Centura Sud a Timisoarei, lansata la licitatie doar cu o banda pe sens. Deputat USR: "Au anulat proiectarea la doua benzi pe sens si vor face acum un proiect mai prost. Va fi un drum sufocat din start"

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Centura Timisoarei, cu o banda pe sens
Foto: Google Street View
Soseaua de Centura Sud a Timisoarei a fost lansata la licitatie in urma cu o saptamana, dar dupa un proiect invechit, cu o banda pe sens. Anterior, Compania de Drumuri anulase o licitatie care urmarea actualizarea proiectului la doua benzi pe sens. Catalin Drula, deputat USR si fost consilier pe infrastructura in cabinetul Ciolos avertizeaza ca noul proiect va fi unul slab, cu probleme in implementare si care, in orizontul 2020 cand ar urma sa fie gata, "va fi sufocat din start".

"PSD este specialist la facut proiecte de infrastructura praf. Cea mai recenta victima este Centura Timisoara Sud. Schimbarea de strategie recenta va insemna un proiect mai prost (centura cu o banda pe sens la un oras mare din Europa in 2017!) si cu mai multe probleme si blocaje in implementare", scrie Drula pe contul sau de Facebook.

Fostul consilier pe probleme de infratsructura al premierului Ciolos, actual deputat USR de Timis, aminteste ca "in ultima zi a Guvernului Ciolos, pe 4 ianuarie, s-a lansat licitatia pentru actualizarea proiectului facut pentru acest drum in 2011, inclusiv trecerea la 2 benzi pe sens in loc de una (in functie de studiul de trafic). Tehnic vorbind licitatia este pentru: studiu de fezabilitate + proiect tehnic + detalii de executie + documentatie tehnica pentru autorizatie de construire. Practic, tot ce-ti trebuie pentru a contracta ulterior un constructor care sa-ti execute lucrarile. Ofertele urmau sa fie depuse pe 4 aprilie".

"La sfarsitul lui martie se anuleaza licitatia si se lanseaza zilele trecute una noua pentru "proiectare si executie" a drumului pe proiectul din 2011. Motivul: noua filozofie a PSD de abordat proiectele de infrastructura: design&build (proiectare + executie) pe proiecte foarte vechi sau proaste (Craiova-Pitesti este alt drum caruia i-au pus gand rau). De fapt nu e nicio noutate, este aceeasi abordare care a dus la probleme enorme de implementare la proiecte precum autostrada Orastie-Sibiu lot 3 (alunecarile de teren de la Aciliu), Lugoj-Deva (autostrada va fi gata la 6-7 ani dupa termenul prevazut), Sebes-Turda (intarzierile vor fi de cel putin 4 ani) si multe altele", spune Drula.

Potrivit lui Drula, in noua licitatie lansata in urma cu cateva zile proiectul este acelasi din 2011 in care e prevazuta o singura banda pe sens. "Inca din studiul de trafic din 2011, se prevedea ca la sfarsitul constructiei (in 2016 era prevazuta) noul drum ar fi avut nivelul de serviciu D (unde A este cel mai bun - drum liber si F este cel mai prost - ambuteiaj permanent). Cu cresterea de trafic din ultimii 5 ani care a depasit probabil prognozele, in 2021, cand ar fi gata drumul, nivelul de serviciu ar fi E sau F", precizeaza Drula.

"Mai pe scurt si fara explicatii tehnice, se construieste un drum care va fi direct sufocat", mai spune Drula.

Deputatul USR explica si de ce economia de timp pe care Compania de Drumuri o preconizeaza ca o va face prin implementarea proiectului fara actualizarea studiilor si proiectarea la doua benzi nu se va simti in realitate.

Potrivit calendarului schitat de acesta, in varianta in care nu ar fi fost anulata licitatia pentru reproiectare, intreg proiectul ar fi putut fi gata pana in decembrie 2020. In cazul prezent, prin scoaterea rapida la licitatie fara a mai fi actualizat proiectul la doua benzi pe sens, finalizarea centurii - conform estimarii deputatului - va fi undeva in vara lui 2020.

"Teoretic, o economie de 6 luni. Practic, din toate experientele din ultimii 10 ani intarzierile la perioada de proiectare sunt de 6-12 luni pe un SF vechi cu avize expirate - deci va fi gata chiar mai tarziu pe noua strategie. Si sa nu uitam - totul pentru a construi in anul 2020 (cind ar urma sa fie gata) la un oras mare european un inel cu o banda pe sens. Un drum care stim din studiul de trafic ca va fi saturat deja de la inaugurare", spune fostul consilier pe infrastructura in cabinetul Ciolos.


Foto: Centura de Sud a Timisoarei (sectorul cu albastru)

Centura Sud, scoasa la licitatie: 85 de milioane de euro pentru 25 de km de drum cu o banda pe sens


Compania de Drumuri a lansat in urma cu o saptamana licitatia pentru proiectarea si executia lucrarilor Centura Sud a municipiului Timisoara, un drum nou in lungime de 25,7 km. Contractul are o valoare estimata de circa 85 de milioane de euro fara TVA si un termen de finalziare ce prevede 6 luni pentru proiectare si 24 de luni pentru executie din momentul semnarii contractului.

Conform cerintelor din caietul de sarcini, platforma drumului va avea o latime de 10 m, din care 2X3,5m vor fi benzile si 2X1,5m vor fi acostamentele.

Variantei de Ocolire Timisoara Sud are ca principala atributie fluidizarea traficului intern si international care intra in tara prin zona Stamora Moravita, se desfasoara pe DN 59, ajunge in zona Timisoara si se indreapta catre centrul tarii pe DN 6 sau pe sectoarele de autostrada Arad - Timisoara - Lugoj.

Data limita pana la care pot fi depuse ofertele este 08.06.2017.

Oferta castigatoare va fi stabilita in umra unei formule pentru stabilirea celui mai bun raport calitate-pret. In aceasta formula, ofertele vor primi puncte in functie de mai multe criterii. Pretul va insemna doar 50% din oferta, restul fiind pentru experienta unor angajati si pentru perioada de garantie in plus pentur lcurari si rosturile de dilatare pe care constructorul o poate oferi in plus fata de cea standard.

Durata contractului va fi de minim 90 luni, din care primele 6 luni vor fi pentru proiectare, urmatoarele 24 luni pentru executia lucrarilor si restul, minim 60 de luni, va fi perioada de notificare a defectiunilor.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5924 vizualizari

  • +17 (17 voturi)    
    Grindeanu e din Timisoara? (Vineri, 28 aprilie 2017, 12:08)

    Kivek [utilizator]

    timisorenii care l-au ales pe asta, care au votat PSD-ul, sper ca simt rusinea ! sau poate ca nu
    • +3 (3 voturi)    
      PSD the red plague (Vineri, 28 aprilie 2017, 16:07)

      middle_brick [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Livache e cu socoteala in PSD nu Grindeanu, Grindeanu e la execuție nu acoperă si planning-ul. De unde atâta bănet? si de furat si de dat la asistați si bugetari....când tragi linie vezi ca nu mai rămâne decât de o banda pe sens, dar nu-i nimic voi mergeți si votați tot PSD-ul.
  • +28 (28 voturi)    
    O banda pe sens? (Vineri, 28 aprilie 2017, 12:12)

    banel [utilizator]

    Nu mai bine faceti sens unic cu o singura banda? Iesiti mai ieftin si, daca declarati Timisoara sens giratoriu, intrati si in cartea recordurilor.
  • +15 (15 voturi)    
    Cata prostie si marsavie din partea guvernului (Vineri, 28 aprilie 2017, 12:25)

    Zimbru [utilizator]

    Totusi e incredibil cat de incopetenti sunt.
  • +16 (16 voturi)    
    a se vedea bunaoara (Vineri, 28 aprilie 2017, 12:41)

    Gobelin [utilizator]

    centura de nord a Aradului, un oras mult mai mic si mai putin aglomerat, unde centura existenta de ani de zile, cu o banda pe sens, e o catastrofa. uneori faci si o ora pe cei 20 km !
    • +7 (7 voturi)    
      de acord (Vineri, 28 aprilie 2017, 15:07)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Gobelin

      dar sa nu uitam ca un idiot nu a terminat viaductul care trece peste calea ferata si nu au pus nici macar un rost ca lumea la trecerea la nivel cu calea ferata si drept urmare se merge in pas de melc ca sa nu-si strice lumea masina.
      Totusi, de acord cu problema mentionata.
  • +6 (6 voturi)    
    mda... (Vineri, 28 aprilie 2017, 12:52)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    cretinismul e politica de stat in roMANIA !
  • -1 (3 voturi)    
    Comment sters de user (Vineri, 28 aprilie 2017, 16:10)

    qwerasdf [anonim]

    • +4 (4 voturi)    
      proiecte (Vineri, 28 aprilie 2017, 17:05)

      of of [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Sunt bani să facem proiecte bune și durabile, de ce să facem lucrurile pe jumătate acum, iar prin 2025 să ne întrebăm de ce nu le-am făcut mai bune când am avut ocazia?
  • +4 (4 voturi)    
    Asta e, au majoritate, fac ce vor (Vineri, 28 aprilie 2017, 16:23)

    Fu Leng [utilizator]

    Chiar si drumuri ceausiste. In mod normal ar trebui sa aiba o viziune in privinta infrastructurii pe 50 de ani, cel putin. Astia se pare ca nu au viziune deloc, ba chiar is retrograzi, se intorc in timp 50 de ani, vremuri familiare lor, dealtfel.
    • 0 (0 voturi)    
      o sa razi (Marţi, 2 mai 2017, 16:34)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Fu Leng

      dar majoritatea ideilor de autostrada se bazeaza pe proiectele comuniste de acum 40 de ani.
      Modul cum le fac este penibil.
  • +2 (2 voturi)    
    Logica PSD e buna (Vineri, 28 aprilie 2017, 19:33)

    Ahha [utilizator]

    Fac acum doar o banda cu 85 de mil (??) si dupa ce-i gata liciteaza alt proiect pentru inca o banda, cu alte 85 mil. Si tot asa pana se ajunge la 3 pe sens cum e normal pt orice creier ne-cretin care gandeste in perspectiva, nu doar pana la coada vacii.
  • +3 (3 voturi)    
    Vizitati Oradea (Vineri, 28 aprilie 2017, 22:40)

    Wandaxe [utilizator]

    Ar fi culmea, Timsioara si Clujul cele mai dinamice orase din provincie, sa aiba o "minunatie" de centura cu o banda pe sens.
    Edilii Clujului si a Timsoarei ar trebui sa faca o vizita pe la Oradea sa vada ce inseamna o centura adevarata.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by