OLAF confirma investigatia de la Metrorex: Nereguli cu fonduri UE la Magistrala 5

de RH     HotNews.ro


Magistrala M5 de metrou - Drumul Taberei - Tunelul in constructie
Foto: Hotnews
Intr-un comunicat remis RFI, Oficiul European de Lupta Antifrauda (OLAF) confirma ca a efectuat un control la Metrorex, obiectul fiind Magistrala 5, finantata din fonduri europene. Reamintim ca HotNews.ro a scris in premiera despre investigatia OLAF. Institutia arata ca ca investigheaza in prezent acuzatii privind nereguli.

"OLAF a deschis o investigatie privind acuzatii de nereguli privind proiectul finantat de UE pentru linia 5 de metrou din Bucuresti. Ca parte a acestei anchete, s-a efectuat un control la fata locului. Cu toate acestea, intrucat ancheta este in curs de desfasurare, OLAF nu poate formula alte comentarii. Acest lucru este menit sa protejeze confidentialitatea investigatiilor ulterioare si posibile, procedurile judiciare ulterioare, datele cu caracter personal si drepturile procedurale".

Potrivit surselor HotNews.ro, OLAF suspecteaza plati supraevaluate catre consortiul de firme condus de Astaldi, plati ce ar fi fost realizate cu complicitatea unor agajati Metrorex, companie detinuta de Ministerul Transporturilor.

Constructorul italian Astaldi este implicat in doua contracte pe Magistrala M5.

Primul contract, din 2011, se refera la executia tronsonului Raul Doamnei - Eroilor 2 (PSS Opera) - 6,2 km, 9 statii. Astaldi  conduce asocierea cu FCC Construccion - Delta ACM - AB Construct si a castigat licitatia cu o oferta de 987,9 mil lei fara TVA.

Al doilea contract, din 2015, se refera la instalarea caii de rulare, a instalatiilor si finisajele statiilor pe tronsonul M5 Raul Doamnei - Eroilor 2. In acest contract Astaldi participa in asociere cu FCC Construccion (Spania), UTI (Tiberiu Urdareanu) si Activ Group Management. Valoarea este de 180 de milioane de euro.

Reamintim ca magistrala 5 a metroului bucurestean este unul dintre cele mai asteptate proiecte de infrastructura din Capitala. Termenul de finalizare initial era 2015, insa a fost amanat in repetate randuri, ultima promisiune fiind finalul lui 2018.  

OLAF este o institutie a Comisiei Europene care verifica modul in care sunt cheltuite fondurile europene de statele membre UE. Rapoartele si sesizarile OLAF stau la baza unor anchete judiciare.

Citeste aici toata stirea RFI



















2769 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    nu spera si nu ai teama... (Joi, 1 februarie 2018, 17:42)

    ..13 [utilizator]

    Mai e mult pana sa mergi cu metroul pe directia Drumul Taberei.

    PS Astazi am vazut ca exista firma Firea&partners - imobiliare deschisa in 2017 in apropiere de Parcul Tinerelui intr-o chestie care a fost amenjata si arata groaznic - daca nu arata asa de nasol nici ca remarcam prostia aia...

    Viitor fi rea are oare???
  • +7 (7 voturi)    
    cum adica? (Joi, 1 februarie 2018, 17:59)

    nahir [utilizator]

    Metrorex, societate de stat, face plati naspa la Astaldi, firma particulara si nimeni din structurile guvernamentale de la acel moment nu stia despre plati?
    Adica Ponta, prim ministru si Fenechiu (parca el era) ministru la transporturi, sunt niste sfinti neprihaniti si de vina e casiera care a dat drumul la ordinul de plata?
  • +3 (3 voturi)    
    clar (Joi, 1 februarie 2018, 18:14)

    Cata79 [utilizator]

    metroul ala o sa fie gata in 2030
    • -1 (1 vot)    
      nu chiar. (Joi, 1 februarie 2018, 21:06)

      satanae [utilizator] i-a raspuns lui Cata79

      Ce-mi plac mie optimistii astia de Romania! Pentru ei inca nu este clar ca nu, metroul asta nu va functiona niciodata, nici in 2030, nici in 2100 si ceva. Ce se va intimpla in continuare va fi ca totul va ingheta asa, se vor speria vreo citiva ani, timp in care lucrarile deja efectuate se vor degrada, dup-aia vor organiza vreo 10 ani inca o licitatie, care sa repare ce s-a stricat, aia care vor cistiga vor strica si mai rau, se va rezilia contractul, inca 10 ani se va cauta alta firma, va cistiga tot Astaldi sau Euroconstruct, care va reintra in subteran, se va produce un mare accident de munca si gata! Opinia publica va cere ca metroul asta este blestemat, asa ca va cere umplerea tunelurilor la loc cu pamint, darimarea a ce a mai ramas din statii si batatorirea pamintului dupa iesirea la suprafata. Asa ca nimeni din Drumul Taberei nu va trai sa auda refrenul "Atentie, se inchid usile" la ei in cartier. Nici nu meritau, oricum.
  • 0 (0 voturi)    
    sunt (Joi, 1 februarie 2018, 21:08)

    OnePiece [utilizator]

    frații nostri mai mari
  • 0 (0 voturi)    
    După ce că nu se face (Joi, 1 februarie 2018, 21:30)

    mr_mojo [utilizator]

    Se mai și fură.
    Sau poate de asta nu se face, că se fură? Dar cât să se fure ca să nu ai bani să termini ceva atât de important?


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi