 2017, 10:24)

    nedumeritul [utilizator]

    doamna primar Firea se inhama la o caruta prea mare. Inainte chiar daca ar fi fost fonduri, centura nu era prioritara.Deci nu se vroia.Acum se pare ca toti am constientizat importanta centurii. Deci se vrea....doar ca nu se mai poate. Romania consuma mai mult decat produce. Cand va aparea o cheltuiala "urgenta" se vor lua fonduri ...de unde credeti ?
    Ponta si PSD e bine exersat in astfel de manevre.
    Eu ii admir pentru ca stiu sa explice si sa justifice orice nerealizare fara sa aiba nevoie sau sa caute un acar Paun. Rolul acestuia e preluat de "cel mai mare dusman al poporului Roman si al Romaniei" :grupuri de oameni ,opozitia, organizatii, tari straine....


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version