​​Corespondenta din Malta

Romania, pe primele locuri din UE in ceea ce priveste mortii pe sosele. In Romania riscul de a muri intr-un accident rutier este de trei ori mai mare ca in unele tari vestice - statistici CE

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Accident pe drumurile din Romania
Foto: Agerpres
Romania se afla pe ultimele locuri in ceea ce priveste siguranta rutiera in Uniunea Europeana, cu 97 de decese raportate la un milion de locuitori in 2016 (in urma tarii noastre fiind doar Bulgaria cu 99), arata noile date statistice publicate marti de catre Comisia Europeana. Per total, insa, fata de 2010, decesele pe sosele in Romania au scazut cu 19%, exact cat media UE in toti acesti ani. Drumurile din Uniune raman, conform datelor, cele mai sigure din lume, dar rezultatele inregistrate sunt inca departe de ce isi propun autoritatile europene: sa reduca la jumatate numarul de decese cauzate de accidente rutiere intre 2010 si 2020.

Statisticile privind siguranta rutiera pentru 2016, publicate marti de catre Comisia Europeana, arata o scadere cu 2% a numarului de decese inregistrate in UE anul trecut. In 2016, 25.500 de persoane si-au pierdut viata in accidente rutiere pe teritoriul UE, cu 600 mai putine decat in 2015 si cu 6.000 mai putine decat in 2010. Alte 135.000 de persoane au suferit accidente grave, conform estimarilor Comisiei.


Romania si Bulgaria, pe ultimele locuri in ceea ce priveste mortii pe sosele

Cu toate acestea, Romania se afla pe penultimul loc in ceea ce priveste numarul de persoane ucise in accidente rutiere raportat la un milion de cetateni. Astfel, Romania a inregistrat 97 de morti la milion, fiind devansata doar de Bulgaria, cu 99 de decese la milion. Le urmeaza Letonia (80) si Polonia (79).

Probabilitatea de a fi ucis intr-un accident rutier variaza de la un stat membru la altul, conform datelor CE. "Desi diferentele se reduc in fiecare an, cetatenii din statele membre cu ratele de accidente mortale cele mai ridicate sunt de trei ori mai expusi pericolului de a muri in accidente rutiere decat cetatenii din tarile cu ratele cele mai scazute", informeaza Comisia Europeana.

Desi trendul european a fost de usoara imbunatatire (o scadere cu 2% a numarului de decese), rezultatul Romaniei a regresat cu un procent fata de 2015. Per total, insa, fata de anul de referinta 2010, Romania a inregistrat o imbunatatire cu 19%, exact cat media UE in acest domeniu.

"Desi acest ritm este incurajator, el poate fi totusi insuficient daca UE doreste sa-si indeplineasca obiectivul de a reduce la jumatate numarul de decese cauzate de accidente rutiere intre 2010 si 2020. Acest lucru necesita eforturi suplimentare din partea tuturor partilor implicate, in special din partea autoritatilor nationale si locale, care sunt responsabile de majoritatea actiunilor de zi cu zi, cum ar fi cele de asigurare a aplicarii legii si de sensibilizare", sustine Comisia Europeana intr-un comunicat pe tema sigurantei rutiere.

"Statisticile publicate astazi reflecta o imbunatatire si un punct de plecare pozitiv. Dar nu cifrele conteaza cel mai mult, ci vietile pierdute si familiile indurerate. Chiar astazi, pe drumurile din UE isi vor pierde viata 70 de persoane si de cinci ori mai multe persoane vor suferi accidente grave! Lansez un apel tuturor partilor interesate sa-si intensifice eforturile pentru ca sa ne putem indeplini obiectivul de a reduce la jumatate numarul deceselor cauzate de accidente rutiere intre 2010 si 2020", a declarat Comisarul pentru transport, Violeta Bulc.




Drumurile din UE, cele mai sigure din lume. Doar 8% din accidentele mortale au fost pe autostrazi

Potrivit statisticilor prezentate, marti, de catre Comisia Europeana, drumurile din Uniune raman cele mai sigure din lume, cu 50 de decese pe sosele la un milion de locuitori, fata de media globala de 174.

Comisia subliniaza ca numarul de persoane ucise in accidente rutiere a scazut cu 19% din 2010 si pana in 2016, tinta fiind 50% in 2020. Ca o comparatie, intre 2001 si 2010 decesele pe drumurile europene au scazut cu 43%.

Din numarul total de victime inregistrat in 2016, circa 46% reprezinta soferi si pasageri implicati in accidente. Pietonii accidentati mortali au reprezentat 21% din totalul deceselor inregistrate pe sosele.
 
In 2016, in medie, doar 8% din accidentele mortale au avut loc pe autostrazi. Restul s-au intamplat fie in zone urbane (37%), fie pe drumuri secundare (55%).

Romania are in prezent putin peste 700 de km de autostrada, fiind pe ultimul loc in UE la numarul de km de autostrada raportat la numarul de locuitori.









Conferinta privind siguranta rutiera si Consiliul informal din Malta

Ca raspuns la recenta incetinire a scaderii numarului de accidente rutiere, Comisia organizeaza, impreuna cu Presedintia malteza, o conferinta cu partile interesate si ministrii de resort, care are loc in Malta in perioada 28-29 martie 2017.

Evenimentul reuneste experti in domeniul sigurantei rutiere, parti interesate si factori de decizie si reprezinta o oportunitate de a discuta despre situatia actuala in ceea ce priveste siguranta rutiera si despre modalitatile de reducere a deceselor si a ranirilor grave cauzate de accidentele rutiere.

In cadrul conferintei ministeriale va fi semnata o declaratie privind siguranta rutiera.

Ce face UE pe tema sigurantei rutiere?

Comisia Europeana si Parlamentul European si-au asumat ca pana in 2020 sa reduca la jumatate numarul accidentelor rutiere mortale inregistrat in 2010 si au in vizor "zero decese" pana in 2050.

Dincolo de investitiile financiare in dezvoltarea si modernizarea constanta a infrastructurii rutiere - sau in cazul Romaniei, constructia ei de la zero in multe situatii - au fost stabilite sapte obiective pentru care UE isi propune sa adopte masuri nationale si europene: imbunatatirea  gradului  de  educatie  si  instruire  a participantilor la trafic, precum si intarirea controlului aplicarii normelor in materie de siguranta rutiera; imbunatatirea sigurantei infrastructurilor rutiere si a vehiculelor; promovarea utilizarii sistemelor de transport inteligente, de exemplu, gratie sistemului de apel de urgenta de la bordul autovehiculelor.

Dintre acestea amintim ca in 2014, Parlamentul European a adoptat un setul de norme minime comune pentru inspectiile tehnice periodice ale vehiculelor, documentele de inmatriculare pentru vehicule si controalele tehnice in trafic ale vehiculelor comerciale.

Tot in 2014, Parlamentul European a adoptat o decizie pentru implementarea  serviciului eCall  interoperabil la nivelul  UE  (aapel de urgenta de la bordul autovehiculelor), iar in 2015 Parlamentul a votat propunerile Comisiei de a usura schimbul transfrontalier de informatii privind soferii care au incalcat regulile de circulatie intr-un alt stat membru, aici fiind vizate in specil cele mai comune contraventii ce stau la baza majoritatii aciidentelor rutiere: viteza excesiva, trecutul pe culoarea rosie a semaforului, nepurtarea centurilor de siguranta si conducerea sub influenta alcoolului.

Mai multe detalii aici.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















7297 vizualizari

  • +9 (19 voturi)    
    Romania, pe primele locuri din UE in ceea ce prive (Marţi, 28 martie 2017, 12:27)

    si_mort_va_vad [utilizator]

    Romania, pe primul loc din Uunivers in ceea ce priveste mortii
    LA VOT.

    Punct .
    • -20 (28 voturi)    
      Statistici false și fixația autostrazilor (Marţi, 28 martie 2017, 12:49)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui si_mort_va_vad

      Nu știm cum sunt făcute aceste statistici. Tarile care înregistrează victime puține în accidente de circulație cel mai probabil ascund numerele reale, cu alte cuvinte definesc altfel victima decât state ca Romania sau Bulgaria.

      Pe de lata parte, cum am văzut numele autorului articolului, mi-am și spus: "Asta încearcă sa demonstreze ca din cauza lipsei autostrăzilor avem asa multe accidente" și citind atent am găsit confirmarea ipotezei mele - Citat: "Romania are in prezent putin peste 700 de km de autostrada, fiind pe ultimul loc in UE la numarul de km de autostrada raportat la numarul de locuitori."

      Nu sunt deloc putini 700 km autostrada la o țara ca Romania cu 5 mil. vehicule rutiere. Germania la 50 mil. mașini are 13 mii km autostrada. Cu alte cuvinte când vom ajunge la 1300 km egalam Germania la număr de mașini pe km autostrada. Daca construim peste 1300 km atunci șoferii romani vor plăti întreținerea mai mult ca nemții. Nu ne convine. Oricum ce s-a construit până acum este liber. Autostrăzile sunt goale în Romania.
    • -13 (21 voturi)    
      Nu se raportează km drum la nr loc ci la nr masini (Marţi, 28 martie 2017, 13:22)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui si_mort_va_vad

      Numarul de km autostrada este proporțional cu cel al mașinilor unui stat și cu nimic altceva. Este cea mai mare pr0stie sa compari rapoarte ca Populatie_tara/Lungimea_autostrazilor deoarece șoselele de mare viteza nu sunt pentru pietoni.

      Nu vreți sa înțelegeți ca sunt puține autovehicule în Romania. Incurajați lumea sa-și cumpere mașini doar ca sa renteze autostrăzile?! Ca sa fim la nivelul Germaniei ca număr de mașini pe locuitor ar trebui ca în Romania (care are de 4 ori mai putini locuitori) sa existe 50 mil. vehicule cit sunt în Germania / 4 = 12.5 mil. mașini. Nu exista decât 5 milioane și sunt prea multe.

      Conform tabelului de la adresa de mai jos, Romania nu sta rău deloc având o densitate medie de mașini pe km autostrada. Suntem undeva la mijloc. Adica exact acolo unde trebuie și nu ultimii cum încercați sa demonstrați folosind statistici irelevante.

      https://app.box.com/s/0mglgv2zj2cjtcjn5uviv48jyq4ac3z8

      Citat:
      "Romania are in prezent putin peste 700 de km de autostrada, fiind pe ultimul loc in UE la numarul de km de autostrada raportat la numarul de locuitori."
      • +1 (3 voturi)    
        Aberezi cu gratie (Marţi, 28 martie 2017, 22:56)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        autostrazile genereaza crestere economica implicit cresterea nr de masini. Necesitatea nr de km nu se calculeaza dupa nr de masini actual, viziunea trebuie sa fie pe cel putin 50 de ani. Thanks anyway, e fun sa vezi ca inca mai exista oameni cu mentalitate de colhoz.
  • -9 (21 voturi)    
    Trei masuri (Marţi, 28 martie 2017, 12:36)

    RobertRO [utilizator]

    Sunt trei masuri care trebuie luate de urgenta si care vor rezolva aceasta problema.
    1. Sa construim autostrazi.
    2. Sa construim autostrazi.
    3. Sa construim autostrazi.
    Dupa ce avem autostrazi care acopera uniform si suficient intreaga tara, atunci o sa ne apucam iar de statistici si vedem ce alte masuri suplimentare de reducere a riscului de accidente mai putem lua.

    Orice alta abordare, care ocoleste principala problema - care este lipsa unei infrastructuri adecvate traficului, va avea rezultate neglijabile spre nule.
    • +9 (21 voturi)    
      serios (Marţi, 28 martie 2017, 12:54)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui RobertRO

      Facem autostrazi din poarta in poarta?
      Indisciplina in trafic cui o lasi?
      • +1 (7 voturi)    
        infrastructura (Marţi, 28 martie 2017, 14:02)

        RobertRO [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        Imi pare rau ca nu vedeti importanta infrastructurii in general si a autostrazilor in particular.

        Un drum are o anumita capacitate ("x" autovehicule / unitate de timp) la care traficul se desfasoara in siguranta. Odata depasita aceasta capacitate, riscul de accident creste foarte mult, chiar daca toti soferii de pe acel drum sunt foarte educati si experimentati.

        Ca urmare, nevoia unei autostrazi rezulta din valorile mari de trafic de pe un anumit traseu, si nu din raportul numarul de masini din tara per km de autostrada, sau alti parametri nerelevanti.
        Luati spre exemplu DN7 intre Rm. Valcea si Sibiu, sau DN2 pe aproape intregul sau traseu. Trafic foarte aglomerat, uneori infernal.

        In accidentul de pe A2 de anul trecut au fost implicate 29 masini si au decedat 4 persoane.
        Incercati doar sa va imaginati un accident de 29 masini pe DN2. Faptul ca accel accident s-a intamplat pe autostrada si nu pe un drum national a salvat de la moarte zeci de persoane.

        Educatia si respectarea regulilor sunt importante, dar daca traficul este foarte aglomerat vor muri oameni in continuare.
        Este ceva intrinsec naturii umane. Comparati imbulzeala si haosul dintr-un supermarket din preajma sarbatorilor, cu situatia dintr-o sambata la ora 8:30 dimineata. In primul caz oamenii nu respecta randul, se imbrancesc, chiar se cearta intre ei. In al doilea caz, armonie si liniste. Dar sunt exact aceeasi oameni.

        Incercati sa ganditi si sa intelegeti: in primul rand avem nevoie disperata de infrastructura.
        • +3 (7 voturi)    
          "Incercati sa ganditi"? Le ceri cam mult... (Marţi, 28 martie 2017, 14:53)

          IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui RobertRO

          Multi nu pot gandi dincolo de cazul lor particular. Si pentru multi, cazul particular inseamna doua-trei drumuri mai lungi pe an: pana la nasu cu mielul de Paste, pana la mama de Craciun si eventual o vacanta cu copiii la munte sau mare dupa preferinta. Nu au nevoie de autostrada, oricum merg relaxati,au destul timp...
          Nu ii pot intelege pe cei care sunt trimisi in scop de serviciu de la Bucuresti pana la Brasov (ca sa dau un exemplu de drum totusi scurt - e un caz fericit), trebuie sa rezolve si problemele pentru care sunt trimisi, trebuie sa se intoarca si acasa in aceeasi zi si fac 7 ore dus-intors numai pe drum (mers legal) fata de 3 cat ar face pe autostrada (tot mers legal).

          Si mai este ceva: negarea existentei problemelor este sport national. O poti vedea zilnic daca urmaresti atent oamenii cu care intri in contact.
        • -1 (5 voturi)    
          Hmm (Marţi, 28 martie 2017, 16:45)

          tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui RobertRO

          Avem nevoie de POLITIE sa sanctioneze TOTI bizonii din trafic si sa vezi ce scade numarul de morti.

          Ce va mai place sa aberati ca nu sunt autostrazi, bizonul te omoara si pe autostrada, vezi accidentul din vara anului 2016. Sau si acolo tot infrastructura era de vina ? Ceata face parte din infrastructura ?
    • +7 (19 voturi)    
      Lipsa infrastructurii? (Marţi, 28 martie 2017, 13:04)

      Moldoveanul [utilizator] i-a raspuns lui RobertRO

      Din nou, lipsa infrastructurii nu justifică nebunia acestui popor. Lipsa infrastructurii nu justifică să pui viața participanților la trafic în pericol. Lipsa infrastructurii nu înseamnă să încalci regulile. Au crescut cu chiu cu vai numărul de km de autostradă și ce am avut? Accidente și mai multe pe autostradă, culminând cu cele de la finalul anului trecut când ultimul care a lovit mașinile deja implicate în accident avea kilometrajul oprit la 120 km/h în condiții de ceață cu vizibilitate sub 50 m. Despre ce vorbim?! Șoselele patriei sunt pline de sclerozați. Așa politicieni, așa popor. Politicienii sunt oglinda poporului, doar că la scară mai mare.
      • 0 (16 voturi)    
        Didacticismul ieftin nu ține loc de drumuri (Marţi, 28 martie 2017, 13:38)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Moldoveanul

        Încearcă să mergi de la București la Baia Mare sau de la Botoșani la Timișoara numai cu viteza legală, după care vino și spune-ne câte zeci de ore ți-a luat.

        Oricât ar fi de rezonabilă o persoană, o să respecte 10-20-50 de restricții, dar n-o să respecte mii de restricții pentru că toate drumurile tale naționale trec prin localități, în timp ce polițiștii tăi stau cu radarul pe autostradă, că de-acolo ies bani din amenzi.

        Există un nivel minim de decență a infrastructurii rutiere, iar România nu atinge acest nivel minim. Nu te poți aștepta la respectarea tuturor restricțiilor, când tu obții 35km/h viteză comercială în cursul unor deplasări de sute de kilometri.

        Nu e vorba de ”nebunia acestui popor”, există și în Anglia ”road rage”, există și în Germania ”Straßenwut”, că n-au inventat românii nici traficul rutier, nici frustrarea. Diferența e că în Anglia sau în Germania, după ce petreci câteva zeci de minute într-un ambuteiaj urban, obții totuși o medie orară decentă. În România nu obții acea medie orară decentă.
        • +3 (7 voturi)    
          Test (Marţi, 28 martie 2017, 13:49)

          Moldoveanul [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Referitor la exemplul tău am făcut un test pe București - Cluj pe vremea când făceam des acest drum.

          Înainte o mai călcam și eu 60-70 prin localități, 120 prin afară uneori, dar m-am potolit că mi-a venit mintea la cap. Acum merg sub 60 indiferent de localitate și în maxim marja de +9 km/h admisă. Știi ce bine e? Nici nu-mi mai pasă dacă poliția stă la pândă că nu am de ce să mă tem respectând regulile.

          Cum spuneam, am făcut un test și am mers pe traseul București - Cluj fix cu viteza legală. Știi cu cât am făcut mai mult decât atunci când încălcam viteza? Cu 10 minute!

          Mersul constant și legal e cel mai bun. Și pentru tine, și pentru buzunarul tău, și pentru consum și pentru mașină.
          • 0 (10 voturi)    
            același didacticism, povești de adormit copiii (Marţi, 28 martie 2017, 14:25)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui Moldoveanul

            10 minute diferență pe București -Cluj ? Aia să i-o spui lu' Mutu! Sau lu' Chivu, dacă preferi :)

            120 km/h în afară nu înseamnă că ”o mai călcai”, înseamnă că oricum mergeai moșnegește. Până și fiică-mea ”o mai calcă” cu 160 - 180. Asta înseamnă să o calci, nu 120 în afară.

            În practică, diferențele pot ajunge cu ușurință la 50 - 60% în plus dacă mergi legal, sau 33 - 40 % în minus dacă socoteșțti invers. Adică un drum de 7-8 ore ajunge să dureze 12 - 14 ore în România, dacă mergi legal.
            • +1 (3 voturi)    
              Poate sa dureze o eternitate (Marţi, 28 martie 2017, 23:00)

              Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Harald

              Pe lumea aialalta. Asa NU gandeste romanul, mai bine mort sau handicapat decat sa intarzii 5 minute.
              • 0 (2 voturi)    
                E vorba de 5 ore diferență, nu de 5 minute. (Miercuri, 29 martie 2017, 2:01)

                Harald [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

                Și nu e nicio problemă dacă întârzii, la urma urmei poți avea o pană sau poți sta blocat în trafic o oră într-o localitate de pe traseu.

                Dar e vorba de eficiența deplasării în ansamblu: dacă stai 12-15 ore la volan și n-ai ajuns încă acasă, sunt șanse mari să trebuiască să dormi la un hotel pe traseu, adică se mai pierde o noapte și inclusiv o parte din ziua următoare. Pe când dacă reduci durata drumului la 7-8 ore, ai ajuns acasă în aceeași seară, mai puțin obosit și cu mai puține ore petrecute la volan.

                Nu spune nimeni să-ți asumi riscuri aiurea, unde e de mers cu 40 km/h mergi cu 40, asta este. Sau altădată poate chiar oprești să ajuți pe cineva, dar măcar te mai relaxezi, nu stai non-stop la volan.

                Însă atunci când condițiile de trafic permit, poți depăși viteza legală, a respecta cu sfințenie litera legii e lipsit de sens. Plus că întârzierele se acumulează: prin unele sate e suficient să prinzi ora la care vin vacile de la păscut și ai făcut imediat rost de o întârziere, în timp ce dacă ai trecut cu o oră mai devreme pe-acolo deja mai câștigi încă o oră de stat mai puțin la volan. Iar prin asta reduci de fapt riscul de accidente.
        • +6 (8 voturi)    
          Daca as trai in alta tara te-as crede (Marţi, 28 martie 2017, 13:50)

          banel [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Dar vazand de exemplu in Bucuresti, in weekend cand traficul e lejer, multi indivizi care depasesc coloana la semafor sau merg prin refugiul de tramvai, imi dau seama ca la noi acestea sunt doar scuze.

          Incalcarea asta a legii nu e monopolul politicienilor...ca pana la urma ei tot din randul nostru provin. E o chestie generala, fiecare incalca legea cum poate...chiar si pe cea rutiera.

          Era un clip saptamana trecuta cu MINISTRUL JUSTITIEI iesind de la guvern trecand peste linia continua...tot din cauza infrastructurii o fi facut-o?
          • -1 (5 voturi)    
            Explicația unui comportament nu înseamnă scuze (Marţi, 28 martie 2017, 14:30)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui banel

            Nu a murit nimeni dacă a trecut ministrul justiției cu roata peste linia continuă, astea sunt mofturi de justițiari isterici. O contravenție are sens să fie considerată contravenție dacă prin asta creează un pericol real, nu pentru că încalcă litera legii.

            Indisciplina în trafic are o mulțime de cauze pe care ar fi bine să le discuți cu un psiholog, dacă vrei să le înțelegi. Restricțiile excesive, lipsa infrastructurii, insatisfacțiile materiale și altele.

            Ai văzut cum se comportă la volan nemții care vin mai des în România? Aproape la fel ca românii. Oare de ce? :)
            • 0 (2 voturi)    
              Nemtii aia de-i vezi tu sunt tot romani (Marţi, 28 martie 2017, 16:22)

              banel [utilizator] i-a raspuns lui Harald

              Veniti acasa sa-si afiseze bolizii :)

              In fine, nu-mi bat capul, e evident ca traim in tari diferite, cu toate ca geografic suntem in acelasi loc.
              • +1 (3 voturi)    
                Ești cumva la Nottingham? (Marţi, 28 martie 2017, 16:44)

                Harald [utilizator] i-a raspuns lui banel

                Că altfel nu suntem geografic în același loc.

                Există atât nemți autentici, cât și români plecați de 30-40 de ani în Germania, te rog să crezi că genul ăsta de oameni chiar nu vin în România ca să-ți afișeze ție ”bolizii”. Dar sunt oameni care conduc în mod curent cu 200 - 250 km/h pe autostradă și au o idee clară despre cât de justificată e o regulă sau nu, în diverse situații.

                Încearcă să înțelegi că părerile tale despre lume și viață sunt formate în văgăuna numită România. Înainte de 1990, reglementările și comportamentul poliției din RDG erau vestite în RFG pentru obtuzitatea lor. Exact la fel e și în România astăzi.
      • +1 (5 voturi)    
        Gresit (Marţi, 28 martie 2017, 14:02)

        Mdv [utilizator] i-a raspuns lui Moldoveanul

        Cati morti au fost pe autostrada (sau accidente grave) comparativ cu drumuri nationale sau judetene? Ia verifica cifrele. Nu iti mai da cu presupusul. Da, decenta la volan e binevenita, dar riscul sa fii implicat intr-un accident grav este de 3 ori mai mare la noi pentru ca nu ai autostrazi, ai drumuri care trec prin localitati, depasirile de fac pe contrasens, ai pietoni, curbe periculoare si asa mai departe. Toti acesti factori sunt redusi drastic pe autostrada, unde nu ai intersectii, curbe periculoase, sensurile de mers sunt separate, iar depasirile se fac pe banda a 2-a sau a 3-a.
        • 0 (2 voturi)    
          da si nu (Marţi, 28 martie 2017, 15:37)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Mdv

          circul saptamanal pe A1 si iti spun ca imi e mai frica acolo decat intre Pitesti si Slatina, spre exemplu. E plin de nebuni care imi dau flasuri din spate (eu avand 140km/h), care fac slalom, depasesc prin dreapta sau stationeaza pe banda de urgenta sa faca pipi.
          Cateodata mai si vad masini iesite in decor, prin porumb.
          Accidentele pe autostrada sunt grave, implica caramboluri cu multe masini, poate sunt mai rare dar sunt mult mai grave.
          • 0 (4 voturi)    
            Vezi ca drumul Pitesti-Slatina (Marţi, 28 martie 2017, 18:30)

            v_sile [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Seamana cu un cimitir la marginea drumului.

            Toate portiunile drepte mai lungi de 2-3 km sunt pline de cruci pe marginea drumului. Fara numar.

            Atat e de sigur drumul ala cu un fir pe sens.

            Vad ca discutam de eternal poveste cu oul si gaina, cine a fost primul.

            Principala problema a traficului la noi e lipsa infrastructurii, desi noua ne cam place sa consideram ca problema e data de caracterul infect al soferilor.

            Pur si simplu un drum lung in Romania e cumplit si te obliga la nenumarate manevre, asigurari, depasiri, treceri pe langa biciclisti, carute si betivii satului.

            Iar accidentele pe astfel de drumuri sunt mai periculoase, pentru ca orice iesire gresita de pe banda duce la ciocnire frontala, unde vitezele se aduna.

            Sa luam doua masini care merg regulamentar, cu 90 de km pe ora, undeva intre Pitesti si Slatina. Un sofer e neatent sau atipeste la volan sau face o depasire aiurea. Impactul frontal e ca si cum ai intra intr-un zid la 180 de km/ora. Date fiind drumul ingust si curbele de acolo, sunt sanse ca soferii sa se vada foarte tarziu unul pe altul si sa nu mai aiba timp sa franeze. Moartea e sigura.

            Acum sa imi spuneti si mie cat de des intr-un carambol sa intampla sa intre unul cu 180 de km/ora in masina din fata, .

            Dar parca suntem nebuni, mai e unul mai sus care sustine mai sus ca 700 de km de autostrada sunt absolut suficienti in Romania, in conditiile in care regiunile istorice sunt rupte intre ele si treci o tara ca a noastra de la un capat la altul in 12 ore. Si discutam de 800 de km.

            Si inca ceva: dezvoltarea cu cap a infrastructurii trebuie facuta pro-activ, nu trebuie musai sa astept sa ai drumurile blocate complet ca sa te apuci de lucru. Nu poti sa pornesti autostrada musai cand ai traffic, de multe ori traficul creste, la fel si dezvoltarea economica dupa ce ai autostrada.

            PIB-ul judetului Constanta a crescut de doua ori mai repede decat restul tarii dupa 2012, anul in care s-a terminat autostrada Bucuresti-Constanta.
            • +1 (1 vot)    
              drumul intre Pitesti si Slatina (Miercuri, 29 martie 2017, 10:27)

              bancher [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

              este lat, nu sunt 2 benzi pe sens dar e lat, iar in rampe sunt 2 benzi pe sens.
              Accidentele se intampla exact din cauza depasirilor ilegale si riscante. Eu ii vad cum depasesc pe banda continuua, cate 3-4 odata, iar ultimul nu mai are unde sa sa bage la revenirea pe sensul lui (de multe ori alti inconstienti nu ii lasa sa revina pe banda). Incep sa dea flasuri, sa puna avariile, sa faca semne cu mana...si asa se intampla accidentele..
              Tot nerespectarea regulilor de circulatie, a vitezei maxime si lipsa respectului si a bunului simt sunt principalele cauze ale accidentelor intre Slatina si Pitesti.
              De accidente din cauza adormitului la volan nu am auzit pe acest drum.
              • 0 (2 voturi)    
                Si daca ar fi 2 benzi pe sens... (Miercuri, 29 martie 2017, 18:24)

                Mdv [utilizator] i-a raspuns lui bancher

                fara curbe periculoase si fara vizibilitate, cate asemenea depasiri ar mai fi? Singur ne aprobi argumentele celor care sustinem ca principala cauza este lipsa infrastructurii.
    • +3 (7 voturi)    
      Deci daca nu avem infrastructura (Marţi, 28 martie 2017, 13:45)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui RobertRO

      Circulam nebuneste? Nu ar trebui sa fie invers...daca nu am sosele, sa o las mai moale pentru ca risc sa dau coltul?

      E ca aia cu parcarile, parcam aiurea ca nu avem parcari, dar in acelasi timp alea putine care sunt publice, sunt in general goale.
  • 0 (10 voturi)    
    oare ce are mai multa relevanta statistica: (Marţi, 28 martie 2017, 12:37)

    diddlyjo [utilizator]

    faptul ca Romania are cei mai putini km de autostrada raportat la populatie din UE sau faptul ca Romania are cea mai mare rata a populatiei rurale din UE?
    • +7 (9 voturi)    
      Cred ca e altul motivul (Marţi, 28 martie 2017, 12:48)

      Rali [utilizator] i-a raspuns lui diddlyjo

      Politia rutiera este ca si inexistenta si nu isi face datoria nefiind ajutata de mute ori de legislatie.
      Atata vreme cat soferii nu sunt disciplinati de frica si o sa poata sa de o spaga sau sa fie iertat ca e prima greseala o sa tot fim ultimii din UE impreuna cu bulgarii.
      Conduc zilnic in Bucuresti si de multe ori sunt insapaimantat de prostiile pe care le fac unii soferi in trafic fara sa-i intereseze repercursiunile (trecutul pe rosu, linia continua sau refugiu de tramvai sunt mici copilarii).
    • +7 (13 voturi)    
      Nu! (Marţi, 28 martie 2017, 13:05)

      Moldoveanul [utilizator] i-a raspuns lui diddlyjo

      Estonia și Letonia, din ce știu, nu au DELOC autostrăzi și au rata de morți mult mai mic. 80 la Letonia și 54 la Estonia! Știi care e diferența? E-DU-CA-ȚI-A!
      • 0 (10 voturi)    
        Distanțele de parcurs fac diferența (Marţi, 28 martie 2017, 13:45)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Moldoveanul

        Nu mai inventa explicații stupide. În Germania numărul decedaților pe șosele e dublu comparativ cu România, deși educație rutieră și disciplină există din plin în Germania, la fel ca și infrastructură rutieră de calitate.

        Estonienii și letonii nu au de mers câte 800-1.000 km, la ei după 100 km li se termină țara, evident că nu au accidente grave în condițiile astea.

        Ca să încalci regulile asumându-ți riscuri exagerate și să faci în 50 min. un drum care în mod normal ți-ar lua 65 min. e lipsit de sens în Letonia sau Estonia. În schimb, ca să faci 7 ore de la Iași la Oradea în loc de 12 ore mergând legal, evident că tentația de a-ți asuma riscuri e mult mai mare.
        • +1 (1 vot)    
          si Bucurestiul? (Marţi, 28 martie 2017, 15:39)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          acest oras are sub 20 km de la un capat la celalalt, si cu toate acestea abunda in accidente.
          • +1 (3 voturi)    
            Si Bucurestiul e la fel (Marţi, 28 martie 2017, 18:42)

            v_sile [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Eu unul am avut deplasari in Bucuresti de la un capat la altul si am reusit sa ma apropii de doua ore in anumite zile ale anului (vinerea inainte de o vacanta, inainte de Sarbatori, etc). Da, discutam de viteze medii de deplasare care pot sa coboare chiar si la 8-9 km/ora.

            Practic ai 1.3 milioane de masini bagate in 228 de km patrati, iar infrastura de transport public e foarte proasta (metrou dezvoltat insuficient in special)

            Nu e o scuza pentru soferii care fac prostii, dar trebuie sa intelegi ca traficul asta poate sa innebuneasca multi oameni.

            La fel si cei 700-800 de km facuti prin tara cu viteza medie de 65 de km/ora.

            Repet, nu vreau musai sa scuz soferii care fac prostii. Dar principala problema e data de infrastructura.

            Nu inteleg de ce majoritatea nu vrea sa vada asta si tot o tine cu soferul roman, care e al mai rau sofer din lume.

            Si nu inteleg de ce Harald ia atatea minusuri cand spune asta :)
            • +1 (1 vot)    
              prietene, (Miercuri, 29 martie 2017, 10:31)

              bancher [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

              conduc zilnic de aproape 20 ani in Buc, am prins si viteze medii de 8km/h...dar cu toate astea nu am facut accidente pe aglomeratie. Dimpotriva, singurele 2 accidente pe care le-am avut in Buc au fost cand era mai liber, am fost smecher si am dat peste alt smecher si ne-am lovit.
              asa ca de smecherii la volan eu m-am lecuit, astea sunt principala cauza a accidentelor, nu aglomeratia si lipsa infrastructurii.
      • -3 (3 voturi)    
        adica da (Marţi, 28 martie 2017, 13:59)

        diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui Moldoveanul

        populatie rurala si educata nu exista nicaieri in lume. acolo unde ai multa populatie rurala ai si multa populatie putin sau deloc educata.

        apropo, 66% din populatia Lituaniei si peste 70% din populatia Estoniei traieste la oras (compara cu putin peste jumatate din populatia tarii noastre). inschimb, in Letonia unde gradul de urbanizare e de mai putin de 60% din populatie, deci mai apropiat de al nostru, creste simtitor numarul mortilor in accidente rutiere.
      • 0 (2 voturi)    
        Verificarea tehnica defecta si politia defecta (Marţi, 28 martie 2017, 16:10)

        Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui Moldoveanul

        Cred ca unul din 3 soferi are farurile incorect pozitionate.sau merg cu faza lunga astfel incat pe timp de noapte esti orbit de n-ori .cred ca este un amalgam de motive printre care si incapacitatea statului in aplicarea legii sau controlul traficul rutier
        Corect ar fi ca politia sa umble in numar mare in civil pe strazi pt identificarea bizonilor si sanctionarea comportamentului inadecvat.
        Statul la panda nu mai functioneaza pt ca exista aplicatii precum Waze ce foloseste contributia utilizatorilor in timp real
        • -1 (3 voturi)    
          Adaug (Marţi, 28 martie 2017, 17:26)

          tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

          As mai adauga faptul ca tot bizonul are faruri cu xeon de te orbesc de nu mai vezi nimic timp de 15 secunde.
          • +1 (3 voturi)    
            Nu te uita în ele, de asta te orbesc farurile :) (Marţi, 28 martie 2017, 23:21)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

            Când circuli noaptea în România pe drumuri cu trafic în ambele sensuri învață să privești undeva în dreapta jos, raportat la farul cel mai apropiat de axul drumului al mașinii care vine din față. Respectiv în stânga jos, dacă circuli în Anglia.

            Astea nu sunt lucruri pe care să le înveți în școala de șoferi, sunt lucruri pe care le înveți doar pe șosea. Trebuie ceva antrenament, pentru că tendința de a te uita în farurile celui care vine din față e instinctivă și este greu de corectat, dar e perfect realizabil.

            Dacă nu mai vezi nimic timp de 15 secunde ar trebui să oprești pur și simplu. Cel puțin până înveți unde să te uiți când conduci. Imaginează-ți că ai față o mașină pe același sens de mers și că te uiți la stopul lui din dreapta în timp ce vine din față mașina cu faruri puternice. Exact în aceeași direcție trebuie să te uiți și când nu ai nicio mașină în față pe sensul tău de mers, iar după ce înveți să faci asta ai să te convingi că nu te mai orbesc farurile de pe contrasens.
  • +10 (22 voturi)    
    explicatiile pentru numarul mare de morti (Marţi, 28 martie 2017, 12:38)

    bancher [utilizator]

    sunt mai multe, dar dupa parerea mea 3 sunt de baza:
    -1)agresivitatea si inconstienta multor soferi din Romania, lipsa totala de respect fata de ceilalti..se hazardeaza in depasiri riscante, nu se asigura, merg cu viteza muult peste limita legala, se iau la ambitie cu altii.
    -2)Toti aici intra si nerespectarea regulilor de circulatie: nu dau prioritate ca nu vreau, lasa ca trec pe rosu ca nu ma vede nimeni, nu imi pun centura ca sunt meserias la volan, accelerez cand sunt depasit ca nu vrea muschii mei sa ma depaseasca prostul acesta etc.
    -3)starea precara a muultor masini de pe drumurile publice, ITP-ul luat pe spaga sau controale ITP facute de mantuiala. In masina mea a intrat odata un astfel de individ, a venit politia rutiera, si l-a intrebat de ce nu a franat. Raspunsul m-a lasat masca: ,nu ma tin franele''.
    Asa ca, cu astfel de oameni, nu trebuie sa ne miram ca suntem pe locul 2 la numarul de morti in UE.
    Condoleante familiilor celor morti in accidente, fara a fi vina lor (ca si la morti fara vina ocupam loc fruntas)
    • -2 (10 voturi)    
      omiti... (Marţi, 28 martie 2017, 13:00)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      problema pietonilor...
      sa nu uitam ca si pietonii sunt pe acolo si e dezastru....
      pietonii sunt chiar mai indisciplinati decat soferii.... si asta chiar e o performanta in Bucuresti mai ales...

      nu am inteles niciodata d c se ignora pietonii... sa nu uitam ca sunt responsabili pentru mult accidente din orase!
      • +1 (1 vot)    
        se considera ca, (Marţi, 28 martie 2017, 15:16)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        daca conduci preventiv, nu accidentezi pietonul, chiar daca legal nu este vina ta.
        Am vazut multi taximetristi care nu dadeau prioritate pietonilor aflati pe trecere...motivul? ,,nu intru ba in puscarie din cauza lor, in Romania e greu sa faci puscarie, iei 2 ani cu suspendare dar nu intri la puscarie''.
    • +1 (17 voturi)    
      Ai uitat-o tocmai pe cea mai importanta (Marţi, 28 martie 2017, 13:05)

      IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      0) Lipsa autostrazilor.
      Pe autostrada:
      - nu mai poti face depasiri riscante;
      - nu mai poti trece pe rosu;
      - nu mai ai cui sa dai prioritate;
      - nu mai mergi "muult" peste limita legala.
      Sigur, nu rezolva problema ITP-urilor, a purtarii centurii, a conducerii in stare de ebrietate, etc.,dar nici o masura nu poate rezolva toate cauzele.
      • +1 (9 voturi)    
        lipsa autostrazilor nu esteo scuza (Marţi, 28 martie 2017, 15:13)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

        sa conduci haotic, nebuneste si iresponsabil.
        In plus, daca citesti articolul, vei vedea ca cele mai multe accidente mortale sunt in orase, si nu pe autostrazi. Lipsa autostrazilor nu justifica numarul mare de morti din orase.
        • +1 (7 voturi)    
          Invata CUM sa citesti - nu este atat de simplu... (Marţi, 28 martie 2017, 15:52)

          IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Dupa ce vei invata cum sa citesti, o sa intelegi ca:
          - Statistica despre care vorbesti se refera la UE si nu la Romania (din articol nu rezulta ca si in Romania cei mai multi mor in orase);
          - Autorul articolului face greseli de traducere si interpretare (spune ca 55% mor pe "drumuri secundare" - cu siguranta este vorba despre drumuri in afara localitatii si nu drumuri secundare);
          - Sunt mai multi cei care mor pe drumuri in afara localitatii decat cei care mor in zone urbane (apropos, daca un drum national trece printr-un mic orasel, accidentele din acel orasel intra tot la categoria "zona urbana"?);
          - Eu nu spun nicaieri ca lipsa autostrazilor este o scuza - spun doar ca este o cauza importanta a numarului mare de accidente.
    • +5 (11 voturi)    
      plin de complexati la volan (Marţi, 28 martie 2017, 13:30)

      nectarie [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Sofatul e ca o extensie a barbatiei in Romania, multi au ceva de demonstrat la volan. Chiar si femeile, am vazut multe care o calca sanatos, parca vrand sa demonteze mitul cu femeia la volan.

      Sunt multi care se cred piloti, sau care au cel putin 3 prieteni care se lauda cu cat de putin timp au facut de la Bucuresti la X, desi e clar ca timpul ala nu putea fi scos decat gonind prin toate localitatile si facand depasiri aiurea.

      Pt mine fiecare drum in Romania comporta un risc mare, ajung la destinatie dupa ore chinuitoare, cu nervii intinsi. Nu trebuie sa ai grija doar la condusul tau, ci sa ai in vedere in permanenta ce ar putea sa faca berbecii din spate si de pe contrasens. Soferi care se arunca in depasiri in curbe, pe exterior, fara sa vada nimic, care de multe ori scapa neatinsi din cauza obrazului si prevederii celorlalti.

      Autostrazi, da, dar pana atunci ce facem? Si oare e singura solutie? Uitati-va la Polonia, Lituania, Estonia, Letonia... nu au nici eu prea multi kilometri raportat la populatie, dar stau mai bine in statistici.
      Ar mai ajuta camere fixe, radare ascunse, mobile, lege relaxata a.i. sa iti poata trimite amenda acasa. Si finalmente suspendarea permisului si amenzi, in cuantum atat de usturator incat sa le pese si potentatilor. Asa s-au educat si vesticii, ganditi-va ca acum 100 de ani exista amenda de 5 lire pentru scuipat pe trotuar.
      • +1 (1 vot)    
        Aveti perfecta dreptate (Marţi, 28 martie 2017, 15:44)

        Marius_23 [utilizator] i-a raspuns lui nectarie

        Lucrez cu oameni de ceva ani . E plin de oameni cu "probleme" . Complexati care vor sa dovedeasca si ei ceva, ce anume si cui nu inteleg si nu cred ca cineva cu atitudine normala poate sa inteleaga . Este suficient sa parcurgi 10-20 km ca sa ai parte de depasiri sinucigase, soferi vesnic grabiti total iresponsabili, viitori criminali . Trebuie o lege prin care oricine omoara la volan sa ajunga dupa gratii, fara suspendari . Foarte multi soferi conduc agresiv si in total dispret pentru viata altuia, de multe ori accidentul mortal este o consecinta fireasca si nu o intimplare, deci nu este un accident in sensul real .
    • +2 (2 voturi)    
      Agresivitatea la volan provine des din frustrare (Marţi, 28 martie 2017, 13:51)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      iar la modul ”tehnic” toleranța scăzută la frustrare are legătură cu nivelul de tstosteron. De asta n-o să vezi prea des femeile ”explodând” de furie în maniera în care ”explodează” bărbații.
    • -2 (6 voturi)    
      partial (Marţi, 28 martie 2017, 14:40)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Nu mai adaug pietonii, ca a facut-o altcineva. Pot sa adaug biciclistii insa (:D) As adauga starea drumurilor. Multe accidente se intamplata la franatul in fata unei gropi sau la ocolitul ei de catre cineva care "n-are" oglinzi. Sau capabilitatile noilor soferi de cand s-a scos poligonul, de ex. Inteleg sa capeti experienta in trafic, nu sa inveti sa conduci basic in trafic. Chiar daca "ai luat examenul"

      Ai zis insa 2 chestii care sunt discutabile:
      "merg cu viteza muult peste limita legala" - asta este o abordare clasica holier than thou si fara logica reala. Mult peste conditiile de drum sau capacitatea soferului, ar fi fost corect. In decurs de x ore, in Germania eram sofer model, iar in Romania considerat contravenient periculos, eventual criminal. Aceeasi masina, autostrada (mai scurta, dar mai libera la noi).

      "nu imi pun centura ca sunt meserias la volan" - pe mine ma incurca si era sa fac mai multe accidente cu autoblocajul ei. Iar daca e sa luam ca argument "efectul", atunci sa nu se mai iasa din casa si avem risc zero sau sa nu se mai conduca decat masini cu 34 airbaguri.
      • +1 (5 voturi)    
        viteza legala trebuie respectata (Marţi, 28 martie 2017, 15:24)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        macar cat de cat...una este sa zbori peste parapet la 70km/h, alta e sa zbori la 130 km/h
        Cat despre purtatul centurii, iti dau doar un exemplu: un prieten de-al meu, meserias la volan, si-a cumparat Hyundai Santa Fe si a condus fara centura de siguranta. Avea viteza, i-a iesit un caine in fata pe un drum national, a tras de volan si a intrat in decor. Nepurtand centura airbagurile nu s-au deschis, iar el a zburat prin parbriz, facandu-se praf.
        Nu uitati: daca nu purtati centura, aibragurile nu se deschid in caz de accident.
        • -2 (4 voturi)    
          Dar nu e cool cu centura (Marţi, 28 martie 2017, 16:26)

          banel [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Nu mai zic de faptul ca se sifoneaza costumul. Asa, macar te duci pe lumea cealalta cu costumul calcat. Parca e altceva, nu?
        • +2 (4 voturi)    
          Viteza legală e o simplă convenție (Marţi, 28 martie 2017, 16:53)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          iar respectarea ei din convingere ține de modul cum ai fost crescut în copilărie, nu de condițiile reale din trafic.

          În practică și 40 km/h poate fi o viteză prea mare într-o zonă unde limita este de 100 km/h (de exemplu) în timp ce alteori 200 km/h poate fi perfect OK într-o zonă unde limita legală este tot de 100 km/h.

          Viteza nu este o cauză de accidente per se. Viteza neadaptată la condițiile de trafic este cauza, iar impunerea unei limite general valabile pe tot teritoriul național nu are nicio legătură cu condițiile reale de trafic dintr-o zonă sau alta. Este pur și simplu un joic de-a hoții și vardiștii, iar legea nu e decât pretextul.
          • -1 (3 voturi)    
            hai ca asta ca viteza (Miercuri, 29 martie 2017, 10:36)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            de 200km/h poate fi perfect OK intr-o zona cu restrictie de 100km/h, este o gluma foarte tare.
            M-ai amuzat bine. In primul rand vreau sa te intreb daca ai mers vreodata cu 200km/h pe un drum din Romania? Daca nu, te rog sa nu mai pomenesti aceasta viteza.
            In al doilea rand masina ta prinde 200km/h?
            • 0 (2 voturi)    
              Da, stimate domn, (Miercuri, 29 martie 2017, 12:44)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              mașina mea ”prinde” și 250, dar în România nu am mers cu mai mult de 200.

              Pe vremuri făceam 3h20min de Iași la București chiar și cu o mașină care nu ”prindea” mai mult de 185 km/h, că asta aveam pe vremea aceea. Unul dintre secretele din România: trebuie să ai o mașină mare, neagră și cu număr de București. Prietenii știu de ce :)

              Dacă ai cel puțin 500m vizibilitate și nu ai trafic nici pe sensul tău, nici din sens invers atunci poți atinge liniștit 200 km/h pe un drum național ca DN2. Dacă vine o mașină de pe contrasens, nu poți trece pe lângă ea cu 200, e de preferat să o lași mai moale, pe la 160 sau chiar 140.

              La fel și dacă ai de depășit o mașină de pe sensul propriu, e prea riscant să o depășești cu 200, e mai sigur pe la 160. Dar ca să înțelegi lucruri din astea trebuie să ai sute de mii de km făcute cu 220-240 km/h, ca să fii obișnuit cu ritmul în care se derulează evenimentele la viteza asta.

              La 180 km/h faci 50 m/s, adică o mașină care ar intra de pe un drum lateral la 200 metri în fața ta, ar avea maximum 4 secunde la dispoziție, chiar dacă ar încerca să te lovească intenționat. De asta la 200 km/h e chiar mai sigur decât la 100 -120 km/h, fereastra de timp pentru o coliziune e mult mai mică.

              Iar când merg cu 240 în Germania și mă depășește câte unul care se vede că are cel puțin 60-80 km/h în plus, mă uit după el cu admirație pentru că eu nu cred că aș fi capabil să merg cu 300 km/h, chiar dacă aș avea mașină capabilă să meargă cu 300 km/h.
        • +4 (4 voturi)    
          :)))) (Marţi, 28 martie 2017, 18:10)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Mda. Tu nu intelegi conceput de viteza decat raportat la un semn pus de multe ori aiurea. Pe tronsoanele unde astazi este limita 70, a fost si 50. Si uite asa, fara sa se schimbe nimic, ilegalul a devenit "legal".

          Meseriasul tau ar fi trebuit sa nu traga de volan daca nu avea unde sa se duca, sa nu faca menevre de evitare care-i depasesc capabilitatile tehnice sau fizice, sa fi invatat ca poate da si peste caine.

          Vezi ca aberezi grav la partea cu airbagurile. Ai avut vreun accident in viata ta, fara sa porti centura, si nu s-au deschis? Numai specialisti in folclor urban pe aici.
          Hai sa-ti argumentez ca tema pentru acasa:
          - cauta ce inseamna isofix;
          - vezi cum se pune si ca nu necesita centura pusa
          - vezi ca se monteaza si pe scaun pasager
          - bonus: vezi in manualul masinii de ce se dezactiveaza manual si cand airbag-ul dreapta fata
          • 0 (2 voturi)    
            confunzi (Miercuri, 29 martie 2017, 10:40)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            sa crezi tu ca, daca esti sofer si nu ai centura pusa, si intra unul in tine, ti se deschide airbagul...
            Isofixul este un sistem de prindere al scaunului copilului de bancheta scaunului. Am si eu 2 acasa, prind scaunul copilului cu niste carlige,,,nu are relevanta aici.
            • +1 (3 voturi)    
              da da da (Miercuri, 29 martie 2017, 14:42)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              Are relevanta pentru modul de lucru al airbagului. Test de logica: de ce trebuie dezactivat manual airbagul in momentul in care fixezi un scaun copil in isofix FARA centura? Oricum nu ar functiona, cica...

              Uita de folclorul urban. Am avut accident, nema centura, airbaguri sarite. Eu vorbesc din practica, tu?
      • +2 (4 voturi)    
        Ce (Marţi, 28 martie 2017, 17:32)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Ce rahat ai de facut in timp ce conduci incat te incurca centura de siguranta ? Vrei sa cauti in torpedou ceva in timp ce gonesti cu 120 km/h in localitati ?

        Esti exemplul perfect pt genul de gandire limitata si inconstienta la volan care ne pune in varful europei la numarul de morti pe drumurile publice.


        Nu ma intelege gresit, daca intri intr-un stalp in timp ce cauti pe sub bord bricheta e ok din partea mea ! Nu e ok ca exista posibilitatea sa intri pe contrasens si sa omori pe altii.
        • -1 (5 voturi)    
          În funcție de mașină și de modul cum conduci, (Marţi, 28 martie 2017, 21:02)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

          centura chiar te poate incomoda în multe situații. Nu te împiedică propriu-zis să faci o manevră sau alta, dar te trezeșți uneori că se blochează când umărul tău drept (în România) sau stâng (în Anglia) s-a mișcat un pic mai brusc la o manevră mai ”sportivă”.

          Pierzi 2-3 zecimi de secundă în plus, nu mai mult, că nu stai atunci s-o deblochezi, dar atenția îți este deturnată tocmai în momente critice.

          Nu la toate mașinile ai aceeași poziție la volan, dar constatarea asta ține de experiența fiecăruia. Simplul fapt de a avea permis nu te face șofer, te face doar conducător auto.
          • 0 (2 voturi)    
            :) (Miercuri, 29 martie 2017, 3:27)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Exact ;)
            • 0 (2 voturi)    
              vrobiti prostii amandoi (Miercuri, 29 martie 2017, 10:43)

              bancher [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

              de asta se intampla accidente, din cauza smecherilor cu gandire limitata, care se cred buricul pamantului si considera ca le stiu ei pe toate la volan...lasa legea, e pentru fraieri, degeaba e indicator de 50km/h, eu merg cu 200km/h ca stiu sa ma asigur si fara centura ca stiu sa conduc.
              Mai oameni buni, intelegeti un lucru: daca intrati in stalp cu viteza de 10km/h, si nu aveti centura, riscati sa va pierdeti viata (la 40km/h o pierdeti sigur).
              • +1 (3 voturi)    
                Trăieșli într-o realitate de producție proprie :) (Miercuri, 29 martie 2017, 13:29)

                Harald [utilizator] i-a raspuns lui bancher

                Dacă ai în mașină pasageri care dorm, e de preferat ca ei să poarte centura ca să nu înceapă să se rostogolească prin mașină când frânezi mai brusc. Dar cel de la volan se presupune că nu doarme, el anticipează manevrele și e pregătit pentru ele

                Centura poate fi utilă de pe la 30-40 km/h în sus. La 10 km/h e perfect egal dacă o ai sau nu o ai, dar e mai bine ca pasagerii să o aibă, ei nu sunt întotdeauna atenți la drum. Cu airbag-urile mai e o problemă, dacă nu le poți dezactiva e mai bine să ai centura. Pentru că airbag-ul te plesnește destul de rău dacă te întâlnești cu el prea devreme, așa că e de preferat să te țină centura în scaun. Dar și mai bine e să le dezactivezi, ca să nu stai cu grija lor.

                La viteze de peste 100 - 120 km/h e de preferat să NU ai centura, e mai bine să fii ejectat din mașină decât să fii strivit în interior. La fel, dacă mașina ajunge într-un râu sau într-un lac, e mai bine să NU ai centura. Impactul cu apa nu e cine știe ce șoc, apa amortizează destul de bine căderea mașinii, dar centura te poate împiedica să ieși din mașină destul de repede.

                La tine se vede o tendință reflexă de a te conforma, de a respecta regulile doar pentru că sunt reguli. Dar după cum ți-am spus deja, asta are legătură cu modul cum ai fost crescut, nu cu realitatea din trafic.
              • 0 (2 voturi)    
                Accidentele se întâmplă când nu știi ce faci (Miercuri, 29 martie 2017, 13:44)

                Harald [utilizator] i-a raspuns lui bancher

                la volan.

                Accidentele se întâmplă de-obicei astfel:

                - când mergi cu 30 km/h, dar te uiți în altă direcție;
                - când mergi cu 60 km/h, deși acolo era loc doar de 40 km/h, indiferent dacă limita legală era 100;
                - când nu poți opri în limita de vizibilitate: de ex. dacă ai 30 m vizibilitate și tu mergi cu 90 km/h
                - când nu vezi bizonul care n-are de gând să-ți acorde prioritate, ca să-l lași să treacă;
                - când vezi că dobermanul face o depășire riscantă și nu-i faci loc să reintre;
                - când nu te uiți în retrovizor (chiar și la drum întins, nu doar la o frână mai bruscă);
                - când nu-i faci semn să treacă unui șofer mai nesigur (eventual femeie) indiferent dacă avea sau nu prioritate;

                Last but not least, e foarte important să nu creezi situații echivoce: dacă faci o depășire (nu neapărat riscantă) trebuie să se vadă clar că ocupi banda, să nu-i lași altcuiva impresia că ar putea încăpea și el pe lângă tine.
              • +2 (2 voturi)    
                serios? (Miercuri, 29 martie 2017, 14:51)

                Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui bancher

                Viteza este in functie de: conditii, sofer/masina.

                Asta inseamna ca-mi poate da voie "semnul" cu 70 si eu sa merg cu 50 din considerentele de mai sus. Inseamna ca 50 in masina marca x nu inseamna acelasi lucru cu 50 in masina marca y. Si tot asa... Stiu, e greu de inteles pentru cei care sunt obisnuiti sa intrebe cat de sus, in loc de ce, la intrebarea sari, aplicata in trafic. Culmea e ca aceiasi oameni sunt ultragiati daca sunt dati la o parte de pe banda de langa ax cand merg cu 50 in zona de 60 in Bucuresti, de ex. Acolo nu mai respecta semnul, e vorba de "experienta" lor pe care o aplica in practica si altora.
    • 0 (0 voturi)    
      Blamezi incorect (Marţi, 28 martie 2017, 16:21)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Soferi agresivi sunt peste tot in Europa . ce-i calmeaza pe acestia sunt masurile punitive dar si cele preventive. In unele tari amenzile sunt in functie de venit si poate ajunge pana la confiscarea masinii.
      Subscriu la verificarea tehnica, de fapt vobim de coruptia endemica. aici statul a esuat ca si in celellate domenii cum ar fi educatia sau sanatatea. Acolo se stie ca femeia de servici este cea mai respectata entitate din unitate. Daca indraznesti sa -i atragi atentia cu privire la starea toaletelor insalubre vei fi mustruluuit de catre directorul institutiei pt ca nu ti-ai educat copilul sa se urce cu picioarele pe WC
  • +3 (5 voturi)    
    riscul de a muri in spitale (Marţi, 28 martie 2017, 12:42)

    jackalphonse [utilizator]

    ar da cifre astronomice in comparatie cu UE
  • +8 (10 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 28 martie 2017, 12:43)

    [anonim]

  • -4 (10 voturi)    
    Statistici false si fixatia autostrazilor (Marţi, 28 martie 2017, 12:47)

    dumitrica [utilizator]

    Nu știm cum sunt făcute aceste statistici. Tarile care înregistrează victime puține în accidente de circulație cel mai probabil ascund numerele reale, cu alte cuvinte definesc altfel victima decât state ca Romania sau Bulgaria.

    Pe de lata parte, cum am văzut numele autorului articolului, mi-am și spus: "Asta încearcă sa demonstreze ca din cauza lipsei autostrăzilor avem asa multe accidente" și citind atent am găsit confirmarea ipotezei mele - Citat: "Romania are in prezent putin peste 700 de km de autostrada, fiind pe ultimul loc in UE la numarul de km de autostrada raportat la numarul de locuitori."

    Nu sunt deloc putini 700 km autostrada la o țara ca Romania cu 5 mil. vehicule rutiere. Germania la 50 mil. mașini are 13 mii km autostrada. Cu alte cuvinte când vom ajunge la 1300 km egalam Germania la număr de mașini pe km autostrada. Daca construim peste 1300 km atunci șoferii romani vor plăti întreținerea mai mult ca nemții. Nu ne convine. Oricum ce s-a construit până acum este liber. Autostrăzile sunt goale în Romania.
    • +3 (5 voturi)    
      Daca tot vrei sa fi corect (Marţi, 28 martie 2017, 13:47)

      CapitanulPanait [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Autostrazile din Germania sunt in mare majoritate pe 3 benzi/sens, cele din RO pe 2 benzi/sens.
      In plus cei 700 Km de autostrada din Romania cuprind si niste drumuri care nu au nici o legatura cu notiunea de autostrada - gen mizeria de centura a Bucurestiului in regm de autostrada inaugurata de nene Boc.
      Romania are in cel mai bun caz ceva autostrada si in rest drumuri expres.
      Pe autostrazi exista benzinarii,parcari, toalete...
      Si cred ca util ar fi sa avem o autostrada cu cap si coada, nu bucati aruncate pe ici pe colo.
      In privinta faptului ca autostrazile in RO nu sunt la fel de incarcate ca cele de afara este corect.
  • +9 (11 voturi)    
    Tinerei fara minte care omoara nevinovati (Marţi, 28 martie 2017, 12:55)

    Lia68 [anonim]

    Scriu din proprie experienta, am intalnit acum doua saptamani un nenorocit care conducea un mare jeepan si care a pierdut controlul volanului din cauza vitezei in curba la iesirea din Sindrilita, ialomita, catre Bucuresti.
    Doar in filme am crezut ca o masina poate face piruete si echilibristica pe 2 roti, cand pe un sens, cand pe altul, ca un titirez fara directie.
    Daca eu nu respectam viteza legala si nu as fi redus viteza inainte de a intra in curba, nu as fi avut timp sa franez si sa trag pe dreata, pe iarba, iar satanistul ar fi intrat in masina mea in care eram cu parintii si cu o matusa.
    Numai Dumnezeu stie ce groaza am tras toti.
    • 0 (4 voturi)    
      acolo (Marţi, 28 martie 2017, 14:04)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui Lia68

      e tentativa aia de drum expres cu o banda si 3 sferturi unde toti dementii stau in spatele tau cu flashurile desi nu prea ai cum sa te dai in dreapta, pentru ca ei tot ar trece peste linia continua depasind.
      • +3 (3 voturi)    
        Aceea nu e bandă (Marţi, 28 martie 2017, 14:46)

        Moldoveanul [utilizator] i-a raspuns lui toxx

        DN2 nu e drum cu 2 benzi decât pe unele porțiuni. Acea 3 sferturi de bandă e de fapt acostament și nu ar trebui să se circule cu ea legal. Majoritatea o fac, și într-adevăr, ajută la fluidizarea traficului enorm.

        Ce mă întreb eu este, cât îi costa să o facă de la început mai lată cu 50 cm - 1 m și să fie bandă întreagă?!
        • +2 (2 voturi)    
          nu ii costa cu mult mai mult, (Marţi, 28 martie 2017, 15:28)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Moldoveanul

          dar nu au avut viziune....nu se asteptau ca traficul va creste asa de mult pe DN2 sa necesite 2 benzi.
          Stim noi cine era ministrul al transporturilor si declara sus si tare ca Romania nu are nevoie de autostrazi...
    • 0 (4 voturi)    
      satanistul?!? (Marţi, 28 martie 2017, 14:42)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Lia68

      gizas...
      • 0 (0 voturi)    
        Scuzati (Miercuri, 29 martie 2017, 11:17)

        Lia68 [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

        Scuze, Satana :)). Cand scapi cu viata din asa ceva, nu mai poti avea ingaduinta fata de inconstienta la volan.
        Mi-au trebuit zece minute sa nu-mi mai tremure mainile si sa pot pleca de pe loc. Tata e operat la inima si daca nu avea la el nitroglicerina probabil murea .
        Nu mai fi asa galant cu raufacatorii si nu te rusina sa le spui pe nume. Ei sunt cei care ne omoara si apoi cu bani multi si avocati pe masura ne sfideaza din nou si din nou in trafic si nu dau doi bani pe viata noastra.
  • +6 (10 voturi)    
    La noi.. (Marţi, 28 martie 2017, 12:55)

    IosifV [utilizator]

    Principala problema ramane lipsa de exemplu.

    La noi nu exista respect, pentru ca nu exista amenzi usturatoare si legea e prea blanda. Ideea ca poti scapa ieftin e problema principala. Amenzile nu sunt suficiente pentru unii, pentru ca au de unde plati.

    Am vazut cazuri de politisti scuipati, batuti chiar si loviti de masini.

    Ce sa mai vorbim de respectul intre soferi, daca politistii sunt tratati asa?

    Mi se pare incredibil cum inca sunt amenzi prea mici pentru infractiunile foarte grave daca ne gandim la statistica mortilor.
  • +3 (7 voturi)    
    Militia Rutiera (Marţi, 28 martie 2017, 13:11)

    Telemacara [utilizator]

    Singurele metode de monitorizare a sigurantei treficului de catre Politia Rutiera Romana se face cu radarul ascuns in boschet (de obicei in zone in care nu prea se produc accidente). Murim ca idiotii pe sosele din cauza idioteniei colective prezente la tot pasul. Depasire pe linia continua e act de bravura pt romani, soferi la prima generate.
    • +1 (3 voturi)    
      Cel mai bine ar fi ca la urcarea in masina (Marţi, 28 martie 2017, 13:54)

      Tommy Bahama [utilizator] i-a raspuns lui Telemacara

      sa ai un militian care sa iti spuna din ce boscheti se monitorizeaza "treficul". Intre doi boscheti consecutivi, da-i talpa, bre...
      • +1 (1 vot)    
        nu rade.. (Marţi, 28 martie 2017, 15:30)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Tommy Bahama

        soferii de pe microbuze au statii de emisie receptie, se aununta intre ei unde sunt radare...si, acolo unde nu sunt radare, chiar ca ii dau talpa
      • 0 (0 voturi)    
        Perspicacitate de militan... (Marţi, 28 martie 2017, 15:31)

        Telemacara [utilizator] i-a raspuns lui Tommy Bahama

        Militia Greselilor de Tastare intervine dar ideea principala scapa
  • -2 (6 voturi)    
    selectie naturala (Marţi, 28 martie 2017, 13:30)

    ContHotnews [utilizator]

    prosti cresti, prosti ai. cand le mai dai si bani pe mana sa-si cumpere masini si sa economiseasca la ele ajungi la asemenea rezultate.

    mortii pe sosele sunt doar un domeniu din nenumarate in care iese in evidenta prostia maselor.

    romanii trebuie sa consume, hai sa le dam masini ca acolo platesc la taxe de le ies pepenii - pe carburant, pe masina, pe piese. fericire pentru stat - moarte pentru populatie.
    • 0 (2 voturi)    
      Nu (Marţi, 28 martie 2017, 17:53)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui ContHotnews

      Nu poti sa dai vina pe bizon, ca doar de aia e bizon. Vina in primul rand este a POLITIEI ! Fa haiduciile din Romania in orice alta tara din vestul Europei si ai sa vezi ca te trezesti cu amenzi si permisul suspendat.

      Pe bizon nu il civilizezi si nu il faci responsabil cu statistici, uita-te la restul papitoilor care ii dau langa cu lipsa autostrazilor, neuronul lor nu poate mai mult saracul. ARDE-I la buzunar, cand or sa aiba amenzi de platit egale cu jumatate din valoarea masinii sa vezi ce se educa subit gibonul. Ca sa nu mai zic ca suspendarea permisului mergand pana la anularea lui e bonus pt noi ceilalti participanti in trafic.
  • -1 (9 voturi)    
    Si pe primul loc (Marţi, 28 martie 2017, 13:36)

    KostasP [utilizator]

    La mortii care voteaza..psd. Tara de ignoranti care nu iesiti la vot! Va meritati soarta.
    • -1 (3 voturi)    
      lasa ca in 2004-2014 (Marţi, 28 martie 2017, 15:31)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      au fost altii la putere, si, conform graficului din articol, erau mai multi morti pe sosele decat acum.
  • 0 (6 voturi)    
    eh (Marţi, 28 martie 2017, 13:59)

    Adrian_1234 [utilizator]

    We die like real men, lol lol
    Era un abtibild pe o dacie pe web ...
    Se pare ca in sfarsit ne tinem de cuvant la ceva ...

    Acum serios vb problema insa e ca daca ne uitam la corelatia dintre tabelul ala si nivelul de autostrazi o sa vedem o corelatie bizara. Cei care au sosele bune si autostrazi au si mai putine accidente !
    E una cand conduci 12 ore ca sa faci 400 de km si alta cand faci 4 ore !!
    Nimeni nu poate conduce 12 ore si sa fie sigur ca ajunge, mai ales cand ai carute, curbe si aglomeratie pe 2 benzi numai ....
    • +1 (3 voturi)    
      pe de alta parte... (Marţi, 28 martie 2017, 14:21)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

      nu conduci 400 de km in mod curent daca nu esti sofer profesionist. iar profesionistii, aia care parcurg apropae zilnic distante mari, sint rar implicati in accidente.

      majoritatea oamenilor in Romania si aiurea in UE fac trasee zilnice de mai putin de 40 km, intre casa si serviciu, iar majoritatea celor implicati in accidente rutiere mortale sint astfel de soferi de ocazie, nu soferi de cursa lunga.

      problema noastra si a bulgarilor nu e infrastructura, cit procentul mare al populatiei rurale & needucate.
      • -2 (4 voturi)    
        N-ai înțeles nimic din postarea la care ai răspuns (Marţi, 28 martie 2017, 14:46)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui diddlyjo

        abia ăsta e comportament de populație rurală needucată :) , să repeți insistent aceleași idei.

        Comentatorul @Adrian_1234 ți-a explicat clar corelația ”bizară” cu existența infrastructurii, dar tu insiști că nu e nevoie de infrastructură.
    • -1 (3 voturi)    
      tu nu intelegi ca cei mai multi morti sunt (Marţi, 28 martie 2017, 15:32)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

      in orase si nu pe autostrazi?
      • 0 (4 voturi)    
        Circuli prin orașe fiindcă n-ai autostrăzi (Marţi, 28 martie 2017, 17:12)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Se pare că ție trebuie să-ți deseneze cineva: la Bacău sau la Oradea circuli prin oraș tocmai fiindcă nu există autostradă, exact cum circulai și prin Sibiu sau prin Cluj înainte de a exista autostrada.

        De asta construcția de autostrăzi ar reduce inclusiv mortalitatea în orașe, pentru că ar scoate traficul de mare viteză și lungă distanță de pe străzi
      • 0 (2 voturi)    
        Hai sa ii numaram, coane Fanica (Marţi, 28 martie 2017, 19:05)

        v_sile [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        In Bucuresti si zona limitrofa Ilfov - sunt inmatriculate cam 1.3 milioane de masini. Asta face cam 25% din toate masinile inmatriculate in Romania.

        Stiti cate decese sunt anual in Bucuresti din cauza de accidente de circulatie? Cam 80. Stiti cate decese sunt in toate tara? Cam 1800-1900. Adica 4% din decese sunt in Bucuresti, unde e traficul al mai cumplit din tara si densitatea de masini e uriasa

        Vi se pare si acum ca cei mai multi morti sunt in Bucuresti? Ca vad ca asa sustineti

        Sau altfel, victimle-pietoni dintr-un sat prin care trece un drum "European" cu o singura banda pe sens se trec la morti "in oras"?

        Nu cumva ei sunt victimele faptului ca nu exista un drum expres sau autostrada care sa ocoleasca complet acel sat?
  • +1 (3 voturi)    
    Hmm (Marţi, 28 martie 2017, 14:36)

    Colebil Clinton [utilizator]

    Daca "prinzi" niste locuri bune pe centura Bucurestiului, risti sa te si nasti in trafic.
  • +1 (1 vot)    
    3500 (Marţi, 28 martie 2017, 15:51)

    Toni_Romania [utilizator]

    Stiam de 3500 morti pe an in accid auto. In plus, cca 3000 sinucideri reusite pe an. Si ne ingrijoram ca "vine terorismul"!
  • +1 (5 voturi)    
    A1 (Marţi, 28 martie 2017, 16:05)

    europeanul2 [utilizator]

    Tocmai am avut un accident zilele trecute. Pe a1, noaptea, mi-a sarit un caine in fata masinii si aveam 130 km/h. Bineinteles ca nu am avut ce face. Cainele a murit, masina e facuta praf in fata. Politia a venit la o ora si ceva de cand am anuntat-o. Ma gandeam sa dau CNADR in judecata pentru ca lipseau gardurile protectoare de pe marginea autostrazii. De iluminat sau vopsea intr-adevar reflectorizanta nu se pune problema. Normal ca "normalul" este un deziderat greu de atins in tara asta asa ca, datorita costurilor pe care le-as fi suportat precum si a duratei incomensurabile in care s-ar fi desfasurat procesul am renuntat. Imi este sincer scarba! Statul se intereseaza numai sa ia bani din buzunarele noastre si sa nu ne dea nimic in schimb. Saracul animal a murit, eu din fericire am scapat cu viata, masina o sa o repar din banii mei iar pe administratorii responsabili cu drumurile ii doare in c...r. Este inadmisibil! Desi suntem in Europa avem o tara condusa ca o tara central-africana.
    • 0 (2 voturi)    
      Avea 150 kg câinele ăla? :) (Marţi, 28 martie 2017, 16:57)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui europeanul2

      Din ce povestești tu rezultă că ai lovit un mistreț, nu un câine :)
      • 0 (0 voturi)    
        A1 (Marţi, 28 martie 2017, 17:21)

        europeanul2 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Era caine dar destul de mare. L-am vazut a doua zi cand am mai trecut pe acolo cu altcineva. Nici eu nu am crezut ca un caine poate provoca asa ceva: bara sparta, baie de ulei sparta, radiator distrus... Daca n-ar fi fost bezna ai as fi incercat sa fac ceva pt caine cu toate ca nu mai era mare lucru de facut.
      • 0 (0 voturi)    
        ce te miri? (Marţi, 28 martie 2017, 17:33)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        ai auzit de energia cinetica?
        la 130 km/h un caine de 25-30 kile face pagube babane
      • 0 (0 voturi)    
        vorbesti prostii (Miercuri, 29 martie 2017, 10:53)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        habar nu ai cate daune iti poate provoca un caine, mai ales daca ai viteza. Energia impactului e f mare, moare si cainele, dar iti sparge bara fata, baia de ulei, radiator, depinde cu ce parte a masinii il iei. Plus ca te poate devia de la traseu si te arunca in sant (decor).
        Un prieten a murit dintr-o astfel de cauza, a incercat sa evite un caine (tocmai sa nu aiba stricaciuni la masina), a intrat in decor si a sarit prin parbriz (nu purta nici centura).
    • -3 (3 voturi)    
      wow (Marţi, 28 martie 2017, 17:57)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui europeanul2

      130 km/h noaptea, marfa ! Farurile la ce distanta bat ? 50, 100 metri ? Pacat de cainele ala saracu, de masina ta imi pasa doar cat de mult o sa stea in service si tu nu esti la volan, in rest, Noroc bun !
      • 0 (4 voturi)    
        wowX2 (Miercuri, 29 martie 2017, 3:33)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        Ce cremenal, dom'le. Si ce daca era autostrada, nu? Daca iesea un copilas de la gradi si nu-l vedea.

        Lasa-ma sa ghicesc, esti genul cu act de proprietate, de la bunica, pe banda de langa ax, nu? Noaptea, pentru ca e periculos, ii tii pe toti in spate cu 90 la ora, pe autostrada, nu? Vezi ca tot e periculos, as merge cu 70 max. Apropo, nu incerca asta in Germania, ca s-ar putea sa ai surprize. Exceptie doar daca esti bosorog cu mercedes si basca/palarie. Aia sunt oarecum acceptati si intelesi.
  • +1 (3 voturi)    
    mda (Marţi, 28 martie 2017, 16:26)

    SoulSearcher [utilizator]

    neinteresant...

    autostrazile si infrastructura beton nu tine de foame, nu platesc pensii si salarii dublate, triplate etc.. cum tot promite psd-ul :DDD
  • -1 (5 voturi)    
    Cauza este una singura: MENTALITATEA (Marţi, 28 martie 2017, 20:06)

    Robin_W [utilizator]

    De cand am crescut pe vremea lu' Ceashca, erai "smecher"
    - daca nu stateai la coada ca fraierii;
    - te bagai in fata ca un/o nesimtit(a);
    - faceai "rost" de ceva care nu se gasea in magazine;
    - copiai la examen si nu te prindea;
    - chiuleai de la munca si totusi figurai platit si present;
    - s.a.m.d.
    Ce insemna asta? Ca erai deasupra "fraierilor" de rand, te facea sa te simti putin superior sau macar mai smecher, descurcaret... intr-o jungla in care copacii nici macar frunze nu aveau.
    Fast forward: revolutia si impuscarea comunismului, jungla a inverzit, au aparut si alte plante inafara de copaci, ce s-a schimbat?
    Mentalitatea a ramas aceiasi iar cei ce se "descurca":
    - am facut rost de certificat de revolutionar;
    - m-am dus afara si mi-am adus masina bengoasa;
    - m-am bagat in politica; si la fel
    - eu nu pot sta la coada pentru eliberare carnet conducere;
    - eu pot merge cu viteza pentru ca am escorta si ma grabesc la restaurant;
    - eu pot sa functionez cu clubul asta desi nu am toate autorizatiile necesare;
    - eu pot sa merg cu viteza peste limita admisa pentru ca ma cunosc politistii;

    cei care n-au reusit sa se inscrie in acest trend sunt "fraieri", "cioclasi", "votanti pentru 1L ulei si 1Kg zahar" fie au plecat din tara si nu mai voteaza...

    Imi cer sincer scuze daca am ofensat pe cineva!
    • 0 (4 voturi)    
      Supunerea oarbă nu e o virtute (Miercuri, 29 martie 2017, 0:16)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Robin_W

      De exemplu, a face rost de ceva ce nu se găsea în magazine: pe vremea lui Ceaușescu carnea era pe cartelă, 1 kg de persoană pe lună. În magazin costa 37 sau 38 de lei kilogramul. Când aveam ocazia, cumpăram cu 50 de lei kilogramul de la cei care o furau de la abator.

      Era absolut demențial ca un produs de furat să coste mai scump decât la magazin, dar așa erau vremurile. Ce vezi tu greșit în a cumpăra respectiva carne? Simpla încălcare a legii?

      Ce vezi tu greșit în a avea o mașină ”din afară”? În anul 2000 deja se vindeau legal în România mașini occidentale, deci astăzi ar avea 17 ani vechime o mașină cumpărată atunci din România, nu ”adusă din afară”. Faptul că ai primit o educație naționalistă te privește direct și personal, nu te obligă nimeni să cumperi VW sau Skoda, poți circula cu Logan. Deci care e problema ta?
      • 0 (0 voturi)    
        pretul se stabileste pe baza cererii si ofertei (Miercuri, 29 martie 2017, 10:56)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        38lei la kilogramul de carne era un pret stabilit de guvernul comunist...dar pretul real era cel de specula, adica 50 lei /kg, Atat era dispus romanul sa plateasca pe 1 kg de carne.
        • +2 (2 voturi)    
          :D (Miercuri, 29 martie 2017, 15:13)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Raspunzi corect economic, dar ca nuca-n perete. Alta era "discutia" in cazul de fata. Stigmatizarea celor care cumparau la pretul pietei, pentru ca "se descurau".

          Esti foarte "dupa manual" si de multe ori pe langa realitate. Lasa-ma sa ghicesc, faci parte dintre "bancherii" care considera dividendele ca nefiind venituri sigure in cazul unui pattern stabil, dar considera veniturile salariatului, din cadrul aceleiasi firme in discutie, ca fiind sigure, nu? Iar raspunsul stas dat clientilor, care va prind cu chilotii in vine, este: normele bnr :))))) Pana va sunt puse in fata :D


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by