Investitorii straini, exasperati de lipsa infrastructurii, cer Guvernului Dancila sa isi asume direct marile proiecte

de RH     HotNews.ro
Marţi, 13 februarie 2018, 18:00 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Iesenii au iesit la proteste pentru autostrada
Foto: Daniela Simionovici
Consiliul Investitorilor Straini (FIC) cere Guvernului Dancila printr-o scrisoare deschisa sa-si asume marile proiecte de infrastructura prin infiintarea unei Unitati de proiect, care să funcționeze la nivelul Guvernului ca un organism interministerial. Solicitarea investitorilor straini vine pe fondul exasperarii fata de intarzierea marilor proiecte de infrastructura.

"În absența unor măsuri urgente, lipsa infrastructurii va începe să acționeze ca o frână puternică în calea dezvoltării economice a României și va limita investițiile viitoare atât de necesare", arata FIC.

Reamintim ca prima initiativa de transfer a marilor proiecte de infrastructura de la CNAIR, o companie vestita pentru ineficienta, s-a inregistrat in mandatul fostului premier Mihai Tudose. Impreuna cu ministrul Fondurilor Europene, Marius Nica, Tudose a luat de la Ministerul Transporturilor un proiect esuat, Comarnic - Brasov, pe care urma sa il gestioneze direct, impreuna cu Banca Mondiala. A fost pentru prima oara cand un Guvern delega practic gestionarea unui proiect atat de important unui organism extern, dupa ce ultimii ani au demonstrat ca Ministerul Transporturilor e incapabil sa construiasca autostrazi. Nu e clar in acest moment daca Guvernul Dancila va continua pe linia inceputa de Guvernul Tudose sau va abandona ideea.

Scrisoarea deschisa a Consiliului Investitorilor Straini:

Este bine cunoscută importanța infrastructurii de calitate pentru creșterea economică și în egala măsură, întârzierile României la acest capitol. Lipsa infrastructurii frustrează mediul de afaceri, cetățenii și inclusiv autoritățile. Membrii Consiliului Investitorilor Străini (FIC) – companii care angajează peste 186.000 de persoane și au o cifră de afaceri de 187 de miliarde de lei – cred că trebuie să trecem dincolo de permanenta întrebare ”cine este de vină?” și să vedem ce este de făcut de acum înainte. Am decis să vă trimitem această scrisoare deschisă deoarece, prin mesajele transmise în spațiul public, Guvernul României a semnalat că este preocupat de infrastructura deficitară cel puțin în aceeași măsură ca și mediul de afaceri.

Din punctul nostru de vedere o modalitate relativ simplă prin care câteva proiecte importante s-ar putea debloca și finaliza este crearea unei unități dedicate proiectelor mari de infrastructură, care să aibă în arsenalul său toate instrumentele necesare pentru această misiune. 

Permiteți-ne să explicăm.

Obstacole administrative care împiedică dezvoltarea infrastructurii:

- probleme de proiectare;
- întocmirea defectuoasă a caietelor de sarcini;
- procese și proceduri de achiziție complexe și greoaie din punct de vedere administrativ;
- procese și proceduri îndelungate și uneori slab coordonate de obținere a aprobărilor necesare;
- lipsa resurselor pentru monitorizare în etapa de derulare. 

Pe lângă toate acestea există o tendință de a nu învăța din greșelile trecutului, iar acest lucru a afectat desfășurarea proiectelor de infrastructură. 
FIC consideră că adoptarea unor măsuri pentru a remedia această carență în capacitatea administrativă ar aduce o schimbare majoră, dincolo de aspectele financiare. Acest lucru nu se poate întâmpla peste noapte, dar o abordare consecventă va contribui la îmbunătățirea capacității, rezultând în același timp într-o infrastructură mai bună. Pentru a rezolva această matrice de factori care împiedică dezvoltarea infrastructurii propunem să fie luați în considerare următorii pași pentru proiectele viitoare sau în derulare:

1. evitarea greșelilor identificate în trecut pentru a nu mai fi repetate;
2. întărirea capacității de implementare.
 
Unitatea specială pentru proiecte mari de infrastructură (UIP)

Pentru a eficientiza coordonarea între principalii actori recomandăm înființarea unei unități de implementare a proiectelor (UIP) care să funcționeze la nivelul Guvernului ca un organism interministerial. UIP ar trebui să fie responsabilă de supravegherea implementării marilor proiecte de infrastructură.
 
UIP ar urma să beneficieze de expertiză tehnică, financiară și juridică, precum și de resurse financiare adecvate. UIP va fi organismul responsabil cu managementul proiectului cu responsabilități clar stabilite, dar și cu autoritatea de a se asigura că:
- marile proiecte sunt implementate într-o manieră unitară;
- vor exista criterii de referință care să ușureze și să îndrume planificarea și executarea viitoarele proiecte;
- este întotdeauna disponibilă o situație actualizată la zi;
- se reduc și se rezolvă eventualele blocaje majore care pot apărea pe parcursul desfășurării proiectului;
- există puncte de contact pentru organisme interesate care pot sprijini la implementarea proiectelor;
- există continuitate în derularea proiectelor pentru a se putea acumula experiență. 

O astfel de unitate poate colabora, de asemenea, cu o serie de instituții, inclusiv cele financiare internaționale pentru:
- a pune la dispoziția UIP cunoștințele lor vaste privind finanțarea proiectelor mari de infrastructură (stabilirea structurii de finanțare a proiectelor, aplicarea celor mai bune tehnici de modelare financiară, identificarea surselor de finanțare, finanțarea și atragerea finanțărilor private, etc.).
- a permite accesul la rețeaua lor de experți internaționali care acoperă practic toate ariile de expertiză privind infrastructura.
- a oferi exemple de practici la nivel mondial privind planificarea, managementul și evaluarea impactului proiectelor de infrastructură și totodată, privind dezvoltarea efectivă a mecanismelor de achiziție pentru proiecte. 

În plus, considerăm că există un potențial semnificativ de cooperare între UIP  și Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP). Agenția poate fi un centru de date care furnizează informații valoroase pentru luarea deciziilor.
  
Persoane cu cea mai înaltă calificare profesională ar trebui să se regăsească atât în conducerea, cât și la nivelul operativ al UIP. Personalul trebuie să fie remunerat pe măsură și să i se asigure toate pârghiile necesare pentru a-și duce la îndeplinire misiunea. 

În absența unor măsuri urgente lipsa infrastructurii va începe să acționeze ca o frână puternică în calea dezvoltării economice a României și va limita investițiile viitoare atât de necesare.  
Dacă considerați utilă o discuție mai amplă pe acest subiect, vă stăm la dispoziție cu experiența organizației noastre

















5297 vizualizari

  • +36 (42 voturi)    
    D’aia nu mai ploua’n beci (Marţi, 13 februarie 2018, 18:22)

    Gojifruit [utilizator]

    In momentul asta, PSD-ul nu mai are nicio frica, constrangere sau rusine. Pot sa se urce pe ficare prefectura sau primarie si sa arunce pungi cu c.. at in capul trecatorilor in fiecare zi de la 9:00 la 17:00 si tot ii voteaza poporul.
    Nu mai pot ei ca au dat banii de investitii pe salarii si spagi si nu se mai face infrastructura in Romania.
    • +24 (28 voturi)    
      ii doare in cur de orice.... (Marţi, 13 februarie 2018, 20:21)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Gojifruit

      ii doare in cur de orice....
      • +3 (3 voturi)    
        poate nu de orice.. (Miercuri, 14 februarie 2018, 12:27)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        guvernele PSD traiesc pe datorie. de la o luna la alta, datoriile se rostogolesc si se aduna. daca toti cei care au iesti la proteste pana acum ar avea curajul sa taie 3 luni sursele de venituri fiscale ale bugetului de stat (TVA, taxele pe salarii), tot sistemul asta corupt ar ajunge imediat in incapacitate de plata.
    • +13 (17 voturi)    
      Efectul de domino in 2018 (Marţi, 13 februarie 2018, 23:13)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui Gojifruit

      Tarziu. Poate ca este un push up pentru decolteul doamnei in cauza, nu inteleg cum acest consiliu FIC poate sa-i ceara unui asemenea personaj de mucava niste deziderate.
    • +4 (4 voturi)    
      Pact, gestiune integrata si politica anticoruptie (Miercuri, 14 februarie 2018, 10:09)

      animatron [utilizator] i-a raspuns lui Gojifruit

      Dezvoltarea retelelor de transport (rutier, feroviar, fluvial) trebuie sa devina o obsesie pentru guvernanti, nici o regiune a tarii sa nu mai fie "izolata" de celelalte.

      Moldova sa nu mai fie folosita doar ca rezervor de populare si forta ieftina de munca pentru alte regiuni romanesti, asa cum a fost politica comunista si apoi cea "de tranzitie" !

      S-a reusit un "pact national" pentru aderarea la UE si NATO, a fost un consens total intre partide, de la taranisti la "vadimisti".

      Acelasi lucru s-a reusit pentru aparare, nimeni nu contesta ca Romania e obligata sa isi modernizeze fortele armate in fata agresiunii expansionismului rusesc, se aloca fonduri de miliarde de euro, anual.

      Un pact pentru "infrastructura" intre toate partidele guvernamentale ar fi binevenit, pentru ca indiferent de alternanta la guvernare sa nu existe sincope in aplicarea planurilor de dezvoltare a retelelor de transport si altor infrastructuri de care Romania are nevoie pentru a-si mentine ritmul rapid de dezvoltare.

      Infrastructura inseamna si foarte multi bani de la buget, adica e o atractie permanenta pentru grupari infractionale, care nu ezita sa mituiasca sau sa implice politicieni si alesi locali, de aici o multime de dificultati in a duce pana la capat unele proiecte.

      Alaturi de gestiunea integrata a proiectelor (propusa de investitorii straini) lupta anticoruptie este implicit si una pro-infrastructura.
      • +3 (3 voturi)    
        Hai, fugi d-acia! (Miercuri, 14 februarie 2018, 11:30)

        Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        Cui ii pasa de infrastructura?
        Obsesia pentru guvernanti este justitia, care sta sa-i stranga cu usa. Tot trag de timp sa faca legi ca sa nu intre la bulau daca fura in exercitiul functiunii. Culmea e ca, pana acum, tot modificand legii ca sa se apere pe ei, au reusit sa elibereze niste mii de borfasi si criminali - o proba ca nici ei nu sunt mai de soi.
        Norocul lor este ca justitia (inclusiv DNA) chiar nu are 'oaie suficient cat sa dea cu ei de pamant si se chinuie prea mult.
        Infrastructura sanatoasa ar insemna dezvoltarea tuturor regiunilor tarii. Vrand ne-vrand ar mai iesi la lumina si alte sate si orase uitate de lume.
        Dar vai, cine ar mai vota adunatura de derbedei care "face legea" acum?
  • -49 (59 voturi)    
    tupeu maxim.... (Marţi, 13 februarie 2018, 18:26)

    demaGOGU [utilizator]

    ...din ce ar trebui Romania sa construiasca mari proiecte infra daca profiturille transnationalelor - 40, 50 mld eur/an! - sunt extrase din tarisoara quasi-nefiscalizate?
    • +35 (39 voturi)    
      tupeu maxim (Marţi, 13 februarie 2018, 20:04)

      pestisorul_auriu [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      este sa dai vina pe altii pentru greselile tale.
      Votezi si casti ochii in gura unor hoti si spagari si cand se sparg rahaturile in capul tau dai vina pe aia de la multinationale.
      • +4 (4 voturi)    
        Nu tupeu, ci postie! (Miercuri, 14 februarie 2018, 8:38)

        iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator] i-a raspuns lui pestisorul_auriu

        De la ce te astepti, pestisorule, de la un adept al lui "noi nu gandim!"?
        Problema nu era acum cu multinationale si profitul lor (sigur ca merita discutat si despre asta), ci cu INFRASTUCTURA. Care este a Romaniei si reamane a tarii noastre mult dupa ce Ford si Mercedes, Lenovao sau BMW vin sau pleaca!
        Ce, pe autostrada sau pe calea ferat circula anumia multinationalele?
        Iar daca ei pleaca, o sa ia cu ei si drumul expres sau calea ferat de mare viteza?!
        Nu, acestea ne raman noua!
    • +20 (22 voturi)    
      industria it (Marţi, 13 februarie 2018, 20:59)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      are vreo 6 miliarde atat aduce la guvern...

      IT e industria cu ce mai mare rata de produse "Extrase" "quasi-nefiscalziate"

      intelegi problema?!
      oricat de mult s-ar face ce zici tu (nu e chiar cum zici, si daca ai mai schimba canalu de le latrina3) ai realiza aberatiile pe care le zici

      PS: este 100% vina PSD daca se intampla ce zici tu (ma rog ok 90% vina psd ca au fost si alti ila guvernare)(
    • +28 (30 voturi)    
      'ai pe bune (Marţi, 13 februarie 2018, 21:30)

      Mdv [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      cu cine lucreaza multinationalele astea rele? nu cumva cu angajati romani? hai sa vedem salariul mediu net la o multinaționala fata de romani. dar furnizorii pentru Renault, Mercedes sau Ford in Romania? Nu te mai lasa manipulat de A3 si RTV. Exista o problema cu externalizarea profiturilor, dar este o problema la nivel mondial. Nici o firma, multinationala sau nu, nu se apuca de business ca sa faca binefacere. ci profit.
      • +5 (5 voturi)    
        asta nu-i (Miercuri, 14 februarie 2018, 7:47)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Mdv

        manipulat, e angajat cu norma intreaga la organizatia destabilizatoare a tari numita impropriu partid, aka psd.
    • +14 (16 voturi)    
      La fel si romanii extrag bani din alte tari (Miercuri, 14 februarie 2018, 0:15)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Chiar daca ai business in Romania, esti legat de straini sa iti cumpere anumite produse. Dau exemplul Bitdefender, doar.
    • +4 (4 voturi)    
      cat de profund (Miercuri, 14 februarie 2018, 7:45)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      esti.
      Imi inchipui ca ai si dovezi pentru afirmatiile tale de pesedac gaunos.
      Saracanul dragnea. Cum sa aiba el bani de investitii daca i-a furat pe toti.
    • +2 (2 voturi)    
      demagogu! (Miercuri, 14 februarie 2018, 14:16)

      Gojifruit [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Presupunand ca te intereseaza si alte argumente decat cele care-ti confirma opiniile..
      1. Toate companiile, locale sau multinationale, incearca sa-si reduca taxele. Multinationalele nu isi exporta profitul in tara de origine ca sa saboteze Romania, ci in tari in care au acorduri cu guvernele locale ca sa plateasca cote reduse, preferentiale, de impozit. Tarile lor de bastina plang si ele ca nu pot incasa ratele corecte de impozit, nu doar Romania.
      2. Profitul unei companii multinationale este 1-5-7-10% din cifra de afaceri maxim. Pe care sa zicem ca-l exporta. Restul de 90% din cifra de afaceri sunt bani care se duc pe salarii, materii prime, componente, curent, gaze, benzina, telefon, servicii, chirii, impozite si taxe locale/ pe salarii etc, bani care raman in tara si alimenteaza economia Romaniei.Pe astia nu ii ia, nu ii exporta, ci ii plateste in tara.
      Intelegi de ce discutia despre exportul profitului este o pacaleala menita doar sa gasesca un dusman pentru PSD?
      Este ca si cum ti-ai da foc la casa pentru ca ai o gaura in acoperis.
  • +31 (35 voturi)    
    e.... (Marţi, 13 februarie 2018, 18:35)

    liviu_ [utilizator]

    de viune a soros, iohannes, cei dinaintea guvernarii psd, Ceausescu, dej, Mihai viteazu.... toti sunt vinovati, numai psd nu!

    chiar sunt curios cu ce scuze penibile mai vin postacii pesedei!
  • -4 (32 voturi)    
    Pentru Moldova nu se gasesc niciodata fonduri ! (Marţi, 13 februarie 2018, 18:52)

    Entiu [utilizator]

    Putem spera la ceva bun pentru Suceava?!
    Sud-istii n-au vrut si nu vor sa avem drumuri bune si autostrazi prin Bucovina. Au grija lor, sa fie numai la ei. Vezi autostrazi, sosele asfaltate, peste tot in sudul si centrul tarii!
    Soselele sunt f. bune si in localitatile locuite de ungurime, este o placere sa mergi cu masina! Cind intri in Moldova dinspre Ardeal este dezastru!
    Pentru Moldova nu se gasesc niciodata fonduri ca deh, nu-s bani! Moldova este lasata mereu in saracie pentru ca moldovenii sunt blegi, tac si nu trag la civilizatie!

    In Moldova foarte rar se face cite ceva, aproape nimica...totdeauna doar prin forte proprii si mereu este tinuta in mare saracie. De regula autoritatile se rezuma la superficialitati, doar pentru a arunca praf in ochi...avem oameni de paie cu coloana vertebrala de guma....rușine!
    • +34 (42 voturi)    
      Pai (Marţi, 13 februarie 2018, 20:00)

      pestisorul_auriu [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      in partea aia a tarii votati cu PSD dintotdeauna si tot va plangeti ca nu merg lucrurile.
  • +27 (29 voturi)    
    sa reinfiintam (Marţi, 13 februarie 2018, 19:06)

    Dodel540 [utilizator]

    ministerul marilor proiecte eu zic si sa il punem pe dl Sova sef acolo.
    • +12 (14 voturi)    
      Hahahahahaaaaa (Marţi, 13 februarie 2018, 21:58)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

      :D sau sa-i dam un sut in dos ministerului si sa spunem ca sova a existat secvential in temporalitatea de la Calafat.

      CALAFÁT s. n. Amestec din câlți sau cârpe destrămate, îmbibate cu catran, cu care se etanșează bărcile și punțile navelor.
      • +10 (12 voturi)    
        Nu era asta meseria astuia? (Marţi, 13 februarie 2018, 22:38)

        2087 [utilizator] i-a raspuns lui Clop

        Nu era Sova marangoz-calafatuitor?
  • -15 (19 voturi)    
    Ha, ha, ha! (Marţi, 13 februarie 2018, 19:38)

    MateiCraciun [utilizator]

    Da, si?

    Alta intrebare!

    Ha,ha,ha!
    • +13 (13 voturi)    
      chiar nu pricep ce e de raas... (Marţi, 13 februarie 2018, 20:51)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui MateiCraciun

      ...
      • +1 (1 vot)    
        Sa fim draguti, si sa banuim ca (Miercuri, 14 februarie 2018, 11:17)

        Cuca [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        MateiCraciun este numai beat si atat.
      • +1 (1 vot)    
        Românul are o vorba: (Miercuri, 14 februarie 2018, 11:38)

        tanar_pensionar [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Râde ca prostul!
  • +15 (19 voturi)    
    TuDorel tocmai s-a intalnit cu macacii japonezi (Miercuri, 14 februarie 2018, 0:18)

    Dalinar [utilizator]

    Le studiat structura sociala, cararile si latrinele. Multumit se intoarce in tara. Romania supt psd e mai tare decat macacii. Imi pare rau pt investitori, dar guvernul e o adunatura de babooni condusi de o pavianca.
  • +17 (19 voturi)    
    Nu-i mai deranjati domne’.... (Miercuri, 14 februarie 2018, 0:37)

    Sebycopilu [utilizator]

    ...nu vedeti ca-s ocupati cu legile justitiei. Acum va trebuie si voua autastrazi cand noi avem atata treaba sa reorganizam Dna-ul din temelii :)))
  • -1 (5 voturi)    
    Cum poate fi tinut un popor in stadiul de colonie? (Miercuri, 14 februarie 2018, 7:15)

    ww [utilizator]

    Simplu. Sunt cateva directii de actionat: justitia si statul de drept, invatamantul si educatia, sanatatea, infrastructura. Este pacat ca nu observam, dar toate acestea sunt dinamitate sistematic si consecvent, cu un scop final foarte bine conturat: mentinerea Romaniei intr-un vesnic stadiu de subdezvoltare.
    • +3 (3 voturi)    
      Colonie PSD (Miercuri, 14 februarie 2018, 11:36)

      tanar_pensionar [utilizator] i-a raspuns lui ww

      ?
  • 0 (2 voturi)    
    Schimbati-va (Miercuri, 14 februarie 2018, 7:45)

    Coco_papagal [utilizator]

    banii! Multe firme internationale incep anul asta sa faca exit. Conversie in eur sau usd!
  • +3 (3 voturi)    
    Autostrada Bucuresti - Constanta (Miercuri, 14 februarie 2018, 7:55)

    Frankie [utilizator]

    A fost inceputa in 1985 de Ceausescu si facuta in proportie de aprox 50% pana in 1989.
    Au mai durat 23 de ani ca incompetentii din guvernul Romaniei sa termine restul de 50%
    • +2 (2 voturi)    
      Da, pacat ca (Miercuri, 14 februarie 2018, 11:35)

      tanar_pensionar [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      s-a "apucat" in acelasi timp si de Casa Poporului :) . Daca in locul asteia incepea autostrada in Transilvania, poate mai era o sansa... Go west nu era in perspectiva pe atunci.
    • +2 (2 voturi)    
      Foarte corect! (Miercuri, 14 februarie 2018, 12:02)

      complet_retard [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      Acesta este precedentul la care trebuie sa ne raportam pentu orice extrapolare referitoare la autostrazi, oriunde in tara ar fi ele: in 23 de ani de democratie originala, s-a finalizat jumatatea ramasa din autostrada de Constanta: 250 Km in total, in campie, teren plat, far obstacole sau dificultati majore!
  • +2 (2 voturi)    
    Care infrastructură, (Miercuri, 14 februarie 2018, 8:04)

    naftuli [utilizator]

    Dar ce? este noroi? nu este; atunci când va fi noroi pe drumuri și se vor afunda roțile până la butuc, atunci să spuneți că nu este bună infrastructura.
  • +7 (7 voturi)    
    Astia-s batuti in cap?! (Miercuri, 14 februarie 2018, 8:33)

    iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator]

    Asta nu mai este naivitate, este de-a dreptul inconstienta!

    Cererea investitorilor este lipsita de sens:

    1. Nu exista Guvern Dancila, premierul si secretarul general al Partidului Unic a fost si este daddy Dracnea!

    2. Lipsa infrastructurii nu este un incident, ci ceva deliberat: pedesereul NU ARE nici-un intres sa vina la noi investitori seriosi, sa se dezvolte economia. Partidul lui Ilici stie foarte bine sa gestioneze penuria, mizera, nu belsugul. Daca sute de mii de romani ar munic aici, pe salarii bune, atunci nivelul de trai ar creste, ceea ce pentru pedesere este o catastrofa! Cum sa mai pacaleasca oamenii cu traditionala galeata electorala rosie??!
    • +3 (3 voturi)    
      Supercorect! (Miercuri, 14 februarie 2018, 11:19)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f

      Dacă PCR-FSN-PDSR-PSD vroia dezvoltare, Iliescu, în loc să pună minerii să spargă capetele intelectualillor, îi punea să facă autostrăzi. Pe pariu că în cinci ani România avea o rețea mare de autostrăzi, PSD câștiga alegerile pe bune, și intram în rândul lumii. Dar PSD este Partidul SubDezvoltării României, că votacii lor sunt cei ignoranți, needucați, asistați sociali (vezi proiectul de transformare în asistați sociali a celor care au contribuit mai puțin de 10 ani la fondul de pensii).
  • +6 (6 voturi)    
    Guvernului Dancila (Miercuri, 14 februarie 2018, 10:01)

    florinos [utilizator]

    Guvernului Dancila face se spune dragnea, litera cu litera.
    Degeaba in guvern sunt 5 Ministri din Moldova, ati auzit pe vreunul sa spuna ceva despre Autostrada A8 ? Normal ca nu, au fost trimisi la Bucuresti de PSD Iasi, Bacau, Suceava, Neamt pentru a pune in aplicare ideile lui Dragnea nu pentru a se zbate pentru regiunea Moldova care i-a votat si i-a pus in functie.
  • 0 (0 voturi)    
    guvernul Dracila are alte prioritati (Vineri, 16 februarie 2018, 9:34)

    revo [utilizator]

    ieri am aflat care este prioritatea nr.1 - premierilor sa nu li se mai faca dosare penale. Probabil ca lucreaza la o ordonanta de urgenta prin care si ministrii sa se bucure de imunitate totala, ca si parlamentarii si CCR-istii.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version