Pro Infrastructura, despre amanarea deschiderii Lotului 3 din Autostrada Sebes - Turda: O crima la adresa soferilor si o bataie de joc fata de banul public

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 10 ianuarie 2018, 11:03 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


A10 Sebes - Turda, lot 3 (octombrie 2017)
Foto: Captura YouTube
Amanarea efectuarii receptiei si nedeschiderea traficului rutier pe Lotul 3 din Autostrada A10 Sebes - Turda este "atat o crima la adresa soferilor care se deplaseaza pe drumul national paralel si pe care au loc accidente frecvente, cat si o bataie de joc fata de banul public", sustine Asociatia Pro Infrastructura. Decizia de a nu face receptia a fost luata de Compania de Drumuri pentru ca ar fi gasit neconformitati, insa consultantul proiectului care a avizat lucrarile efectuate este tocmai Directia Drumuri si Poduri Cluj, in subordinea CNAIR.

O comisie a CNAIR s-a deplasat marti pe pe lotul 3 (12,5 km) al Autostrazii A10 Sebes-Turda  pentru a stabili daca sunt intrunite rigorile legale necesare receptiei acestui tronson de autostrada.

S-a luat decizia de a nu face inca receptia si de a deschide traficul, desi lucrarile sunt finalizate inca de la final de 2017, a fost luata pentru ca oficialii CNAIR sustin ca nu sunt intrunite elementele pentru siguranta rutiera - "exces de bitum" sau "elemente de planeitate executate neconform" sunt cateva dintre neconformitatile indicate.

"Din punctul nostru de vedere, inca o amanare a deschiderii acestui lot de autostrada din motive discutabile este atat o crima la adresa soferilor care se deplaseaza pe drumul national paralel si pe care au loc accidente frecvente, cat si o bataie de joc fata de banul public, existand un risc ridicat de a plati daune financiare considerabile constructorului pentru aceasta tergiversare", avertizeaza Asociatia Pro Infrastructura intr-o luare de pozitie.

"In acest sens, solicitam CNAIR sa publice IMEDIAT rezultatele testelor realizate atat de CESTRIN care ar fi aratat neconformitati, precum si rezultatele testelor echivalente facute de Supervizorul FIDIC (DRDP Cluj)", scrie API.

ONG-ul face referire la faptul ca pentru lucrarile neconforme pe care comisia de la CNAIR le invoca a semnat consultantul angajat sa supervizeze lucrarea, in acest caz fiind vorba chiar de DRDP Cluj, institutie din subordinea CNAIR.

Lotul 3 - 12,45km - de la intrarea in Aiud pana la nodul de la Decea (km 41+250 ¬ km 53+700)

Valoare: 420.511.921 lei (circa 91 milioane de euro la cursul din 2017)

Constructor: Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d'Acqua S.p.A

Contract: Semnat pe 16 aprilie 2014

Termen de finalizare (contractual):
Martie 2016

Lucrarile finalizate: decembrie 2017

---

Lotul 3, pe harta - in visiniu:




Citeste mai multe despre   


















7661 vizualizari

  • -9 (13 voturi)    
    Or fi "sarit cu banutu' '' din nou olandezii... (Miercuri, 10 ianuarie 2018, 11:15)

    scaraotchi [utilizator]

    De la R.Today m-am informat, n-am rezistat tentatiei si am apasat nitel butonul...
    • +1 (1 vot)    
      Era vreo ironie? (Miercuri, 10 ianuarie 2018, 16:23)

      Cristica987 [utilizator] i-a raspuns lui scaraotchi

      Spuneti-mi repede ca nu stiu cum sa votez....
  • +12 (12 voturi)    
    nu erau alocati bani pe 2018 pt Sebes -Turda (Miercuri, 10 ianuarie 2018, 11:45)

    nick24 [utilizator]

    si atunci daca nu receptioneaza, nu dau banii, deci se incadreaza in bugetul adoptat pe 2018.
  • +4 (6 voturi)    
    Hai sariti cu SPAGAAAA!!!! (Miercuri, 10 ianuarie 2018, 12:38)

    Je__ [utilizator]

    Fara spaga?!
    Trebe reception in toata regula....cu petrecere, gratare, spaga la pliculet, oleaca de beutura si sa vezi cum dispar neconformitatile.

    Hai la spagutza....ca pe aici s-a intors romanica dupa 1 an de guvernare PSD!
  • +6 (6 voturi)    
    cine are nevoie de infrastructura?! (Miercuri, 10 ianuarie 2018, 13:24)

    Cosmin-cel-Mare [utilizator]

    Nu stiu daca observati interesul romanului pentru infrastructura. Articolul asta are 3-4 comentarii iar alte articole au 50 de comentarii. Acelasi interes il are si partidul de guvernamant. PSD-ul ne vrea prosti, saraci si dependenti de ajutoare sociale. Lipsa de infrastructura vine la pachet cu saracia si coruptia.
  • -2 (4 voturi)    
    Bătaie de joc e (Miercuri, 10 ianuarie 2018, 16:21)

    asistat [utilizator]

    să FACĂ autostrazi din banii publici! Vreți autostrăzi ca să vă plimbați cu mașina? Faceți-vă singuri!
    • 0 (0 voturi)    
      Cand o sa vreti sa va plimbati cu salvarea (Vineri, 12 ianuarie 2018, 22:32)

      Grandgousier [utilizator] i-a raspuns lui asistat

      O sa va hurducaie paaana la butoiul ala cu smoala.
  • -2 (2 voturi)    
    o crima... (Vineri, 12 ianuarie 2018, 12:07)

    Boa [utilizator]

    O crima la modul propriu ar fi daca ar aproba circulatia pe o portiune de autostrada cu neconformitati.

    Nu stiu cine e in asociatia asta ProInfrastructura dar nu cred ca au verificat ei conformitatea lucrarilor si nici ca isi asuma ei raspunderea pentru siguranta traficului pe acea portiune de drum sau pentru durabilitatea lucrarii.

    Doamne fereste sa deschida autostrada fara o receptie corecta si sa se intample vreun accident din cauza lucrarilor proaste. Sau peste doia ani sa fie nevoie de reparatii la autostrada pe alti bani. Ia sa vezi atunci ce o sa sara ProInfrastructura sa infiereze CNAIR cu manie proletara.

    M-am cam saturat de organizatiile astea obscure, impinse in fata de parca ar fi autoritati in domeniu. De obicei sunt 3-4 urechisti, hobisti si activisti sociali ce-si dau cu parerea despre orice, de la vreme, politica si pana la chestiuni tehnice.

    E foarte bine ca au drone si ne dau folmulete video cu mersul lucrarilor, dar sa se abtina cand e vorba despre chestiuni tehnice. Supravegheati autoritatile statului, dati in vileag spagile, dar hai sa nu cadem in extrema cealalta si sa consideram ca toti cei din administratie sunt idioti si hoti. Nu am lucrat niciodata in adminsitratia publica, dar am intalnit destui in viata si pot spune ca, la fel ca peste tot, sunt si loaze dar sunt si specialisti. Sa-i lasam sa-si faca treaba, nu e un ONG in masura sa ne dea aviz de siguranta pe drumuri.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version