Cel mai scurt si usor lot din Autostrada Comarnic - Brasov, contractat in prezenta Ministrului Transporturilor si sefului de la Drumuri la peste doi ani de la lansarea licitatiei: 25 de milioane de euro pentru 6 km de autostrada

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Tronsonul Rasnov - Cristian, parte din A3 Comarnic - Brasov
Foto: Hotnews
Proiectarea si executia lotului Rasnov - Cristian (6,3 km autostrada si 3,7 km drum de legatura) din cadrul autostrazii A3 Comarnic - Brasov, a fost contractata la peste doi ani de la lansarea licitatiei. Desi vorbim de cel mai scurt si usor lot din autostrada Comarnic - Brasov, semnarea contractului de 118 milioane de lei cu asocierea Alpenside - Specialist Consulting a fost marcata printr-o conferinta la sediul Ministerului Transporturilor unde au participat ministrul Razvan Cuc, precum si directorul Companiei de Autostrazi, Stefan Ionita.

Luni a avut loc, la sediul Ministerului Transporturilor, in prezenta Ministrului Transporturilor, Razvan Cuc, si a sefului CNAIR, Stefan Ionita, semnarea contractului pentru proiectarea si executia lotului 5 din autostrada Comarnic-Brasov, sector Rasnov - Cristian si Drum de Legatura, lungime 6,3 km (autostrada) + 3.7 km (drum national la 4 benzi cu separator median).

Contractul a fost semnat de CNAIR cu asocierea Alpenside - Specialist Consulting pentru 118 milioane lei, in urma unei licitatii lansate inca din iulie 2015, la scurt timp dupa ce picase varianta concesiunii cu asocierea Vinci-Aktor.

Pentru sectorul Rasnov - Cristian licitatia a fost lansata in iulie 2015, iar valoarea estimata de Compania de Autostrazi era de circa 150 de milioane de lei. In octombrie au fost deschise ofertele, zece companii intrand in cursa pentru acest mic tronson de autostrada. Abia in mai 2017 a fost atribuit contractul catre Asocierea  S.C Alpenside S.R.L. - S.C. Specialist Consulting S.R.L. care a a avut o oferta de 118 milioane de lei, circa 78% din cat estimase Compania de Autostrazi ca ar costa lucrarea.




Autostrada Comarnic - Brasov, un proiect greu de pornit. Premierul Tudose cauta salvarea la Banca Mondiala

Autostrada Comarnic - Brasov este unul dintre proiectele cele mai discutate din ultimii 20 de ani, ramas insa la stadiul de proiect. Autostrada ar urma sa treaca muntii Carpati si sa lege sud-estul Romaniei de Vest, rezolvand aglomeratia de pe Valea Prahovei. Proiectul a trecut printr-o tentativa de concesionare ce a starnit numeroase controverse in mandatul lui Victor Ponta ca premier si a lui Dan Sova ca ministru al Transporturilor.

Concesiunea acordata catre consortiul Vinci - Aktor ar fi presupus plata anuala a 325,2 milioane de euro catre constructor, timp de 26 de ani cat va dura concesiunea. Adica, la finalul perioadei de 30 de ani de concesiune, statul roman ar fi platit pentru proiectul Comarnic - Brasov peste 8,45 de miliarde de euro.

Planul a picat, iar din cele cinci loturi ale autostrazii doar cel mai usor si scurt - Rasnov-Cristian - a mai fost scos la licitatie.

Tocmai pentru ca autoritatile de la Transporturi - indiferent care au fost acelea - s-au aratat incapabile sa demareze proiectul, Premierul Mihai Tudose a anuntat recent ca vrea sa ia de la Ministerul Transporturilor proiectul Comarnic - Brasov si sa il gestioneze direct, impreuna cu Banca Mondiala.

Ar fi pentru prima oara cand un Guvern delega practic gestionarea unui proiect atat de important unui organism extern, dupa ce ultimii ani au demonstrat ca Ministerul Transporturilor e incapabil sa construiasca autostrazi.

"Facem o echipa de suport, iar tot ceea ce inseamna management de proiect sa fie la un organism intreg la minte - Banca Mondiala. Sa ne dea suport tehnic si sa coordoneze aceasta lucrare. Banii sunt de la noi... Intre timp, noi am gasit niste proiecte mai vechi - stiti ca studii de fezabilitate avem sa facem un drum pana la Luna, ca nu stiu cum s-a intamplat, dar pana acum toti au facut studii de fezabilitate. Am gasit un proiect prin sertarele Ministerului Transporturilor care inca mai are autorizatia de mediu valabila si pe care vrem sa-l implementam cat mai repede", a spus Tudose, precizand ca se refera la autostrada Bucuresti-Brasov.

Practic, Guvernul va infiinta o unitate noua de proiect special pentru autostrada Comarnic - Brasov, care va fi in subordinea premierului. Unitatea va fi gestionata intr-un sistem dual, cu experti de la Banca Mondiala si un grup restrans de experti romani, coordonati de un consilier al premierului. Proiectul va avea astfel in spate autoritatea directa a premierului, expertiza Bancii Mondiale, dar si riscurile proiectului (amanari, contestatii etc) vor fi asumate tot la nivel de premier.


Citeste mai multe despre   


















8373 vizualizari

  • +26 (26 voturi)    
    Era și timpul ca cele două megalopolisuri... (Luni, 2 octombrie 2017, 17:57)

    Nyk1 [utilizator]

    ...Râșnov și Cristian, să fie conectate printr-o autostradă!
  • +8 (8 voturi)    
    Ar fi de ras daca situatia nu ar fi tragica!! (Luni, 2 octombrie 2017, 21:21)

    transalpinarum [utilizator]

    Am fost ieri prin zona, Valea PH, BV, Bran, Rasnoava, Valea PH. TRAGIC!! Urcarea pe valea PH sa zicem OK, dar in zona Bran, un drum de-ti zangane masina si niste lucrari unde e greu de vazut ce se face, insa o coada de masini pana in Tohan sau cum se cheama, ceva ce nu am mai vazut in viatza mea. Intrarea la Predeal pe DN1 din nou tragica, o coada de cel putin 1km, cat despre coada Predeal - Busteni, sigur nu mai e nimic de spus. In acest timp, acesti incapabili fac autostrada Cristian - Rasnov, bai, voi sunteti nebuni? Sunteti din alt film?? Cred ca da, cred ca actualii guvernanti si directorimea se uita la alt film, probabil unul cu spagi, caci altfel nu pot sa-mi explic actuala licitatie. Vreau sa stiu o chestie simpla, in ce stadiu sunt centurile ocolitoare din Busteni si Comarnic, atat si nimic mai mult.
    • +2 (2 voturi)    
      Ăștia fac orice, dar nu ce trebuie (Marţi, 3 octombrie 2017, 8:08)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      Fac tot felul de capete de autostradă, dar acolo unde e aglomerat, unde se trec munții, numai MULTIPLE studii de fezabilitate, care expiră f repede.

      Cred că încă nu s-au vândut terenurile în zonă pt expropierile la care sunt abonați unii jmecheri.

      La fel pe tronsonul Pitești-Sibiu, cică, iar pe capete s-au făcut niște vânzări masive, deci se poate da drumul la expropieri pt construcție.

      Interesant e că nu s-a făcut nicio investigație cu cei despăgubiți la expropierile pt autostrăzi. Jurnaliștii de investigație aproape câ au dispărut - oare e o coincidență?
  • +4 (4 voturi)    
    f intortocheate autostrazile in ro (Marţi, 3 octombrie 2017, 4:51)

    Coco Whistle [utilizator]

    urmeaza normal fluxul intereselor. oare autostrada aia meseriasa buc - poliesti e folosita sau e doar de decor? acum intelegeti de ce romania e in urma cu sute de ani. tara lui nu se vrea, nu se poate, nu muncim, si a lui asta e. generatii intregi sufera de incapacitatea liderilor.... la scoala luai un 4 daca nu-ti faceam temele ori ramineai corigent. astia cum de sint premianti? se spune ca democratia nu se face in strada(tot ei incearca sa ne bage asta in cap), dar daca emanatii partidelor sint impusi - nedemocratic, alterind actul de alegeri democratice, atunci de ce populatia de ce nu are dreptul sa e manifeste altfel si sa traiasca decent?
  • +3 (3 voturi)    
    autostrada (Marţi, 3 octombrie 2017, 9:31)

    adrian67 [utilizator]

    Si restul cand se face? facem numai crampeie de autostrazi care nu folosesc la nimic.
    Urgenta este autostrada Pitesti-Sibiu. Noi facem autostrazi sa mergem in vacante si pentru economie nimic.
  • 0 (0 voturi)    
    ? (Marţi, 3 octombrie 2017, 17:53)

    rei [utilizator]

    eu nu inteleg ce tot insista astia pe un tronson ce nu se va elibera niciodata.....traficul o sa ramana acelasi

    mai bine sa investeasca in Sibiu-Pitesti care e de cateva ori mai importanta si care poate produce foarte multi bani


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă