Primul segment de autostrada din Moldova: Patru oferte pentru constructia centurii ocolitoare Bacau

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Centura Bacaului
Foto: Hotnews
Patru asocieri de companii au depus oferte pentru proiectarea si executia variantei de ocolire Bacau, un proiect cu o lungime de 30 de kilometri, din care 16 km se suprapun peste traseul autostrazii A7 (Nord-Sud) si vor fi practic primii kilometri de autostrada din Moldova. Proiectul are o valoare estimata de circa 168 milioane euro si a fost licitat in decembrie 2017, dupa ce anul trecut a fost reziliat un contract mai vechi cu o firma turceasca ce presupunea realizarea centurii.

Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunta ca au fost urmatoarele oferte pentru procedura de achizitie publica a contractului "Proiectare si executie varianta de ocolire Bacau":

-          Asocierea IC ICTAS INSAAT SANAYI VE TICARET A.S - SC TANCRAD SRL

-          Asocierea SC PHOENIX TRANSBAC SRL - SC TELOR INVEST SRL - IMPRESA DI COSTRUZIONI ING. E MANTOVANI SPA - SC DRUMURI SI PODURI GHEORGHENI SRL - SC SEARCH CORPORATION SRL

-          Asocierea SC SPEDITION UMB SRL - SC TEHNOSTRADE SRL

-          Asocierea SC TEHNIC ASIST SRL - INGSTROYENGINEERING EOOD  - SC HOMSTRADE SRL - PATSTROY 92 AD - SC PROIECT CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL

Valoarea estimata a contractului este de 773,650,651 RON fara TVA, iar durata acestuia este de minim 96 de luni si include: 6 luni perioada de proiectare, 30 luni perioada de executie a lucrarilor si minim 60 de luni perioada de garantie (ce poate creste la 84 de luni, in functie de perioada de garantie ofertanta in cadrul factorilor de evaluare).

Licitatia a fost relansata in decembrie 2017, dupa ce anul trecut in aprilie CNAIR rezilia contractul cu  firma turca  EKO INSAAT VE TICARET A.S, dupa ce aceasta a anuntat ca nu poate duce la capat proiectul. Proiectul fusese initial licitat in 2013 si contractat in 2015 si prevedea realziarii portiunii de autostrada doar pe un sens. Acum, CNAIR a scos la licitatie proiectul cu cei 16 km realizati din start la profil de autostrada.

"Obiectul contractului este proiectarea si executia lucrarilor de construire a 30,8 km de drum nou la standarde europene, din care 16,269 km la profil de autostrada", anunta CNAIR.

Proiectul presupune realizarea a trei sectoare, dupa cum urmeaza:

    Sectorul nr. 1: legatura rutiera DN 2 (sud Bacau) cu DN 2 (nord Bacau), in lungime de 20,180 km sector ce se suprapune cu viitoarea Autostrada Moldova intre km 2 + 413 si km 18 + 682;

    Sectorul nr. 2: legatura rutiera de la nord de Bacau intre DN 15 si DN 2 in lungime de 3,160 km;

    Sectorul nr. 3: legatura rutiera de la sud de Bacau intre DN 2 si DN 11, in lungime de 7,360 km.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9884 vizualizari

  • +3 (9 voturi)    
    Ce excrocherie! O luăm de la zero? Oare de ce? (Luni, 12 februarie 2018, 18:39)

    nick24 [utilizator]

    "include: 6 luni perioada de proiectare, 30 luni perioada de executie a lucrarilor"

    Proiectul e făcut și ar trebui scăzute vreo 4-5 luni din perioada de 30 de luni, ca turcii intraseră pe teren, au deschis șantierul și începuseră devopertarea.
    • +5 (7 voturi)    
      Atentie la detalii!!! (Luni, 12 februarie 2018, 20:09)

      AlexAllex [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Proiectul era facut pentru half-profile (pe obiectul 1). Licitatia actuala este pe full-profile, pentru care trebuie proiect (nu poti construi ceva fara proiect, logic). Atentie la detalii!!! Traseul nu va suferi modificari, obiectele 2 si 3 nu vor fi afectate.
    • 0 (2 voturi)    
      mda (Marţi, 13 februarie 2018, 10:04)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      turcii au taiat si luat tot ce au lucrat... asa ca n-a ramas nimic din santier
      • 0 (0 voturi)    
        turcii si-au luat bacsisul (Marţi, 13 februarie 2018, 13:00)

        bunicu [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        Nu , turcii au luat diferenta intre avansul de 80mil si cei 30mil la cit s-a evaluat ceea ce au facut , d-l Ponta stie mai bine pt. ca el a semnat contractul !
  • -10 (14 voturi)    
    ! (Luni, 12 februarie 2018, 20:44)

    tudorr [utilizator]

    Bacaul, marea metropola cu 2 mil de locuitori ducea lipsa unei centuri! Si de cate ori inconjoara orasul de banii aia?
    • +11 (11 voturi)    
      nici măcar odată :) (Luni, 12 februarie 2018, 23:37)

      Mumulea [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      E o centură incompletă, doar 75%, dar necesară - tot traficul Moldovei spre București-Brașov este gâtuit în Bacău. Câteodată sunt cozi de kilometri la intrarea în oraș.
    • 0 (0 voturi)    
      n-o fi Bacaul cine stie ce metropola (Miercuri, 14 februarie 2018, 11:56)

      mrness [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      dar Moldova? Merita sa fie si ea legata de restul lumii cu niscaiva autostrazi? Face si PSD-ul ceva pt zona asta sau nu e capabil decat sa-si trimita postacii pe forumuri?
  • +7 (9 voturi)    
    UMB (Luni, 12 februarie 2018, 20:53)

    Je__ [utilizator]

    Singura sansa sa existe acea autostrada.
    \speram sa aiba o oferta buna si sa castige.
    • +1 (1 vot)    
      Mult succes UMB (Marţi, 13 februarie 2018, 13:10)

      bunicu [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      La licitatia anterioara au pierdut in fata turcilor chiar daca oferta UMB-ului a fost cu 10mil mai mica !
  • +1 (1 vot)    
    Alte firme (Marţi, 13 februarie 2018, 10:20)

    florinos [utilizator]

    M-am uitat la ce firme participa, de ce nu sunt invitați constructorii care au construit autostrăzi in Italia, Franta, Bulgaria, Ungaria ? Adica firme serioase cu experiență.

    De ce doar firmulițe romanești care după ce câștigă proiectul intra in insolventa ? Sau fac treaba de mântuială apoi ne miram ca autostrada se surpa.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by