CFR Calatori spune ca vor fi anulate permanent aproximativ 20-25 de trenuri de la 1 martie

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 16 februarie 2018, 16:38 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Tren in gara la Brasov
Foto: Hotnews
CFR Calatori nu a decis inca lista exacta a trenurilor care vor fi anulate de la inceput de martie, insa nu vor fi 100 cum s-a propus initial, ci aproximativ 50, au spus pentru HotNews.ro reprezentantii companiei. Dintre acestea, aproximativ 20-25 vor fi anulate permanent, in timp ce la restul fie va fi scurtat parcursul, fie va fi limitata circulatia in week-end, cand navetistii nu merg la serviciu. CFR Calatori spune ca bugetul de subventii este cu 10% mai mic in acest an, in conditiile in care capacitatea de transport este in scadere si pe unele rute este cerere tot mai mare.

Lista finala cu trenurile care vor fi scoase permanent sau in anumite zile ar trebui sa fie publicata saptamana viitoare.

Dintre cele 1.200 de trenuri CFR care circula zilnic, in jur de 25 vor fi anulate.

"Sunt propuse spre anulare in acest moment aproximativ 2% dintre trenurile prevazute in  Mersul Trenurilor. De asemenea, alte cateva trenuri isi vor reduce traseul, iar unele vor fi anulate doar in zilele fara trafic: 1 ianuarie, Zi de Paste, Rusalii, Craciun etc, trenurile de naveta in zilele de sambata si duminica",
spun cei de la CFR Calatori, intr-un raspuns remis HotNews.ro.

Compania spune ca vor fi anulate trenuri cu care circulau sub 10 calatori si adauga ca vagoanele vor fi redistribuite catre trenuri care acum sunt foarte aglomerate. De precizat ca in unele cazuri, de la inceput de februarie, CFR a pus vagoane cuseta si pe trenuri de zi care erau foarte aglomerate, aceste vagoane avand regim de vagon standard de clasa a-2-a. Un exemplu este IR 1529 Bucuresti-Sibiu, tren care pleaca la 16.43 din Gara de Nord
 
"Din reducerea serviciilor de transport - prin anularea unor garnituri la care traficul de pasageri este foarte mic, in medie sub 10 pasageri/tren, si a caror circulatie nu se justifica financiar - vor rezulta vagoane care pot fi redistribuite in compunerea trenurilor care circula pe rute solicitate de pasageri, ca de exemplu zone turistice si zone cu trafic crescut de naveta"
.

CFR spune ca discuta cu autoritatile si institutiile locale, primarii, scoli, reprezentanti din zona privata locala, cu scopul de a identifica masurile cele mai potrivite, (de exemplu cumpararea unui numar lunar de abonamente) pentru a justifica si din punct de vedere comercial-financiar mentinerea circulatiei trenurilor de pasageri care la acest moment inregistreaza trafic redus.

CFR Calatori are 850 de vagoane de clasa I si II si 120 de vagoane speciale (cuseta, dormit, restaurnat). In conditiile in care numarul de pasageri transportati a crescut anul trecut cu 1,5 milioane anul trecut, datorita gratuitatii oferita studentilor, este mare nevoie de 350-400 de vagoane noi. Numarul de vagoane este la jumatate fata de acum 10-15 ani si de peste trei ori mai mic fata de 1990.

CFR spune ca din 2011 nu au mai fost alocate de la Bugetul de stat fonduri financiare de investitii pentru achizitia de material rulant nou.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















1843 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Ce vina au cetatenii ca nu s-au cumparat vagoane? (Vineri, 16 februarie 2018, 17:48)

    D-or [utilizator]

    Traim paradoxul de a avea o puternica industrie producatoare de material rulant, pe de o parte, si un deficit de vagoane si locomotive pe de alta parte.

    Cineva trebuia sa faca reglajul intre industria nationala si cererea de transport in interesul - chiar dreptul - cetatenilor si nu a facut-o.

    Daca, urmind regulile de pina acum, rezultatele sunt slabe, din ce in ce mai slabe, TREBUIE SCHIMBATE REGULILE!

    Avind in vedere importanta si valoarea cailor ferate (patrimoniala, economica, sociala si strategica), problema trebuie discutata in CSAT.

    In primul razboi mondial, oamenii s-a refugiat cu trenurile spre Moldova. Acum, in caz de razboi, nici trenuri nu mai avem. Iar soselele ar fi blocate urgent de ambuteiaje.

    In ultima instanta, din cei 2% alocati pentru Aparare sa se comande vagoane direct , in regim de urgenta, intreprinderilor romanesti - care au deja prototipuri acreditate sa circule in Romania - vagoane care sa fie exploatate de operatorul de stat.
    • +1 (1 vot)    
      Trebuie acționat cu cap dar din păcate (Vineri, 16 februarie 2018, 20:12)

      trotuar [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      cu cei de la conducere nu sunt mari speranțe.

      "Daca, urmind regulile de pina acum, rezultatele sunt slabe, din ce in ce mai slabe, TREBUIE SCHIMBATE REGULILE! "

      Urmăm regulile UE care ne spune că nu putem restricționa accesul la o licitație numai la firmele românești ci doar la cele europene. Astea întradevăr ne opresc să dăm direct ajutor de stat la firmele românești dar este același lucru care ne permite să exportăm fără restricții în UE,

      Se pot face însă artificii "legale", precum cele de la licitațiile cu dedicație. De exemplu să aibă viteza maximă de minim 160 km/h și să fie compatibile cu sistemul de semnalizare de la Copșa Mică de pe timpul lui Ceașcă (dau un exemplu) care ar putea fi voalat în favoarea Softronic Craiova.

      Din cauză că nu au contracte deja cu statul îmi dau cu părerea că băieții de la Craiova nu prea sunt implicați în politică și sunt meseriași.

      Nu prea poți invoca apărarea strategică din Primul Război Mondial căci lucrurile au mai evoluat de atunci avansul unei "linii de front" fiind mai rapid. Acum există aviație iar afeturile de tun nu mai sunt trase de cai. Poți trage un pic la temă cu vagoane pentru transportul tancurilor pe calea ferată.

      O chestie naționalist populistă a fost propusă acum câțiva ani de PSD precum 50% din produsele alimentare din magazine să fie din România. UE a spus pe bună dreptate că așa ceva este împotriva regulilor.

      Culmea e că tot cineva din UE (nu mai îmi aduc aminte cine) care a enunțat refuzul a oferit și soluția "voalat pe față" din alte țări. Poți impune la supermarket o cotă de produse direct de la producători (pentru a proteja firmele mici indiferent de nația lor Europeană) sau cu un număr minim de intermediari.

      Să văd supermarketul care ia laptele direct de la o firmă mică din Germania/Franța să îl aducă zilnic în România cu furgoneta.

      In loc să adopte astfel de reguli PSD-ul a preferat să dea vina pe UE și să pice ei ca săracii protectori ai neamului cărora le bagă pumnul în nas UE.
      • 0 (0 voturi)    
        O amenda de la UE ar fi raul cel mai mic (Sâmbătă, 17 februarie 2018, 12:21)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

        Costul inactiunii este imens.

        Tot asteptind cuminti citeva milioane de la UE - care e posibil sa nu vina niciodata - se pierd industrii intregi, se pauperizeaza zone, se rateaza vieti.

        Proverbul "A te scarpina cu mina altuia" se aplica perfect.

        Exemplul concret e CFR -ul : are patrimoniu de miliarde si o utilitate sociala inestimabila.

        Si totusi, a fost distrus in virtutea unor reguamente si directive pe care vesticii nu le-au implementat niciodata. Ne-au lasat pe noi, esticii, sa le aplicam, si cind a venit si rindul lor le-au schimbat. Brusc, nu mai sunt obligatorii.
  • +1 (1 vot)    
    Avem nevoie de coordonare si intreprinderi de sta (Vineri, 16 februarie 2018, 18:18)

    D-or [utilizator]

    Nicio tara importanta europeana nu-si permite sa lase la voia intimplarii sistemul de transporturi.

    Si in Germania si in Franta si in Austria, mai mult de 90% din transportul public interurban auto apartine - ca filiale - tot operatorilor nationali feroviari. In multe cazuri, chiar si transportul urban si liniile de metrou aprtin tot cailor ferate, de stat, desigur.

    Cursele auto sunt proiectate radial ( si nu paralel) catre calea ferata si au orariile corelate.

    Astfel se asigura coordonarea perfecta a modurilor de transport, ca baza a dezvoltarii economice.

    Nu exista "concurenta" pe banii statului, intre firme subventionate de stat.

    Pe banii statului nu poate exista decit coordonare.

    La noi, intreprinderile nu-si gasesc forta de munca, pentru ca transportul feroviar - singurul care ar fi ieftin si eficient - ori lipseste cu desavirsite, ori are curse atit de rare, incit, bietii muncitori (sau elevi) nu pot sa- si petreaca ziua si viata asteptindu-le. Si timpul si viata lor au valoare.

    Nu puteti revitaliza economia romaneasca fara revitalizarea urgenta a caii ferate.
  • -1 (1 vot)    
    CFR Calatori ar fi trebuit.... (Sâmbătă, 17 februarie 2018, 4:25)

    gigiN [utilizator]

    ...desfiintata de mult timp.Dar este-inca-o sursa importanta de ...furaciuni pesediste,asa ca este tinuta in...coma indusa.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by