Comisia Europeana a aprobat o finantare de 1,3 miliarde euro pentru reabilitarea a 140 km de cale ferata intre Arad si Simeria

de Vlad Barza     HotNews.ro


Linii de cale ferata
Foto: Hotnews
Comisarul European Corina Cretu a aprobat o finantare europeana de 1,3 miliarde euro pentru modernizarea unei sectiuni din coridorul feroviar Curtici-Constanta. Banii din Fondul de coeziune vor fi investiti in modernizarea unei sectiuni de 141 km din coridorul feroviar IV pan-european, mai exact intre Simeria si Km 614 (langa Arad). Trenurile de pasageri ar trebui sa ajunga sa faca sub o ora si 20 de minute, fata de doua ore si jumatate in prezent.

"Lucrarile se vor concentra in mod semnificativ pe cresterea vitezei si sigurantei deplasarii pe sectiunea dintre km 614 si orasul Simeria, prin reabilitarea si modernizarea a 13 gari din aceasta sectiune, imbunatatirea sistemelor de semnalizare si informare a pasagerilor si construirea infrastructurii conexe necesare, cum ar fi poduri si tunele", se mentioneaza in comunicatul CE.

Ministerul Transporturilor a semnat in noiembrie 2017 cererea de finantare pentru reabilitarea liniei de cale ferata Frontiera Curtici-Simeria, pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/ h, intre km 614 si Simeria.

Valoarea totala a proiectului este de 9.52 miliarde lei si va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% din valoarea totala eligibila aprobata, respectiv 6 miliarde lei va fi asigurata din Fondul de Coeziune, iar restul de finantare in valoare de 3.51 miliarde lei va fi asigurata de la bugetul de stat.

Viteza maxima operationala va creste la 160 km/h pentru trenurile de pasageri si la 120 km/h pentru trenurile de marfa. Intre Arad si Simeria trenurile de pasageri ar trebui sa faca 74 de minute si nu 148 de minute ca in prezent.

Intre Sighisoara si Arad trenurile circula cu o viteza medie de 50 km/h.

Se estimeaza ca lucrarile vor fi gata in 2020 si exista patru subtronsoane
  • Simeria - Gurasada     41 km
  • Gurasada - Ilteu         22 km
  • Ilteu - Barzava            34 km
  • Barzava - Km 614       42 km

Lucrarile au inceput de mai multi ani pe coridorul IV feroviar, cele mai avansate tronsone fiind urmatoarele:

  • Cel de 27 km dintre frontiera cu Ungaria si Km 614, cu un grad de executie de peste 96%.
  • Cel de 36 km intre Micasasa si Coslariu este gata in proportie de 98%.

Pe alte subtronsoane stadiul lucrarilor este cuprins intre 60% si 85%


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















1778 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Estimari foarte pesimiste (Luni, 19 februarie 2018, 16:55)

    ruskimushki [utilizator]

    2020 e in doi ani. Au vrut poate sa zica 2020 daca luam 2018 ca fiind anul 0.
  • 0 (0 voturi)    
    inca putin (Luni, 19 februarie 2018, 17:38)

    Paul_ [utilizator]

    Cu riscul de a subestima coruptia de la CFR, cred ca o cale ferata modernizata prin Simeria, Brasov, Ghimes, Adjud, Pascani (si apoi spre Suceava si Iasi) este cea mai realista solutie pentru Moldova.

    In primul rand, fiind finantata din fonduri europene sunt sanse sa se realizeze. Apoi nu trebuie facute exproprieri, deci loc de spaga este mult mai mic.

    Pot circula mai multi operatori, ceea ce ar duce la scaderea preturilor.

    Timpul de tranzitare pentru containare ar fi cam acelasi .
  • 0 (0 voturi)    
    vrajeala .... (Luni, 19 februarie 2018, 21:02)

    viziru [utilizator]

    Coridorul IV este de la Arad la Constanta.....Acum vreo 10 ani au spus la fel, modernizam Bucuresti-Constanta, tot din Coridorul IV, vom circula cu 160km/h, vom baga 3 miliarde euro, bla, bla,bla ..... banii i-au tocat, schimbatoarele le-au facut la Buzau , le-au tinut 5 ani in locatie, rugina, chestiii.. sa trecem peste...in anii astia adunatorii de fier vechi au facut ravagii la ce s-a montat, a trebuit refacut.. sa trecem peste ... ghiciti care e viteza medie pe ruta Bucuresti-Constanta ??? ati castigat daca ati pariat pe 50km/h, in cel mai bun caz, cu vreme optima soare, cald ...asa cum 1km de autostrada in Romania este de 10 ori mai scump decat 1km de autostrada in Bulgaria .....


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by