Autostrada Bucuresti - Moldova bate pasul pe loc. Zeci de termene amanate succesiv in licitatia pentru proiectare. "Principala problema nu sunt contestatiile, ci tergiversarile si deciziile gresite ale Companiei de Drumuri" - Pro Infrastructura

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 7 februarie 2018, 11:38 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Drumul de mare viteza spre Moldova
Foto: Hotnews
Licitatiile pentru realizarea Studiului de Fezabilitate si Proiectelor Tehnice pe circa 330 de km de autostrada pe ruta Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau-Pascani bat pasul pe loc si au inregistrat zeci de amanari in decurs de 15 luni de cand au fost lansate - un numar record de termene amanate. Dincolo de zecile de termene amanate, au existat si o serie de contestatii ale firmelor confirmate in justitie, iar deciziile Companiei de Drumuri au intarziat si mai mult proiectul. "Principala problema nu sunt contestatiile. Acestea sunt doar EFECTE. CAUZELE reale sunt pregatirea deficitara a documentatiei de licitatie, a caietelor de sarcini, a studiilor de fezabilitate, dar si tergiversarile si deciziile gresite ale echipelor din CNAIR care se ocupa de licitatii", sustine Asociatia Pro Infrastructura.  

In noiembrie 2016, cu o intarziere de aproape doi ani de cand ar fi trebuit lansat initial, Compania de Autostrazi scotea la licitatie realizarea Studiilor de Fezabilitate si a Proiectelor Tehnice pe patru tronsoane din Autostrada A7: Ploiesti-Buzau, Buzau-Focsani, Focsani-Bacau si Bacau-Pascani. In total circa 330 de km de drum de mare viteza (n.r. licitatia nu prevede daca va fi drum expres sau autostrada, acest lucru ar urma sa fie stabilit tocmai la intocmirea SF-ului).

Dupa aproape 15 luni, licitatiile inca nu sunt finalizate si nu sunt desemnati castigatorii, asta desi termenele fazele de depunere si evaluare a ofertelor au fost amanate succesiv de 15, 17 , 18 sau chiar 15 ori, dupa cum atrage atentia Asociatia Pro Infrastructura. 

"Daca i-am intreba pe cei din CNAIR si Ministerul Transporturilor Romania care este motivul acestor intarzieri, cu siguranta ar da vina pe contestatii. Insa, la o privire mai atenta, lucrurile stau diferit. Intr-adevar, cele 4 licitatii au fost contestate in repetate randuri, insa instantele de judecata au dat dreptate de cele mai multe ori proiectantilor, obligand CNAIR sa ia masuri de corectare a documentatiilor sau de re-calificare si re-evaluare a ofertelor!", sustine API.

ONG-ul care monitorizeaza marile proiecte de infrastructura da ca un exemplu concludent contestatia celor de la Search Corporation pe segmentul Fosani-Bacau, unde CNAIR a descalificat initial oferta acestui proiectant. "Search s-a adresat Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC), care le-a dat castig de cauza, obligand CNAIR sa le re-califice oferta. In mod inexplicabil, CNAIR a decis sa conteste la randul ei decizia CNSC la Curtea de Apel Bucuresti (CAB), amanand astfel cu aproximativ o luna de zile procedura de licitatie. In mod previzibil, CAB a confirmat decizia CNSC!", arata API.

O situatie similara a fost si pe tronsonul Ploiesti - Buzau, unde contestatia Consitrans a fost confirmata, iar CNAIR trebuie sa reevalueze oferta proiectantului.

"Asadar, principala problema nu sunt contestatiile. Acestea sunt doar EFECTE. CAUZELE reale sunt pregatirea deficitara a documentatiei de licitatie, a caietelor de sarcini, a studiilor de fezabilitate, dar si tergiversarile si deciziile gresite ale echipelor din CNAIR care se ocupa de licitatii. Iar dovada este procentul foarte mare al situatiilor in care instantele de judecata dau dreptate companiilor care contesta in TOATE fazele (depunere oferte, evaluare, desemnarea castigatorului)", atrage atentia Asociatia Pro Infrastructura.

"Cerem CNAIR sa isi profesionalizeze departamentul de achizitii publice pentru a pregati si a derula eficient licitatiile pentru contractele de elaborare studii de fezabilitate, proiecte tehnice si executie lucrari. Astfel, numarul contestatiilor va scadea semnificativ si licitatiile vor fi duse la bun sfarsit intr-un timp mult mai scurt", mai scrie ONG-ul.

TABEL - Stadiul licitatiilor pentru SF + Proiectare pentru A7 Buzau - Focsani - Bacau - Pascani:





---

Drumul de mare viteza spre Moldova, un proiect intarziat nepermis de mult!

Despre proiectul drumului de mare viteza pe ruta Buzau - Foscani - Bacau - Pascani se discuta serios inca de prin 2014, odata cu finalizarea Master Planului General de Transport. Cu toate acestea, in ciuda promisiunilor si anunturilor repetate cum ca proiectul va fi lansat in licitatie - in prima etapa cu realizarea SF-ului si a proiectului tehnic - acest lucru nu s-a intamplat decat abia in 2016.

Intarzierea cu care Compania de Drumuri deruleaza proiectul este cu atat mai greu de inteles cu cat realizarea SF-urilor si proiectarea au un termen destul de mare, de 24 de luni, iar executia propriu-zisa a autostrazii sau drumului expres ar urma sa fie licitata ulterior si va insemna alti ani buni care se vor consuma pe licitatii, contestatii si lucrari.

Asta desi proiectul drumului de mare viteza spre Moldova e unul dintre principalele proiecte ale Romaniei pentru finantare in cadrul financiar european 2014 - 2020, program trecut deja de jumatatea planificarii.

Cele patru contracte licitate in noiembrie 2016 aveau o valoarea maxima estimata de 29 milioane de euro si o durata de implementare de 24 de luni de la semnarea contractului.

    - in termen de 14 luni se va realiza Studiul de Fezabilitate Final
    - in termen 6 luni, dupa finalizarea studiului de fezabilitate (20 luni de la incepere) se va realiza Proiectul Tehnic
    - 4 luni pentru pregatirea documentatiei de atribuire a contractului de executie lucrari

In cadrul realizarii SF-ulului, contractantul va studia mai multe variante de traseu si va analiza ambele variante de drum de mare viteza - autotostrada sau drum expres. Ulterior va stabili care este cel mai potrivit din punctul de vedere al raportului cost/beneficiu.

Autostrada sau drumul expres ar urma sa aiba o lungime de aproape 330 km si va avea menirea sa preia traficul pe ruta Nord-Sud, acolo unde se inregistreaza cele mai mari valori a traficului din Moldova si care in prezent se desfasoara pe DN2, un drum national cu cate o banda pe sens si un acostament putin mai lat folosit adesea de catre soferi drept inca o banda de circulatie - unul din drumurile nationale cele mai periculoase dupa numarul de accidente.

Fluxurile de trafic rutier in Romania (la nivelul anului 2011) - Sursa: Master Planul General de Transport:



Citeste mai multe despre   





















Citește pe Știrile ProTV

VIDEO „Mașina viitorului”, lansată de producătorul rus Kalașnikov. Va atinge 100 de km în șase secunde 

Producătorul rus de armanent Kalaşnikov se lansează pe piaţa auto şi vrea să rivalizeze cu Tesla.

9963 vizualizari

  • +13 (17 voturi)    
    Votati-i in continuare (Miercuri, 7 februarie 2018, 11:56)

    Europiu [utilizator]

    tot pe astia, frati moldoveni! Cu aceeasi dragoste si grija care v-o arata si ei voua...
    • +7 (9 voturi)    
      Nu toti moldovenii au votat PSD (Miercuri, 7 februarie 2018, 12:51)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui Europiu

      Mare parte din tinerii Moldovei au plecat peste hotare sau prin orase ceva mai dezvoltate gen Bucures,Brasov.
      Ci care au ramas si voteaza PSD sunt batranii mari fani de pensii marite date de PSD.
      • +1 (1 vot)    
        Ba da, si daca n-au votat cu totii (Joi, 8 februarie 2018, 13:19)

        CaiusCosades [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        au votat si vor vota si in viitor PSD-ul cu o majoritate covarsitoare. Asta le-a fost optiunea politica incepand cu mai 1990 si nu si-o vor schimba nici in viitor. Pentru ca nu au, si nici nu vor avea, ce le trebuie ca sa o faca!
      • 0 (0 voturi)    
        hai mai !? intelegem o data, de doua ori, dar (Joi, 8 februarie 2018, 19:02)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        partea aceea de tara s-a inrosit la toate alegerile.
    • -3 (11 voturi)    
      Daca as fi lider PSD as investi masiv in Oltenia! (Miercuri, 7 februarie 2018, 12:54)

      Marionette [utilizator] i-a raspuns lui Europiu

      Soldovenii oricum m-ar vota cum o fac ordonat de 20 de ani.
      • +1 (1 vot)    
        Macar is constanti din ignoranta (Joi, 8 februarie 2018, 2:59)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

        Cum explici insa Ardealul votand psd???? Lame.
        • +1 (1 vot)    
          Lasa sabloanele "destepte" (Joi, 8 februarie 2018, 12:26)

          Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

          Crezi ca esti mai breaz ca Prea_Tarziu, in comentariul tau?
          Nu-i destul ca-s marginalizati, Moldovenii mai trebuie si insultati, dupa mintea voastra, asa-i??

          Rusine.
        • 0 (0 voturi)    
          Ardealul ? (Vineri, 9 februarie 2018, 0:19)

          ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

          Ardealul e in saracie lucie, cu exceptii mici. Tot parte din Romania este, si tot la acelasi jeg se uita.
    • -1 (1 vot)    
      Moldova este lasata mereu in săracie! (Joi, 8 februarie 2018, 17:59)

      Entiu [utilizator] i-a raspuns lui Europiu

      Sud-istii n-au vrut si nu vor sa avem autostrazi prin Bucovina, au grija lor, sa fie numai la ei. Toate proiectele sunt focusate pe Sud.
      Pentru Moldova nu se gasesc niciodata fonduri ca, deh, nu-s bani! Moldova este lasata mereu in saracie, pentru ca moldovenii sunt blegi si tac!
      Ei isi fac acolo in SUD tot ce vor: autostrazi, constructii deosebite in detrimentul moldovenilor care totusi au cersit sa se faca unirea la 7/19 august 1858.
      In Moldova foarte rar se face cite ceva, aproape nimica...totdeauna doar prin forte proprii si mereu este tinuta in mare saracie.
      Aeroportul de la Salcea a ,,inghetat”, soselele peste tot sunt subdimensionate, la autostrazile spre Cluj si Iasi s-a renuntat pentru totdeuna!
      Investiţiile statului în infrastructura rutieră în Transilvania şi Banat au permis acestei zone să atragă investitori şi să îşi dezvolte exporturile, dar la polul opus Bucovina și Moldova au fost lăsate de izbelişte din perspectiva proiectelor de şosele. Alocarea disproporţionată a sumelor pentru infrastructura rutieră se află în strânsă corelaţie cu valoarea exporturilor.
      Bucovina si Moldova ar trebui să beneficieze de investiţii mult superioare pentru a recupera decalajul în stocul de infrastructură. Totuşi, se creează un cerc vicios. Investitorii se duc acolo unde infrastructura este deja bună şi fac presiuni pentru ca aceasta să fie îmbunătăţită.
      Astfel că regiunile rămase în urmă la acest capitol nu atrag investitori şi nici nu pot pleda pentru suplimentarea sumelor, pentru că li se va aduce argumentul «Nu aveţi investitori, de ce să dezvoltăm infrastructura»“, Aurelian Dochia.
      Moldova este cea mai săracă regiune din România, cu un PIB per capita de doar 4.300 de euro, faţă de o medie naţională de ci
  • +8 (12 voturi)    
    Moldova este abandonată. (Miercuri, 7 februarie 2018, 11:57)

    asavreau [utilizator]

    Moldovenii, ca fraierii au votat PSD,care nu sunt interesați de dezvoltare.PSD preferă milogi cărora să le dea doi mici și o bere din patru în patru ani.Nici serviciile centrale nu protejează Moldova,permițând unor indivizi să ponegrească moldovenii,faptele unor indivizi comune în toate provinciile fiind accentuate și extinse tuturor moldovenilor.Adevărul este că statul român nu apără românii,un ministru al justiției moldovean,tot de drepturile infractorilor politici se ocupă.Legi pentru cum să fie în școli,spitale,biserici,în localități,transporturi,nu este preocupat pușcăriașii și viața lor fiind principala lui preocupare.
  • +17 (17 voturi)    
    5 ministri din Moldova (Miercuri, 7 februarie 2018, 11:57)

    vlad.pe [utilizator]

    In Guvernul Dancila sunt cel putin 5 miniștri din Moldova, din Bacău, 2 din Iasi, Suceava, Neamț. I-ati văzut pe aceștia sa spună ceva despre autostrada din regiunea Moldova ?

    Normal ca nu, pentru ca ei nu au coloana vertebrala, sunt niște marionete care joaca cum le cântă Dragnea.

    Singurul politician care se zbate pentru Autostrada A8 este Cosette Chichirău, deputat USR Iași, singura persoana care isi merita salariul platit din taxele si impozite celor din regiunea Moldova.
    • +9 (9 voturi)    
      gresit (Miercuri, 7 februarie 2018, 14:44)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      Ministrii moldoveni, cade altfel tot PSD-ul, pur si simplu nu vor autostrada care sa lege Moldova de Ungaria. Si asta pentru ca o asemenea autostrada ar duce la aparitia citorva zeci-sute de fabrici care ar oferi locuri de munca fix ca in ardeal iar PSD ar ramane fara asistati pe care s-i controleze cu o punga de zahar. PSD nu va dori vrodata o roma nie dezvoltata pentru simplul motiv ca nici un om cit de cit educat si cu un venit decent nu va vota cu partidul lui Dragnea, Serban Nicolae, Nicolicea sau Ciordache.
      • -1 (1 vot)    
        Vai si of (Vineri, 9 februarie 2018, 0:24)

        ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Sa nu-ti imaginezi ca unul platit cu 1500 lei n-ar vota rosu. Asta depinde educatie, cultura, aspiratii, nu de ce lucrezi sau cat castigi. Apoi multe firme sunt controlate de rosii.
        Si-apoi, daca votezi albastru, la ce sa te-astepti ? Crezi ca-i ca pe hipodromul din Constantinopol, verzii cu albastrii ? Daca castiga aia sau aia, ce ? Daca populatia-i cu ochii la burtiera si cu nasul in smartphone, totul este degeaba.
  • -9 (11 voturi)    
    Alte principale probleme (Miercuri, 7 februarie 2018, 11:58)

    UpNext [utilizator]

    sunt fluxurile scazute de trafic care sa justifice economic autostrada, imensele probleme legale si financiare privind compensarea proprietatilor afectate de traseu, nivelul inca cazut de dezvoltare economica a provinciei, inutilitatea conectivitatii cu Rep. Moldova si Ucraina etc.
    • +9 (9 voturi)    
      profesore (Miercuri, 7 februarie 2018, 12:43)

      gica pantalon [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      normal ca fluxul este scazut acum, pe ce vrei sa se circule? dezvoltarea si fluxul vin odata cu infrastructura. te pomenesti ca esti vreun specialist de la compania de drumuri
  • -1 (15 voturi)    
    Oricum autostrada aia e degeaba (Miercuri, 7 februarie 2018, 12:00)

    bogdan1477 [utilizator]

    Moldova are nevoie de cale de acces spre Europa de vest, ca de acolo vin investitiile. Spre Bucuresti e totalmente inutila. Sau ma rog, mult mai putin utila decit spre vest.
    • +7 (7 voturi)    
      si totusi (Miercuri, 7 februarie 2018, 15:52)

      ion-ion-ion [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Nici macar aia nu se face.
      • +1 (3 voturi)    
        asta e alta poveste (Miercuri, 7 februarie 2018, 16:45)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui ion-ion-ion

        Renault a primit promisiunea unei autostrazi spre vest din 1999 si inca n-a trecut de nivelul de studii de fezabilitate si gilcevi politice daca e bine sau nu s-o facem. Oricum pina s-ar termina se inventeaza teleportarea. Da' chiar si asha, in principiu, ce ce trebe noua drum rapid pin la bucuresti? Ca sa stam o ora-doua in plus la iasirea de pe autostrada?
  • +2 (14 voturi)    
    Bucurestiul nu e prost (Miercuri, 7 februarie 2018, 12:05)

    Francisc 1 [utilizator]

    daca fac drumul se scurg toti moldovenii ca sunt mai sus pe harta
    • +4 (6 voturi)    
      Pardon, te contrazic: Bucurestiul este prost (Miercuri, 7 februarie 2018, 13:08)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Este suficient sa te uti de-aproape, si motivele iti sar in ochi ;)
    • +6 (6 voturi)    
      de scurs s-au scurs deja postacila. (Miercuri, 7 februarie 2018, 14:47)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Atlassib-ul sa traiasca, si mai now blue air sau wizz air. Prin orice sat sau oras mic mergi, vei vedea copii, batrini si betivi. Toti cei care pot si vor sa munceasca sunt plecati in vest la munca.
      • 0 (0 voturi)    
        Asta cu plecatul nu rezolva de unul singur (Vineri, 9 februarie 2018, 0:31)

        ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Cam asa.
        Si ce fac cu banii odata ajunsi acasa ? Isi trimit copiii la studii cum si l-au trimis parintii pe un Eminescu, de pilda ?
        Ce model perpetueaza, ce doresc progeniturii ?
        Nu prea multe in afara de smart, boltari sicafea la medic, iti spun eu.
        Pallas Mall din Iasi (unde m-am nascut) este ridicat pe vechea curte domneasca, la randul ei ridicata pe vetre si cimitire din neolitic. Raspunsul unei tinere sperante feminine, probabil it-ista atunci cand nu face bani din altceva, a fost "ce nevoie am eu de chietre ?".
        Ce mai conteaza ca ala-i ridicat acolo, si inca ilegal, mall sa fie, lounge, smartul cu conexiune la buda, si macarons.
        Daca scoala a ajus sa invete pe copii ca este bine sa dai plicul, atunci asta avem. Pot pleca toti la munca, daca se-ntorc la fel de idioti au plecat degeaba.
  • +6 (6 voturi)    
    prostul potrivit in locul in care nu se potriveste (Miercuri, 7 februarie 2018, 12:10)

    clencix [utilizator]

    Concluzia: prostii conduc si insista sa creda ca sunt destepti. Solutia - daca tot sunt credinciosi, sa manifeste mai multa smerenie in fata valorii individuale a profesionalistilor. Daca politica o fac prostii, constructiile trebuie concepute de specialisti, pe care prostii trebuie sa-i plateasca pentru ce nu sunt ei in stare sa faca. Comunistii obligau intelectualii sa lucreze pe degeaba, asta incearca sa faca si prostii nostri, suferind pe pielea lor. Din pacate sufera si bruma de specialisti care au mai ramas in tara.
  • 0 (12 voturi)    
    Autostrada spre Bucuresti NU este o prioritate! (Miercuri, 7 februarie 2018, 12:32)

    Habermas [utilizator]

    Prioritatea P1 spre vest:
    Iasi-Tg.Mures-Cluj-Oradea -- spre Budapesta - Viena.

    Pe urma, cand va fi posibil,
    P2: Iasi-Botosani-Suceava-Cernauti -- spre Varsovia-Berlin.
    P3: Pascani-Bacau-Brasov-Sibiu
    P4: Galati-Iasi si Galati-Focani-Bacau
    P5: Pascani-Suceava

    Spre Bucuresti, abia dupa acestea 5. Pentru CE spre Bucuresti? Nu vad niciun motiv real.
    • +4 (6 voturi)    
      Autostrada Bucuresti-Moldova (Miercuri, 7 februarie 2018, 12:42)

      Pinockio [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      Urmareste traficul si ai sa vezi de ce este necesara!
      • +3 (5 voturi)    
        Traficul este un fals indicator (Miercuri, 7 februarie 2018, 13:07)

        Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Pinockio

        Nu reflecta decat sub-dezvoltarea unei regiuni tinuta in mod deliberat in izolare de Bucuresti. Cu o Moldova bine-conectata la vest, traficul mai intai se va multiplica si diversifica, si va depasi foarte usor traficul spre Bucuresti.

        Necesitatile unei regiuni se exprima intr-un numar mare de indicatori, nu numai unul, si ala ales cum alege cizmarul cartile de filozofie.

        Justificarea cu traficul este in cel mai bun caz un argument superficial, in cel mai rau caz rea-vointa.
      • +3 (5 voturi)    
        Exemplu simplu: (Miercuri, 7 februarie 2018, 13:25)

        Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Pinockio

        Dupa logica ta, daca eu te-as strange de gat si tu mi-ai face semne cu mana ca nu mai ai aer, eu ar trebui sa-ti spun: da' ce-ti trebuie tie aer, si-asa nu respiri!
      • +7 (7 voturi)    
        logica de fier... (Miercuri, 7 februarie 2018, 14:52)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Pinockio

        Pai bine domnu, daca singurul drum decent care trece prin Iasi e ala spre Bucuresti, spre ce directii vrei sa se circule cu masina? Pin la Timisoara fac 10 ore cu masina fara trafic, asha ca prefer avionul. Daca ar fi o autostrada spre vest, ar fi si trafic crescut.

        Nu spun ca o autostrada spre Bucuresti ar fi rea, dar de 10 ori mai important mi se pare sa pot ajunge spre europa rapid. Si chestia asta o sa v-o spuna oricine din Moldova, oricit credeti voi la Bucuresti ca sunteti centrul universului si visul oricarui roman e sa ajunga cit mai repede in capitala.
  • +8 (8 voturi)    
    Regula incompetentei (Miercuri, 7 februarie 2018, 13:21)

    Inapasevedeinvers [utilizator]

    Aici nu este vorba despre prioritate sau neprioritate, fiindca pe toate proiectele se intampla la fel.
    CNAIR (ca si toate celelalte companii si agentii si orice organisme de stat) sufera de o lipsa crasa de profesionisti / competenti.
    Dar asta este absolut firesc; nu exista nicaieri in lume un caz in care cineva incompetent, numit intr-o functie de decizie (pe criteriu politic, in principal, dar pot fi si altfel de relatii) sa angajeze sau sa accepte in subordinea sa persoane competente, deoarece isi va pierde autoritatea (si functia) in mod natural. Ar fi un gest sinucigas.
    Toata discutia aici porneste din jurul faptului ca tema tehnica este prost intocmita; se intoarce la CNAIR si iese tot prost.
    Dar, cine sa o faca bine?
    Si, oricum, PSD nu poate sa aduca oameni competenti. Numai daca ne uitam cum scade nivelul cu fiecare garnitura noua de ministri si nu mai trebuie sa ne facem sperante.
    Culmea este ca viteza de scadere creste necontenit; e mai degraba o prabusire.
  • +10 (10 voturi)    
    O noua diversiune ! (Miercuri, 7 februarie 2018, 13:33)

    mircea_cjn [utilizator]

    Sunt puse pe teava toate diversiunile pentru a stopa racordarea Moldovei de vest, prin autostrada ceruta de toti moldovenii : Iasi-TgMures-Oradea!

    Moldova are nevoie de legatura cu vestul pentru investitii, nu cu sudul subdezvoltat ! Care si acela ar avea nevoie autostrada spre vest prin Pitesti-Sibiu.

    In loc de asta, fortele antinationale vin cu diversiuni. Ba Bacau-Brasov. Ba Bacau- Bucuresti. Totul pentru a bloca Iasi-TgMures.

    Vorbesc de forte antinationale, adica rusii, prin slugile lor aflate acum la conducerea Romaniei.
    O autostrada care leaga Moldova (noastra) de vest va atrage ca magnetul Moldova de peste Prut si unirea va fi inevitabila. Prelungirea Iasi-Chisinau se va face rapid. Ei, asta ii deranjeaza enorm pe rusi si atunci fac tot posibilul sa impiedice racordarea Moldovei spre vest.
    • +5 (7 voturi)    
      Ai mare dreptate (Miercuri, 7 februarie 2018, 14:23)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      DAr in scenariul tau Bucurestiul ar fi scos din schema isi pierde foarte mult din influenta.
      Iti dai seama ca bucurestenii nu doresc asta, ci vor Moldova conectata la Bucuresti, nu la Transilvania
    • +5 (7 voturi)    
      subscriu (Miercuri, 7 februarie 2018, 14:55)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      Orice locuitor al regunii de nord-est isi doreste cale de acces spre vest, nu spre sud. Doar baietii de la Bucuresti au impresia ca visul umed al oricarui roman e sa ajunga repede in capitala.
  • +4 (4 voturi)    
    hehe (Miercuri, 7 februarie 2018, 13:49)

    liviu_ [utilizator]

    cu psd la putere... poate prin 2100

    au facut deja praf bugetu pe inca 2-3 ani ... sa nu ne facem iluzii
    • +2 (4 voturi)    
      Puterea aia se afla unde nu trebuie (Miercuri, 7 februarie 2018, 15:31)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Trebuie luata de la Bucuresti si pusa la Brasov.
      Toata Romania sta stramb si nu se poate dezvolta pentru ca avem o "capitala" pusa absolut aiurea.
    • 0 (0 voturi)    
      An gresit (Vineri, 9 februarie 2018, 0:36)

      ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      2100 era noastra nu cred.
  • +8 (8 voturi)    
    mai viseaza cineva? (Miercuri, 7 februarie 2018, 15:08)

    ion-ion-ion [utilizator]

    Aia e zona perfect plana, nu-s in stare sa construiasca autostrada. Ce sa mai vorbim de cea peste munti, vise taica...vise.

    Nu exista interes, votantii psd trebuie tinuti in stadiul actual, daca se dezvolta tara adio voturi. Asa suntem noi, natie de sclavi. Si probabil vom ramane asa in continuare.

    PUIE PSD!!!
  • +1 (1 vot)    
    Expertilor in autostrade (Miercuri, 7 februarie 2018, 19:38)

    Marius.Voicu [utilizator]

    Dar nimeni nu se intraba de ce Bacau - Pascani este mai bun decat nu Bacau - Iasi, cu eventuala legatura spre R. Moldova?

    Apoi, nimeni nu se uita pe fluxul de trafic? Ce nevoia este catre Alexandria? Nu mai degraba Pitesti - Sibiu - Timisoara si Sibiu - Craiova?
    • 0 (2 voturi)    
      Nu, tu esti singurul care se intreaba, evident! (Joi, 8 februarie 2018, 12:32)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Marius.Voicu

      Dupa planul total al zapacitilor de la Bucuresti, ideea era urmatoarea: La Pascani, Bacaul va fi legat de autostrada Iasi-Tg. Mures care trece si prin Pascani, clar?

      Legat de trafic, ba prea multi se uita la trafic si nu inteleg nimic. Traficul nu spune decat pe unde aleg sa circule oamanii in functie de dimensiunea centrelor urbane (cu structura locala a economiei la un moment dat), distanta dintre ele, si alternativele de drum pe care le au. Sunt zeci de indicatori mai important decat traficul in luarea deciziilor si planificarea infrastructurii pentru dezvoltare. Traficul nu este decat o CONSECINTA. Nu poate fi un determinant decat in mintea amatorilor.


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version