"Desi incepute inca din mai 2013, lucrarile la sectorul de centura, cuprins intre A1 si DN7, au stagnat pentru o lunga perioada de timp. Abia dupa nenumaratele vizite pe santier, aceste lucrari au fost reluate in ritm accelerat. Acum, Centura de N-V a Capitalei este deschisa in mare parte circulatiei pe 4 benzi si mai sunt restrictii doar in zona km 57, unde lucrarile urmeaza sa se incheie la jumatatea lunii octombrie. Exact asa cum am promis, am si realizat! Am dat drumul traficului pe 4 benzi, in conditii de siguranta a circulatiei!", a scris Razvan Cuc pe pagina sa de Facebook.

Centura BucurestiuluiFoto: Captura Facebook

Reactiile la postarea ministrului Cuc nu au intarziat, dar majoritatea in acelasi ton: Alexandru Tomescu: Nu vizite pe șantier ale unui ministru duc la finalizarea unor lucrări in bune condițiuni ci prevederi contractuale corespunzătoare. Sa te lauzi ca după 5 ani inaugurezi nimic, lucrările nefiind încheiate și traficul rămânând de coșmar, mi se pare penibil.

9 kilometri de largit la cate 2 benzi pe sens - in lucru de aproape patru ani, abia la 65%

Largirea la cate doua benzi pe sens pentru cei 8,7 km intre A1 si DN7 a fost contractata in 2011, insa lucrarile efective au inceput in toamna lui 2013 si ar fi trebuit sa fie gata in 2015.

Patru ani mai tarziu, santierul se afla abia la 65%, dupa cum arata datele pe iulie ale CNAIR.

Mobilizarea slaba a constructorului, probleme cu relocarea utilitatilor si tergiversari cu exproprierile necesare - toate au facut ca un contract aparent simplu - de largit la patru benzi un drum national - sa fie inca in lucru, cu un termen de finalizare "incert".

Anul trecut, in august, seful de atunci al Companiei de Drumuri dadea asigurari ca traficul pe patru benzi va fi deschis pana in luna decembrie, dar acest lucru nu s-a intamplat. La acel moment stadiul fizic era la 55%.

La fel si acum, in 2017, autoritatile dau asigurari ca pana la finalul anului circulatia va fi pe cate doua benzi pe sens. Stadiul lucrarilor de la un an la altul a crescut cu doar 10 puncte procentuale, pana la 65%.

"Finalizam lucrarile pe DN7-A1, astfel incat sa nu mai fie niciun dubiu cu privire la asta. Vom deschide traficul la patru benzi pe acest sector", declara seful CNAIR, Stefan Ionita, intr-un interviu acordat Agerpres in luna mai.

Mai mult, ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, la audierea sa in Parlament de la investirea Guvernului Tudose, dadea tronsonul de centura A1-DN7 gata in luna august: "Pe centura de nord existenta finalizam anul acesta in august tronsonul DN7-A2 [n.r. A1] si am scos la proiectare si executie sectorul din Voluntari si legatura cu A2. Deci, practic, avem pe centura atacate toate proiectele."

Reabilitarea si extinderea Centurii la 4 benzi - sectorul A1 (km 55+465) - DN 7 (km 64+160):

Constructor: Asocierea SC Delta ACM 93 SRL & Azvirt LLC & SC Maxdesign SRL

Contractul semnat pe: 15.11.2011

Ordin de incepere:

- pentru proiectare (Proiect Tehnic + Detalii Executie): 16.12.2011

- pentru lucrari pe drum existent, intre km 55+465 - km 58+520: 10.05.2013

- pentru largire la 4 benzi intre km 55+465 - km 63+250: 10.10.2013

Valoare contract: 106,6 milioane de lei (fara TVA)

Stadiul fizic al lucrarilor (iulie 2017): 65%

Stadiul financiar (iulie 2017): 51,06%

Data estimativa de receptie la terminarea lucrarilor (conform CNAIR): trimestrul IV 2017 (de Victor Cozmei)