A fost deschisa circulatia la 4 benzi si pe pasajul care tranziteaza apeductele Apa Nova, pozitionat la km 57+740 al Centurii de Nord-Vest a Capitalei, anunta Compania de Drumuri intr-un comunicat. "Lucrarile incheiate astazi se adauga sectorului de 7,5 km, cuprins intre km 55+465 (intersectia dintre Centura Bucurestiului cu A1) si km 63+400, care a fost deschis la 4 benzi in urma cu aproximativ doua luni", sustine CNAIR. Lucrarile pentru modernizarea si largirea la patru benzi a 9 km din centura Capitalei intre A1 si DN7 au inceput in 2013.

Centura Capitalei NV peste conductele Apa Nova, inainte de finalizareFoto: Construim Romania

"Aceste lucrari fac parte din contractul de modernizare a Centurii rutiere a Municipiului Bucuresti, intre A1- DN7 si se ridica la o valoare de 106,6 milioane lei, fara TVA. Lucrarile pe acest sector, incepute in luna mai a anului 2013, au fost accelerate anul acesta, dupa ce au stagnat o perioada importanta de timp", precizeaza CNAIR.

Compania de Drumuri a mai scos la licitatie, in prima parte a acestui an si proiectul de modernizare la 4 benzi a sectorului de circa 11 Km DN2 -A2, aflat in Nord-Estul Centurii Capitalei, contract pentru care ofertele se afla in faza de evaluare.

9 kilometri de largit la cate 2 benzi pe sens - in lucru de mai bine de patru ani

Largirea la cate doua benzi pe sens pentru cei 8,7 km intre A1 si DN7 a fost contractata in 2011, insa lucrarile efective au inceput in toamna lui 2013 si ar fi trebuit sa fie gata in 2015.

Constructor a fost semnat cu Asocierea SC Delta ACM 93 SRL & Azvirt LLC & SC Maxdesign SRL pentru circa 106,6 milioane de lei, iar lucrarile au decurs greoi si cu frecvente blocaje. Mobilizarea slaba a constructorului, probleme cu relocarea utilitatilor si tergiversari cu exproprierile necesare - toate au facut ca un contract aparent simplu - de largit la patru benzi un drum national - sa fie inca in lucru, cu un termen de finalizare "incert".