Contracte de 3,5 miliarde de lei semnate pentru reabilitarea a 80 de km de cale ferata pe Coridorul IV Feroviar pentru viteze de 160 km/h

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Cale ferata reabilitata pentru viteze de 160 km/h pe Coridorul IV
Foto: CFR
Circa 80 de km de cale ferata pe tronsoanele Km 614 - Barzava (Cap Y) si Barzava (Cap Y) - Ilteu (Cap Y) vor intra in reabilitare dupa ce Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA si Asocierea Astaldi SpA - FCC Construccion SA - Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA - SC Thales Systems Romania SRL au semnat 2 contracte in valoare de 3,45 mld lei pentru cele doua sectiuni.

Reabilitarea sectiunilor feroviare km 614 - Cap Y Barzava (2a) - 44,7 km - si Barzava (cap Y) - Ilteu (cap Y) (2b) - 36,1 km - sunt situate pe Axa prioritara TEN-T 22 (Coridorul IV Pan-European Nurnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Brasov-Bucuresti-Constanta).

"Contractele au ca obiectiv reabilitarea a 77,95 Km de infrastructura si suprastructura feroviara pentru circulatia trenurilor de calatori cu viteza maxima de 160 km/h, lucrari de terasamente si consolidari pe intreaga distanta, construirea/modernizarea a 28 poduri (dintre care 2 peste raul Mures) si a 64 de podete, construirea unui tunel de 603 m lungime, lucrari civile in 11 statii de cale ferata (inclusiv halte si puncte de oprire), lucrari de electrificare si energoalimentare, precum si lucrari de implementare a sistemului de siguranta a traficului ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR)", anunta CFR.

Sursa de finantare pentru executia lucrarilor de reabilitare este asigurata din fonduri nerambursabile si de la bugetul de stat, iar valoarea totala estimata a celor 2 contracte este de 3.453.353.196,57 lei (fara TVA).
"Prin reabilitarea infrastructurii si suprastructurii feroviare CFR SA asigura conditii tehnice pentru circulatia trenurilor de calatori si marfa cu viteze superioare de pana la 160 km/h pentru trenurile de calatori si pana la 120 km/h pentru trenurile de marfa, cresterea gradului de confort si a sigurantei traficului feroviar", se mai arata in comunicat.

Pe 21 aprilie CFR mai atribuia un alt contract pentru subtronsonul 2c: Cap Y Ilteu - Gurasada de pe Coridorul IV  catre Asocierea "Railworks" formata din Alstom, Aktor si Arcada Company. Oferta financiara finala a Asocierei "Railworks" este de 1,5 miliarde RON fara TVA (329 milioane euro).

Licitatiile pentru tronsoanele contractate in acest an au fost demarate tocmai in februarie 2014.


Harta: km 614 - Cap Y Barzava (cu rosu), Cap Y Barzava - Cap Y Ilteu (cu visiniu) si Cap Y Ilteu - Gurasada (cu verde)








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7791 vizualizari

  • -1 (7 voturi)    
    Avem? (Marţi, 23 mai 2017, 16:07)

    dandantheman [utilizator]

    Avem noi locomotive in stare sa atinga fabuloasa viteza de 160 km/h? Nu se rup de emotie?
    • +4 (4 voturi)    
      slow down.... (Marţi, 23 mai 2017, 16:14)

      averageJoe [utilizator] i-a raspuns lui dandantheman

      in logica asta nu cumparam locomotive ca nu avem infrastructura... Ai stofa de lider. So far we got.
    • +3 (3 voturi)    
      avem (Marţi, 23 mai 2017, 18:07)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui dandantheman

      Sunt 2-3 modele electrice construite de Electroputere Craiova care pot merge cu 160km/h

      Ba chiar mai mult de atat, avem si o firma privata care fabrica asa ceva - Softronic.
  • +4 (4 voturi)    
    Licitatii din feb 2014? (Marţi, 23 mai 2017, 16:13)

    Je__ [utilizator]

    Wow. Si atribuite acum vara in 2017?
    Pai normal constructia incepe cu 6 luni proiectare si organizare santier....cu alte cuvinte abia la primavara in 2018 intra prima cupa de excavator in teren.

    Suntem niste onaniti.

    Nu suntem in stare sa facem nimic calumea....nici macar sa reparam 2-3 podete de pe drumurile nationale sau de pe traseele existente de cale ferata....atat de patetici.
  • +4 (4 voturi)    
    din punctul meu de vedere.. (Marţi, 23 mai 2017, 17:54)

    AlinRadu1 [anonim]

    liniile ferate trebuiau primele reparate, inainte de orice autostrada. O reducere de trafic prin inlocuirea tirurilor cu trenuri ar fi fost de mult binevenita. Sa nu mai zic de factorul poluare si mobilitate.
    Daca ar face trenul Bucuresti Cluj cat face ala Berlin Frankfurt (4h 500km), probabil ca ar mai renunta lumea la masini.
    • 0 (0 voturi)    
      romanul e mort dupa masina personala (Miercuri, 24 mai 2017, 9:00)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui AlinRadu1

      ce sa - i faci? nu vezi si discutiile legate de traficul bucurestean?! toti ar vrea sa se circule mai bine dar nimeni nu e dispus sa renunte la masina proprie..

      evident ca tu ai dreptate. Pt o tara ca a noastra care are una din cele mai vaste retele feroviare din UE ar fi trebuit sa fie prioritate modernizarea cailor ferate.
      • 0 (0 voturi)    
        asa e da' nu prea (Miercuri, 24 mai 2017, 10:27)

        levierul [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        Este vorba de spatiul privat, nu de autism.
        Prefer sa stau in masina mea curata si ingrijita decat sa ma imping cu toti nespalatii in metrou sau in alte mijloace de transport. In plus, cand ploua sau ninge lucrurile se acutizeaza.
  • +2 (2 voturi)    
    NEPUTINTA,marca inregistrata romaneasca ? (Marţi, 23 mai 2017, 19:14)

    Plagarus [utilizator]

    Poate daca "bagam"/"cimentam" cate un politician roman,la inceputul fiecarui km de autostrada o sa terminam si noi ceva ?
  • 0 (0 voturi)    
    10 milioane euro/km... (Marţi, 23 mai 2017, 20:09)

    Prostu' satului [utilizator]

    ... nu este mult pentru o cale ferata, fie ea chiar si pt. viteze maxime de 160 km/h?
    Intreb, nu dau cu parul...
    Banca Mondiala zice ca-n China un kilometru de cale ferata A) noua, care B) permite viteze de pana la 350 km/h (deci mai mult decat dublu) si C) are o proportie ridicata de tuneluri si viaducte, ar costa ca la 15 milioane de euro. In Europa treaba asta ar costa 25-30 de milioane...
    • 0 (0 voturi)    
      nici eu nu ma pricep (Miercuri, 24 mai 2017, 9:01)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

      dar mi se pare destul de mult. Daca era constructie de la 0 mai zic dar pt reabilitare?!
  • 0 (0 voturi)    
    Nu va obositi (Miercuri, 24 mai 2017, 10:54)

    John M. [utilizator]

    sa construiti o linie pe care se merge cu 160 la ora ca niciun om cu mintea intreaga nu se va urca intr-un asemenea tren. Nu in Romania, tovarasi ceferisti !


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by