Probleme cu proiectul Centurii Bacau, primul tronson de autostrada din Moldova: Compania de Drumuri reziliaza contractul cu constructorul turc

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Centura ocolitoare a municipiului Bacau
Foto: CNADNR
Contractul pentru executia Variantei Ocolitoare a Municipiului Bacau, proiect ce cuprinde practic si realizarea primilor km de autostrada din Moldova, va fi reziliat dupa ce compania turca Eko Insaat Ve Ticaret A.S. a anuntat Compania de Drumuri ca nu mai poate sustine lucrarea. Contractul prevedea realizarea unei centuri ocolitoare de peste 30 de km, care sa uneasca DN 11 (in Vest), DN2 (In Sud), DN2 (in Nord) si DN 15 (in Nord). Din total, aproape 16 km se suprapun peste traseul proiectului autostrazii sau drumului expres pe axa Nord-Sud in Moldova.

"Compania Nationala pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) S.A. a transmis  Antreprenorului  turc  EKO INSAAT VE TICARET A.S.,  instiintarea de reziliere a contractului pentru executia Variantei de Ocolire a Municipiului Bacau. Dupa ce antreprenorul turc a anuntat oficial ca este in imposibilitatea de a sustine financiar  lucrarile, CNAIR  S.A a transmis acestuia  instiintarea de reziliere a contractului, in data de 12.04 2017", se arata intr-un comunicat remis HotNews.ro.

CNAIR anunta ca va lua masuri pentru retinerea  garantiei de Buna executie in cuantum de  39.388.139,84 lei si a garantiei pentru plata Avansului in cuantum de 74.089.091,03 lei.
"In perioada imediat urmatoare, CNAIR S.A va intreprinde demersurile necesare pentru  reluarea in regim de urgenta a procedurii de atribuire a lucrarilor de executie pentru  Varianta Ocolitoare a Municipiului Bacau.", se mai arata in comunicat.

La inceputul lunii aprilie, CNAIR a fost informata de EKO INSAAT VE TIC AS  ca se afla intr-o situatie financiara dificila, generata de evolutia negativa a unor proiecte gestionate pe alte piete, care a dus la blocarea accesului la conturile bancare. In context, Antreprenorul turc  a anuntat ca se afla in imposibilitatea gestionarii proiectului de executie a Variantei de Ocolire Bacau din cauza masurilor restrictive impuse in tara de origine, situatie  care va afecta si Sucursala din Romania.

"Potrivit prevederilor  contractuale, Beneficiarul este indreptatit sa rezilieze Contractul, inclusiv daca Antreprenorul abandoneaza lucrarile sau demonstreaza in alt fel intentia de a nu continua indeplinirea obligatiilor din cadrul Contractului ori  daca devine falit sau insolvabil, intra in proces de lichidare, primeste un ordin de punere sub sechestru impotriva sa, ajunge la un acord cu creditorii sai, desfasoara in continuare o afacere sub coordonarea unui administrator judiciar, curator sau manager in beneficiul acestor creditori, sau daca se intampla orice alt eveniment care (conform prevederilor legislatiei in vigoare) are un efect similar unor astfel de situatii sau evenimente", se arata in comunicatul CNAIR.

EKO INSAAT VE TICARET AS a semnat Contractul de executie a  lucrarilor in data de 01.04.2015, cu o valoare de   393.881.398,36 lei, fara TVA, (propus spre finantare din fonduri europene prin POIM 2014-2020).
Pana la data notificarii oficiale, EKO INSAAT VE TICARET AS a realizat aproximativ 2% din lucrarile prevazute.

Centura Bacaului - primul petic de autostrada din Moldova

Contractul prevede realizarea unei centuri ocolitoare in lungime de peste 30 de km si care sa uneasca DN 11 (in Vest), DN2 (In Sud), DN2 (in Nord) si DN 15 (in Nord). Din total, aproape 16 km se suprapun peste traseul proiectului autostrazii Moldova (A7), insa acestia vor fi construiti, in prima etapa de executie, doar pe un sens de autostrada, in regim de 2+1 benzi din doi in doi kilometri.

Proiectul presupune realizarea a trei sectoare, dupa cum urmeaza:

    Sectorul nr. 1: legatura rutiera DN 2 (sud Bacau) cu DN 2 (nord Bacau), in lungime de 20,180 km sector ce se suprapune cu viitoarea Autostrada Moldova intre km 2 + 413 si km 18 + 682;

    Sectorul nr. 2: legatura rutiera de la nord de Bacau intre DN 15 si DN 2 in lungime de 3,160 km;

    Sectorul nr. 3: legatura rutiera de la sud de Bacau intre DN 2 si DN 11, in lungime de 7,360 km.

Daca sectoarele 2 si 3 vor reprezenta drumuri nationale si vor fi proiectate pentru o viteza de 100 km/h, o bucata de peste 16 km din sectorul 1 se suprapune cu traseul viitoarei Autostrazi Moldova, insa in prima faza de executie se va asfalta doar un sens de autostrada, pe celalalt sens fii realizate doar terasamentele.

De subliniat ca, desi circulatia va fi deschisa doar pe o singura cale de Autostrada, majoritatea lucrarilor grele, specifice unei autostrazi complete - terasamentele, stabilizarile, lucrarile de arta, supra si sub-traversarile - vor fi realizate in acest contract. Astfel, centura Bacaului poate fi asimilata cu primii kilometri de autostrada ce vor fi construiti in Moldova, avand in vedere intarzierile celorlalte proiecte gandite pentru aceasta regiune.

Potrivit informatiilor publicate in caietul de sarcini, "intre km 2 + 413 si km 18 + 682 traseul se suprapune peste traseul viitoarei autostrazi MOLDOVA. Curbele in plan (curbe la stanga) de la km 2 + 000 si km 19 + 000 care acum asigura legatura intre drumurile de legatura intre DN 2 si autostrada vor face parte pe viitor din nodurile rutiere sud si nord fiind bretele de acces. In aceasta etapa cele doua noduri nu se realizeaza doar se expropriaza suprafetele de teren necesare realizarii lor odata cu realizarea autostrazii MOLDOVA".

"In prima etapa va fi realizata calea a 2-a a viitoarei autostrazi (calea de pe stanga) cu parte carosabila de 14.00 m pe care se va sistematiza circulatia in sistem de 2 + 1 (doua benzi pe un sens si una pe sens opus) cu alternarea numarului de benzi pe sens la cca. 2.00 km", se mai arata in documentul citat.

A doua cale din autostrada va fi executata in etapa a II-a (odata cu constructia viitoarei autostrazi MOLDOVA), iar pana atunci, odata terasamentul facut in prima etapa de executie, va ramane inierbata.


Citeste mai multe despre   


















7266 vizualizari

  • +13 (15 voturi)    
    mda (Joi, 13 aprilie 2017, 16:40)

    SoulSearcher [utilizator]

    excelent, nici n-a inceput bine, ca s-a si oprit :))))

    numai in romania si somalia evident
  • +17 (17 voturi)    
    s-a vazut de la inceput... (Joi, 13 aprilie 2017, 16:41)

    ion-ion-ion [utilizator]

    S-a anuntat cu surle si trambite ca au inceput turcii lucrarea, si stirile au venit cu o poza cu un buldozer de prin anii '60 si un muncitor cu o roaba. Nu se astepta nimeni la minuni.

    Firmele de genul asta ar trebui blocate de la licitatii macar 2 ani de zile, ca nu fac decat sa incurce.
  • +13 (13 voturi)    
    Eu nu inteleg o chestie... (Joi, 13 aprilie 2017, 17:15)

    mircea_cjn [utilizator]

    Suntem in UE. De ce incredintam lucrari la licitatii unor tari din afara UE ??? De ce nu sunt companii europene, din Germania, Suedia? De ce umblam dupa toti turcaletii?
    Caile ferate pe care le avem acum din sec 19 sunt construite de nemti si austrieci. Nu de turci.
  • +9 (9 voturi)    
    Eu pun pariu ca turcu pleaca cu avansu. (Joi, 13 aprilie 2017, 17:46)

    Cheie primara [utilizator]

    Vezi doamne n-au pierdut nimic pentru ca trebuie sa recupereze garantiile de avans si buna executie. Au pus acolo cifre nenumarate pe care le vor recupera IMEDIAT si NECONDITIONAT! Ca asa o scrie la contract. Ziaristii sunt incantati. Si banca se grabeste sa plateasca garantiile.

    Voi vreti sa someze avocatii? Bravo!

    Legal garantia de buna executie se recupereaza in limita prejudiciului creat. Nu toata!

    Asa de curiozitate ce banca a garantat? Asta daca-i banca si nu vreun asigurator obscur.
    • +4 (4 voturi)    
      turci (Joi, 13 aprilie 2017, 21:43)

      infernal [utilizator] i-a raspuns lui Cheie primara

      2 bănci din câte știu.
      Păi pleacă dar să nu uităm altceva, cine a venit când a fost semnat :)
      http://www.prefecturabacau.ro/contractul-%C8%99oselei-de-centura-a-municipiului-bacau-semnat-in-prezen%C8%9Ba-prim-ministrului-romaniei-domnul-victor-ponta/
      Enjoy !
      Crezi că era întâmplător ? hahaha
  • +1 (1 vot)    
    Propunere pentru DEX (Joi, 13 aprilie 2017, 18:46)

    quietguy58 [utilizator]

    A fost un Bechtel made in US.

    Apoi, a fost un "Bechtel". Italian.
    Acum, este un nou "Bechtel". Turc.

    IN DEX romanesc, ar trebui introdus cuvintul 'Bechtel" cu explicatia: lucru facut de mintuiala, pe bani multi si platit de "fraieri".
  • +2 (2 voturi)    
    PSD (Joi, 13 aprilie 2017, 20:35)

    vlad.pe [utilizator]

    Cum sa face ca din '89 regiunea Moldova a tot votat FSN, USL si PSD dar nu exista 1 km de autostrada, ce fel de politicieni au votat ?

    Daca nici acum când PSD are majoritatea in guvern atunci nu stiu când Moldova va avea sprijin din partea statului.
  • +3 (3 voturi)    
    Turcaletzi fac fifty fity cu dracna (Joi, 13 aprilie 2017, 20:40)

    Wanheda [utilizator]

    Dracna investeste din partea lui un sfert si face centura cu TelDrum, in vreo 10 ani.
  • +3 (5 voturi)    
    Statul mafiot Romania (Joi, 13 aprilie 2017, 20:49)

    floriniulian [utilizator]

    UMB+Tehnostrade a cistigat licitatia pentru aceasta lucrare acum 3 ani.

    Vb de cel mai bun constructor din Romania.

    Acum centura Bacaului era gata.

    Firma turceasca a fost pe locul 4.

    Locul 4 a fost declarat cistigator.Asta se intimpla in perioada cind Ponta se plimba prin Turcia.

    Nu poate fi nici o coincidenta.

    Romania este un stat mafiot condus de criminali care dispun dupa bunul plac in functie de afacerile personale cui sa fie atribuite lucrarile de infrastructura.

    Nici un fel de ancheta la modul in care a fost luata o firma de pe locul 4 si pusa pe primul loc.

    DNA=ZERO BARAT

    CNADNR=cea mai corupta,criminala si incompetenta institutie din Romania.

    Nu sunt nici un fel de anchete la CNADNR.

    DNA=ZERO BARAT
  • +2 (2 voturi)    
    dezinformare (Joi, 13 aprilie 2017, 21:03)

    Anton122 [utilizator]

    Nu este vorba despre niciun tronson de autostrada ci doar de o centură ocolitoare. Ca să discuți despre autostradă trebuie să respecți niște criterii tehnice iar aici nu este cazul: doar un singur sens va fi asfaltat. Nici teoretic nu se poate vorbi de autostradă deoarece drumul pe care va fi acest sector se dorește a fi drum expres.
    Ce urma a se întâmpla nu este niciun miracol: contractul a fost semnat după o întâlnire între Ponta și Erdogan. Turcii au încasat tot avansul, banii au fost trimiși la compania mamă. După asta au început să caute oaspeți pentru țeapă: companii locale pe care nu le-au plătit.
    Statul spune că își ia banul înapoi, au grantat avansul dar nu protejează companiile locale de țeparul străin. Încă o afacere marca PSD în genul celei cu Bechtel.
    Episodul ăsta ne arată că vor mai trece mulți ani până vom vedea o investiție serioasă în estul țării. Cei ce sunt sau au fost la putere nu au bunul simț de a crea un plan echilibrat de învestiții.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version